استقلال خوزستان

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، سجاد رستمی اقرار داشت: طبق بخشنامه مرکز فرش ایران، بافندگان فرش دستباف دارای شناسنامه فرشبافی عاری بیمه، تا پایان آبان برای نام نویسی و بهره مندی از این مزیت فرصت دارند.  

به گفته وی، بافندگان فرش دارای شرایط برای یکروز مندی از این مزایا برای ارائه اطلاعات اولیه و تحویل عکس، به شریک شدن های تعاونی فرش دستباف روستایی و شهری داخل تمامی شهرستان ها مراجعه کنند.

وی تاکیدکرد: قالیبافان با استعمال از این نوع بیمه از سه نوکری اصلی مستمری داخل زمان بازنشستگی، بیمه فوت و از کارافتادگی روزی مند می شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: غم اکنون ۱۰۰ هزار بافنده پاکت در این استان خبر شده است که کمینه از ۱۰ هزاره نفر آنها از بیمه نصیب مند هستند.

رستمی افزود: براساس تفاهمنامه مرکز ملی فرش ایران و صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر، قالیبافان خواهان بیمه مدنی از مزایای خاص بهره مند می شوند.

وی گفت: در این طرح به مدت یک سال ۱۵ درصد عبث بیمه را دولت پرداخت خواهد کرد و داخل سال های آتی یک درصد به همکاری قالیبافان در پرداخت ضایع بیمه افزوده می شود تا در نهایت بوسیله حد نصاب کنونی پنج درصد بیمه شده و ۱۰۰ درصد خداوندگار برسد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: گبه، یلمه، فرش بختیاری و نایینی چهار سبک معروف فرش دستباف استان را تشکیل می دهد، که فرش دستباف استان دارای مهر جوانمردی رنگ جزیی و شهرت جهانی دارد.

وی با اشاره بوسیله اینکه بیشتر بافنده های استان امید بوسیله فعالیت خانگی دارند، تصریح کرد: وصیت پذیری فرش درون استان به دلیل محدود بودن فضای کارگاه های فرش بافی کمرنگ است.
  • ۹۹/۰۸/۱۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی