استقلال خوزستان

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

آخرین منطقه ی شمالی پیش از فرود امدن به قطب شمال که تمدن درون آن دیده می شود، سوالبار (Svalbard) صیت دارد. مجع الجزایری تو شمال قلمرو نروژ در مدار ۸۰ درجه ی شمالی که اکثر معادن زغال حجر نروژ و روسیه در آن، تعطیل شده اند. ساکنان محلی، زمین های وسیع خنک زده ی خود را به مکانی مناسب برای دانشمندان و افرادی تحول کرده اند که بوسیله نزدیک بودن آخرالزمان و رخ دادن تباره های بشری اعتقاد دارند. در اطراف سوالبار، مناطقی حیات دارد که مکنون کردن هرچیزی را از استرس و فشارهای دنیای اطراف، ممکن می بطی ء.مقاله های مرتبط:گیت هاب، سرویسی که طی ۱۰ سال دنیای دستور کار نویسی را تبدیل دادخرید گیت هاب توسط مایکروسافت؛ آخرین لول بخاطر گذر از ویندوز

محیط سوالبار به گونه ای است که می استعداد درصورت رخساره دادن فاجعه های بشری، از آن به عنوان منطقه ای امان استفاده کرد. شاید منطقه ای که متشابه بوسیله فیلم های علمی تخیلی، محل مناسبی برای بازسازی وجود بشر پس از لطمه ها نیز باشد.

درون منطقه ی سوالبار پروژه ای بوسیله معروفیت Svalbard Global Seed Vault روانی دارد که برز ی گیاهان متعدد ازجمله محصولات زراعی بنیادی بخاطر انسان ها، برای حفاظت در شرایط و تلاطم های خاص، داخل آنجا نگه داری می شود. طراحی خرمن تخم ها متشابه به المانی از فیلم های علمی تخیلی است. ورودی مثلثی شکل مخزن در یک ساختمان بزرگ و بدون پنجره ی سفیدرنگ، فاش خاصی را بوسیله آن می دهد. در دهلیز ورودی نیز نورهای سبز دیده می شود که هرچه بیشتر، خزانه را داخل نگاه بازدیدکننده به محلی خاص تبدیل می بطی ء.

نت فریدمن، مدیرعامل گیت هاب، یکی از بازدیدکننده های منطقه ی سوالبار است که قطعا برای رویت زیبایی های ساختمان حفاظتی مخزن دانه، به آنجا سفر نکرد. مدیر ۴۲ ساله ی گیت هاب، بزرگ ترین و مشهورترین خرمن کد جهان که درون اختیار مایکروسافت قرار دارد، در ۲۴ اکتبر سفری به سوالبار ارتکاب عدالت. او سفری ۱۵ دقیقه ای از هتلش به یک معدن زغال سنگ متروکه داشت و با کلاه و نور مخصوص معدن کاوها، مخبر منطقه ی مورد نظر شد. فریدمن تو یکی از دهلیز های تنگ و بلند معدن، به مخزنی فلزی رسید که شبیه بوسیله یک کمد فلزی وسایل وجود. او در نگاه اول، منطقه و ابزار مذکور را زیاد ازحد صنعتی و معدنی تعبیر کردن کرد.



مدیرعامل گیت هاب در سفرش بوسیله سوالبار از منطقه ای بازدید کرد که به نام Arctic World Archive شناخته می شود. محلی مانند به خرمن پس انداز ی برز های حیاتی که قطعا جذابیت کمتری هم نسبت به آن داشت. فریدمن پس از عبور از چند درون عادی با مفتاح و قفل هایی ساده، با مخزن محافظی روبه رو شد که از اکثر کدهای متن باز جهان حراست می کند. سرورها و فلش درایوها برای مراقبت از داده داخل این طور شرایطی ارزان نیستند. به همین دلیل داده ها به رخساره رمزنگاری شده در درایوهایی چند کیلوگرمی مشابه به فیلم های قدیمی، تو محفظه هایی بوسیله ابعاد نزدیک به صندوق ی پیتزا نگه داری می شوند.

فیلم هایی که از داده ها تو معدن زغال حجر محافظت می کنند، بوسیله نوعی میکروفیلم هستند. هر ویژگی با استعمال از یک مورچه بین، اقتدار مشاهده و خواندن داده ها روی فیلم ها را دارد؛ اطلاعاتی که به رخساره عکس، متن یا کدهای پروگرام نویسی، ذخیره شده اند. شرکت نروژی به شهرت Piql AS، فیلم های محافظ معتمد را برای نگه داری از داده ها تولید می نرم که برای حراست بیشتر، با پودر اکسید آهن پوشیده شده اند. باهم اتحاد کردن پیکل ادعا می درنگ این ماده تا ۷۵۰ سال تو وضعیت عادی پایداری دارد و داخل فضای خنک و خشک کار با مقدار پایین اکسیژن، مقاومت تا دو هزار سال افزایش می یابد.مخزنی درون خلط قطب شمال و در غارهای قطبی، برای ذخیره سازی داده های باارزش ساخته شده است

فریدمن در بازدید از محزن مذکور، کنار یکی از کتابخانه ها اسکان می یواش که آرشیوهای جالبی درون خود دارد. آرشیوی از واتیکان و آمار ثبت و سند از برزیل، مجموعه ای از فیلم های ایتالیایی و رخصت پخت سس مخصوص یک همدستی زنجیره ای همبرگر، درون کتابخانه ی مذکور دیده می شوند. گیت هاب که سال گذشته با صیقل ۷/۵ میلیارد دلار توسط مایکروسافت خریداری شد، غرض دارد تا بوسیله ارشد ترین مستأجر خرمن داده ی سوالبار دگرگونی شود. فریدمن می گوید گیت هاب درنهایت ۲۰۰ پلاتر فیلم را در انبار سابق الذکر خواهد داشت که در مجموع حاوی ۱۲۰ گیگابایت کد متن باز هستند. اولین مجموعه، شامل جهیز های عامل اندروید و لینوکس بود و همچنین کدهای گوهر ۶ هزاره اپلیکیشن متن باز اساسی دیگر هم در آن فراغت دارد.

شاید با نگاهی نخستین به برنامه ی گیت هاب داخل خزانه کدهای سوالبار این سؤال ایجاد شود که کدها در وضعیت صدمه های بشری چه کاربردی دارند. درواقع تصور کنید شرایطی خلق شود که دانه های گیاهی، استخلاص دهنده ی نوع بشر داخل آینده باشند. آیا در چنین وضعیتی، کدهای گوهر سرویسی همچون یوتیوب، برای آن ها ارزش خواهد داشت؟ فریدمن نیاز بوسیله کدها را مرحله ی اینده اهمیت برای انسان می داند. از نظر او نرم افزارهای متن باز یکی از بنیانی ترین دستاوردهای سنخ بشر هستند که داخل کنار آثار برجسته ی ادبی و هنری صبر می گیرند. متن باز را می توان بنیاد دنیای مدرن و نه تنها اینترنت و گوشی های هوشمند، بلکه ماهواره ها، دستگاه های پزشکی، ابزارهای علم، ربات ها و بسیاری المان های فناورانه ی دیگر دانست.



ایده ای واقعی متن باز یعنی شما کدی را می نویسید و بوسیله ابونمان می گذارید. با این کار بوسیله همگی ی افراد دیگر امکان می دهید تا آن چه که انجام داده اید را ببینند و درصورت نیاز از آن برای ساختن دستور کار های موردنظر خود استفاده کنند. با اغماض زمان، جسم ای گسترده از کارهای متعدد تو حوزه ی کدنویسی ساختن می شود که تاسیس درنگ افزارهای کاربردی متعدد را ممکن می بطی ء. گیت هاب به عنوان خرمن و محل ترقی ی تسهیم عمده ای از کدهای متن باز جهان شناخته می شود.

حدود ۴۰ میلیون کاربر درون گیت هاب پیشگاه دارند. اکثر آن ها افراد داوخواه هستند که فعالیت هایی همچون بهینه سازی پروژه ها، گزارش باگ ها، کنترل حفره های امنیتی و ردگیری تغییرها را ادا می دهند. درواقع گیت هاب را می توان کتابخانه ای عظیم با دسته بندی و مدیریت دقیق دانست که گوناگون ابزارهای موردنیاز را در اختیار کافه قرار می دهد. 

متن باز را می استعداد رویکرد واقعی کنونی درون توسعه ی یواش افزار دانست. اگرچه رسیدن به شرایط و رویکرد کنونی، بوسیله وزن ی یک انقلاب داخل صنعت دستور کار نویسی زمان سرما. داخل دهه ی ۱۹۹۰ و در امپراطوری عظیم ویندوزی مایکروسافت، زیردست های بیل گیتس، رویکرد ابونمان گذاری کدها را نوعی سرطان و تهدیدی بخاطر همگی ی دستاوردها و دارایی های عاشقان پتنت های نرم افزاری می دانستند. فریدمن درباره ی عقاید آن سال ها و وضعیت کنونی دنیای متن باز می گوید:اگر ۲۰ سال پیش به محدودیت می گفتید که داخل سال ۲۰۲۰، تمامی تمدن بشری وابسته به کدهای متن باز خواهد حیات و از طریق آن عمل می شود، قطعا با حیرت روبه رو می اکید. کدهایی که توسط داوطلبانی از کشورهای سرتاسر جهان و به رخساره مجانی نوشته می شوند. آن ها حتی یکدیگر را نمی شناسند. کدهای مذکور، توسط همگی دریافت شده و داخل انواع درنگ ابزار به کار پژمان می شوند. بی نظیر سابق الذکر در ۲۰ سال گذشته، قطعا چنین پاسخی بوسیله شما می عدل: «این ایده عاقلانه و منطقی نیست و هیچگاه گاه صورت نمی دهد. نرم افزارها توسط شرکت های بزرگ و حرفه ای توسعه می یابند.



فریدمن، مخزن حفظ کدها را فراتر از مفاهیمی همچون کپسول زمان می داند. او چنین رویکردی را به نوعی یک سیاست بیمه ای خطیر نشانی می بطی ء. از نظر فریدمن، حفظ کدها یک رخداد جادویی محسوب می شود که قطعا برای نسل های آینده ارزشمند خواهد وجود.

نکته ی بنیادی و عجیب برای بسیاری از کاربران و کارشناسان دنیای نرم ابزار این است که یک مدیر اجرایی مایکروسافت، درباره ی ابهت متن باز و دستاوردهای آن برای آیندگان گفتگو می کند. طلوع مفهوم متن باز قطعا ارشد و تاریخی بود که قرین بسیاری از نوآوری های مهم دیگر تو طول تاریخچه همچون داروهای آنتی بیوتیک یا موارد دیگر، ریسک هایی را هم بوسیله همراه دارد؛ ریسک هایی که شاید بعضا بی سابقه و خاص اندوه به رویت برسند.

لینوس توروالدز را می استعداد پیش گام تشنج نرم افزارهای آزاد دانست

پروگرام نویس ها از مدت ها پیش از نوشته شدن کدهای لینوکس توسط لینوس توروالدز در دانشگاه هلسینکی، کدهای خویشتن را با یکدیگر به وجه اشتراک مجله می گذاشتند. منتهی پراکندن لینوکس را می قابلیت خال ی مرکزی توسعه ی مفهومی به نام «جنبش نرم ابزار آزاد و متن باز» دانست. مایکروسافت با توسعه ی ویندوز و آفیس، درآمد بسیار فوقانی کسب کرده و کد لب آن کند افزارها با قدرت نگاهداری می کرد.

وزارت دادگستری آمریکا پس از مدتی تاثیر بوسیله رویکرد انحصاری مایکروسافت، درمسیر سازش با غول نرم افزاری بود. دراین میان هکرهایی همچون توروالدز که ابزارهای تک حاجت خودشان را به صورت شخصی ترقی می دادند، ایده ی مایملک بطی ء افزاری پتنت شده را در موافق گفتمان آزاد و دسترسی بوسیله دانش و دارایی های عمومی و صعود می دانستند. شایان تذکر است رویکرد مالکیت ظاهری نسبت بوسیله بطی ء افزار، از دهه ی ۱۹۷۰ درون آمریکا نخست شد.



ایده آل گراهای دنیای نرم افزار، پس از مدتی ضد اتیکت هایی را به اجتماع تزریق کردند. آن ها وزن کنترل تعداد محدودی از شرکت های فناوری را روی پیشرفت های فناورانه، بوسیله چالش می کشیدند. لینوکس به جایگزین پا بر جا ویندوز تحول شد. توسعه دهنده های دیگر نیز به نرم کردن جایگزین هایی را برای آفیس توسعه دادند که از عمده ترین آن ها می توان به OpenOffice اشاره کرد. هر دو بطی ء افزار درون جذب مخاطب و طرفدار با چالش های مفرط روبه رو شدند. یکی از دلایل لیس موفقیت اولیه، تمرکز متجاوز از وزن توسعه دهنده ها پهلو خلوص کدها به جای کاربردپذیری آن ها وجود.

توسعه دهنده های اولیه ی مفاهیم متن باز، با وجود شکست ها اولیه، مظفر به توسعه ی ابزارهای ارتباطی و همکاری شدند که توزیع کدها را نیز آسان تر می کرد. آن ها بوسیله آسانی کدهای خود را به قیافه آنلاین منتشر می کردند و سپس با استفاده از مفاهیم و ظرفیت های شبکه، آن را توسعه می دادند. بوسیله هرحال سال ها زمان و جدیت و مبارزه احتیاج بود تا متن باز بوسیله جای مفهومی مستثنی، بوسیله بازیگر حقیقی دنیای فناوری دگرگونی شود.

گوگل وظیفه ی ترقی ی مفهوم متن باز در سطح حقوق بگیر در ابتدای دهه ی ۲۰۰۰ پیاده شدن عهده گرفت. آن ها به جای معامله نرم افزارها ی گران قیمت تصمیم گرفتند تا در دیتاسنترهای خویشتن از لینوکس مصرف کنند. سپس دیتابیس های متن باز بخاطر پیاده سازی ساختارهای واقعی بوسیله کار گرفته شدند. چنین ساختاری مبتنی به خشکی امدن نرم افزار آزاد و مجانی به گوگل امکان داد تا نرم افزارهایش همچون ایمیل، نقشه، جست وجو و دیگر ابزارها را به رخ رایگان به کاربران عرضه کند. فیسبوک، اوبر، نتفلیکس و بسیاری دیگر نیز همین رویکرد را در پیش گرفتند.

متن باز امروز به عنوان اتومبیل حقیقی بسیاری از پیشرفت های دنیای پردازش شناخته می شود. شبکه های مجلل خدمات ابری آمازون، بخاطر کاربرد نهایی وابسته بوسیله لینوکس و بسیاری از اپلیکیشن های متن باز دیگر هستند. بوسیله بیان دیگر، ده ها هزار کسب وکار که از سرویس های آمازون برای خرید قدرت پردازش ابری استفاده می کنند، سبک کاری مبتنی پیاده شدن مفهوم متن باز دارند. بوسیله نشانی شهید مبصر تر، می استعداد سیستم عامل اندروید گوگل را نام برد که اینک روی بیش از یک میلیارد گوشی هوشمند ایفا می شود.



هزاران نفر در جای دادن لینوکس در قلب بسیاری از کاربردهای امروزی نقش داشته اند؛ کاربردهایی که موارد انواع از تلویزیون تا خودروهای هوشمند را پوشش می دهند. ازطرفی توروالدز ۴۹ ساله که زمان حال تو اورگان زندگی می کند، هنوز به نشانی مقدماتی بی تا تأثیرگذار مبصر شناخته می شود. توروالدز علاوه پهلو نوشتن کد هسته ی لینوکس که امروز بوسیله عنوان محور ی اینترنت و گوشی های هوشمند شناخته می شود، در سال ۲۰۰۵ و در یک آخر هفته، برنامه ای را به اشتهار گیت (Git) ترقی داد که مدیریت توسعه ی لینوکس را بخاطر او آسان می کرد. چندی از برنامه نویس های متن باز، با روزی برداربی از مفاهیم گیت، گیت هاب را ترقی دادند.

توروالدز از طریق بنیان لینوکس، درآمد مناسبی تصرف می کند. بنیاد مذکور توسط شرکت هایی همچون گوگل، IBM، هواوی، تنسنت و اینتل پشتیبانی می شود تا توسعه ی جهیز عامل مذکور، ادامه فاحش کند. خالق لینوکس، سالانه ۱/۸ میلیون دلار درآمد دارد که حقوقی بسیار بالا محسوب می شود. درآمد لینوس،  امکان سودا خانه ای لطیف در پورتلند را فراهم کرد تا او بتواند با خیال مرده به فرمان مورد فرع اش یعنی کدنویسی بپردازد. البته اگر او حزن متجاوز از همگی چیز به کسب درآمد فکر می کرد، امروز ثروتی تو حدود بیل گیتس داشت.گیت هاب و سرو های مشابه، ترقی ی مفهوم متن باز را سرعت دادند

رگه هت (Red Hat) شرکتی بوده که بیشترین کسب درآمد را از جهیز عامل لینوکس داشته است. آن ها نسخه ای اختصاصی از جهیز عامل را ترقی داده اند و درون ازای نگه داری و بوسیله روزرسانی آن، از کاربران هزینه شهود می کنند. IBM در ابتدای سال جاری میلادی، رگه هت را به ارزش ۳۴ میلیارد دلار خریداری کرد که کنیه بزرگ ترین سودا درنگ افزاری را بوسیله خود اختصاص عدالت.

کاربران گیت هاب می توانند از کدنویس ها یا پروژه های تک فرع ی خود در این سرویس، پشتیبانی مالی انجام دهند. درواقع می توان چنین رویکردی را مانند بوسیله کیک استارتر یا دیگر درخت سرو های جمع سپاری مالی دانست. البته برنامه نویس های متن باز عموما درآمدی سزاوار سرزنش با زحمات خود کسب نمی کنند. درنهایت، وضعیت آن ها که به نوعی فعالیت از روی علاقه محسوب می شود، شرایط جهان تجاری موقوف بوسیله دستاوردهای نرم افزاری شان را پیجیده می کند.



در سال گذشته ی میلادی، تماسی پر از واهمه از یک شریک شدن خودروساز بزرگ آلمانی با یک ترقی دهنده ی ۴۸ ساله ی سوئدی به صیت دنیل استنبرگ برقرار شد. شریک شدن مذکور (که استنبرگ نامش را هویدا نکرد) از او التماس داشت تا درون سفری زننده به آلمان، چالش یکی از نرم افزارهای خود را برای شرکت رفع کند. درواقع یکی از دستاوردهای متن باز او، سبب از کار افتادن کند ادوات سیستم مشغولیت در هفت میلیون خودرو شده بود. او درباره ی ربط مذکور می گوید:من باید به آن ها می گفتم که این درنگ افزار، یک پروژه ی اوقات قرار بوده است و غلام به خاطر شغل دائمی خود، امکان سفر به آلمان را ندارم. آن ها به شدت از من تقاضا داشتند، ولی پس از درک موقعیت، رویکرد خود را تغییر دادند.

رخداد بالا بخاطر استنبرگ تکراری و معمولی محسوب می شود. او از سال ۱۹۹۸ بهینه سازی کد را برای یکی از مشهورترین ابزارهای متن باز دنیا به نا Curl ارتکاب می عدل. با بخشیدن زمان، این ابزار به نرم کردن جای خود را در کاربردهای الکترونیکی تمامی خودروهای متاخر باز کرد. به علاوه کند افزارهای نوشته شده توسط شرکت هایی همچون اپل، اینستاگرام، یوتیوب و اسپاتیفای هم از Curl استفاده کردند. روزانه زیاد از یک میلیارد نفر به عارض ناخواسته از Curl کاربرد می کنند؛ ابزاری که احاله داده را بین سرو های اینترنتی مقدور می نرم.

توسعه دهنده های متعدد از استارتاپ های انواع و شرکت های بزرگ، Curl را از گیت هاب یا سرویس های مشابه دیگر شهود کرده و آن را در نرم افزارهای خود به حکم گرفتند. کاربرد ابزار مذکور به کمی ترقی یافت که امکان بررسی و آزمایش آن توسط ترقی دهنده ی اصلی یعنی استنبرگ امکان پذیر نبود. به علاوه، توسعه دهنده های متعدد، امروز با ضیق زیاد، مشکلات نرم افزار را بوسیله او ارسال کرده و درخواست رفع باگ می کنند.

استنبرگ تو وب سایت خود درباره ی چالش های بی حد رفع باگ Curl می نویسد:من داخل اکثر روزها ضیق کاری زیادی را بخاطر رفع باگ ها تحمل می کنم. به علاوه مرتب کردن ایمیل ها و پاسخ دادن به آن ها زمان زیادی از من اشغال می کند. باید شرایط را به کاربران متعددی توضیح دهم که از اشکالات پیش آمده بخاطر کند ابزار ناراضی هستند. غلام ساعت های پایانی شب را به Curl ویژه می دهم. درواقع زمانی که باید در وارستگی قوم باشد، به توسعه ی Curl می رسد.

استنبرگ و Curl، تنها یک نمونه از کاربردهای فعالیت عاشقانه ی کدنویس های متن باز محسوب می شود. فعالیتی که محصولاتش کاربردهای متعددی از صندوق های الکترونیکی فروشگاهی تا قطارهای هوشمند پیدا کرد. ابزارهای نرم افزاری مانند گیت هاب، سالانه این فعالیت ها و ترقی ی ابزارهای را آسان و آسان تر کردند.



ترقی دهنده ها امروز به جای نوشتن کامل یک ابزار یا نرم اسباب از ابتدا، ضربان وجویی درون مخازن کد همچون گیت هاب کرده و نمونه های آماده را ستاندن می کنند. نتیجه ی نهایی، سیستمی مرموز از وابستگی های متقابل به هزاران ابزار و اپلیکیشن رایگان تو دسترس می شود. اگر یکی از داوطلبانی مسئول نگه داری و بهبود ابزارها و اپلیکیشن های مذکور، از ادامه ی فعالیت خسته شود، عملکرد بسیاری از المان های زیرساختی اینترنت با شاق مواجه می شود؛ مشکلی که تا هویدا کردن یک نامزد دیگر، به قوت خود پایا می ماند. استنبرگ چنین وضعیتی را قدری غیرمنطقی می داند. از نظر او متن باز امروز بخش مهمی از همه چیز را تشکیل می دهد و روزبه روز بر ابعاد آن افزوده می شود.وضعیت امروز، آینده ای نیست که طرفداران نرم افزار آزاد در نظر داشتند

شرایط امروز، آینده ای زدودن که طرفداران آزادی اقرار و نرم افزارهای آزاد داخل فاتحه تو نظر داشتند. فداییان مفهوم نرم افزار آزاد در ابتدا تنها به دنبال دموکراتیزه کردن فناوری بودند. درواقع آن ها نمی خواستند راهی برای افزایش قدرت انبازی های قدرتمند ایجاد کرده باشند. آن ها به ظهر تمرکززدایی و رفع انفراد از بهترین ابزارها و داده های پردازشی بودند. این طور افرادی می خواستند آزادی کشف فناوری را در جوانمردی همگی ی انسان صبر دهند.

با گذشت زمان، گوگل، فیسبوک، آمازون و بسیاری دیگر، از مفاهیم متن باز استفاده کردند تا شبکه های تبلیغاتی بزرگ، جهانی و گسترده ترقی دهند. آن ها امروز هر حرکت میلیاردها انسان را به رخ آنلاین و آفلاین انتزاع و ردگیری می کنند. درواقع امروز به وضعیتی رسیده ایم که نبردهای دهه ها پیش برای حذف انحصار ویندوز و آفیس، دیگر اهمیتی ندارند. ابن موگلن، استاد حقوق دانشگاه کلمبیا که سال ها درون جبهه ی نرم افزار آزاد حضور داشته است، دراین باره می گوید:اگر کنترلی روی فناوری که زندگی تان را مدیریت می کند، نداشته باشید، زندگی شما توسط افراد دیگر مدیریت می شود. ما ابزارهای احسان ساختیم، اما همان ها دگرگونی به سلاح هایی دشت رویاهای خودمان شدند.

کارشناسانی همچون موگلن، از تأثیر گیت هاب بر گسترش اتیکت برنامه نویسی حمایت می کنند. از دید آن ها این طور ابزاری برای افراد گوناگون در سرتاسر جهان کاربرد دارد. بوسیله عنوان مثال خرد آموزی نوجوان در کشورهای دورافتاده می تواند درون گیت هاب استعداد خود را به جهانیان نشان داده و تا اینکه سطر زندگی اقتصادی خود را دگرگونی دهد. ازطرفی، نیروهای جوان امروزی باید تلاش کنند تا با ساختار کنونی باهم اتحاد کردن های ارشد و سوءاستفاده ی آن ها از داده های مردم، مقابله شود.



موگلن پکیجی بطی ء اسباب و باطراوت افزاری به معروفیت FreedomBox ترقی داده است که قیمتی حدود ۹۰ دلار دارد. این کامپیوتر کوچک از یواش افزار متن باز برای خلق کردن ابزارهایی شبیه سرویس های اسمی اینترنتی مصرف می کند. خدماتی همچون جست وجو، پیام رسانی و اشتراک فایل به قرار با کامپیوتر مذکور در اختیار کاربران فراغت می گیرند. شعار موگلن، ارائه ی خدمات بوسیله دور از چشمان ناظر و کنترل کننده ی غول های دنیای فناوری است.

بسیاری از پیش گامان تشنج نرم افزار آزاد می گویند تنش قیافه داده مقدار ادا را داشت. امروز تیم های کوچک از دانشمندان توانایی انجام کارهایی بزرگ تر از ابعاد خود را دارند. به نشانی مثال، دانشمندان محقق عطارد با استعمال از ابزار یادگیری ماشین متن باز گوگل، روش های واریته را برای جلوه گر کردن درمان های متاخر و راهکارهای تشخیص تومور پیاده سازی می کنند. تلخ روزنبرگ از پیش گامان نرم اسباب آزاد عقیده دارد دستیابی به بسیاری از مفاهیم امروزی، تنها از عادت ابزارهای متن باز ممکن خواهد حیات.

فریدمن، ۲۰ سال از عمر خود را به راه اندازی شرکت های متن باز و فرمان کردن روی پروژه های متشابه خاص انصاف. او اینک از سوی مایکروسافت به عنوان مدیر اجرایی گیت هاب برگزینی شده است. او پیش از سفرش به سوالبار، ایده ی آینده ی گیتی با رویکردهای متن باز را داخل آکسفورد انگلستان درون عادت داشت. او بی آرامی مانند بسیاری کارشناسان دیگر می داند که تنها یک نسخه ی پشتیبان، برای حفاظت از داده های باارزش کافی محو. درواقع غار قطبی روایت حاضر، یکی از مخازن پشتیبان مورد رویت گیت هاب محسوب می شود. درواقع آن ها مشیت دارند همه ی کدهای مخازن خود را در مکان های پشتیبان ذخیره سازی کنند. فریدمن درون سفر به آکسفورد، از کتاب خانه ی بودلین بازدید داشت که شاید روزی موضوع پیمان نامه همدستی بین گیت هاب و دانشگاه آکسفورد، با هدف پس انداز سازی لب کدهای متن باز شود.



فریدمن در عروج بوسیله غار سوالبار وظیفه ی بررسی و تجرید ریسک های موجود بخاطر نرم افزارهای متن باز را بر عهده داشت. او داستان های متعددی را از انبازی های بزرگ می داند که هیچگاه ایده ای نسبت به نرم افزارهای متن باز مورد استفاده نداشته اند. آن ها توسعه دهنده، سن او و مخاطره های امنیتی یواش افزار متن باز تک استفاده را حس نمی کردند. او امیدوار است که باهم اتحاد کردن امنیتی Semmle، از خریدهای اخیر گیت هاب، توانایی رفع چالش های امنیتی موجود را داشته باشد.

گیت هاب داخل مسیر افزایش امنیت کاربرد از ابزارهای متن باز، رویکردهای جدیدی دارد. آن ها حصه هایی از رابط کاربری را بهبود می بخشند که بوسیله کسب وکارها، جزئیات قابل توجه و کاربردی را از کدهای تک استفاده مدال می دهد. به علاوه لب کد و نیاز به به روزرسانی آن نیز نمایش داده می شود. بوسیله علاوه باید سیستمی رسمی نمدار ساختن شود تا با اتفاق شرکت های بزرگ، بتوان بخاطر پروژه های بزرگ و مشهوری همچون Curl، کمک خرج دریافت کرد. به هرحال باید راهی وجود داشته باشد تا اپل، اسپاتیفای و شرکت های خودروسازی آلمانی بتوانند هزینه ی توسعه و رفع باگ را بخاطر استنبرگ تأمین کنند.

فریدمن درباره ی رویکردهای آتی می گوید:چنانچه بتوانیم سبکی واسط از ترقی دهنده های متن باز بسازیم، به موفقیت می رسیم. چنانچه این طور رویکردی صحیح خلق شود، موجب نوآوری بیشتر در دنیای نرم وسایل خواهد شد.بیشتر بخوانید:اپلیکیشن موبایل گیت هاب در فاز بتا منتشر شدپایتون؛ دومین تعبیر پرطرفدار برنامه نویسی داخل گیت هابگیت هاب زمان حال از ۴۰ میلیون توسعه دهنده میزبانی می کندلینوس توروالدز: دیگر خود را دستور کار نویس نمی دانماپلیکیشن های ویندوزفون متن باز می شوند
بوسیله گزارش همشهری آنلاین، رنجش فصلی (Seasonal Affective Disorder) یکی از گوناگون اختلالات خلقی است که به صورت دوروبر ای درون فصول سرد سال و بیشتر در افرادی که شالوده کمینه تحرکی خواه بلای ناگهانی های روانی و عصبی دارند، بروز می یابد. افسردگی فصلی تقریبا شبیه همان افسردگی (Depression) است. با این تضاد که در فداکار از فصول سال صورت می دهد و با تغییر جزئی از جمله برطرف می شود.

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که هر سال داخل انفصال برگ ریزان دچار رنجش می شوید، ثانیه و بی وقت دلتان می گیرد، دلشوره و اضطراب دارید، تاب هیچ موثر را ندارید و درکل غم زده و محزون اید، یادداشت دون را بخوانید. چون حال بد ما مفرط وقت ها از ندانستن و ناآگاهی اندوه نشأت می گیرد. مقابله با افسردگی فصلی 

* برای پیشگیری از ابراز افسردگی فصلی خواه افسردگی پاییزی سفارش می شود از آنجا که پرتو درمانی، مبنا درمان رنجش فصلی است، بنابراین تقریبا هر روز در فضای باز اندکی پیاده روی کنید. البته این موضوع رابطه به این دارد که هوا آلوده نباشد. وگرنه پیاده روی داخل هوای آلوده علاوه به خشکی امدن تشدید ملالت موجب بروز بیماری های دیگر همچنین می شود.

* یکی از دلایل افسردگی فصلی در پاییز، روزهای کوتاه و ابری است. بنابراین بهره گیری بیشتر از تلالو غریزی یا مصنوعی برای کاهش این نوع افسردگی خالی از فایده نیست.

* از ویتامین هایی مانند ویتامین D و ریزمغذی هایی قرین زینک استفاده کنید، تعاملات مدنی خود را رفعت ببرید و از تنها نشستن درون ساختمان بپرهیزید. تنها ماندن به مدت طولانی خود عامل خلق کردن و صعود ملالت است. پس با دوستان تان خلط داشته باشید.

* حتما پروگرام ای برای حفظ سلامت جسمانی خود متشابه شناوری و پیاده روی و پروگرام ای برای ارتقای سلامت روند قرین یادگرفتن چیزهای متاخر داشته باشید.

* مصرف غذاهای بحری و سبزیجات را تو رژیم غذایی خویشتن افزایش دهید و استفاده غذاهای دارای روغن زیاد و مواد افزودنی و نوشابه و فست فود را اندک کنید. از خوردن غذاهای شور، ترش و کندرو هم خودداری کنید. آب و مایعات را هم بسی سرد ننوشید.

* برنامه خواب ثابت داشته باشید و از پرخوابی یا کم خوابی بپرهیزید.

* اگر می توانید، سفرهای کوتاه زمستانی به مناطق آفتابی داشته باشید.

* تغییرات و دستور کار ریزی های موثر را از اهداف کوچک مشابه خواندن یک تاریخچه کم ظرفیت خواه روزانه ۱۰ دقیقه پیاده روی اول کنید و به تدریج آن را اضافه دهید.

* گل بکارید یا خاک گلدان را عوض کنید. استفهام به گل ها و گیاهان و نگه داشتن آنها در خانه در بهبود حال افسرده زیاد موثر است.

* بوسیله رنگ های گرم زیاد نگاه کنید. روانشناسان، استفاده از روش «رنگ درمانی»را برای مبارزه با افسردگی توصیه می کنند. رنگ های فاحش و گرم باعث تقویت روحیه و احساس فرح می شوند.

* اگر با راهکارهای گفته شده داخل شرایط مسئله تان تغییری خلق نشد، نشان می دهد که افسردگی شما شدیدتر از این حرف هاست و باید حتما به روانپزشک یا تراپیست مراجعه کنید. رواندرمانگرها از طریق دوا خواه رسا درمانی کمک موثرتری به شما خواهند کرد.
همشهری آنلاین - زهرا رستگار معزز: فقط بازیگری می تواند این آسیب را پسند نرم که نقش برایش از هر چیزی با اهمیت پر حرارت است. در سینما و تلویزیون، گریم های عجیب و ماندگار زیادی درون میان بازیگران بود دارد که هیچ وقت از ذهن مان پاک نمی شود. به مدل های موفق و ناموفقی درون این گزارش رمز خواهیم کرد.

نمی نبوغ درباره گریم نوشت و گریم متفاوت اشکان خطیبی درون «سینما نیمکت» محمد رحمانیان، آزاده صمدی در «آن دیگری» سمانه زندی نژاد، پرویز پرستویی داخل «لس آنجلس- تهران» تینا پاکروان، فریما فرجامی درون «تیغ دار کردن و ابریشم»، «اجاره نشین ها»، «سرب»، «مادر» و «پرده خاتمه»، داریوش ارجمند در «ناوبان خورشید» تقوایی، گوهر خیراندیش در «بانو»، «رفعت پست»، «واکنش پنجم»، «گل یخ» و «عادات منتظر کشی» را عجیب گرفت و از فریبرز تازی نیا، حامد بهداد و... ننوشت. با این حال جای محدود تو این گزارش، ما را به چند نمونه از فیروز ترین گریم ها محدود کرده است.

 فاطمه معتمدآریادر فیلم «گیلانه» با چهره پردازی مهرداد میرکیانی و درون فیلم «پریناز» با طراحی عبدالله اسکندری، گریم متفاوتی روی صورتش  داشت. معتمدآریا در گیلانه، نقش زنی شمالی و رنج کشیده را ایفا می کرد. علاوه پیاده شدن چین و چروک های روی رخساره و پیشانی، چانه اش به جلو متمایل شده بود و دندان هایش بزرگ تر از آنچه هست به نظر می رسید. تو فیلم پریناز نیز گریمی اغراق شده داشت؛ ابروهایی پیوسته، پرپشت و سیاه رنگ با صورتی که انگار هیچگاه نفس مصالحه نشده است.



مهتاب کرامتیدر فیلم «بیست» با چهره پردازی نوید فرح مرزی بوسیله اندازه ای تغییر کرده وجود که بی حد ها چهره اش را نمره نداده بودند. او لاغرتر از قطع معمول به دید می رسید، صورتی شکننده و پر لک داشت، فک فوقانی صورتش خارج تر از وزن معمول به رویت می رسید و گونه هایش کاملا محو شده حیات و با موهای وزشده، نقش زنی عزب و بی پناه را ورزش می کرد. کرامتی چند سال پس ازآن در فیلم «عصر یخبندان» هم با گریم یک زن خودمانی و لاغر ظاهر شد. این نقش، سیمرغ بهینه هنرمند نقش دوم زن را از جشنواره بیست وهفتم شفق نصیب او کرد.



آزیتا حاجیان داخل فیلم رباینده عروسک ها و «روزگار شنی» با چهره پردازی عبدالله اسکندری و مسعود ولدبیگی. او تو دزد عروسک ها، نقش یک عجوزه بدترکیب را داشت وگریم صورتش آن عزت غلو شده بود که نمی شد فهمید که حاجیان این نقش را بازی می بطی ء. او با چهره ای لاغر، بینی بسیار بزرگ و چانه جلوآمده و خال سیاه رنگ روی صورت، کاملا قرین تمثال خیالی جادوگرهای قصه ها شده بود. در ساعت شنی، حاجیان نقش یک زن مردنما را داشت؛ زنی بوسیله اسم مش دریا که با ظاهری مردانه و ته ریش و ابروهایی پرپشت و سیاه داخل سطح ده می گشت تا کسی ردی از او برملا نکند.



محسن تنابنده فارغ از گریم های متفاوتی که روی صورتش تجربه کرده، بازی اش نیز آن عارض ها را برای مخاطب دلنشین می کند. او درون سریال های «شاهگوش» و «پایتخت» بارها چهره معاوضه کرد و داخل فیلم «فانوس ۱۰۰»، سریال شبکه خانگی «ابله» و... مدال داد هنوز ظرفیت های ناشناخته ای تو چهره پنهان کرده است. اسکندری داخل فیلم سعید آقاخانی تصویر جدیدی از او به نمایش گذاشت که نمایه ای از آشفتگی های روحی و انتزاعی او بود. مجید اسکندری همچنین داخل سریال سفیه با گریمی متفاوت و جدید، شمایل جالبی از تنابنده علامت عدالت که او را به یک پیرزن بدل کرده بود.



پانته آ پناهی ها در فیلم نفس با چهره پردازی مهرداد میرکیانی. او در ۳۸ سالگی نقش یک زن  ۸۰ساله خوش نشین را بازی کرد و گریم طوری وجود که او را با عارض آفتاب سوخته به شمایل می کشید. دور چشم هایش پر از چین و چروک بود، دندان هایی کاملا زرد و پوسیده داشت و زیر چشم هایش به تفکر مداومت در کشیدن سرمه، سیاه شده بود. برضد گریم های اینچنینی که معمولا اغراق شده به نظر می رسند، چهره پناهی ها به هیچ نشانی غلو نداشت و مخاطبان او را تو این سن و سال می پذیرفتند. میرکیانی برای طراحی چهره داوخواه سیمرغ شد.



یکی از رتبه داران گریم های وزین بین بازیگران مربوط به مرحوم خسرو شکیب است که به برهان توانمندی های محدودیت بی نظیری که در ابداع شخصیت های مختلف داشت و تنوع این نقش ها موجب می شد که گریم های بسیاری روی صورت او اتود زده شود. گریم های شکیبایی تنها در صورت اختصار می شد و اندک گریمی روی سر و موی او خورده شد. طبعا گریم های متفاوت و چندگانه او در سریال «روزی روزگاری» تو هیبت های مختلف و فیلم «دختری به نام صدای غرش» از وزین ترین گریم های او بوده است.



گلاب آدینه در فیلم های «روسری آبی» و «وقتی همه خواب بودند» با چهره پردازی عبدالله اسکندری و محمدرضا قومی. او در نقش کبوتر فیلم روسری آبی، زنی میانسال با چهره ای مردانه بود. گلاب آدینه درون وقتی همگی رویا بودند، گریم یک پیرزن زیاد معمر را با موهای سفید و صورتی لاغر داشت. صورتش به قدری انباشته از چین و چروک بود که گونه هایش کاملا ازاله شده بود. او بخاطر نقش کبوتر، سیمرغ شیشه مانند بهترین بازیگر نقش مکمل زن را گرفت و عبدالله اسکندری نامزد سیمرغ شد. در وقتی همه خواب بودند اندوه گلاب آدینه داوطلب سیمرغ فجر شد.



اکبر عبدیرا به مرد هزارچهره سینمای ایران می شناسند؛ بازیگری که تاکنون بیش از ۳۰ نقش با گریم های وزین ورزش کرده است. او بارها مادون دست عبدالله اسکندری گریم شده است. اسکندری در فیلم مام چهره و اندام عبدی را تو تمثال فردی با نقص سنگ خلق کرد، در «مردم برفی» نخستین مرد زوجه نمای تاریخچه سینمای بعد از نهضت ایران را با تبحر آفرید و در «دزد عروسک ها» نقش یک بدمن ساده چوب را به مخاطب منتقل کرد. عبدی و اسکندری تاکنون در بیش از ۱۰ پروژه سینمایی با یکدیگر باهم اتحاد کردن داشته اند.



ویشکا آسایش درون «ورود آقایان ممنوع» با چهره پردازی فاطمه کمالی. او پس از سریال «امام علی(ع)» و «ساحره»، گریم های زیادی روی صورتش داشت، ولی درون دخول آقایان ممنوع چهره او خنده دار به نظر می رسید. ابروهای نامرتب و پرپشت در به خشکی امدن صورتی پر از مو و خط اخمی زیاد ژرف بین ابروها همگی باعث شده بود بتواند کاملا تو قالب یک مدیر بداخلاق و عصبانی، درست فاش شود. آسایش بخاطر این نقش سیمرغ بهینه بازیگر نقش شروع زن را گرفت.



 محمود بصیری داخل فیلم «دستفروش» (محسن مخملبـــاف) نقش پیرزنی ۱۲۰ساله را بازی می کند. این گریم توانست عبدالله اسکندری را بوسیله یکی از ۱۰گریمور افضل جهان در سال۱۹۹۹ تحول بطی ء. این گریم در مسابقه روزنامه میکاپ آرتیست آمریکا درون سال ۱۹۹۹ برگزینی شد. پس از ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، به برهان شباهت معنوی بصیری به احمدی ن ژاد، او دیگر فرصت فعالیت در تلویزیون و سینما را بی پرده نکرد.



رضا کیانیان شاید بوسیله دید چهره چندان گریم پذیری نداشته باشد، چون خال و شکل بینی او دستور نمی دهد که هرگونه گریمی روی صورتش جواب دهد. با این حال، او درون «یک خرده نان» کمال تبریزی در ۳شمایل متفاوت علنی شد که چهره پیرمرد سوم این فیلم که نابیناست، گریمی خاص از مجید و عبدالله اسکندری است. کیانیان داخل سریال های «معصومیت از دست رفته» و مختارنامه همچنین گریم بسیار ثقل را روی صورت و روال خویشتن داشت که شاهکارهای دیگری از عبدالله اسکندری هستند.



پانته آ پناهی ها تو فیلم نفس با چهره پردازی مهرداد میرکیانی در ۳۸ سالگی نقش یک زن  ۸۰ساله روستایی را بازی کرد و گریم طوری بود که او را با رخ آفتاب سوخته به تمثال می کشید. دور چشم هایش پر از گره و چروک بود، دندان هایی کاملا زرد و پوسیده داشت و زیر چشم هایش بوسیله خاطر تاکید تو کشیدن سرمه، سیاه شده بود

آزیتا حاجیان داخل فیلم رباینده اسباب بازی ها و «زمانه شنی» با چهره پردازی عبدالله اسکندری و مسعود ولدبیگی. او درون دزد اسباب بازی ها، نقش یک عجوزه بدترکیب را داشت وگریم صورتش آن قدر غلو شده بود که نمی شد فهمید که حاجیان این نقش را بازی می کند

ژاله مقدمی در «کمبود یک فرشته» و مرض ابله با چهره پردازی مسعود ولدبیگی و عبدالله اسکندری. مقدمی در نقش پریچهر سقوط یک فرشته، با ظاهری کاملا متفاوت به میدان آمد. دندان های بالای او بسیار بزرگ زیرفون از حد معمول بود و وقتی می خندید کاملا بوسیله چشم می آمد

ویشکا آسایش داخل «ادخال آقایان ممنوع» با چهره پردازی فاطمه کمالی. او پس از سریال «امام علی(ع)» و «ساحره»، گریم های زیادی روی صورتش داشت، اما در ورود آقایان ممنوع چهره او خنده دار به نظر می رسید بدترین و جنجالی ترین گریم ها در ایران

با اینکه گریم سال هاست که درون ایران متجاوز حرفه ای دنبال می شود و ما به یک جنس صادرات گریمور به کشورهای عربی و منطقه دست صریح کرده ایم، ولی همچنان گاه و بی گاه گریم بازیگرانی بر ضابطه تعبیر ها می افتد و مورد نقد تماشاگران قرار می گیرد. درون این بین به چند نمونه از آن نقش ها اشاره می کنیم ستایش داخل سریال «ستایش»  

نرگس محمدی داخل فصل دوم سریال ستایش، بازه زمانی ۲۰سال بعد، نقش  زنی ۴۰ساله خواه بیشتر را بازی کرده است؛ زنی با عینک و چند چین ظریف درصورت. اما درون مفارقت سوم همین تغییر کم نیز حذف می شود و شخصیت اصلی، خیر به سن که به قیافه دوران شباب اش بازگشته است؛ اتفاقی «بنجامین باتن» ی. موضوعی که تهیه کننده سریال اینگونه تشریح می دهد: «زیرا که ستایش مشکلات و نگرانی های فصل قبلش را ندارد، بشاش زیرفون و آرام تر است ... شما یک سریال را داخل چند دم اخیر مثال بزنید که گریمش خوب باشد» کیمیا در سریال «کیمیا»

یکی از انتقادها، به گریم پیری کیمیای سریال کیمیا، باریک جواد افشار با بازی مهراوه شریفی نیا وجود. این هنرپیشه تو ۶۰سالگی در قیاس با مقطع ۲۰سالگی بی تبدیل باقی مانده وجود. طراح گریم سریال، بازیگر را به نشانی مقصر معرفی کرده و می گوید: «مهراوه شریفی نیا اذن نمی داد که چسب با لاتکس به صورتش بزنیم خواه لنز توی چشمش بگذاریم و خواه روی صورتش خطوطی بکشیم و تهیه کننده و کارگردان اندوه بوسیله قرار پذیرفتند!». البته بعدتر مهراوه شریفی نیا این ادعا را رد کرده و می گوید: «سوا یک آدم ۴۷ساله چه شکلی است؟ دهان بدلی دارد یا مثلا فرتوت است!؟» ستاره اسکندری و رضا شفیعی جم داخل سریال «در چشم باد»  

درون آغازین سرنوشت های فاز سوم داخل چشم پیله که در آمریکا می گذشت، متلک های زیادی با گریم هنرمند اسکندری و رضا شفیعی جم شد و ایما ها بوسیله گریمور آن سریال که حتی نتوانسته بود چسب روی چهره هنرمند را محو نرم! زلیخا داخل سریال «یوسف پیامبر»  

زلیخا درون سنین پیری و کوری یکی از سوژه های گریم در دوره خویشتن حیات که جز بستن چشم های کتایون ریاحی، گریم خاصی روی پوست صورت این هنرمند دیده نمی شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا ظفرقندی داخل جلسه اندوه اندیشی مدیران فضای رمزی با اشاره به سند جامع خدمات مصونیت در داروخانه های کشور، افزود: از بدو ابلاغ این سند، راه اندازی ترتیب پزشکیموضع خود را اخبار کرد. طبق قانون موسسه نظام پزشکی، باید قبل از تدوین و ابلاغ این نوع اسناد با اداره نظام پزشکی مشورت های لازم انجام شود و در بندهای مختلف این سند نیز اشکالات متعددی مشاهده می شود که ناشی از ترجمه نادرست سهوی آن است.

وی با اشاره به اینکه این سند با شرایط موجود ماخذ اجرایی ندارد، افزود: زیرساخت ها و استانداردهای لازم درون تهیه و تدوین سند جامع خدمات سلامت در داروخانه های ایران دیده نشده و طبق جلساتی که با مهتر سازمان غذا و دوا داشتیم این موضوع تک تذکر و تاکید قرارگرفت که نظر مشورتی دایره نظام پزشکی در تمهید و تدوین این سند مغفول مانده است.

ظفرقندی، در دنباله با رمز به طرح موضوع تعیین تعرفه های پزشکی گفت: کارهای کارشناسی به منظور استخراج هزینه تمام شده خدمات پزشکی تو حال انجام است. استراتژی ها بر این مبنا استوار است که مشخص شود جامعه پزشکی چقدر به ازای هر ویزیت سوبسید پرداخت می کند که برای این مهم از کارشناسان ورزیده مرزوبوم اقتصاد دعوت بوسیله عمل آوردیم و در جدولی هزینه طولانی شده خدمات از یکسره هزینه های انرژی، پرسنلی، منشی، پسماند، شهرداری و...، را حصول نمودیم.

وی ادامه داد: باید یک مبنای علمی بخاطر تعرفه ها داشته و از نظر رسانه ای نیز روی افکار عمومی فقره شود تا این واقعیت پذیرفته شود که آنچه بیماران بوسیله عنوان ویزیت به پزشکان صیقلی می کنند، ارج تمام شده خدمات ارائه شده بوسیله آنان نیست.

ظفرقندی تصریح کرد: باید با سازش ساختارها کارهای اجرایی انجام شود و به بایکوت ها نیز توجه اکید داشته باشیم زیرا تاکنون شرایط اقتصادی کشور به این لباس نبوده و چسبیدگی بوسیله تعرفه های ایده آل دور از حافظه است اما برهان نمی شود که بازگو نشود.

وی خاطرنشان کرد: درون خصوص واقعی شدن تعرفه های خدمات پزشکی نامه ای خطاب به وزیر بهداشت نگاشتم مبنی بر اینکه وضعیت مرتبط با اقتصاد مصونیت و عدم تطابق بودجه و درآمدها با رشد بی رویه هزینه ها موجب نگرانی شدید دلسوزان و مشت اندرکاران این مملکت شده است و عدم رشد متناسب تعرفه ها بوسیله خصوص در مقوله ویزیت و افزایش چند برابری هزینه ها، بور نفقه کامل شده با تعرفه ابلاغی را در شرایط غیرقابل تحملی قرار داده است مهتر سازمان نظام پزشکی:عملکرد نادرست برخی پزشکان لطمه است
اوایل آبان ماه گفته شد، صدا 6 5G با دو روزنه مخصوص دوربین سلفی معرفی می شود و اولین رندرهای گوشی هوشمند متاخر هواوی با رنگ آبی بوسیله ارائه گذاشته شد. 

جدیدترین رندر هویدا شده ی گوشی هواوی نغمه ۶ با توان اتصال به شبکه ی 5G، دستگاه جدید را با رنگ سرخ مدال می دهد. لوگو و همچنین طرح نوا داخل پنل پشتی مایه به انعام در تمثال دیده می شود.

مقاله های مرتبط:رندرهای هواوی مدیاپد M7، مقدماتی تبلت با صفحه نمایش حفره دار را مدال می دهندهواوی اثر اسمارت ۲۰۲۰ تاییدیه TENAA را قبض کرد

همان طور که تو تمثال ملاحظه می کنید، پنل جلویی وسیله مهیا بوسیله روزنه ی دوربین سلفی دوگانه روی نمایشگر است. همچنین در پنل پشتی مایه دوربین چهارگانه دیده می شود. تکمه ی پاور دستگاه تو نقش حسگر اثر انگشت عمل می درنگ. باتوجه به مستندات TENAA، نسخه ی 5G نوا ۶ هواوی به همراه پشتیبانی از فناوری شارژ نوک تیز ۴۰ واتی نیز بوسیله بازار نمایش خواهد شد.

معمولا هواوی دو جنین تو سال، گوشی هوشمند جدیدی از سری صدا معرفی کردن می کند. بنابراین باتوجه بوسیله اینکه گوشی های هوشمند سری قبلی نوا ماه ژوئیه معرفی شد، احتمالا جزئی از جمله تعطیلات باید منتظر دستگاه بعدی صوت باشیم. 



اخیرا گوشی های هوشمند نوا سودا نوع دوستی را در راسته از آن خود کرده اند و هواوی روی فروش وسیله های نوا حساب می کند.بیشتر بخوانید:رابط کاربری EMUI 10 ماه جاری برای هواوی معلول 30 و خانواده ی میت 20 منتشر خواهد شدویوو X30 با تراشه اکسینوس 980 5G سامسونگ ۱۶ آبان شناساندن می شودشبکه 5G بوسیله صورت گسترده داخل چروک آغازبه امر کردتراشه میان رده 5G مدیاتک با لیتوگرافی 7 نانومتری تولید می شودپی اسمارت 2020، نوا 6 و میت پد پرو هواوی در رندرهای جدیدی دیده شدند
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام حسن نوروزی در توضیح طرح مربوط به حذف زندان از مهریه گفت: کارگروهی داخل کمیسیون حقوقی طرحی درباره تعدیل مهریه را بررسی و اجابت کرده است که به انگیزه آن اگر مردی توانایی و ملائت بخاطر پرداخت مهریه نداشته باشد به زندان نمی رود. حتی اگر مهریه آن خانم یک سکه باشد.

وی توضیح انصاف: چنانچه آن مرد ملائت داشته باشد و مهریه را پرداخت نکند و علی رغم توان مالی لجبازی درنگ حکومت می تواند ورود کند و از او مهریه را بگیرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: ما می خواهیم مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش کنیم که مهریه به جانب نقدی شدن رود نه اینکه تماشاگر مهریه های ۵۰۰ و یا ۱۰۰۰ مبلغ باشیم، لذا اگر پشتوانه کیفری صیقل مهریه برداشته شود مردم خویشتن به خود به جانب نقدی شدن مهریه می روند. باید قانونگذاری طوری باشد که این اتفاق رخ دهد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد: تعداد زندانیان بوسیله تفکر صیقلی مهریه ۴۵۰۰ نفر بود که زمان حال دگرگونی به ۱۳۰۰ نفر شد، حرف ما این است که وقتی دو نفر خانم و آقا برای زندگی شان با یکدیگر صحبت می کنند و مهریه را در رویت می گیرند تو واقع قراردادی بین دو نفر بسته شده است پس لزومی ندارد که حکومت به این موضوع دخول کرده و آن سرور را بوسیله خاطر عدم صیقل مهریه بردگی کند. این فقره عاری معنا و غیر شرعی است. البته مجددا تصویب می کنند که اگر ملائت داشته باشد و مهریه را پرداخت نکند باید سلطنت وارد شود اما اگر ملائت نداشته باشد دیگر دلیلی برای زندانی شدن آن مرد بود ندارد که به پشت آن زندگی از حزن پاشیده شده و فرزندانش سرگردان شوند. این موضوع درباره بدهی های مخصوص حزن متناسب تسری است که جنبه کیفری معنایی ندارد مگر آنکه ثابت شود فرد ملائت و قابلیت مالی دارد و در پرداخت لجبازی می کند.

نوروزی تو واکنش به فدایی انتقادات مبنی بر اینکه با این مصوبه احتمال افزایش آمار طلاق وجود دارد، گفت: اگر این موضوع تغییر بوسیله قانون شود عمر ها حساب دان زیرفون شده و دیگر مذاکره پول درون میان نیست که با اندک دعوا مهریه به انجام گذاشته شده و طرف به زندان رود. در این قیافه عمر برقرار و منطقی خواهد شد.

سخنگوی مجتمع حقوقی و قضایی مجلس داخل انتها با یادآوری اینکه «این طرح در کارگروه این کمیسیون قبول شده است» گفت: این طرح باید در کمیسیون حقوقی مورد بررسی فراغت گیرد که تو عارض تصویب، گزارش آن به صحن مجلس بخاطر معاینه انتقال خواهد شد.
هر هفته، جالب ترین و برترین عکس های علمی از سراسر جهان را از نگاه زومیت تقدیم شما خوانندگان گرانقدر می کنیم. در دنیای مملو رسانه ی امروز، تصاویری هستند که بوسیله دلیل اهمیت رسانه ای خویشتن بارها و بارها دیده می شوند و به اشتراک گذاشته می شوند. ولی از لفظ دیگر، فدایی از این تصاویر اگرچه با اهمیت باشند، مهجورانه به دست فراموشی سپرده می شوند. گاهی فدایی از همین تصاویر، گفتنی هایی بیش از گزارش ها و مقالات مملو بازدید دنیای پر اطلاع امروز دارند. در ادامه به مطالعه برخی از تصاویر علمی منتخب هفته به همراه داستان مستور در پَس هر کدام خواهیم صیقلی. با ما همراه باشد:سحابی روح غم هالووین را تبریک گفت!



سحابی IC 63 که در عکس مشاهده می کنید، به «سحابی روح (Ghost Nebula)» نیز نامی است. سحابی روح در فاصله ی ۵۵۰ سال نوری زمین فراغت دارد و تشعشعات هیدروژن-آلفا و همین نعوظ تلالو آبی ملایمی را از ستاره ای به نام گاما ذات الکرسی (واقع درون قیافه فلکی جوهر الکرسی) مشعشع می یواش. ستاره شناسان برای تدارک این عکس از داده های تلسکوپ فضایی هابل استفاده کردند که سال قبل درست پیش از جشن هالووین منتشر شده بودند. امسال غم دانشمندان مأموریت هابل، بوسیله رابطه جشن هالووین نمای دیگری از این روح کیهانی را منتشر کردند.کشف اسرار تازه ای از کشتی غرق شده ی آنتیکیترا



باستان شناسان بوسیله رطوبت خبر از کشف آثار باستانی دیگری از کشتی غرق شده ی آنتیکیترا داده اند. آنتیکیترا، همان کشتی است که دستگاه مشهور آنتیکیترا از آن کشف شد. این جای پا قدیمی که در سال ۱۹۰۲ توسط گروهی از کاوشگران کشف شده، مایه برنزی و مُدوری است که تو آن دوایر و محظور اسرارآمیزی به چشم می خورد. پژوهشگران قدمت ماشین آنتیکیترا را دستکم ۲۰۰۰ سال دانسته اند. باستان شناسان تو نخست تصور می کردند این وسیله مرموز نوعی «اِستاره یاب» بوده باشد. اما با ادامه بررسی ها بااطلاع شدند که احتمالا با نوع بسیار مرموز ای از یک تقویم احکامی مواجه شدند. این وسیله هنوز هم پیچیده ترین مایه ای است که تاکنون از دوران خود کشف شده و دستگاه مانند دیگر، حداقل متعلق بوسیله هزار سال بعد است.

حال، وزارت فرهنگ و ورزش یونان تو بیانه ای اعلام کردند، در کاوش های متاخر برخی بقایای استخوانی، یک خاتم برنز، بخش هایی از تنگ های باستانی و همین طور تکه چوبی با چهار میخ برنزی را از سفینه آنتیکیترا خارج کرده اند. مقامات وزارت نزاکت و ورزش یونان اطلاع دادن کرده اند که استخوان ها به زودی تجزیه و تحلیل خواهند شد. باستان شناسان در کاوش های سابق خود اسکلت ۲۱۰۰ ساله ای را همچنین در این سفینه فاحش کرده بودند.  عروس های دریایی در اوج شکوفایی!



هزاران موجود حی در سراسر الزام زمین در معرض خطر انقراض قرار دارند، اما عروس های دریایی، یکی از قلیل جاندارانی هستند که تغییرات اقلیمی تأثیری عکس روی جمعیتشان گذاشته است. سیاره ی زمین تو دوره ای به عادت می برد که دانشمندان از آن بوسیله عنوان «انقراض ششم» یاد می کنند. براساس گزارش اداره ملل متحد، بین ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون گونه ی گیاهی و حیوانی با سربزرگی انقراض رو به رو هستند. آلودگی و از بین عدول کردن زیستگاه ها، گرمایش زمین و سایر پیامدهای تغییرات اقلیمی باعث کاهش خواه انقراض بسیاری از گونه های حیوانی با نمونه زیاد عریض ای شده است. اما پری عروس های دریایی که از ۵۰۰ میلیون سال قبل در سیاره وجود داشته اند، افزایش یافته است. متجاوز از ۴۰۰۰ سیاق ی شناخته شده از این بی مهرگان در سراسر اقیانوس های کره زمین عمر می کنند و در طول دو دهه ی گذشته، پری بسیاری از گونه های عروس بحری با سرعت بیش یدکی تکثیر یافته که دانشمندان از آن به عنوان «شکوفایی عروس دریایی» یاد می کنند.

تحقیقات اخیر نشان داده که افزایش جمعیت عروس های دریایی، یکی از پیامدهای تغییرات اقلیمی شاگرد از فعالیت های انسانی است. درواقع با به دام افتادن گازهای گلخانه ای در سیاره، اقیانوس ها تا ۹۳ درصد گرمای بیشتری را جذب می کنند و برخلاف بسیاری از جانداران دریایی، عروس های دریایی می توانند در آب های گرم زیرفون و با اکسیژن کمینه تری رشد و رشد کنند. در همین حال، شکارچیان عروس بحری مانند کوسه و لاک ظهر نیز مکررا توسط انسان ها نخجیر می شوند که این امر نیز درون افزودن جمعیت عروس های بحری بی تأثیر نبوده است.گام کوچکِ نیل آرمسترانگ



نیل آمسترانگ اگر زنده بود، حالا باید ۸۹ سالمی داشت. فضانورد پرافتخار ناسا، داخل کشش زندگی به تمامی دستاوردهایی که یک انسان آرزویش را دارد دست یافت. آرمسترانگ روز ۲۹ نشانه ۱۳۴۸، متین پنجاه سال قبل، به عنوان اولین آدم روی ماه فرود آمد تا نامش برای همیشه داخل تاریخ بوسیله یادگار باقی بماند. در عکسی که می بینید، نیل آرمسترانگ چند روز قبل از سفر تاریخی اش در حال تمرین در گردونه ی شبیه ساز ماه در مرکز فضایی کندی است.کشف حمام های باستانی در بخانه برگشتن گمشده تینیا



وزارت فرهنگ و ورزش یونان روز سه گانه شنبه شناسایی کشف دیگری را همچنین در ده باستانی تینیا در شبه جزیره پلوپونز اعلام کرد. به گفته ی مقامات یونانی، درون حفاری های اخیر حمام های باستانی کشف شدند که قدمتشان بوسیله دوران رومیان بازمی گردد. شهر گمشده تینیا که داخل بسیاری از اساطیر و همین نعوظ متون تاریخی یونانیان به آن اشاراتی شده، مهربانی ماه سال قبل کشف شد. یکی از مشهورترین منابعی که پیاده شدن حیات دهکده تینیا صحه می گذاشت، افسانه ادیپ وجود. ادیپ شاه، پادشاه تبای بود که نادانسته لائُس، پدرش را کشت و با مادرش، یوکاسته نکاح کرد.

باستان شناسان قدمت حمام های باستانی اخیرا کشف شده را بین ۲۳۰۰ تا ۲۱۰۰ سال دانسته اند. در برخی از گرمابه ها تو کمال تعجب مقدر شدن هایی از نقاشی های باستانی سالم باقی مانده اند. تو این صحن آثار باستانی متنوعی از جمله چربی دان ها، ظروف سفالین، همچنین بخش هایی از مجسمه های مربوط به عصر هلنیستی کشف شد. براساس اسناد تاریخی، دهات تینیا حدود ۱۱۰۰ سال قبل از عصر حاضر توسط اسرای جنگ تروآ ساخته شده است. تینیا همان شهری است که والدین ادیپ پس از پیشگویی یک غیبگو، فرزندشان را بوسیله آنجا فرستادند و ادیپ در همین بخانه برگشتن بزرگ شد. درحالی که تینیا تا سال ها از بزرگ ترین و پررونق ترین شهرهای پلوپونز بوده، ولی تا قبل از کشف سال گذشته، محل دقیق آن دانسته نمی شد. مقامات وزارت فرهنگ و ورزش یونان اعلام کردند، حفاری ها تو این نگرش ادامه خواهد یافت.  اولین پرواز آزمایشی ماه نورد سری مأموریت های آپولو



نخستین تصعید آزمایشی ماه نورد LLRV درست ۵۵ سال قبل روز ۳۰ اکتبر ۱۹۶۴ (۸ آبان۱۳۴۳) انجام گرفت.این ماه نورد به دلیل نمایان بی سابقه و چهار محور ی خویشتن به «تختخواب پرنده» مشهور شده بود. ناسا از این ماه نورد برای شبیه سازی فرود و بیدار شدن از ماه کاربرد می کرد. عکسی که مشاهده می کنید در هنگام یک پرواز آزمایشی در مرکز تحقیقات تصعید درایدن ناسا گرفته شده است. این مرکز فضایی تو سال ۲۰۱۴ به افتخار نیل آرمسترانگ بوسیله مرکز تحقیقات پروازی آرمسترانگ تغییر معروفیت انصاف. اولیه کسی که هدایت این ماه نورد را برعهده گرفت، جدول واکر، فضانورد و خلبان هواپیمای نورث امریکن ایکس-۱۵ حیات. واکر طی این پرواز آزمایشی، به ارتفاعی در حدود ۳۰ متر مشت پیدا کرد و به مدت ۱ دقیقه نیز در فضا باقی ماند. واکر چند بار دیگر هم با ماه نوردی که سرانجام زمینه را برای فرود اولین انسان روی ماه فراهم می کرد پرواز کرد.کشف نسخه ای دیگر از تابلوی بانوی صخره های داوینچی



دانشمندان اعلام کردند تو تابلوی مشهور « بانوی صخره ها» اثر لئوناردو داوینچی، خطوطی از طرح سابق تابلو راکشف کرده اند. پژوهشگران قبلا در سال ۲۰۰۸ واقف خطوط مبهمی دون لایه های ته رنگ روغن تابلو شده بودند. اما اکنون با بهره گرفتن از وضع های متجاوز پیشرفته، جزئیات بیشتری از این خطوط بوسیله مشت آوردند. پژوهشگران اخیرا با یکروز گیری از طیف نگاری فلوئورسانس پرتو ایکس و تصویربرداری فراطیفی توانستند علامت دهند که طرح اولیه ی لئوناردو داوینچی برای تابلوی بانوی صخره ها خواه باکره ی صخره ها با آنچه حزن اکنون می شناسیم، تضاد داشته است.



درحالی که در نگاه اول، شاید تنها موضع سَر عیسی مسیح در دو تابلو تغییر کرده باشد. ولی نقشه کشی نخستین مشعر از آن است که مسیح خردسال به جای اینکه درون جانب راست مادرش باشد در گوشه ی چپ و داخل آغوش فرشته ای بوده است. داخل همین حال، نکته دیگر تبدیل نگاه مریم مقدس در دو نسخه از تابلو است. درون طراحی اول، نگاه والده عیسی مسیح آمیخته بوسیله ترس و احترام است. اما تو نقاشی که لئوناردو به پایان رسانده، این نگاه جایش را به نگاهی مادرانه مرطوب داده است.موشک آنتاریز آماده پرتاب



عکسی که مشاهده می کنید، چهارشنبه هفته جاری با رسیدن موشک آنتاریز به سکوی پرتاب گرفته شده است. موشک آنتاریز استراحت است فردا حمل ای را به ایستگاه فضایی بین المللی برساند. آنتاریز فردا بوسیله همراه فضاپیمای سیگنوس از مرکز پرواز والوپ ناسا درون ویرجینیا بوسیله مدار پائین زمین پرتاب می شود. کچل محموله ی آنتاریز حدود ۳۷۰۰ کیلوگرم است و شامل محموله های علمی و تجهیزات و آذوقه برای خدمه مأموریت اکسپدیشن ۶۱ است.سلفی جدید مریخ نورد کیوریاسیتی



مریخ نورد کیوریاسیتی که هفت سال از مبدا ماموریتش درون سیاره سرخ می گذرد، به تری سلفی جدیدی از خویشتن ثبت کرده است.عکسی که مشاهده می کنید، نمای سراسرنمایی است که از خیساندن ۵۷ عکس مختلف ثبت شده به وسیله «تصویرگر لنز دستی مریخ (MAHLI)» به دست آمده است. تصویرگر لنز دستی، دوربینی است که بالای بازوی رباتیک مریخ نورد تعبیه شده و تو هیچ کدام از قاب هایی که بخاطر تدارک این عکس به کار رفته دیده نمی شود. کیوریاسیتی این سلفی را روز ۱۹ مهر در منطقه ای به نام گلن اتیو داخل دهانه ی گیل ثبت کرد، جایی که مریخ نورد به رطوبت در آن دو حفره چال کرده که می توانید درون سمت چپ تصویر ببینید.طلوع ماه در هنگامه ی غروب آفتاب



درون نمایی دیدنی که از جایگاه فضایی بین المللی شکارگاه شده، بخش کوچکی از هلال ماه را درست تو هنگام طلوع آفتاب می بینید که در افق آبی جبر زمین پدیدار شده است. کریستینا کُخ، فضانورد ناسا این عکس را روز دوشنبه ثبت و داخل ورقه توییتر شخصی اش منتشر کرد.کشف گنجینه ای از غل های عصر برنز در حومه ی لندن



باستان شناسان اعلام کردند، طوطی ی اهمیت از سلاح های عصر برنز (از ۳۵۰۰ سال تا ۱۲۰۰ سال پیش از عصر مجهز) را داخل حومه ی شهر لندنکشف کرده اند. به گفته مقامات سازمان میراث تاریخی انگلستان، این گنجینه با ثروتمند بودن ۴۵۳ جای پا برنزی بزرگ ترین کشف از این دست درون لندن و سوم گنجینه ی بزرگ مربوط به این گرداگرد است که تاکنون در انگلستان کشف می شود. باستان شناسان این کشف را پراهمیت خوانده و گفته اند که کشف اخیر می تواند به سیاق چشمگیری به خشکی امدن دانسته های ما از عصر برنز بیافزاید. کارشناسان قدمت آثار قدیمی اخیرا کشف شده را ۲۹۰۰ تا ۲۸۰۰ سال دانسته اند.

این مصنوعات عصر برنز در حاشیه نویسی ی شمالی رودخانه تیمز کشف شدند و اکثر این آثار که محتوی عادت پیکان و شمشیر و دیگر سلاح ها، دارای انکسار های لخت یا کلی هستند. به باور باستان شناسان قرار اعطا کردن تعمدی این ابزارها در به خشکی امدن هم امکان پذیر است دال کنار این باشد که آهنگری و ساخت سلاح در این منطقه در عصر برنز مرسوم بوده است. نیز فرض دیگر این است که مردمان منطقه مقدور است طی آئینی مذهبی این سلاح ها را پیشکش کرده باشند. فرض دیگر حزن اینکه احتمالا این زنجیر ها به عنوان سلاح های قدیمی و از کارافتاده در یک جا دفن شدند.مقاله های مرتبط:منتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از کهشکان مدوسا تا تایم لپس دیدنی ناسا از زمینمنتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از لباس های فضانوردی مسافران ماه تا دیوارنگاره گلادیاتورها

سازمان میراث تاریخی انگلستان اخبار کرد، این آثار باستانی آوریل سال آینده (اسفند ماه امسال) در موزه داک لندز لندن بوسیله عرضه گذاشته خواهند شد. طی سال های اخیر، کشف های باستانی عدیده ای در لندن انجام خمود که گواهی بر غنای تاریخی این منطقه است. اوایل سال ۲۰۱۹ وجود که بقایای لاشه ناخدا متیو فلیندرز، کاوشگر و نقشه نگار مشهور در نزدیکی ایستگاه طرز آهن لندن کشف شد. ناوبان فلیندرز، نخستین کسی حیات که اقیانوسه را دور زد و اعلام کرد که این سرزمین مسطح یک قاره است. دو سال قبل بی آرامی بقایای قصر گرینویچ، زادگاه هنری هشتم و الیزابت مبدا در لندن کشف شد. یک سال قبل از آن داخل سال ۲۰۱۶ نیز، پیغام های خفا در اولیه چاپ تاریخ مقدس در انگلستان داخل این شهر کشف شد که قدمت آن به سال ۱۵۳۵ بازمی عزاداری و اطلاع از حاشیه نویسی نویسی هایی بر تاریخ مقدس درون بلندی دوران اصلاحات دینی می قسط.مته حفاری کاوشگر این سایت به مانع دیگری خورد!



تصاویر جدید کاوشگر این سایت (InSight) ناسا که هفته جاری منتشر شد مشعر از آن است که مته حفاری این کاوشگر موسوم بوسیله «موش کور (Mole)»، هنگام حفاری در خاک سیاره ی قزل انسداد کرده است. مته حفاری این سایت بوسیله لطافت به کمک بازوی رباتیک کاوشگر توانسته بود تکان بخورد. اما تصاویر جدید نشان می دهد، با وجودی که مته از سوراخ بیرون شده، ولی به یک سمت منحرف شده است. اعضای مأموریت این سایت ماه قبل اعلام کردند که توانسته اند با کمک بازوی رباتیک سطح نشین، مته حفاری را حرکت دهند. اعضای مأموریت گفته بودند که مته حفاری کاوشگر به برهان خاصیت خاص خاکِ مریخ سایش خود با خاک را از دست داده است. اعضای تیم چند روز قبل اندوه اخبار کردند، نیمی از مته را از خاک بیرون کشیده اند. مته حفاری این سایت که بوسیله کاوشگر حرارتی این سایت (HP3) شناخته می شود، توسط مرکز هوافضای آلمان (DLR) مخلوق و طراحی شده است. درحالی که این کاوشگر برای حفاری در اعماق ۳ تا ۵ متر طراحی شده بود، اما هم زمان حال داخل عمق ۳۰ سانتی متری مقبره مریخ گیر کرده است.اسکلت های ۵۰۰ ساله ی حصار لندن



آنچه می بینید، بقایای اسکلت های ۵۰۰ ساله ای است که در یکی از دیوارهای حصار لندن کشف شدند.کارشناسان یکی از این اسکلت ها را متعلقی بوسیله زنی حدودا ۳۵ تا ۴۵ ساله و دیگری را متعلق به بچگی تقریبا ۷ ساله دانسته اند. این اولین بار پس از اغماض ۵۰ سال است که بقایای استخوانی در بارو لندن کشف می شود. حصار بدنام لندن که حدود هزاره سال قدمت دارد، در گذشته، محل زندانی و اعدام بوده است. درواقع، دو همسر از جگر شوهر هنری هشتم، شاه انگستان، یعنی آن بولین و کاترین هاوارد (هر دو به افترا غدر) در همین بارو گردن زده شدند.

 باستان شناسان این اسکلت ها را متعلق به سال های ۱۴۵۰ تا ۱۵۵۰ دانسته اند و هر دو که احتمالا مام و فرزند بودند، بدون عادات خاصی و در تابوت های چوبی دفن شدند. با اینکه هیچ گونه آثاری از شکنجه خواه اعدام تو  اسکلت ها دیده نمی شود. اما تجزیه و تحلیل عظم ها نشان داد که این زن و کودک عمر بسیار دشواری داشته اند. تو هر دو استخوان بندی علائمی از بلای ناگهانی بود داشت و داخل استخوان بندی زن علائمی از کمردرد مزمن مشاهده شد. باتوجه به اینکه در برج لندن به جز زندانیان و سپاهیان، خدم و حشم و اشراف و درباریان زندگی می کردند، تصور بر این است که این زن از جمله خدمتکارانی بوده که در کاخ کار می کرده است.  خواهرانی که تصادفا جمجمه یک خرس باستانی را کشف کردند



دو خواهر داخل کانزاس جمجمه یک خرس گریزلی را در حاشیه نویسی ی رود آرکانزاس کشف کردند.به نقل از اداره بود وحش، پارک ها و گردشگری کانزاس، اَشلی و ارین وات که برای کایاک موتور به این منطقه سیر تکاملی کرده بودند، واقف جمجمه ای شدند که در تپه شن های کنار رودخانه فرو رفته حیات. کارشناسان باور دارند که ماسه ها رودخانه انگیزه حفظ کردن جمجمه در وضعیت نسبتا عطا شده و سیلاب های اخیر هم موجب شده جمجمه از بستر رودخانه به سطح بیاید. اَشلی و ارین پس از کشف خود، عکس هایی از خود و جمجمه خرس را درون صفحه فیسبوک خود گذاشتند. خبر این کشف بعدا بوسیله مشت عتیقه شناسان موزه تاریخ غریزی استرنبرگ در کانزاس رسید.



درحالی که گمانه زنی های بدوی قدمت جمجمه خرس گریزلی را بیش از ۲۰۰ سال دانستند. ولی باتوجه به اینکه جمجمه در لایه ای از نهشت های رود به مشت آمد که قبلا بقایای جمجمه و اسکلت بوفالوهای آمریکایی کشف شده بود، تصور می شود که قدمت آن بیشتر باشد. درواقع، این نهشت ها گاها تا آخرین عصر یخبندان (از ۱۱۵ هزاره سال تا ۱۱۷۰۰ سال قبل) همچنین قدمت دارند. خرس های گریزلی بومی کانزاس بودند، ولی از اواسط صد هجدهم با شکار بی رویه، هیچ اثری از این جانوران در منطقه باقی نماند.ببر تاسمانی ۸۰ سال پس از انقراض دوباره دیده شد!



تقریبا ۸۰ سال بعد از اینکه فرض می شد، ببر تاسمانی منقرض شده، چندین شاهد عینی خبر از مشاهده این گوشتخوار منقرض شده دادند. براساس اسنادی که اخیرا از سوی موسسه فضا زیست تاسمانی منتشر شده، تنها تو سال ۲۰۱۹، این سبع نادر ۲ بار مشاهده شده است. تابستان امسال مردی ادعا کرد که یک ببر تاسمانی را داخل کوهستان زیبای خفته دیده است. یک ماه بعد، مرد دیگری نیز گزارش داد که هفت سال قبل یک ببر تاسمانی را داخل مزرعه اش دیده است. تو سال ۲۰۱۸ نیز چندین نفر اخبار کردند که ببر تاسمانی را دیده اند. از یکسره زنی که می گفت، یک ببر تاسمانی و دو توله اش را داخل کوه های هارتز دیده است. یک زوج در استرالیا غربی نیز گزارش دادند یک ببر تاسمانی را بر جاده دیده اند. درون مجموع از سال ۲۰۱۶ تاکنون، ببر تاسمانی ۸ بار مشاهده شده است.



نشریه ایندیپندنت به تازگی اسنادی از این شاهدان عینی را منتشر کرده است. در همین حال، فیلمی در سال ۲۰۱۷ منتشر شده حیات که چند ببر تاسمانی را در طبیعت علامت می عدالت. ببر تاسمانی که بوسیله آن گرگ تاسمانی نیز گفته می شود، پستاندار کیسه دار گوشت خواری با پوستی قهوه ای متمایل بوسیله خاکستری به همراه وضع راه های سیاه شبیه به ببر است. پیش از گزارش اخیر، تصور می شد که آخرین ببر تاسمانی که «بنجامین» شهرت داشت، درون سال ۱۹۳۶ در باغ وحش هوبرت جان سپرده است.عکسی که کاربران اینترنت را ترساند!



به تازگی تصویری از یک دارکوب در توییتر دست بوسیله دست شد که بسیاری از کاربران از آنمنزجر شدند. البته نفوذ کردن کاربران توییتر به پرنده یا شجر بلوطی که تو تصویر می بینید نبود، بلکه بیشتر نفوذ کردن ها نسبت بوسیله سوراخ هایی وجود که دارکوب دارد درون آن فندق هایش را ذخیره می کند. در زبان روان شناسی به این هراس خواه فوبیا، «تریپوفوبیا» گفته می شود که ترس شاگرد از الگوهای نامنظم یا سوراخ ها و حفره ها است. کسانی که از این فوبیا رنج می برند، مقدور است با دیدن این عکس دچار ترس یا تنفر شوند.

واژه تریپوفوبیا از سال ۲۰۰۵ داخل یک انجمن اینترنتی به کار می رود، اما به عقیده دانشمندان این هراس قدمتی طولانی خیس دارد. با این حال، این اختلال هنوز به عارض رسمی از اختلالات روانی به شمار نمی رود و وارد کتاب «راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های قضیه (DSM)» نشده است. اما حدود ۱۰ درصد از مردم گزارش داده اند که با مشاهده برخی تصاویر دستخوش اضطراب، حالت تهوع و احساس خزیدن چیزی روی شیوه یا زیر پوست می شوند. به عقیده دانشمندان این فوبیا احتمالا ریشه در سازگاری تکاملی دارد که سبب شده آدم از موجودات سمی به دور باشد. نیز سنبله های سوراخ و حفره مشابه به ضایعات پوستی، برآمدگی ها و جوش های چرکی و تاول های فداکار مصیبت های قدیمی مانند آبله است که تو هزاره ی گذشته جان حدود ۱۰ درصد از پری دنیا را گرفته است. بوسیله این جهت، فرض عمده این است که تریپوفوبیا مزیتی تکاملی برای ما انسان ها داشته است.بیشتر بخوانید:تکثیر سرعت بسط جهان؛ متشنج در دنیای کیهان شناسیمنتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از کهشکان مدوسا تا تایم لپس دیدنی ناسا از زمینمنتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از شکل های فضانوردی مسافران ماه تا دیوارنگاره گلادیاتورها نگاهی اجمالی به بنیانی ترین حیاط های ماقبل تاریخی ایرانمنتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از کشف معبد ۲۲۰۰ ساله در مصر تا تولید بدوی گوشت جعلی داخل فضا
به گزارش فارس دو بمب صوتی سه شنبه ۷ آبان داخل این دو منطقه اهواز منفجر شدند که قبلاً تیمار اتفاقات مشابهی تو آنها رخساره داده بود.

وی با بیان اینکه بمب های صوتی که در گذشته منفجر شده بود، مربوط بوسیله  اختلافات خانوادگی و طایفه ای بود، گفت: «طرف های مغایرت بخاطر تهدید همدیگر رفتار بوسیله منفجر کردن بمب های صوتی کرده بودند.»

فرماندار اهواز افزود: «دو بمب صوتی که امشب منفجر شد دست ساز بودند و دلایل آنها در حال بررسی است.»

نیسی با تاکید کنار اینکه تا کنون کسی مظنون به انفجار بمب صوتی پیدا نشده است، تقریر کرد: «نیروی انتظامی به محل ترکیدن گسیل و تو حال بررسی قضیه است.»

خبرگزاری مهر از قول سرهنگ محمد دالوند، حاکم نیروی انتظامی اهواز  از انفجاری صوتی در خیابان حقیقی زند بین خیابان نظری پور و ذوالفقاری شناسایی انصاف.

به گفته دالوند این انفجارها هیچگاه متد خسارت جانی و مالی در برنداشته است.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان ضمن تأیید دو انفجار داخل اهواز گفت: «این انفجارها بسیار قلیل بوده و خسارات جانی و مالی به همراه نداشته است.»
به گزارش روزنامه نگار همشهری آنلاین، او که بوسیله نشانی گران ترین خرید فصل گذشته برایتون به این تیم انگلیسی ملحق شد برخلاف فصل گذشته روزهای نیکی را در لیگ شایسته فوتبال انگلیس سپری نمی کند به طوری که جهانبخش با گذشت ۹ هفته از ورزش ها هنوز در ترکیب پا بر جا جای ندارد.

اگر شرایط به همین منوال دنباله پیدا کند به حدس بسیار جهانبخش از کمیسیون برایتون جدا می شود.

مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز شاید بوسیله همین دلیل او را به اردوی تیم ملی هندبال درون مرحله مقدماتی ایینه جهانی ۲۰۲۲ قطر دعوت نکرده است.
ASدیگرHAROOOON تعجبی ندارد که هر روز تماشاچی رونمایی از یک خودروی الکتریکی جدید باشیم. مزدا همچنین تصمیم به ورود به میدان رو به گسترش این خودروها پژمرده و امروز از یک کراس اورکوچک شهری با موتور برقی رونمایی کرد. مزدا نام این خودروی جدید را MX-30 گذاشته و گفته شده که روی پلتفرم تمام الکتریکی e-SkyActiv ساخته می شود. درون کابین این مدل برخی فن شناسی ها و امکانات جدید بود دارد که در آینده بوسیله سایر محصولات این خودروساز ژاپنی هم گونه علنی خواهند کرد. 

تولید مدل تمام الکتریکی مزدا MX-30 کمی از دستور کار ی مزدا برای تولید خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و طولانی الکتریکی روی پلتفرم e-SkyActiv است. طبق برنامه ی مزدا سری محصولاتی که روی این پلتفرم مخلوق خواهند شد همه تا سال ۲۰۳۰ باخبر بازار خواهند شد. این برنامه دربرگیرنده طولانی میزان های مزدا از Mazda2 خمود تا پیکاپ دو اتاقک BT-50 را شامل می شود.



مزدا هنوز به طور رسمی اطلاعاتی از ابعاد نکته سنج بدنه، باتری و مشخصات فنی مدل MX-30 منتشر نکرده است اما به نظر می رسد که این کراس اور ۴ در با توجه به داشتن کد ۳۰ دارای ابعادی تو حدود مزدا CX-30 باشد. در مزدا MX-30 به جای استعمال از ستون های عادی مرسوم تو خودروها تماشایی طراحی بدون ستون مرکزی هستیم و از این نظر درهای این خودرو همانند درهای مزدا RX-8 خلاف جهت بی آرامی باز می شوند. درهای جلویی توانایی باز شدن تا ۸۲ منصب و درهای عقب همچنین درون انگیزه مخالف اقتدار باز شدن تا ۸۰ درجه را دارند تا ورود و در رو سرنشینان از کابین با سهولت بیشتری عمل شود.

مزدا در مورد معادل و ظرفیت باتری این کراس اور چیزی اعلام نکرده اما می دانیم که با کاربرد از شارژر AC استعداد شارژ شدن تا ۶.۶ کیلووات وجود دارد. امکان شارژ  این خودرو با شارژر نوک تیز DC مدل CCS Type 2 Combo یا شارژر CHAdeMO هم بود دارد. مزدا می گوید که با استفاده از شارژٰ DC درون عرض ۴۰ دقیقه امکان شارژ کردن باتری وجود دارد و در عارض کاربرد از شارژر AC نیز شارژ شدن باتری به ۴.۵ ساعت زمان احتیاج دارد. با توجه به این اطلاعات، می شود تقویم زد که باتری MX-30 ظرفیتی تو حدود ۳۵ کیلووات شایسته کردن داشته باشد و شارژر سریع DC آن نیز از جنس ۵۰ کیلوواتی باشد. شعاع حرکتی MX-30 با هر بار شارژ در حدود ۲۰۰ کیلومتر است. مدل نخستین ی MX-30 که روی قد ی CX-30 ساخته شده بود، از اتومبیل الکتریکی ۱۴۰ اسب فرخوراک پزی با گشتاور ۲۶۴ نیوتن متر استفاده می کرد که پیش بینی می شود همین موتور روی MX-30 استفاده شود.



مزدا داخل مدل سازی اتاقک MX-30 از بی ام و i3 الهام گرفته و از موادی مانند کوهمیز پنبه در ساخت کنسول مرکزی و جالیوانی ها استفاده شده است. روی داشبورد نیز مصرف از مواد نرم به چشم می خورد و رودری ها بی آرامی از از پلی اتیلن PET بازیافت شده ساخته شده اند. صندلی های MX-30 دارای روکش پارچه ای هستند. مزدا در این مدل بخاطر بدوی بار از نمایشگر ۷ اینچی داخل حصه پایینی خروجی های سیستم تهویه مصرف کرده است که پیش از این درون محصولات این خودروساز مشاهده نشده بود. استفاده از نمایشگر یادشده در این جزء سبب شباهت معنوی کابین به محصولات آئودی همچنین شده است اما برخلاف آئودی، نمایشگر مزدا دارای بازخورد هپتیک (Haptic) زدودن.



با توجه به اینکه مزدا MX-30 پرچم دار محصولات مزدا در مقدر شدن فناوری است، این نمایشگر جایگزین کنترلرهای متداول سیستم تهویه خواهد شد. کنسول مرکزی مزدا MX-30 از نوع اب باز است و روی آن جوی استیک مربوط بوسیله کنترل سیستم MZD دیده می شود. تو فضای پایین تر کنسول مرکزی نیز پورت USB از جنس ۲.۵ آمپر و یک خروجی برق AC با قدرت ۱۵۰ آمپر تعبیه شده است. در پاره صندوق عقب، مزدا تقاضا می درنگ که این خودرو توانایی حمل ۴ چمدان را دارد. تو کف صندوق وهله همچنین فضای دیگری بخاطر قراردادن اشیای کوچک پیش دماغ شده است.

مقاله های مرتبط:مزدا CX-30 معرفی شدمشخصات فنی پیشرانه موردانتظار مزدا Skyactiv-X اعلام شد

حروف MX در نام مزدا MX-30 نشان می دهند که این خودرو فراتر از یک دشت شهری است. به گفته ی مزدا، MX-30 با شعار Jinba-ittai ساخته شده که داخل زبان ژاپنی به معنای «اسب و انسان در یک بدن» است. این خودرو به جهیز مدیریت گشتاور مزدا با نام G-G Vectoring Control مجهز است که می تواند گشتاور ارسالی به هر چرخ را انتظام. کند همچنین جهیز پیشرفته ی دیگری بوسیله اشتهار-e GVC Plus نیز برای افزایش دینامیک رانندگی در این مدل به فرمان رفته.

است واکنش سیستم بازیابی کارمایه نیز تو مدل موردبحث بهتر از دیگر خودروهای الکتریکی است برای اینکه درون برخی خودروها فعال شدن این سیستم مقداری آزاردهنده. است با توجه به حذف یکی از ستون ها، مزدا ناچار شده تا با مصرف از فولاد مقاومت بالا ستون های دیگر را تحکیم نرم و همین مسئله پایداری شاسی را بلندی برده و سبب شده تا-MX 30 خلال رانندگی همچنین خودرویی درست با مرکز ثقل پایین.



باشد مزدا توجه ویژه ای بوسیله روانی ی حمایت تو-MX 30 دارد و بسیاری از امکانات ایمنی مدرن در این خودرو دیده می. شوند از تجهیزات زنهار مزدا-MX 30 می قابلیت به جهیز ترمز اضطراری خودکار جدیدی با اشتهار Smart Brake Support و سیستم-Turn Across Traffic detection اشاره کرد که می تواند با استفاده از یک رادار و دوربین درون جلوی خودرو پیچیدن خودروی دیگری به مسیر-MX 30 را نمره داده و ترمزها را فعال. درنگ سیستم Road Keep Assist همچنین با مصرف از دوربینی تو جلوی خودرو شرایط اطراف جاده مانند جدول، علف های کنار جاده و غیره را خبر می درنگ و می تواند درون قیافه خارج شدن خودرو از مسیر جاده تو صورت عدم واکنش راننده، اقدام بوسیله اصلاح مسیر و بازگرداندن خودرو بوسیله سطر.



کند در خاتمه نیز باید به استعمال از حسگر ۲۴ گیگاهرتزی تو-MX 30 اشاره کرد که می تواند عملکرد سیستم آژیر نقطه ی کور را بهبود. ببخشد این جهیز از نوع هوشمند است و تو صورتی که خودرویی در عمه ی کورد شوفر قرار داشته باشد و شوفر تصمیم به تغییر دست خط بگیرد، سیستم واکنش مدال داده و دست خط را سازش می. بطی ء چراغ مربوط به رادار هشدار عمه ی کور-MX 30 درون آینده های جانبی حکم گذاشته شده.

است ثبت سفارش برای مزدا-MX 30 از امروز در بازار اروپاشروع شده است و تحویل خودروها از سال آینده آغاز می.شود بیشتر:بخوانید کراس اور برقی و مفهومی نیسان آریا رونمایی شدباتری آلومینیوم هوا، انرژی لازم برای رانندگی تا,۲ ۴۰۰ کیلومتر فراهم می کندهامر به عنوان تولیدکننده خودرو برقی احیا می شودسهم خودروهای الکتریکی در میدان جهانی افزایش پیدا خواهد کردپنج نفربر زرهی که می توانند الگوی تسلا