استقلال خوزستان

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از فارس، محمود مرتضایی فرد مدیرکل اجتماعی قوطی بازنشستگی کشوری در شبکه خبر نغمه و سیما با اشاره به پرداخت جزئیات بدهی به بازنشستگان کشور، اظهار داشت: این قرضه از ۷ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان اضافه پیدا کرده و طی یکی، ۲ روز آینده به افرادی که قبلاً ثبت نام کرده و ترجیح بندی آنها ظاهر شده است، صیقلی می کنیم.

وی افزود: تمام بازنشستگانی که ثبت معروفیت کرده و قبلاً قرضه دریافت نکرده اند خواه وام های دریافتی آنها شولش شده است، می توانند برای شهود وام ثبت نام کنند؛ ضمن اینکه افرادی که مشکل جسمانی خواه بیماری های خاص دارند، کمک بیشتری دریافت می کنند.

مدیرکل اجتماعی صندوق بازنشستگی با اشاره به چگونگی صیقلی وام، خاطرنشان کرد: اقساط وام به رخساره سه ساله با سود ۴ درصد است و متقاعد متقاضی می تواند برای قبض قرضه  درخواست خود را تو سامانه این موسسه زمان ثبت نرم.

مرتضایی فرد اضافه کرد: پس از ثبت نام،پرداخت وام علنی شده و به احصائیه این بی تا واریز می شود؛ضمن اینکه برای ثبت نام وام نیاز به مراجعه حضوری نیست و همه کارهای مربوطه از سر سایت این مجری انجام می شود.

 وی با تقریر اینکه بوسیله طور میانگین تو سال ۳۵۰ هزار فقره بدهی پرداخت می کنیم، افزود: مقدر شدن یدکی از این وام ها، وام های ۱۰ میلیون تومانی است.

 مدیرکل اجتماعی جعبه بازنشستگی از آغاز ثبت اشتهار پرداخت بدهی بوسیله بازنشستگان از آبان ماه سال جاری اطلاع رحم و گفت: بازنشستگان می توانند برای ثبت شهرت بوسیله سایت این صندوق مراجعه کنند و براساس زمان ثبت نام و مصالحه با بانک وام صیقلی می شود؛ ضمن اینکه در پرداخت بدهی عنصر پهلو قرعه کشی است؛ البته تقلا می کنیم افرادی که دریافتی کمتری دارند خواه دارای بیماری های ویژه هستند در اولویت قرار گیرند.

مرتضایی درباره چگونگی تفحص به شکایات بازنشستگان داخل خصوص صیقل وام ، ابراز داشت: اگر وظیفه خور ای بخاطر دریافت وام دچار دشوار شد می تواند درون استان تهران به اداره طاس فرهنگی جعبه بازنشستگی و در استان ها نیز به مدیریت صندوق استان مراجعه کنند.
چند روز پیش در توییتر تصاویر منتسب به هدفون دورگوشی بی سیم اپل که با نام ایرپادز استودیو (Apple AirPods Studio) از آن یاد می شود، معین شد. این نخستین باری است که رندر نقشه کشی بازپسین ایرپادز استودیو منتشر می شود تا بتوانیم با ظاهر هدفون دورگوشی اپل که مدت ها است سررشته هایی درباره ی آن می شنویم آشنایی پیدا کنیم. ظاهرا تصاویر فاش شده، استاندارد اسپرت ایرپادز استودیو را علامت می دهند. تصاویر توسطجان پراسر و ویدئو توسط یکی از افشاگران با نام کاربری choco_bit [email protected] تو توییتر فاش شده اند.



بلومبرگ پیش مرطوب در گزارشی عام به نقل از منابع آگاه ادعا کرده وجود اپل در حال تولید حداقل دو میزان از هدفون دورگوشی خویشتن است که یکی از آن ها مدل پریمیوم به حساب می آید و در آن از پوششی مانند به چرم استفاده شده و دیگری هدفونی اسپرت با وزن کمتر است و بخاطر اهداف ورزشی مصرف دارد. همان طور که اشاره کردیم، تصاویر و ویدئوی علنی شده ظاهرا به مدل اسپرت تعلق دارند.



تصاویر پیدا شده با آنچه بلومبرگ درباره ی ایرپادز استودیو نوشته بود معادله دارند. این رسانه گفته بود میزان های اولیه ی هدفون دورگوشی اپل طراحی نسبتا کلاسیک دارند و داخل آن ها از ایرکاپ (فنجان گوش) بیضی لباس و چرخان کاربرد شده. بلومبرگ ادعا کرد بود هدبند هدفون دورگوشی اپل به بدنه ی فلزی و باریک آن متصل شده است. نیز طبق گفته ی این رسانه، دو بازوی هدفون از قسمت بالای سَری ها بیرون خورده اند، نه کناره های آن ها. 



آن طور که گزارش ها می گویند، ایرپادز استودیو استراحت است نقشه کشی ماژولار داشته باشد تا کاربر بتواند آن را انحصاری سازی کند. امکان انحصاری سازی ایرپادز استودیو، بخش هایی همچون پدهای شنوایی و هدبند را محتوی می شود و کاربر می تواند آن ها را به رخساره مغناطیسی به هدفون متصل درنگ. این یعنی احتمالا پدهای گوش و هدبندی را که در تصاویر این مقاله می بینید می توان با پدها و هدبندهای چرمی جایگزین کرد تا هدفون نمودار متفاوتی مشهود کند. رسانه ی 9to5Mac تاکنون چند وهله در گزارش هایی اختصاصی به قابلیت های اساسی ایرپادز استودیو اشاره کرده است.



آن نعوظ که 9to5Mac می گوید حسگرهای ویژه ی ایرپادز استودیو این هدفون را قادر می سازند گردن و روال را تشخیص دهد. نیز ایرپادز استودیو هنگامی که امتیاز دهد روی عادت قرار گرفته، پخش موسیقی را آغاز می کند و همین که هدفون را از روی شیوه بردارید فرایند پخش موسیقی متوقف می شود. قابلیت امتیاز گردن بدین منظور مصرف دارد که وقتی هدفون را دور گردن قرار دادید، ایرپادز استودیو همچنان برملا ابدی بماند اما موسیقی متوقف باشد. هدفون توگوشی تمام بی سیم ایرپادز نیز قابلیتی مشابه دارد؛ بدین رخساره که چنانچه یکی از هدفون ها را از گوش بردارید، موسیقی متوقف می شود. سررشته ای جالب از ظن پشتیبانی ایرپادز استودیو از ژست لمسی سخن به میان آورده است.مقاله های مرتبط:بلومبرگ: هدفون دورگوشی اپل امسال معرفی و عرضه می شودهدفون دورگوشی اپل احتمالا از ژست لمسی پشتیبانی خواهد کرد

رسانه ی 9to5Mac همچنین مدتی پیش با معاینه کد بتای iOS 14 متوجه شد ایرپادز استودیو در حداقل دو رنگ جزیی بوسیله بازار ارائه می شود. شایعه ها می گویند قیمت هدفون اپل ایرپادز استودیو برابربا ۳۴۹ دلار است. درحال حاضر بوسیله نعوظ کنجکاو نمی دانیم که اپل قصد دارد در چه تاریخی ایرپادز استودیو را بوسیله میدان عرضه کند؛ بااین حال عرضه ی هدفون تا پیش از آخر سال جاری میلادی، اتفاقی محتمل است. 

سال ها است که رسانه های مختلف به احتمال تولید هدفون دورگوشی توسط اپل رمز می کنند، ولی خبر تاسیس این هدفون هنوز به نعوظ رسمی تأیید نشده. شایعه های منتسب به این هدفون در سال ساری میلادی به زیادترین حد خود رسیدند و این مدال می دهد اپل با جدیت داخل حال حکم روی ایرپادز استودیو است. اپل چند سال پیش Beats، شرکتی بزرگ تو صنعت هدفون، را تصاحب کرد و قطعا از زیرساخت های لازم برای تولید هدفون دورگوشی رده بالا برخوردار است. بیشتر بخوانید:ماوس، کیبورد و هدست بی سیم جدید HP رونمایی شدنداپل نسخه مستقل سافاری 14 را بخاطر جهیز عامل مک منتشر کرداپل نرم ابزار ایرپادز و ایرپادز پرو را آپدیت کردمحافظ نمایشگر آیفون SE پلاس 2020 اپل در سایت بست بای دیده شدهرآنچه اپل داخل رویداد Time Flies شناساندن کرد
بوسیله گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، دکتر سیدهادی سجادی، معاون اقتصادی و تنظیم هنجار مرکز ملی فضای مجازی، اعلام کرد دستورالعمل ماشین دهی بات ها و ربات ها باتوجه به ضوابط متخصص و اجرایی مرتبط با تحقق الزامات شبکه ی ملی اطلاعات ابلاغ شده است. دکترسجادی، درباره ی فواید بات ها و ربات ها در فضای مجازی، به خودکارسازی فعالیت ها و شیوه های نمایش ی خدمات برای تسریع و تسهیل فرایندهای اجرایی کسب و کارها رمز کرد. بوسیله گفته ی سجادی، درکنار ویژگی های مثبت بات ها، باید بوسیله استفاده ی نادرست، خلاف قوانین، هنجارشکن و آسیب رسان از آن ها همچنین توجه کرد. درون همین زمینه، جماعت برجسته انتظام مقررات مرکز ملی فضای رمزی بات ها و ربات ها را در فضای مجازی سامان دهی و داخل این زمینه دستورالعملی ابلاغ کرده است.

بات یا ربات عاملی کند افزاری است که به رخ خودکار یا فرمان پذیر می تواند وظایف از پیش تعیین شده مانند جمع آوری داده ها و انتشار محتوا و ارائه ی انواع خدمات در پیشگاه های مختلفی همچون پلتفرم های پیام رسان های اجتماعی و اپلیکیشن های گوشی های هوشمند و سرو دهنده های ایمیل را عمل دهد.

معاون اقتصادی و انتظام مقررات مرکز ملی فضای مجازی در توصیف این دستورالعمل به وجوه حمایتی و وجوه مرتبط با کاهش خطرهای استفاده از بات ها و ربات ها رمز کرد. وی این دستورالعمل را برای امان و تقویت فرصت های ایجاد شده بوسیله واسطه ی استفاده از بات ها و پیشگیری و مواجهه و غلبه بر تهدیدات و عوارض منفی این مرزوبوم ضروری دانست و اخبار کرد که این دستورالعمل پس از وارسی های کارشناسی و دریافت دیدگاه های مایه ها و نهادهای مرتبط، تو جماعت عالی تنظیم هنجار فضای رمزی کشور اجابت شده است.

به گفته ی سجادی براساس این دستورالعمل، اقدامات مرتبط با بات های منتشرکننده ی محتوا، بات های جمع آوری کننده ی محتوا، بات های ارائه دهنده ی خدمات غیرمحتوایی، بات های خرید انبوه و بات های مخل امنیت سایبری گلچین شده است و وسیله های مرتبط نیز تقسیم کار ملی را برای دریافت برنامه های عملیاتی انجام داده اند. متن این دستورالعمل تو سایت مرکز ملی فضای مجازی دردسترس است.بیشتر بخوانید:رونق واردات غیرقانونی لپ تاپ دست دوم از عراق و اماراتکدام تجهیزات شبکه ملی اطلاعات بومی شدند؟ثبت نام و احراز هویت سامانه سجام به سوپراپلیکیشن اسنپ اضافه شدچالش تپسی برای پروگرام نویسان تا ۲۸ شهریور دنباله داردنسخه موبایلی اپلیکیشن کمک های ابتدایی هلال احمر دردسترس قرار گرفت
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، بند ۴ مصوبه سی و پنجم ستاد ملی کرونا مادون عنوان سازش بند ۶ مصوبه جلسه ۳۱ ستاد ملی در خصوص تسهیلات پرداختی کمک ودیعه اجاره ساختمان تصمیماتی داخل خصوص نوع تسهیلات، نوع وثایق، به شرح ذیل است:

نوع تسهیلات به ۲ روش ممکن است که بدین تطویل است: با نرخ ۱۳ درصد و سررسید یک ساله به نحوی که یک دوازدهم حد سود تسهیلات هنگام یک سال، ماهانه صیقلی و اصل وام تو زمان تکمیل پیمان نامه تسویه خواهد شد، ضمنا در پایان سال نخست در قیافه تفاهم با بانک عامل با متقاضی، باقی مانده قرضه می تواند طی ۳۶ قسط و با بها ۱۳ درصد تقسیط شود. متقاضیان وام ودیعه بناء ۳۰ میلیونی بخوانند

دومین وضع داخل خصوص نوع تسهیلات نیز بدین شیوه مصوب شد: با نرخ منفعت ۱۲ درصد و تقسیط ۳۶ماهه (برای حداکثر تسهیلات تا ۳۰۰ میلیون ریال) و برای تسهیلات بیش از ۳۰۰ میلیون ریال با تقسیط ۶۰ماهه، به نحوی که متقاضی در هر انصاف بخشی از عنصر و سود تسهیلات را پرداخت کند، بدیهی است در عارض مراد متقاضی مدت بازپرداخت تسهیلات می تواند کاهش یابد.

در تبصره نیز آمده است: اگر در سررسید اقساط، متقاضی نسبت به شولش و یا تعیین تکلیف بدهی خود اقدام نکرد، نرخ منفعت تسهیلات (متعلق بوسیله باقی مانده بدهی متقاضی به بانک عامل) با ارزش سود مصوب شورای پول و اعتبار بوسیله علاوه وجه التزام ۶ درصد محاسبه و از متقاضی اخذ می شود.

داخل خصوص نوع وثایق نیز در این مصوبه آمده است: نوع وثایق محتوی گواهی کسر از حقوق، گواهی کسر از مستمری خانوارهای پایین تر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، سهام عدالت، تو تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی گرفتن سفته خواه چک بی تا متقاضی به امتیاز بانک عامل. همچنین، داخل تسهیلات بسیار از ۱۵۰ میلیون ریال اخذ سفته یا سیلی فرد خواستگار به امتیاز بانک عامل به همراه یک ضامن، شهود تسهیلات امکان پذیر است. جزئیات وضعیت دریافت وام ودیعه مسکن اطلاع دادن شد
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، غلامرضا ملکی در خصوص ترویج فیلم همدیگرخوری تو یکی از مرغداری های ارومیه و بروز نگرانی انسان اظهارکرد: بلای ناگهانی کانی بالیسم منشأ ویروسی و یا عفونی نداشته و در گوهر یک طریق و رفتار پرخاشگرانه در بین طیور هست که باعث خودخوری و یا دیگرخواری می شود.

وی ادامه داد: این اتفاق زمانی عارض می دهد که بر معلول شرایط مدیریتی ضعیف و نامطلوب به پرنده استرس خبردار شده است که این شرایط دربرگیرنده نور زیاد، تغذیه نامناسب، انبوهی متجاوز و نبود فضای تحت درس مناسب، عدم تهویه مناسب، عدم رعایت موارد بهداشتی درون سالن مثل عدم جمع آوری منظم تلفات احتمالی در سالن، گرسنه ماندن طولانی پرندگان، عوامل ژنتیکی و غیره است. در این مصیبت طیور شروع به نوک زدن یکدیگر می کنند و گاهی پارگی و جریحه به حدی می رسد که مرغ تلف شده و از بین می رود.

معاون سلامت سازمان بی مو دامپزشکی آذربایجان غربی درباره درمان این بیماری عنوان کرد: این بلای ناگهانی مستقیماً وابسته بوسیله نقش مدیریتی گله دارد، پیاده شدن این اساس درمان دارویی نداشته و فقط باید وضعیت و عواملی که باعث به وجود آمدن آن می شود از بین برود. رادیکال ترین تک داخل درمان و پیشگیری از این عارضه، مدیریت بی عیب و کافی داخل تمامی ارکان پرورشی بوده و علت اصلی بروز این رفتار باید رفع شود.

موزه درباره نظارت بر مرغداری های ارومیه افزود: تاکنون بازدیدهای مستمر از مرغداری ها رخساره می گیرد و مشکلی مشاهده نشده است در این فیلم نیز هیچ نشانه ای در در فیلم وجود ندارد که پهلو اساس آن مشخص شود مربوط بوسیله کدام کشور، استان یا شهرستان است.

وی یادآور شد: این موضوع واقعاً در داخل یک مرغداری رخ داده یا یک واحد پرورشی غیرمجاز، اما با در رویت ستاندن تمامی موارد علو و با توجه به متن منتشر شده بوسیله همراه فیلم، وقوع کانی بالیسم یک عارضه محتمل و مرسوم داخل تمامی حیوانات پایین تر پرورش تو شرایط نامطلوب و با سو مدیریت اعمال شده است.

از روز گذشته ترویج فیلمی در فضای مجازی از دیگر خوری مرغ ها در یکی از مرغداری ها علت نگرانی آدم شده است.
ASGHARانویدیاOOON اطلاعات تکمیلی جدیدی را درباره ی کارت های گرافیکی RTX 30 خویشتن دراختیار رسانه ها گذاشت. اطلاعات جدید، جزئیاتی از عملکرد و بهره وری پردازنده های امپر (Ampere) موجود در کارت های مذکور را غم دراختیار مخاطبان قرار می دهد. اطلاعات تکمیلی، قدری از پروگرام ی معاینه عمیق محصولات انویدیا هستند که پردازنده های گرافیکی گیمینگ امپر میزان های GA 102 و GA 104 را مورد مطالعه استراحت می دهند. پردازنده های مذکور، بوسیله زودی و در قالب کارت های گرافیکی متاخر دراختیار استفاده کننده ها قرار می گیرند.

همان طور که گفته شد، مفروضات متاخر انویدیا پیرامون محصولات جدید، علاوه بر اشاره ی مجدد به فداکار از جزئیات RTX 30، بیشتر روی توانایی ها و جزئیات پردازنده ی گرافیکی امپر متمرکز می شود. انویدیا جلسه ی پرسش و پاسخی هم درون ردیت برگزار کرد که اطلاعاتی لخت در آن دراختیار مخاطبان فراغت گرفت. مفروضات جلسه ی مذکور بیشتر حول طراحی SM برای پردازنده های گرافیکی امپر تمرکز داشت. ابتدا، نگاهی بوسیله پردازنده های گرافیکی داریم که در دل کارت های RTX 30 قرار گرفته اند.پردازنده ی گرافیکی درفش دار GA102 (مخصوص RTX 3080 و RTX 3090)

پردازنده ی گرافیمی GA102 بوسیله عنوان ثمر درفش دار انویدیا در خانواده ی گیمینگ جدید شناخته می شود که تو قالبی با ابعاد ۶۲۸ میلی متر مربع مصنوع می شود. درون مجموع، ۲۸ میلیارد ترانزیستور در این تراشه کاربرد شده است. انویدیا می گوید خراش ی GA102 شامل ۶ واحد GPC (مخفف Graphics Processing Clusters) می شود و همچنین ۶ واحد TPC (مخفف Texture Processing Clusters) در آن وجود دارد. خراش ی GA102 درون RTX 3090 از ۴۱ واحد TPC یا ۸۲ واحد SM استفاده می کند، درحالی که تو RTX 3080 این اعداد بوسیله ۳۴ واحد TPC یا ۶۸ واحد SM می رسند. هر واحد SM درون پردازنده های گرافیکی اتمپر شامل ۱۲۸ هسته ی CUDA می شود که دارای ساختار بازطراحی شده هستند و در ادامه، جزئیات آن ها را تطویل می دهیم. پردازنده ی GA102 در RTX 3080 دارای ۱۰،۴۹۶ هسته است، درحالی که تو RTX 3080 تماشایی ۸،۷۰۴ هسته هستیم.

پردازنده ی گرافیکی GA102 ازلحاظ چگالی، دوبرابر پردازنده ی تورینگ TU102 است و درون هر میلی متر مربع، ۴۴/۵۶ میلیون ترانزیستور دارد. در مدل قبلی، در هر میلی متری مربع، ۲۴/۶۷ میلیون ترانزیستور بود داشت. دلیل پا بر جا افزایش چگالی را می توان بهره برداری از طرز تولید هشت نانومتری سامسونگ تو پردازنده های جدید دانست.





هر واحد SM در پردازنده ی گرافیکی جدید محتوی چهار هسته ی تنسور و یک هسته ی RT می شود. پردازنده ی گرافیکی GA102 از یک حافظه ی کش L2 مشترک روزی می برد. RTX 3090 دارای ۶ و RTX 3080 دارای پنج مگابایت حافظه ی کش است. دیاگرام بلوکی اختصای پردازنده ی گرافیکی که ازسوی انویدیا دراختیار رسانه ها قرار گرفت، مجموع ۱۰ کنترلر ۳۲ بیتی حافظه را داخل RTX 3080 نشان می دهد که باس ۳۲۰ بیتی را بوسیله هرماه دارد. کارت گرافیک RTX 3090 دارای ۱۲ کنترلر ۳۲ بیتی حافظه خواهد بود که رابط باس ۳۸۴ بیتی را به همراه می آورد.

پردازنده ی گرافیکی GA104 (خصوصی RTX 3070)

داخل دل کارت گرافیک RTX 3070 انویدیا، پردازنده ی گرافیکی GA104 صبر دارد. این تراشه، یکی از چندین پردازنده ی گرافیکی امپر محسوب می شود که در دسته ی گیمینگ بوسیله راسته خواهد آمد. GA104 دومین تراش ی کندرو امپر در خانواده ی جدید محسوب می شود که آن حزن با رویه تولید هشت نانومتری سامسونگ مصنوع شده است. پردازنده ی گرافیکی مذکور، ابعاد ۳۵۹/۲ میلی متر مربعی داشته و ۱۷/۴ میلیارد ترانزیستور تو آن قرار دارد. تعداد ترانزیستورهای GA104 حدود ۹۳ درصد تعداد ترانزیستور GA102 می شود. فراموش نکنید که GA104 ابعادی شقه GA102 دارد و درنتیجه چگالی متجاوز بالایی را درون آن شاهد هستیم.

انویدیا در RTX 3070 از ۴۶ واحد SM استفاده می کند که تو مجموع، ۵،۸۸۸ هسته ی CUDA را دراختیار کاربر می گذارد. کارت گرافیکی RTX 3070 علاوه بر هسته های CUDA مجهز به خاندان دوم هسته های رهگیری تلالو خواه همان RT نیز می شود. همچنین قبیله جدید هسته های تنسور و SM کاملا جدید بخاطر استریم چندگانه ی داده در واحدها در کارت جدید استفاده می شوند. پردازنده ی گرافیکی GA104 شامل ۱۸۴ هسته ی تنسور و ۴۶ هسته ی RT می شود. البته احتمال اضافی بود دارد که GA104 با پیکربندی ۶،۱۴۴ هسته ای عرضه شود که شاید در یک علیه آتی شاهد آن باشیم. پردازنده ی GA104 از چهار مگابایت حافظه ی کش L2 عمومی بهره می سرما و در مجموع، هشت کنترلر حافظه ی ۳۲ بیتی درون آن دیده می شود. درنتیجه رابط باس این کارت گرافیک، ۲۵۶ بیتی است.مشخصات متخصص کارت های گرافیک RTX 30 فراهم بوسیله پردازنده های انویدیا امپرنام کارت گرافیکانویدیا GeForce RTX 3070انویدیا GeForce RTX 3080انویدیا GeForce RTX 3090نام پردازنده گرافیکیAmpere GA104-300Ampere GA102-200Ampere GA102-300روش تولیدهشت نانومتری سامسونگهشت نانومتری سامسونگهشت نانومتری سامسونگابعاد قالب۳۹۵/۲ میلی متر مربع۶۲۸/۴ میلی متر مربع۶۲۸/۴ میلی متر مربعتعداد ترانزیستور۱۷/۴ میلیارد۲۸ میلیارد۲۸ میلیاردتعداد هسته های CUDA۵،۸۸۸۸،۷۰۴۱۰،۴۹۶TMU/ROPنامشخصنامشخصنامشخصهسته های Tensor/RT184/46272/68328/82کلاک پایه۱۵۰۰ مگاهرتز۱۴۴۰ مگاهرتز۱۴۰۰ مگاهرتزکلاک محکمی شده۱۷۳۰ مگاهرتز۱۷۱۰ مگاهرتز۱۷۰۰ مگاهرتزقدرت پردازشی FP32۲۰ ترافلاپس۳۰ ترافلاپس۳۶ ترافلاپسترافلاپس RT۴۰ ترافلاپس۵۸ ترافلاپس۶۹ ترافلاپسTOPs هسته های تنسور۱۶۳۲۳۸۲۸۵ظرفیت حافظه۸ یا ۱۶ گیگابایت GDDR6۱۰ یا ۲۰ گیگابایت GDDR6X۲۴ گیگابایت GDDR6Xباس حافظه۲۵۶ بیت۳۲۰ بیت۳۸۴ بیتسرعت حافظه۱۴ گیگابیت برثانیه۱۹ گیگابیت برثانیه۱۹/۵ گیگابیت برثانیهپهنای باند۴۴۸ گیگابیت برثانیه۷۶۰ گیگابیت برثانیه۹۳۶ گیگابیت برثانیهتوان طراحی گرمایی۲۲۰ وات۳۲۰ وات۳۵۰ واتقیمت۴۹۹ دلار۶۹۹ دلار۱۴۹۹ دلارتاریخ عرضهاکتبر ۲۰۲۰۱۷ سپتامبر ۲۰۲۰۲۴ سپتامبر ۲۰۲۰طراحی پردازنده ی جریان یا SM تو انویدیا امپر

کارت های گرافیکی RTX 30 انویدیا مجهز بوسیله پردازنده های امپر، با نقشه کشی کاملا جدیدی در جزء SM همراه هستند. در ادامه، جزئیات کاملی از نقشه کشی متاخر SM تو معماری امپر می خوانید.



تونی تاماسی از تیم انویدیا می گوید یکی از اهداف رادیکال طراحی داخل SM داخل کارت های گرافیکی RTX 30 با پردازنده ی امپر، پیوستن به دوبرابر جریان عملیایتی FP32 نسبت بوسیله معماری تورینگ بوده است. واحد SM در پردازنده های امپر برای فرود امدن به این هدف از طراحی سطر داده ای متاخر برای فرایندهای عملیاتی FP32 و INT32 روزی می برند. هر سطر داده در هر جهت، شامل ۱۶ هسته ی FP32 CUDA می شود که توانایی اجرای ۱۶ عملیات FP32 را در هر چرخه ی کلاک دارند. خوش نویسی داده ای دیگر محتوی ۱۶ هسته ی FP32 و ۱۶ هسته ی INT32 می شود. درنتیجه ی این طراحی جدید، هریک از بخش های Ampere SM داخل هر کلاک توانایی اجرای ۳۲ عملیات FP32 یا ۱۶ عملیات FP32 به همراه ۱۶ عملیات INT32 را دارد. همه ی چهار بخش SM در ترکیب با یکدیگر می توانند ۱۲۸ عملیات FP32 را در یک کلاک ارتکاب دهند که دوبرابر بها FP32 در واحد های SM معماری تورینگ می شود. همچنین آن ها می توانند در هر کلاک، ۶۴ عملیات FP32 و ۶۴ عملیات INT32 ارتکاب دهند.طراحی جدید واحد SM درون کارت های جدید RTX 30 کی از عوامنل واقعی افزایش سرعت آن ها است

دوبرابر کردن سرعت پردازش بخاطر FP32، غلبه و عملکرد را بخاطر تعدادی از فرایندها و الگوریتم های مرسوم گرافیکی بهبود می بخشد. فرایندهای سایه زنی مدرن عموما ترکیبی از دستورالعمل های FP32 حسابی مثل FFMA و FADD و FMUL دارند که با دستورالعمل های ساده تیز همچون جمع اعداد صحیح برای پیدا و ستاندن کردن داده، مقایسه های کارشناس شناور، پردازش های حداقل/حداکثر و موارد دیگر می شود. گشایش عملکرد بسته به سطح سایه زنی یا اپلیکیشن در پردازش ها متفاوت خواهد وجود که بوسیله کلکسیون ای از دستورالعمل ها وابسته می شود. سایه عیال های حذف نویز در رهگیری تلالو شهید های احسان هستند که احتمالا از دوبرابر شدن قضیه های داده ای داخل FP32 سود می برند.

دوبرابر کردن جریان خروجی محاسبه در پردازنده، نیازمند دوبرابر کردن مسیرهای داده ای حیات که از آن ها پشتیبانی می کردند. به همین دلیل در Ampere SM تماشاچی دوبرابر شدن ذهن ی اشتراکی و عملکرد کش L1 در SM هستیم. در SM امپر تماشاگر ۱۲۸ بایت در هر کلاک هستیم که داخل تورینگ، ۶۴ بایت در هر کلاک بود. انویدیا، پهنای باند L1 برای GeForce RTX 3080 را ۲۱۹ گیگابایت برثانیه اخبار می بطی ء که درون مقایسه با ۱۱۶ گیگابایت برثانیه داخل GeForce RTX 2080 Super یک بهبود قابل توجه محسوب می شود.

تاماسی در امتداد ی صحبت هایش می گوید امپر بی آرامی مانند نسل های سابق پردازنده های انویدیا، فراهم به GPC، TPC، SM و ROP است که درکنار کنترلرهای حافظه عمل می کنند. واحد GPC را می توان یک بلوک ابکی افزاری سطح بالا با چیرگی ی بیشتر دانست. تمامی واحدهای پردازشی گرافیکی کلیدی تو تو GPC قرار می گیرند. هر GPC دربرگیرنده یک اتومبیل عام Raster می شود که داخل طراحی جدید، دو پارتیشن ROP بی قراری در آن قرار اندوهناک اند. هر پارتیشن، شامل هشت واحد ROP (مخفف Raster Operators) می شود. اضافه شدن ROP را می توان قابلیت جدید پردازنده های گرافیکی مبتنی بر معماری امپر در قسمت قسمت کردن ی GA10x دانست. تاماسی در پایان صحبت هایش می گوید که به زودی جزئیات بیشتر را در مدرک فنی انویدیا امپر منتشر خواهند کرد.

با نگاهی باریک بین نمدار به واحد SM درون امپر، متوجه وجود ۱۲۸ واحد FP32 داخل هر بلوک می شویم. یکی از دو دست خط داده ای FP32 می تواند به رخساره تیمار زمان فرایندهای عملیاتی INT32 را هم انجام دهد. هزینه های تنسور شامل چهار واحد می شوند. چهار واحد بافتن و یک هسته ی RT غم در هر SM دیده می شود.

انویدیا بخاطر هسته های نسل سومی تنسور، از همان معماری Smarsity مصرف می درنگ که داخل قوم ی محصولات Ampere HPC غم استفاده شده بود. امپر از چهار هسته ی تنسور در هر SM یکروز می برد که اندک از هشت هسته ی موجود در هر SM در تورینگ است. ازطرفی آن ها نه عزب از طراحی قبیله ثالث بهره می برند، بلکه سیلان های SM بزرگ لطافت هم دارند که موجب افزایش تعداد می شود. پردازنده های گرافیکی امپر توانایی اجرای ۱۲۸ فرایند عملیاتی FP16 FMA را درون هر هسته ی تنسور دارند که از کل هسته های INT16 روزی می برد و با به کار گرفتن معماری Sparsity تا ۲۵۶ افزایش برملا می درنگ. مجموع فرایندهای عملیاتی FP16 FMA به ۵۱۲ می رسد و با به کارگیری معماری مذکور، می قابلیت آن را به ۱۰۲۴ رساند. اعداد مذکور، نشان دهنده ی بهبود دوبرابری نسبت به پردازنده های گرافیکی تورینگ هستند که به لطف طراحی بوسیله روز تنسور ممکن می شود.

فرایندهای بهبود اوج برای هسته های رهگیری پرتو بی آرامی رخ می دهد که در خاندان دوم، دوبرابر تداخل پرتو را نسبت به معماری تورینگ درون اثر دارند. بیشتر بودن تعداد واحدهای SM همچنین باعث افزایش تعداد هسته های RT اندوه می شود که عملکرد کلی و شتاب دهی رهگیری تلالو را به میزان زیبنده توجهی تو امپر افزایش می دهد. حافظه ی GDDR6X، تکامل بعدی در دنیای گرافیک

حافظه های Micron GDDR6X دستاوردهای مهمی درون کارت های گرافیکی جدید دارند. این ذهن ها زننده تر هستند و درکنار دوبرابر کردن قیمت داده ی I/O، برای اولین بار از سیگنال دهی PAM4 چندسطحی داخل قالب های حافظه بهره می برند. ذهن های سابق الذکر تو کلاس محصولات انویدیا RTX 3090 بوسیله پهنای باند تا یک ترابایت می رسند که برای اجرای بازی های حرفه ای قبیله پس ازآن در رزولوشن 8K ممتاز خواهند وجود.

مشخصات و استعداد های GDDR6X SGRAM جدیدنرخ داده ی SGRAM در ذهن های جدید نسبت به نسل قبلی دوبرابر می شود که در هر تراکنش، توان کمتری تیمار کاربرد می کنند و از سرحد یک ترابایت برثانیه تو پهنای باند ذهن ی سیستمی فراتر می روند.این حافظه ها، مقدماتی دستگاه های حافظه ای اختصاصی گرافیک محسوب می شوند کع از سیگنال دهی رمزنگاری شده ی PAM4 بین پردازنده و DRAM یکروز می برند. داخل سیستم جدید، از چهار سطح ولتاژ برای رمزنگاری و جابه جایی دو بیت از داده تو هر کلاک رابط استفاده می شود.ذهن های متاخر را می توان درون سرعت های بیش بالا با پایداری مناسب طراحی کرد و به فقره انداخت. امکان تولید انبوه آن ها همچنین اینک مجهز شده است.

همان طور که گفته شد، GDDR6X از سیگنال دهی چندسطحی PAM4 جدید استعمال کرده که سرعت انتقال داده را زیاد سریع تر می بطی ء. همچنین بها I/O O نیز بهبود معلوم می درنگ و حجم هر قالب حافظه تو آن از ۶۴ به ۸۴ گیگابیت برثانیه می. رسد قالب های حافظه ی Micron GDDR6x همچنین تنها DRAMهای مخصوص گرافیک هستند که می نبوغ با حیات نصیب گیری از PAM4 آن ها را به رخ انبوه تولید.



کرد نکته ی دوست داشتنی درباره ی حافظه های GDDR6X اینکه می استعداد سرعت آن ها را تا ۲۱ گیگابیت برثانیه افزودن. عدالت البته در RTX 3090 شاهد حداکثر سرعت/۱۹ ۵ گیگابیت برثانیه در آن ها. هستیم ظاهرا تولیدکننده ها می توانند قالب هایی با ظرفیت بیشتر را بی قراری از مایکرون خریداری. کنند مایکرون همچنین تأیید می یواش که برنامه هایی بخاطر افزایش سرعت حافظه ها تا بیش از ۲۱ گیگابیت برثانیه در سال ۲۰۲۱ داد، اما هنوز مشخص نیست که چه کارت هایی از این حافظه ها یکروز خواهند.

سرما ذهن های مایکرون GDDR6X نه تنها سرعت بیشتر، بلکه پهنای باند بیشتری را هم با ۱۵ درصد نبوغ مصرفی ناچیز نسبت به نسل قبل نمایش می.کنند مشخصات حافظه های GDDR6X در مقایسه با نسل های قبلنام حافظهGDDR5GDDR5XGDDR6GDDR6X چگالیاز ۵۱۲ مگابایت تا هشت گیگابایتهشت گیگابایتهشت گیگابایت و ۱۶ گیگابایتهشت گیگابایت و ۱۶ گیگابایتVDD و/VDDQ۱ ۵ خواه/۱ ۳۵/ولت۱ ۳۵/ولت۱ ۳۵ یا/۱ ۲۵/ولت۱ ۳۵ یا/۱ ۲۵/ولتVPPنامشخص۱ ۸/ولت۱ ۸/ولت۱ ۸ ولتنرخ دادهتا هشت گیگابیت برثانیهتا ۱۲ گیگابیت برثانیهتا ۱۶ گیگابیت برثانیه۱۹ و ۲۱ و بیشتر از ۲۱ گیگابیت برثانیهتعداد کانال۱۱۲۲Access granularity۳۲ بایت۶۴ - بایت ۲ عدد ۳۲ بایتی در حالت pseuso 32Bدو کانال ۳۲ بایتیدو کانال ۳۲ بایتیBurst length۸۱۶ یا ۸۱۶۸ داخل حالت PAM4 و ۱۶ در حالت RDQSسیگنال/دهیPOD15/POD135POD135POD135 POD125PAM4/POD135-POD125پکیجBGA
170.14x12x0 8mm ball-pitchBGA

190.14x12x0 65mm ball-pitchBGA

180.14x12x0 75mm ball-pitchBGA

180.14x12x0 75mm ball pitchعرض/I/Ox32/x16x32 x16دو کانال/x16 x8دو کانال/x16 x8تعداد

- سیگنال61 40, DQ, DBI

- EDC 15

- CA 6, CK

- WCK61 40, DQ, DBI

- EDC 15

- CA 6, CK WCK70 خواه

- 74 40, DQ, DBI

- EDC 24

- CA 6 or 10, CK WCK70 یا

- 74 40, DQ, DBI

- EDC 24

- CA 6 or 10, CK, WCKPLL,DCCPLLPLLPLL-DCCDCCCRCCRC-8CRC 8دو مغز-CRC 8دو عدد-CRC 8VREFDدر هر دو بایت، داخلی یا خارجیداخلی درون هر بایتداخلی تو هر پینداخلی تو هر پین، سه گیرنده ی زیرمجموعه در هر/پینEqualizationنامشخصRX/TXRX/TXRX TXVREFCخارجیخارجی خواه داخلیخارجی یا داخلیخارجی یا داخلیخود ترمیم یا SRFبله، SRF موقتی کنترل شدهبله، SRF موقتی کنترل شده و SRF هایبرنیتبله، SRF موقتی کنترل شده و SRF

هایبرنیت-VDDQ offبله، SRF موقتی کنترل شده و SRF

هایبرنیت-VDDQ offاسکنSENIEEE.1149 1 JTAGIEEE.1149 1 JTAGIEEE.1149 1 JTAGطراحی جهیز یخ کننده در GeForce RTX 30مقاله های:مرتبط پردازنده های انویدیا GeForce RTX 30 تا سال ۲۰۲۱ با نزول عرضه مواجه هستندپردازنده های گرافیکی انویدیا GeForce RTX 30 چه رهاوردهایی برای گیمرهای PC

دارند؟ انویدیا یکی از بهترین طراحی های سیستم گرمایی Founders Edition را داخل کارت های گرافیکی RTX 30 پیاده سازی کرده. است آویشن سبز می گوید عملکرد بهتر و نوک تیز تر کارت های گرافیکی جدید، نیازمند راهکارهای یخ کننده ی بهتر بود و به همین دلیل، آن ها راهکاری خصوصی را برای سراب بعد اینده کارت های گرافیکی خود به امر محزون. اند این راهکارهای جدید، پردازنده ی گرافیکی را تو دمای پایین نگه می دارند و با پیاده سازی فناوری های هنگفت موجود و تعدادی فناوری جدید، جلوی افزایش بیش ازحد صدای عملیاتی را حزن می.

گیرند سیستم خنک کننده ی جدید فاندرز ادیشن از یک هیت سینک مخصوص با آلیاژ آلومینیم استفاده می نرم که با بهره مندی از محفظه ی بخار و فن های مبتنی کنار فناوری محوری دوسویه، عملکردی برجسته. دارد هیت سینک خنک کننده از یک پوشش نانوکربن یکروز می برد که قطعا در کنترل کردن دما موفق خواهد.



وجود طراحی سیستم یخ کننده ی متاخر در RTX 30 زیاد منحصربه بی تا بوسیله دیدن می. رسد این اولین طراحی درون نوع خود محسوب می شود که آخرین مرحله نمونه ای مشابه با آن را در GTX 780 با هیت سینکی ارشد دیده.

بودیم درون طراحی جهیز یخ کننده ی جدید، موضع های خاصی بخاطر قرارگیری تدبیر دیده می شود که یکی درون جلو و دیگری داخل پشت کارت قرار می. گیرد این پیکربندی طول و مکش که با خیساندن فن دوگانه ابداع می شود، گرما را با عملکردی ساده زیرفون و بهینه نمدار از خروجی دود کارت گرافیک حصول می. کند البته بخشی هوا به داخل کیس انتقال داده می شود که باتوجه به قدرت و کیفیت بالای جهیز های یخ کننده ی کنونی و یکروز مندی از خنک کننده های مایع، مشکل زیادی خلق نخواهد.

کرد انویدیا تأکید می کند که طراحی متاخر فاندرز ادیشن صدای کمتری نسبت به خنک کننده های سنتی دومحوره دارد و همچنین عملکردی دوبرابر بهتر از آن ها را ارائه می. کند تغییر داخل طراحی مصرف توان و خصوصا NVLink نقش مهمی در بهبود عملکرد جهیز یخ کننده داشته. است تغییرات جدید، روند بهتر هوا را تو از میان مبصر ترین مجموعه ی فین طراحی شده تا به امروز، آسان تر می. درنگ منافذ براکتی بزرگ زیرفون تو ساختار خنک کننده در خیساندن با فین های خاص، جریان بزرگ تری از هوا را ممکن می. کنند از هر جهت که نگاه کنید، نقشه کشی فاندرز ادیشن با تمرکز بر افزایش جریان فضا ارتکاب شده. است به حداقل رساندن حرارت و رسیدن بوسیله بالاترین سطح عملکرد با کمترین صدا، همه داخل طراحی متاخر محاسبه شده.



اند کارت گرافیک RTX 3080 داخل مبحث صدای خنک کننده و عملکرد، داخل حداکثر دمای ۷۸ درجه ی سانتی گراد ادا می. بطی ء کارت گرافیک مذکور برای الحاق بوسیله حداکثر باید به توان ۳۲۰ وات برسد که در آن حالت، خروجی صدای ۳۰ دسی بل خواهد. داشت در مقام مقایسه، کارت گرافیک تورینگ فاندر ادیشن حداکثر دمای ۸۱ درجه ی سانتی گراد داشت و حداکثر صدای آن نیز با قابلیت ۲۴۰ وات، ۳۲ دسی بل گزارش می (شد کارت گرافیک RTX 2080).



Super در آزمایش های عام تیم  سبز، RTX 3080 فرکانس میانگین ۱۹۲۰ مگاهرتز را با توان مصرفی ۳۱۰ وات ثبت می کند که حداکثر دمای آن را بوسیله ۷۶ درجه می. رساند انویدیا داخل همین مقایسه، فاکتور/۱ ۹ برابر را مطرح کرده و تقاضا می کند که RTX 3080 با صدا و دمای کمتر امکان ارائه ی خروجی ۱۰۰ فریم برثانیه را دارد که تو مقایسه با ۶۰ فریم برثانیه ی سلاله قبلی، یک ترفیع محسوب می.شود طراحی برد PCB و توان RTX 3080 و RTX

3090 یکی از تغییرهای بنیادی ای که در کارت گرافیک RTX 3090 Founders Edition دیده می شود، در طراحی PCB مستور. است کارت های گرافیکی RTX 3080 و RTX 3090 با پکیجینگ منحصربه فرد و کامپکت PCB طراحی و ساخته می شوند که قبلا داخل فضای استعمال کننده تو هیچگاه مکان دیده نشده. بود ازطرفی کامپکت بودن نقشه کشی بدین ذهنی تراشیدن که کارت ها توان مصرفی زیای. ندارند انویدیا در همین کارت های کامپکت کلکسیون ای با توان طراحی بسیار بالا استراحت داده.



است برد PCB در کارت های جدید انویدیا شامل ۲۰ جزء استفاده کننده ی توان می شود که طراحی خاص و حرفه ای آن را در مقایسه با کارت های RTX 20 پرچم دار نشان می. دهد پردازنده ی گرافیکی استعداد مورد نیاز خود را از ۱۸ فاز دریافت می یواش و قابلیت حافظه نیز از دو فاز دیگر تأمین می. شود انویدیا می گوید این نوع از PCB یک محصول عالی برای اورکلاک محسوب می شود که کاربران با استفاده از آن، بوسیله توان های زیاد بالاتری خواهند. رسید البته PCB درون نسخه ی فاندرز ادیشن با نسخه ی عادی تفاوت دارد و داخل نسخه های مرسوم، از همان مدل سازی چهارگوش کاربرد می.



شود کارت های گرافیکی RTX 30 استاندارد فاندرز ادیشن علاوه بر نقشه کشی جدید، از کانکتورهای برق ۱۲ پینی-Micro Fit.3 0 بهره می. برند این کانکتورها نیازی بوسیله ارتقا منبع تغذیه ساختن نمی کنند در مدت با رابط های 2x8pin به 1x12pin عرضه می شوند و می توان بدون شاق تأمین توان، از آن ها نصیب.

برد جانمایی کانکتورهای ۱۲ پینی روی PCB در کارت های جدید انویدیا یک نوآوری دیگر را از تیم سبز نشان می. دهد پین ها بوسیله رخساره عمودی جانمایی شده اند و باتوجه به مدل سازی PCB، می قابلیت دلیل استفاده از نقشه کشی ۱۲ پینی را بوسیله جای نقشه کشی استاندارد هشت پینی استاندارد بیدار. شد در PCB فضای محدودی برای ایفا فرایندهای این چنینی وجود دارد و باید از ورودی توان کوچک مرطوب کاربرد می.شد عملکرد، زمان عرضه و ارج RTX

30 انویدیا داخل مفروضات تکمیلی خود جزئیاتی از اعداد و ارقام توان در کارت های گرافیکی جدید منتشر. کرد تو نمودارهای زیر، توان و عملکرد کارت های RTX 3070 و RTX 3080 و RTX 3090 v را مشاهده می.



کنید انویدیا هنوز هیچ آمار و ارقام دقیقی درباره ی کارت های جدید سری RTX 30 منتشر نکرده است، ولی باتوجه به همین رونمایی طاسی غم می توان پیش بینی کرد که RTX 3070 عملکردی والاتر از RTX 2080 Ti دارد و RTX 3080 بسیار بهتر از RTX 2080 Ti خواهد. وجود کارت گرافیک پرچم دار RTX 3090 بی آرامی که سرعتی تقریبا ۵۰ درصد بهتر از RTX 2080 Ti دارد و بهبودی برجسته را درون مجموعه ی خانواده ی متاخر نشان می.

دهد درواقع انویدیا پیش نمایشی طاسی را از عملکرد و قدرت کارت های جدید به ارائه. گذاشت آن ها پیش نمایشی از Doom Eternal را با RTX 3080 نمایش دادند که بسیار بهتر از RTX 2080 Ti روبرو شد و همچنین اقتدار برجسته کارت در اجرای ورزش های 4K غم بوسیله نمایش گذاشته. شد در اکثر بازی های AAA، کارت های جدید انویدیا توانایی چسبیدگی به حداکثر بها فریم ۶۰ فریم برثانیه را.

دارند درنهایت نوبت بوسیله اطلاعات قیمت و زمان عرضه ی کارت های جدید انویدیا می. رسد تیم سبز می گوید RTX 3080 نخست از همگی و در تاریخ ۱۷ سپتامبر بوسیله میدان عرضه می. شود پس از آن نوبت RTX 3090 خواهد بود که ۲۴ سپتامبر به راسته می آید و درنهایت RTX 3070 در ماه اکتبر بوسیله مصرف کننده ها عرضه می. شود ازلحاظ ارج نیز کارت ها به نظام ۱،۴۹۹ و ۶۹۹ و ۴۹۹ دلار قیمت خواهند. داشت به زودی نسخه های سفارشی و پرمیوم نیز با ارزش های متنوع شناساندن می.شوند بیشتر:بخوانید بهترین کارت های گرافیک بخاطر بازی و پیدایش محتوای ویدیوییبرنامه مشترک مایکروسافت و انویدیا برای حذف کامل زمان بارگذاری در بازی های کامپیوتریاشاره فورتنایت به کارت های گرافیک AMD Radeon RX 6000 ملقب به بیگ نویحافظه GDDR6X کارت گرافیک RTX 3090 توسط مایکرون ساخته شده استانویدیا ویدیویی از مقایسه امتحان ورزش دوم اترنال روی RTX 3080 و 2080Ti در حالت 4K منتشر
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جام جم، بررسی ها نشان می دهد با این که قیمت مسکن تو تهران نسبت بوسیله ماه گذشته ۱۰درصد رشد داشته، اما ظرفیت معاملات خیر تنها افزایشی نداشته بلکه نسبت بوسیله تیرماه چیزی حدود ۳۵درصد کم شده است. وزارت راه و شهرسازی که ماهانه گزارش خود داخل بنیاد متوسط مقدار ساختمانی و راهکارهای کارشناسی را منتشر می کرد، درون مرداد امسال از انتشار این گزارش صرف نظر کرده است.

ولی بانک مرکزی در این باره گزارشی منتشر کرده که علامت می دهد تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی روستا تهران درون مرداد ۹۹، به ۱/۹ هزاره واحد مسکونی روان است که نسبت به ماه قبل و ماه شبیه سال قبل به ترتیب ۴/۳۵درصد کاهش و ۸/۱۷۵درصد اضافه را نشان می دهد.

داخل ماه مورد گزارش، متوسط مقدار خرید و سودا یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۱/۲۳۱ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه قرین سال قبل به نظم معادل ۵/۱۰ و ۴/۷۷ درصد اضافه نشان می دهد. فداکار کارشناسان این حوزه درباره دلایل افزایش قیمت خانه در یک سال اخیر معتقدند همدستی های خصوصی با ماهیت دولتی که بیشتر آنها را با شهرت خصولتی می شناسیم، عامل اصلی گرانی مسکن هستند. مفصل این گزارش را بخوانید:

مسکن عمده ترین و بنیانی ترین کالا در زنبیل هزینه خانوار است. بوسیله طوری که درون معاینه های مرکز آمار خرج های مربوط به مسکن سهمی متجاوز از ۳۰درصدی داخل سبد هزینه خانوار دارد. این سهم درون فداکار خانوارها تا اینکه بوسیله بیش از ۵۰درصد همچنین می رسد. به طوری که اگر یک کارگر چیزی حدود سه میلیون تومان درآمد داشته باشد با احتساب ودیعه و اجاره باید حدود نیمی از درآمد خود یعنی ماهانه زیاد از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از درآمد خود را صرف نفقه های مربوط به ساختمان کرده و هزینه پوشاک، خوراک، آموزش، بهداشت و تداوی و موارد دیگر را با باقیمانده درآمد خود صیقلی بطی ء.

زمانی که درون شانس نهم طرح مسکن مهر کلید خورد برخی کارشناسان نسبت به این طرح انتقادات یدکی را مطرح کردند، به طوری که با روی کار آمدن اقبال یازدهم و با توجه بوسیله مشاجره های عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی وقت با این طرح، اجرای آن عملا نرم خواه متوقف شد. اما کارشناسان درون حال فراهم بر این عقیده هستند اگر طرح ساختمانی مهر ادامه داشت اکنون قیمت یک واحد مسکونی ۵۰ متری بوسیله طور متوسط ۵۰۰میلیون تومان قیمت داشت، اما حالا همین واحد مسکونی بیش از یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

این در حالی است که سقف تسهیلات خانه آن حزن با معامله اوراق، ۲۴۰ میلیون تومان است که برای دریافت آن باید حدود ۴۰ میلیون اوراق تهیه کرد. این بوسیله آن معناست که سقف تسهیلات دریافتی برای خرید مسکن حدود یک ششم ارزش متوسط یک واحد مسکونی تو تهران است. با این تفاسیر ۲۰۰ سال طول می کشد که یک خانوار با درآمد ثابت بتواند صاحب یک ساختمان کاملا عادی شود.

مشارکت های خصولتی از مقصران  گرانی مسکن هستند

محمدرضا گیتی بیگلری، کارشناس اقتصادی به مناسبت ارزش ارز و ارزش ساختمان پرداخت و تصریح کرد: زمانی که نرخ ارز تکثیر می یابد و پول ملی ارج خود را از دست می دهد مردم کم به حراست از پول یا سپرده گذاری رو می آورند، از این رو ساختمانی بوسیله نشانی قدری که هنوز ساز و کار مالیاتی مشخصی برایش وجود ندارد، یکی از بازارهایی است که می تواند پذیرای منابع افراد دارای نقدینگی شود.

جهان بیگلری تاکید کرد: زمانی که مقدار ارز افزایش یافته یا شاخص کل بورس رشد می کند، دارندگان متاع و خدمات به برهان این رشد، نرخ لوازم و خدمات شان را نیز افزایش می دهند که این چرخه معیوب ادامه داشته و باعث کاهش قدرت معامله خانوار خواهد شد. از لفظ دیگر زمانی که قیمت ارز افزایش می یابد آدم برای حفظ کردن ارزش پول خود، سرمایه خویشتن را دگرگونی به کالا می کنند که ظاهرا یکی از بی دردسرترین بخش ها مسکن است، چراکه خیر مالیاتی برای آن صیقلی می شود و خیر محدودیتی در فروش و فروش آن وجود دارد.

این کارشناس اقتصادی ادامه می دهد: عامل دیگری که درون اضافه مقدار ارز و بناء بود دارد، موضوع قیمت جریان هوا است که دولت مسؤولیت مستقیم آن را برعهده دارد. به طوری که ساختمان در حال فراهم با حیات فترت همچنان در حروف گرانی می تازد. بی شک چنانچه بور غلبه معامله مردم با قیمت های موجود بناء اضافه یابد، میزان معاملات خانه کاهش یافته و همین امر منجر بوسیله کاهش تولید مسکن می شود. از آنجا که تولید بناء به نشانی صنعتی پیشرو انگیزه اشتغال بیش از هزار عنوان شغل و فعالیت شغلی بوسیله صورت یمین و غیرمستقیم است، ابداع رونق در این بخش به افزودن شغل و رکود درون این حوزه منجر به کاهش اشتغال در سرزمین خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه مسکن تو ایران برخلاف رویه سایر کشورها، به نشانی یک کالای سرمایه ای شناخته می شود، داخل حالی که در کشورهای دیگر بوسیله دلیل وجود این عقیده که زمین محدود است، مالیات های زیادی بر خانه راه می شود تا همه افراد دارای یک واحد مسکونی بوده و بناء صرفا جنبه مصرفی داشته باشد. این کارشناس اقتصادی با اشاره به این که شریک شدن های زیرمجموعه نصیب و قسمت بر افزایش نرخ مسکن تاثیر دارند، گفت: گرچه مسکن یکی از اصلی ترین نیازهای هر خانوار است، اما بوسیله دلیل ورود همکاری های خصولتی بوسیله حوزه سرمایه گذاری در حصه مسکن، تماشایی افزایش نرخ ها داخل این کالا هستیم.

دلیل اصلی ورود انبازی های خصولتی بخاطر سرمایه گذاری در مملکت بناء نیز خسران ده بودن آنهاست، چرا که این شرکت ها در کارنامه های مالی خود، مسکن را که همواره با اضافه قیمت مواجه می شود با نرخ روز جزو دارایی شرکت محسوب می کنند تا بتوانند از این طریق شرکت های خود را سودده معرفی کنند. بوسیله گفته وی، تنخواه دارانی که به حوزه خانه ملتفت می شوند، بوسیله برهان این که از پرداخت مالیات معاف هستند تورم انتظاری ایجاد می کنند و همین موضوع باعث می شود انسان عادی نتوانند این کالا را به استراحت تمهید کنند.

گیتی بیگلری با بیان این که قیمت گذاری در بخش بناء ایرادات زیادی دارد، افزود: حالا سازندگان و دارندگان ساختمان تعیین کننده قیمت هستند و نهادهای نظارتی داخل این بن ادخال نمی کنند. هرچند زیرساخت این فرمان هنوز درون ملک حاضر نیست اما باید در این زمینه حتما دستور کار ریزی شود.

ایراد درون عرضه ساختمان به گرانی ها دامن زده است

فرهاد بیضایی، ممیز مسکن درباره دلایل افزایش هر ماهه نرخ مسکن گفت: یک دلیل افزایش مقدار مسکن افزودن مقدار ارز است، چرا که وقتی قیمت ارز افزایش می یابد، به تبع آن قیمت همگی کالاها افزایش می یابد و مسکن نیز مانند سایر کالاها رشد ارج را امتحان می کند.

وی با بیان این که مستقل وجود داشتن قناعت دلیل پا بر جا آشفتگی و بروز مشکلات امروز ناحیه است، افزود: کاهش ارزش پول ملی و نداشتن برنامه برای حفظ کردن آن از جمله موارد پا بر جا گرانی کالاها و خدمات در قلمرو است. اتفاقی که درون زمان کاهش ارج پول ملی رخ می دهد، این است که بسیاری از کالاها و خدمات زیاد از کمیت رشد نرخ را امتحان می درنگ.

بیضایی به سوء مدیریت منابع در قناعت اشاره کرد و ادامه انصاف: عرضه ساختمانی وضعیت مطلوبی ندارد و بر گرانی آن ذیل می زند. همچنین احتکار و لیس برخورد با متخلفان باعث بروز چنین مشکلاتی تو کشور شده که اغلب مردم بناء دار شدن بخاطر شان بوسیله یک آرزو دگرگونی شده است.

چه تعداد معامله انجام شد؟

تعداد معاملات ادا شده در مردادماه ۹۹ در حدود ۱/۹ هزار امر بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸/۱۷۵درصد افزایش را نشان می دهد. دراین ماه متوسط ارج بیع یک متر مربع زیربنای واحدهای مسکونی شهر تهران به نظم با ۵/۱۰ و ۴/۷۷درصد افزایش نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل بوسیله ۱/۲۳۱ میلیون ریال رسید.

معاینه توزیع تعداد واحدهای مسکونی ابتیاع شده تو شهر تهران بوسیله تفکیک عمر بنا مشعر از آن است که واحدهای تا پنج سال پیدایش با سهم ۵/۳۸درصد بیشترین سهم را به خویشتن ویژه داده است. همچنین تو ماه مورد بررسی متمایز اجاره مسکن اجاری تو ولایت تهران و در طاس مناطق شهری نسبت به ماه مانند سال قبل به زیبایی معادل ۴/۲۷ و ۶/۳۰درصد نمو را نشان می دهد. بها ها در بازار ناحیه از ابتدای سال چقدر گرانبها شد؟ | خانه ارزان می شود؟
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  فارس، علی ربیعی در حاشیه نویسی نشست امروز هیات دولت داخل مورد اینکه با توجه به مشکلات مالی بی حد خلال سال های اخیر تو ورزش کشورمان و قراردادهای نامشخص در پیاده روی مثل قراداد  مارک ویلتموس بافدراسیون هندبال تلاقی جدی با مفسدان در بازی صورت نگرفته یا اگر هم صورت اندوهناک با مهره های منصب ۳ و ۴ بوده است و ترانه بخت درون سال پایانی خدمت، با توجه بوسیله دخول وزارت داده ها به مناقشه فساد تو ورزش، تا چه معادل برای شناساندن ارکان حقیقی فساد به دستگاه قضایی قطعی است اظهار داشت: ذات بسیاری از این مشکلات در قراردادهای خارجی در مشکلاتی است که برای مطمئن ارز به نرخ نیمایی و واگذاری ارز بوسیله خارج در قلمرو شاگرد از موانع بانکی منفعل از بایکوت های آمریکا می باشد.

وی بیان داشت: البته تلاقی با مفسدان و دلال ها مدتی است که با همکاری وزارت ورزش و جوانان  و وزارت اطلاعات و وسیله قضایی آغاز و تعدادی از عوامل جنگ اطلاع و با آنها برخورد شده و دامن نظر بوده و بایگانی آنان درون مایه قضایی داخل حال رسیدگی است.

ربیعی گفت: مشکلات پیمان نامه ویلموتس بخاطر عدم صیقل ارزهای فدراسیون پیاده روی توسط فیفا بوسیله ایشان بوده که به تامل تحریم های شدید، فیفا هم عاری اجازه امریکا اقدام بوسیله صیقل عطیه ویلموتس در موعد مقرر نکرد و سرمربی قبلی رفتار بوسیله نقض یک طرفه برای لیس دریافت حقوقش ظهور. لازم بوسیله تشریح است که داخل کشش هشت سال گذشته دستمزد ارزی مربیان اجنبی تیم ملی پیاده روی ایران از محل کمکهای فیفا پرداخت یا ارز درآمدهای ارزی فدراسیون پیاده روی بخاطر صعود به ایینه جهانی بود.

وی اضافه کرد: موضوع اختلاف حساب در پرونده استراماچونی داخل دست بررسی است و بازرسان بزودی بلوغ آن را روشن خواهند کرد.

 احمد سعادتمند روز جمعه گذشته از تضاد حساب ۱۴۰ هزار دلاری در بایگانی استراماچونی با این محفل خبر داد و مدعی شد این طور پولی تو اسناد مالی این کانون ثبت نشده است. عکس | روزنامه تهدیدآمیز فیفا | دولت درون ماجرای ویلموتس دخالت کند تعلیق می شوید
آن نعوظ که به دید می رسد، AMD هنوز کارش را با قبیله مطلع معماری گرافیکی RDNA بوسیله انتها نرسانده است. تیم قرمز به تازگی و در خموشی خبری کارت گرافیک جدیدی با نام رادئون آر ایکس ۵۳۰۰ (AMD Radeon RX 5300) را رونمایی کرده است که تو گروه ی کارت های میان رده جای می گیرد و بوسیله طور خاص برای گیمرهایی ساخته شده است که بودجه ی محدود دارند. ناگفته نماند البته همین کارت گرافیک قطعا درصورت ادخال به بازار ایران، قیمت ارزانی نخواهد داشت. کارت گرافیک Radeon RX 5300 از همان هسته ی گرافیکی به کاررفته در مقیاس Radeon RX 5500 XT برخوردار است؛ اما درمقایسه با این کارت گرافیک مشخصات متفاوتی دارد و با زیاده چرب یا شیرین مناسب نم دردسترس قرار می گیرد.

AMD Radeon RX 5300 در حالی معرفی شده است که آویشن قرمز فاصله ی چندانی تا رونمایی پردازنده های گرافیکی متاخر مبتنی بر نسل دوم معماری RDNA ندارد. AMD تو اطلاعیه ای رسمی تأیید کرده است سری مطلع پردازنده های گرافیکی مبتنی پیاده شدن نسل جدید RDNA قرار است مخصوص کاربران حرفه ای باشند و در دسته ی پردازنده های گرافیکی درفش دار جای گیرند. با درنظرگرفتن همین توضیحات، معرفی Radeon RX 5300 حساب دان به رویت می رسد. درواقع، AMD ترانه دارد شکاف زمانی باقی مانده تا عرضه ی کارت های گرافیک میان رده ی مبتنی پیاده شدن معماری RDNA 2 را ازطریق کارت گرافیک Radeon RX 5300 پر درنگ. گفته می شود عرضه ی کارت های میان رده ی RDNA 2 برای سال آینده ی میلادی پروگرام ریزی شده است.



کارت گرافیک AMD Radeon RX 5300 از پردازنده ی گرافیکی نوی ۱۴ (Navi 14) استفاده می درنگ. نوی ۱۴ همان پردازنده ای است که درون نقش قلب تپنده ی کارت های گرافیک سری Radeon RX 5500 XT ظاهر می شود. این پردازنده ی گرافیکی متشکل از ۲۲ واحد رایانشی (CU) است که بوسیله ۱،۴۰۸ پردازنده ی جریانی ترجمه می شود. کارت گرافیک Radeon RX 5500 XT نیز همین قیمت پردازنده ی جریانی دارد. ارشد ترین مغایرت بین این دو کارت گرافیک را می توانیم سرعت کلاک و پیکربندی ذهن ی آن ها به حساب بیاوریم.

براساس داده ها رسمی، AMD Radeon RX 5300 از سرعت کلاک ۱،۴۴۸ مگاهرتز (مخصوص ورزش) بهره می برد و بوسیله سرعت کلاک بوست ۱،۶۴۵ مگاهرتز هم دست پیدا می کند. سرعت کلاک AMD Radeon RX 5300 هنگام اجرای بازی ۱۸ درصد و در حالت بوست ۱۲ درصد با کارت گرافیک Radeon RX 5500 XT فرق دارد. کارت گرافیک متاخر AMD به حداکثر قدرت پردازشی ۴٫۶۳ ترافلاپس دسترسی مشخص می کند؛ درحالی که Radeon RX 5500 XT حداکثر غلبه پردازشی پنج ترافلاپس را ارائه می دهد. برای کسب جزئیات بیشتر درباره ی واحد ترافلاپس، این مقاله ی ویژهرا در زومیت مطالعه کنید. کارت گرافیک AMD Radeon RX 5300 به نوی ۱۴ با ۱،۴۰۸ پردازنده ی جریانی خواه ۲۲ واحد رایانشی مجهز است

ظرفیت حافظه ی کارت گرافیک جدید AMD نیز کاهش معلوم کرده و از چهار گیگابایت در Radeon RX 5500 XT به سه گیگابایت رسیده است. هر دو کارت گرافیک از حافظه ی GDDR6 استفاده می کنند. ذهن ی GDDR6 کارت گرافیک متاخر AMD با سرعت پین ۱۴ گیگابیت برثانیه فعالیت می کند؛ بااین حال به دلیل داشتن رابط باس ۹۶ بیت، پهنای باند آن به ۱۶۸ گیگابایت برثانیه می رسد که کمتر از پهنای باند کارت گرافیک Radeon RX 5500 XT است (۲۲۴ گیگابایت برثانیه). درزمینه ی توان نیز بین کارت های گرافیک یادشده تفاوت هایی به چشم می خورد. Radeon RX 5500 XT از توان ۱۰۰ وات برخوردار است که این عدد ۳۰ وات کم از قابلیت کارت گرافیک RX 5500 XT است. کارت گرافیک جدید AMD برای کارکردن بوسیله کانکتور هشت پین نیاز برملا می کند.

در کارت گرافیک AMD Radeon RX 5300 از جناب های HDMI 2.0 و DisplayPort 1.4 استفاده شده است. این کارت گرافیک تمامی قابلیت هایی را عرضه می دهد که از کارت های مبتنی پهلو معماری RDNA انتظار دارید. از بین این توان ها می توانیم به پشتیبانی از AMD Freessync و Direct X 12 و Vulkan API اشاره کنیم. تیم قرمز با کارت گرافیک جدیدش مشیت دارد سراغ گیمرهایی برود که بوسیله دنبال اجرای ورزش ها با وضوح 1080p هستند.

از نسخه ی اورکلاک شده ی Nvidia GeForce GTX 1650 بوسیله عنوان رقیب مستقیم AMD Radeon RX 5300 یاد می شود. ظاهرا AMD Radeon RX 5300 می تواند درمقایسه با این کارت گرافیک انویدیا طی اجرای بازی بتلفیلد ۵ با تنظیمات گرافیکی High تقریبا ۴۵ درصد عملکرد بهتری نشان دهد. انویدیا مدتی پیش مقیاس SUPER کارت گرافیک GeForce GTX 1650 را معرفی کرد که قیمتی شبیه استاندارد معمولی دارد و غلبه پردازشی اش بسیار بهتر است؛ بنابراین، مقایسه ی مقیاس GeForce GTX 1650 SUPER با Radeon RX 5300 حکم ثابت قدم تری است. درحال حاضر، دقیقا از جزئیات فرایند کنترل گرما و مصرف انرژی درون Radeon RX 5300 باخبر نیستیم.



AMD تاکنون اعلام نکرده است که ترانه دارد کارت گرافیک Radeon RX 5300 را کِی روانه ی بازار درنگ. با درنظرگرفتن این نسب که ارزش Radeon RX 5500 XT با چهار گیگابایت حافظه ی ویدئویی ۱۶۹ دلار است، انتظار داریم Radeon RX 5300 با سه گانه گیگابایت حافظه ی ویدئویی برچسب قیمت کمتر از ۱۵۰ دلار را یدک بکشد.بیشتر بخوانید:آرم دربرابر x86؛ آیا اپل می تواند AMD و اینتل را ضعف دهد؟مشخصات متخصص پردازنده های GeForce RTX 3090 و 3080 و 3070 هویدا شدانویدیا ۸۰ درصد از بازار کارت های گرافیک مجزا را دراختیار دارداین کند افزار رایگان، قدرت پردازنده های مستشار Zen 2 را گشایش می بخشدافزایش فروش پردازنده ها و کارت های گرافیکی تو عهد شیوع کرونا
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از اسپوتنیک، طبق وقوف رسانه های فرانسوی پوگبا و اندومبله به دلیل مثبت شدن تست کرونایشان از فهرست آویشن ملی خط خوردند. تانگی اندومبله هافبک فرانسوی تاتنهام، جدیدترین بازیکنی است که به این ویروس مبتلا شده است.

فهرست آویشن ملی فرانسه از سوی دیدیه دشان  در دور گروهی لیگ پیرو های اروپا بخاطر مصاف با سوئد و کرواسی اطلاع دادن شد. این دو بازیکن باید طبق پروتکل های بهداشتی دو هفته در ساختمان قرنطینه شوند. به این تزیین پوگبا از اردوی تیم ملی فرانسه خط خورد و ادواردو کاماوینگا ستاره کبیر رن جانشین او شد.

اسامی آویشن ملی فرانسه به شرح زیر است:

دروازه بانان: لوریس، مایگنان، مانداندا

مدافعان: دینیه، دابوس، هرناندز، کیمپمبه، لنگله، فرلاند مندی، اوپامکانو و واران

هافبک ها : کاماوینگا، کانته، انزونزی، ربیو، موسی سیسوکو

مهاجمان: عوار، مبنا یدر، ژیرو، گریژمان، مارسیال، ام باپه و ایکانه