استقلال خوزستان

مصیبت های قلبی-عروقی، علت اجل های بسیاری است و محققان بخاطر کاهش مخاطره این سنخ بیماری ها، روش های مختلفی پیشنهاد می دهند. اخیرا محققان داخل بررسی های خود به فواید آب گوجه فرنگی برای سلامت قلب جای پا برده اند. این تیم تحقیقاتی تماشایی کاهش ضیق خون و سطح کلسترول درون افرادی که آب گوجه فرنگی مصرف می کنند هم بوده اند ولی پی آب گوجه فرنگی روی کاهش کلسترول و تنگ کردن خون هنوز کاملا تایید نشده است. در ادامه، درون این بنیان توضیحات بیشتری ارائه شده است.

حتما بخوانید:ضربان قلب نرمال افراد در سنین مختلف چگونه است؟ علل گرفتگی عصب قلب خواه آترواسکلروز، علائم، نمره و درمان آنطرز تدارک دونات رژیمی خانگی؛ کم قیمت برای سلامت دل فواید آب گوجه فرنگی

بیشتر انسان برای پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی اقداماتی مثل صرفنظر سیگار انجام می دهند. اما برخی از عوامل مثل ارتفاع روبیدن سن، خارج از کنترل است و بخاطر سالم نگهداشتن ورید های خونی باید روش های دیگری بوسیله کار برد. بنابراین پیدا کردن طرز هایی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی برای جوامعی که انباشتگی آن در حال پیر شدن است، عظمت دارد.

تغذیه بخاطر صلح و صفا کلی بدن که قلب یکی از مدخل های آن است، بسیار حیاتی است. اخیرا محققان برای یافتن روشی آسان و کم قیمت نرخ برای مراقبت از قلب و حفظ اشتی آن، آب گوجه فرنگی بدون نمک را مطالعه کرده اند.

این بررسی نشان داد، گوجه فرنگی حاوی انواع ترکیبات فعال از نظر بیولوژیکی، مانند کارتنوئید، ویتامین A، کلسیم و گاما آمینوبوتیریک اسید است که در حفظ کردن سلامت روانشناختی افراد و مصونیت فیریکی آنها از جمله، پیشگیری از بیماری های سابق-عروقی نقش مهمی دارد. بلای ناگهانی تصلب شرایین



بنیادی ترین بیماری قلبی-عروقی، تصلب شرایین است و زمانی به وجود می آید که درون ورید های خونی، پلاک های فیبری-چربی جمع می شود. با گذشت زمان این پلاک ها، پر اب تر شده و ورید های خونی را ساخته می کنند.

وقتی لایه تو رگی ورید های خونین صدمه ببیند، فرد به بیماری تصلب شرایین، مبتلا می شود. دلایل مختلفی از جمله، ضیق خون بالا، دیابت و ارزش بالای چربی خون، به این لایه صدمه می زند.

اگر بتوان این عوامل را کنترل کرد، می توان تا وزن اضافی از کار بزرگ ابتلا به تصلب شرایین و بیماری های دیگر قلبی-عروقی دور ماند.

محققان این بررسی، در تحقیقات گذشته خود درون سال ۲۰۱۵ به این حاصل رسا بودند که نوشانیدن آب گوجه فرنگی بدون نمک به مدت ۸ هفته، از ارج تری گلیسیرید در خون زنان میانسال می کاهد. لطافت گلیسیرید، نوعی چربی است که مقدار بالای آن داخل عصب های خونی موجب ابتلای فرد بوسیله بیماری تصلب شرایین می شود. ۱ فنجان آب گوجه فرنگی تو روز

بوسیله نعوظ طاسی ۱۸۴ مرد و ۲۹۷ عیال در این تجسس باهم اتحاد کردن کردند. آنها بوسیله مدت یک سال، هر روز هرقدر که می خواستند بوسیله آب گوجه فرنگی بی نمک دسترسی داشتند و داوطلبان شرکت کننده روزانه بوسیله طور متوسط، ۲۱۵ میلی متر، معادل کمتر از یک فنجان، آب گوجه فرنگی استعمال کردند.

محققان در ابتدای تحقیق و عاقبت آن، یکسری از موارد از جمله فشار خون، سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون و همچنین گلوکز ناشتای پلاسما (قند خون ناشتا) داوطلبان را قطع گیری کردند.

آنها همچنین مفروضات مربوط به ۹۴ داوطلب که به پرفشاری خون مشغول بودند خواه در جنین قبل از آن فراغت داشتند، را معاینه کردند. البته باید گفت، فشار خون بلندی بخاطر تشخیص بیماری پرفشاری خون کافی محو.

فشار خون افراد شریک کننده درون این تحقیق، پس از یک سال استفاده آب گوجه فرنگی، به طور چشمگیری کاهش نشان داد و متوسط فشار خون سیستولیک آنها از ۱۴۱,۲ به ۱۳۷ میلی متر جیوه رسید. همچنین متوسط تنگ کردن خون دیاستولیک از ۸۳,۳ تا ۸۰,۹ میلی متر جیوه پایین آمد.

بنابر هدایت های سندیکا قلب آمریکا، این تغییر در فشار خون می تواند وضعیت پرفشاری خون افراد شرکت کننده داخل تجسس را که در مرحله ۲ راحتی داشت، به جنین ۱ بازگرداند و فشار خون آنها را در پیمانه بهتری قرار دهد.

این اثرات در هر دو نوع زن و مرد در سنین متنوع هم ارز بود. لیس خاصیت آب گوجه فرنگی روی گلوکز یا تری گلیسیرید



این محققان درون پیاده شدن بررسی فواید آب گوجه فرنگی روی گشایش بلای ناگهانی های قلبی-عروقی، متابولیسم گلوکز درون ۶۲ داوطلب را که به بیماری حاضر بودن تحمل گلوکز درمان نشده مبتلا بودند، هم بررسی کردند. مصرف آب گوجه فرنگی درون این افراد بهبود چندانی علامت نداد.

۱۲۷ نفر از افراد این قسمت قسمت کردن هم به بغرنج ناهنجاری لیپید در خون مبتلا بودند. استفاده آب گوجه فرنگی درون در قیمت تری گلیسیرید یا لیپوپروتئین پرچگالی یا کلسترول «خوب» این افراد هم تغییری ایجاد نکرد.

با اینحال، محققان متوجه کاهش بسیاری داخل مقدار لیپوپروتئین کم چگالی یا کلسترول «ردی» این داوطلبان آزمایش شدند. کلسترول بد یکی از عوامل خلق کردن تصلب شرایین است.

مهم نمدار از همه، محققان با استفاده از پرسشنامه، سبک زندگی داوطلبان را زیر دید داشتند و متوجه شدند که ریختگی عمر این افراد درون یک سالی که دامن نظر بودند، آنقدر تغییر نداشته که بتواند چنین اثرات خوبی روی آنها بگذارد. فردی های بنیادی این رسیدگی

این تفحص با محدودیت های مهمی روبه رو بوده است. به دلیل تخصیص اندک منابع مالی، تعداد کمی از داوطلبان داخل آن مشارکت داشتند. داخل واقع بررسی های مربوط به فشار خون، فقط روی ۹۴ نفر انجام شده است.

همچنین باید گفت که همگی شریک کنندگان درون تحقیق از شهروندان ژاپن و ایالت کیوریاما بودند. بنابراین نتایج این مطالعه امکان پذیر است روی جمعیت یا نژادهای دیگر مردم تفاوت داشته باشد.

تو ضمن محققان به عادت های رژیم غذایی داوطلبان دسترسی نداشتند. گاهی اوقات ممکن است وقتی همدستی کننده ای یک فنجان آب گوجه فرنگی کاربرد کند، دیگر به سراغ خوراکی حاضری دیگری که معمولا چندان سالم نیستند، نرود. بنابراین حذف این خوراکی می تواند موجب بهبود سلامتی آن فرد شده باشد و ضرورتا بوسیله آب گوجه فرنگی ارتباطی نداشته باشد.

مشکل دیگر این جستار این بود که فقط نیمی از داوطلبان باهم اتحاد کردن کننده داخل تحقیق، پرسشنامه مربوط به تغییرات مربوط به استیل زندگی خویشتن در مقدمه و پایان جستار را مملو کرده بودند. مسلما در یک اطراف ۱۲ ماهه، سبک زندگی برخی از افراد، مشابه بازی کردن و غذای مصرفی شان، تغییراتی نشان می دهد.

البته این بررسی تنها تحقیق روی پی محصولات گوجه فرنگی تو کاهش مخاطره بیماری های قلبی-عروقی نیست. به نعوظ مثال محققان دیگر پس از ایفا یک بررسی فراتحلیل از ۲۱ تحقیق، به نتیجه تحت رسیدند:

بنابر شواهد موجود در مورد اثرات محصولات گوجه فرنگی روی عوامل خطر مربوط بوسیله بیماری های قلبی-عروقی، روشن شده است که افزودن کاربرد این محصولات می تواند تو کاهش لیپید خون و نیز ضیق خون مفید باشد و روی عملکرد اندوتلیال عروقی معلول مثبت بگذارد. اندوتلیال، نوعی سیتوکین با ساختار پروتئینی است که در رشد و ساختن رگ های متاخر موثر است.

فواید آب گوجه فرنگی روی سلامت قلب و عروق کاملا تایید شده است. اما این بررسی باید اعاده شود تا از فواید آن روی کاهش ضیق و نیز کاهش روغن خون حزن تامین شویم. تو دنباله بخوانید: چالش سلامت دل درون ۷ روز؛ ۷ قدم برای حفظ سلامت قلب
  • ۹۸/۰۴/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی