استقلال خوزستان

آخرین منطقه ی شمالی پیش از فرود امدن به قطب شمال که تمدن درون آن دیده می شود، سوالبار (Svalbard) صیت دارد. مجع الجزایری تو شمال قلمرو نروژ در مدار ۸۰ درجه ی شمالی که اکثر معادن زغال حجر نروژ و روسیه در آن، تعطیل شده اند. ساکنان محلی، زمین های وسیع خنک زده ی خود را به مکانی مناسب برای دانشمندان و افرادی تحول کرده اند که بوسیله نزدیک بودن آخرالزمان و رخ دادن تباره های بشری اعتقاد دارند. در اطراف سوالبار، مناطقی حیات دارد که مکنون کردن هرچیزی را از استرس و فشارهای دنیای اطراف، ممکن می بطی ء.مقاله های مرتبط:گیت هاب، سرویسی که طی ۱۰ سال دنیای دستور کار نویسی را تبدیل دادخرید گیت هاب توسط مایکروسافت؛ آخرین لول بخاطر گذر از ویندوز

محیط سوالبار به گونه ای است که می استعداد درصورت رخساره دادن فاجعه های بشری، از آن به عنوان منطقه ای امان استفاده کرد. شاید منطقه ای که متشابه بوسیله فیلم های علمی تخیلی، محل مناسبی برای بازسازی وجود بشر پس از لطمه ها نیز باشد.

درون منطقه ی سوالبار پروژه ای بوسیله معروفیت Svalbard Global Seed Vault روانی دارد که برز ی گیاهان متعدد ازجمله محصولات زراعی بنیادی بخاطر انسان ها، برای حفاظت در شرایط و تلاطم های خاص، داخل آنجا نگه داری می شود. طراحی خرمن تخم ها متشابه به المانی از فیلم های علمی تخیلی است. ورودی مثلثی شکل مخزن در یک ساختمان بزرگ و بدون پنجره ی سفیدرنگ، فاش خاصی را بوسیله آن می دهد. در دهلیز ورودی نیز نورهای سبز دیده می شود که هرچه بیشتر، خزانه را داخل نگاه بازدیدکننده به محلی خاص تبدیل می بطی ء.

نت فریدمن، مدیرعامل گیت هاب، یکی از بازدیدکننده های منطقه ی سوالبار است که قطعا برای رویت زیبایی های ساختمان حفاظتی مخزن دانه، به آنجا سفر نکرد. مدیر ۴۲ ساله ی گیت هاب، بزرگ ترین و مشهورترین خرمن کد جهان که درون اختیار مایکروسافت قرار دارد، در ۲۴ اکتبر سفری به سوالبار ارتکاب عدالت. او سفری ۱۵ دقیقه ای از هتلش به یک معدن زغال سنگ متروکه داشت و با کلاه و نور مخصوص معدن کاوها، مخبر منطقه ی مورد نظر شد. فریدمن تو یکی از دهلیز های تنگ و بلند معدن، به مخزنی فلزی رسید که شبیه بوسیله یک کمد فلزی وسایل وجود. او در نگاه اول، منطقه و ابزار مذکور را زیاد ازحد صنعتی و معدنی تعبیر کردن کرد.



مدیرعامل گیت هاب در سفرش بوسیله سوالبار از منطقه ای بازدید کرد که به نام Arctic World Archive شناخته می شود. محلی مانند به خرمن پس انداز ی برز های حیاتی که قطعا جذابیت کمتری هم نسبت به آن داشت. فریدمن پس از عبور از چند درون عادی با مفتاح و قفل هایی ساده، با مخزن محافظی روبه رو شد که از اکثر کدهای متن باز جهان حراست می کند. سرورها و فلش درایوها برای مراقبت از داده داخل این طور شرایطی ارزان نیستند. به همین دلیل داده ها به رخساره رمزنگاری شده در درایوهایی چند کیلوگرمی مشابه به فیلم های قدیمی، تو محفظه هایی بوسیله ابعاد نزدیک به صندوق ی پیتزا نگه داری می شوند.

فیلم هایی که از داده ها تو معدن زغال حجر محافظت می کنند، بوسیله نوعی میکروفیلم هستند. هر ویژگی با استعمال از یک مورچه بین، اقتدار مشاهده و خواندن داده ها روی فیلم ها را دارد؛ اطلاعاتی که به رخساره عکس، متن یا کدهای پروگرام نویسی، ذخیره شده اند. شرکت نروژی به شهرت Piql AS، فیلم های محافظ معتمد را برای نگه داری از داده ها تولید می نرم که برای حراست بیشتر، با پودر اکسید آهن پوشیده شده اند. باهم اتحاد کردن پیکل ادعا می درنگ این ماده تا ۷۵۰ سال تو وضعیت عادی پایداری دارد و داخل فضای خنک و خشک کار با مقدار پایین اکسیژن، مقاومت تا دو هزار سال افزایش می یابد.مخزنی درون خلط قطب شمال و در غارهای قطبی، برای ذخیره سازی داده های باارزش ساخته شده است

فریدمن در بازدید از محزن مذکور، کنار یکی از کتابخانه ها اسکان می یواش که آرشیوهای جالبی درون خود دارد. آرشیوی از واتیکان و آمار ثبت و سند از برزیل، مجموعه ای از فیلم های ایتالیایی و رخصت پخت سس مخصوص یک همدستی زنجیره ای همبرگر، درون کتابخانه ی مذکور دیده می شوند. گیت هاب که سال گذشته با صیقل ۷/۵ میلیارد دلار توسط مایکروسافت خریداری شد، غرض دارد تا بوسیله ارشد ترین مستأجر خرمن داده ی سوالبار دگرگونی شود. فریدمن می گوید گیت هاب درنهایت ۲۰۰ پلاتر فیلم را در انبار سابق الذکر خواهد داشت که در مجموع حاوی ۱۲۰ گیگابایت کد متن باز هستند. اولین مجموعه، شامل جهیز های عامل اندروید و لینوکس بود و همچنین کدهای گوهر ۶ هزاره اپلیکیشن متن باز اساسی دیگر هم در آن فراغت دارد.

شاید با نگاهی نخستین به برنامه ی گیت هاب داخل خزانه کدهای سوالبار این سؤال ایجاد شود که کدها در وضعیت صدمه های بشری چه کاربردی دارند. درواقع تصور کنید شرایطی خلق شود که دانه های گیاهی، استخلاص دهنده ی نوع بشر داخل آینده باشند. آیا در چنین وضعیتی، کدهای گوهر سرویسی همچون یوتیوب، برای آن ها ارزش خواهد داشت؟ فریدمن نیاز بوسیله کدها را مرحله ی اینده اهمیت برای انسان می داند. از نظر او نرم افزارهای متن باز یکی از بنیانی ترین دستاوردهای سنخ بشر هستند که داخل کنار آثار برجسته ی ادبی و هنری صبر می گیرند. متن باز را می توان بنیاد دنیای مدرن و نه تنها اینترنت و گوشی های هوشمند، بلکه ماهواره ها، دستگاه های پزشکی، ابزارهای علم، ربات ها و بسیاری المان های فناورانه ی دیگر دانست.



ایده ای واقعی متن باز یعنی شما کدی را می نویسید و بوسیله ابونمان می گذارید. با این کار بوسیله همگی ی افراد دیگر امکان می دهید تا آن چه که انجام داده اید را ببینند و درصورت نیاز از آن برای ساختن دستور کار های موردنظر خود استفاده کنند. با اغماض زمان، جسم ای گسترده از کارهای متعدد تو حوزه ی کدنویسی ساختن می شود که تاسیس درنگ افزارهای کاربردی متعدد را ممکن می بطی ء. گیت هاب به عنوان خرمن و محل ترقی ی تسهیم عمده ای از کدهای متن باز جهان شناخته می شود.

حدود ۴۰ میلیون کاربر درون گیت هاب پیشگاه دارند. اکثر آن ها افراد داوخواه هستند که فعالیت هایی همچون بهینه سازی پروژه ها، گزارش باگ ها، کنترل حفره های امنیتی و ردگیری تغییرها را ادا می دهند. درواقع گیت هاب را می توان کتابخانه ای عظیم با دسته بندی و مدیریت دقیق دانست که گوناگون ابزارهای موردنیاز را در اختیار کافه قرار می دهد. 

متن باز را می استعداد رویکرد واقعی کنونی درون توسعه ی یواش افزار دانست. اگرچه رسیدن به شرایط و رویکرد کنونی، بوسیله وزن ی یک انقلاب داخل صنعت دستور کار نویسی زمان سرما. داخل دهه ی ۱۹۹۰ و در امپراطوری عظیم ویندوزی مایکروسافت، زیردست های بیل گیتس، رویکرد ابونمان گذاری کدها را نوعی سرطان و تهدیدی بخاطر همگی ی دستاوردها و دارایی های عاشقان پتنت های نرم افزاری می دانستند. فریدمن درباره ی عقاید آن سال ها و وضعیت کنونی دنیای متن باز می گوید:اگر ۲۰ سال پیش به محدودیت می گفتید که داخل سال ۲۰۲۰، تمامی تمدن بشری وابسته به کدهای متن باز خواهد حیات و از طریق آن عمل می شود، قطعا با حیرت روبه رو می اکید. کدهایی که توسط داوطلبانی از کشورهای سرتاسر جهان و به رخساره مجانی نوشته می شوند. آن ها حتی یکدیگر را نمی شناسند. کدهای مذکور، توسط همگی دریافت شده و داخل انواع درنگ ابزار به کار پژمان می شوند. بی نظیر سابق الذکر در ۲۰ سال گذشته، قطعا چنین پاسخی بوسیله شما می عدل: «این ایده عاقلانه و منطقی نیست و هیچگاه گاه صورت نمی دهد. نرم افزارها توسط شرکت های بزرگ و حرفه ای توسعه می یابند.



فریدمن، مخزن حفظ کدها را فراتر از مفاهیمی همچون کپسول زمان می داند. او چنین رویکردی را به نوعی یک سیاست بیمه ای خطیر نشانی می بطی ء. از نظر فریدمن، حفظ کدها یک رخداد جادویی محسوب می شود که قطعا برای نسل های آینده ارزشمند خواهد وجود.

نکته ی بنیادی و عجیب برای بسیاری از کاربران و کارشناسان دنیای نرم ابزار این است که یک مدیر اجرایی مایکروسافت، درباره ی ابهت متن باز و دستاوردهای آن برای آیندگان گفتگو می کند. طلوع مفهوم متن باز قطعا ارشد و تاریخی بود که قرین بسیاری از نوآوری های مهم دیگر تو طول تاریخچه همچون داروهای آنتی بیوتیک یا موارد دیگر، ریسک هایی را هم بوسیله همراه دارد؛ ریسک هایی که شاید بعضا بی سابقه و خاص اندوه به رویت برسند.

لینوس توروالدز را می استعداد پیش گام تشنج نرم افزارهای آزاد دانست

پروگرام نویس ها از مدت ها پیش از نوشته شدن کدهای لینوکس توسط لینوس توروالدز در دانشگاه هلسینکی، کدهای خویشتن را با یکدیگر به وجه اشتراک مجله می گذاشتند. منتهی پراکندن لینوکس را می قابلیت خال ی مرکزی توسعه ی مفهومی به نام «جنبش نرم ابزار آزاد و متن باز» دانست. مایکروسافت با توسعه ی ویندوز و آفیس، درآمد بسیار فوقانی کسب کرده و کد لب آن کند افزارها با قدرت نگاهداری می کرد.

وزارت دادگستری آمریکا پس از مدتی تاثیر بوسیله رویکرد انحصاری مایکروسافت، درمسیر سازش با غول نرم افزاری بود. دراین میان هکرهایی همچون توروالدز که ابزارهای تک حاجت خودشان را به صورت شخصی ترقی می دادند، ایده ی مایملک بطی ء افزاری پتنت شده را در موافق گفتمان آزاد و دسترسی بوسیله دانش و دارایی های عمومی و صعود می دانستند. شایان تذکر است رویکرد مالکیت ظاهری نسبت بوسیله بطی ء افزار، از دهه ی ۱۹۷۰ درون آمریکا نخست شد.



ایده آل گراهای دنیای نرم افزار، پس از مدتی ضد اتیکت هایی را به اجتماع تزریق کردند. آن ها وزن کنترل تعداد محدودی از شرکت های فناوری را روی پیشرفت های فناورانه، بوسیله چالش می کشیدند. لینوکس به جایگزین پا بر جا ویندوز تحول شد. توسعه دهنده های دیگر نیز به نرم کردن جایگزین هایی را برای آفیس توسعه دادند که از عمده ترین آن ها می توان به OpenOffice اشاره کرد. هر دو بطی ء افزار درون جذب مخاطب و طرفدار با چالش های مفرط روبه رو شدند. یکی از دلایل لیس موفقیت اولیه، تمرکز متجاوز از وزن توسعه دهنده ها پهلو خلوص کدها به جای کاربردپذیری آن ها وجود.

توسعه دهنده های اولیه ی مفاهیم متن باز، با وجود شکست ها اولیه، مظفر به توسعه ی ابزارهای ارتباطی و همکاری شدند که توزیع کدها را نیز آسان تر می کرد. آن ها بوسیله آسانی کدهای خود را به قیافه آنلاین منتشر می کردند و سپس با استفاده از مفاهیم و ظرفیت های شبکه، آن را توسعه می دادند. بوسیله هرحال سال ها زمان و جدیت و مبارزه احتیاج بود تا متن باز بوسیله جای مفهومی مستثنی، بوسیله بازیگر حقیقی دنیای فناوری دگرگونی شود.

گوگل وظیفه ی ترقی ی مفهوم متن باز در سطح حقوق بگیر در ابتدای دهه ی ۲۰۰۰ پیاده شدن عهده گرفت. آن ها به جای معامله نرم افزارها ی گران قیمت تصمیم گرفتند تا در دیتاسنترهای خویشتن از لینوکس مصرف کنند. سپس دیتابیس های متن باز بخاطر پیاده سازی ساختارهای واقعی بوسیله کار گرفته شدند. چنین ساختاری مبتنی به خشکی امدن نرم افزار آزاد و مجانی به گوگل امکان داد تا نرم افزارهایش همچون ایمیل، نقشه، جست وجو و دیگر ابزارها را به رخ رایگان به کاربران عرضه کند. فیسبوک، اوبر، نتفلیکس و بسیاری دیگر نیز همین رویکرد را در پیش گرفتند.

متن باز امروز به عنوان اتومبیل حقیقی بسیاری از پیشرفت های دنیای پردازش شناخته می شود. شبکه های مجلل خدمات ابری آمازون، بخاطر کاربرد نهایی وابسته بوسیله لینوکس و بسیاری از اپلیکیشن های متن باز دیگر هستند. بوسیله بیان دیگر، ده ها هزار کسب وکار که از سرویس های آمازون برای خرید قدرت پردازش ابری استفاده می کنند، سبک کاری مبتنی پیاده شدن مفهوم متن باز دارند. بوسیله نشانی شهید مبصر تر، می استعداد سیستم عامل اندروید گوگل را نام برد که اینک روی بیش از یک میلیارد گوشی هوشمند ایفا می شود.



هزاران نفر در جای دادن لینوکس در قلب بسیاری از کاربردهای امروزی نقش داشته اند؛ کاربردهایی که موارد انواع از تلویزیون تا خودروهای هوشمند را پوشش می دهند. ازطرفی توروالدز ۴۹ ساله که زمان حال تو اورگان زندگی می کند، هنوز به نشانی مقدماتی بی تا تأثیرگذار مبصر شناخته می شود. توروالدز علاوه پهلو نوشتن کد هسته ی لینوکس که امروز بوسیله عنوان محور ی اینترنت و گوشی های هوشمند شناخته می شود، در سال ۲۰۰۵ و در یک آخر هفته، برنامه ای را به اشتهار گیت (Git) ترقی داد که مدیریت توسعه ی لینوکس را بخاطر او آسان می کرد. چندی از برنامه نویس های متن باز، با روزی برداربی از مفاهیم گیت، گیت هاب را ترقی دادند.

توروالدز از طریق بنیان لینوکس، درآمد مناسبی تصرف می کند. بنیاد مذکور توسط شرکت هایی همچون گوگل، IBM، هواوی، تنسنت و اینتل پشتیبانی می شود تا توسعه ی جهیز عامل مذکور، ادامه فاحش کند. خالق لینوکس، سالانه ۱/۸ میلیون دلار درآمد دارد که حقوقی بسیار بالا محسوب می شود. درآمد لینوس،  امکان سودا خانه ای لطیف در پورتلند را فراهم کرد تا او بتواند با خیال مرده به فرمان مورد فرع اش یعنی کدنویسی بپردازد. البته اگر او حزن متجاوز از همگی چیز به کسب درآمد فکر می کرد، امروز ثروتی تو حدود بیل گیتس داشت.گیت هاب و سرو های مشابه، ترقی ی مفهوم متن باز را سرعت دادند

رگه هت (Red Hat) شرکتی بوده که بیشترین کسب درآمد را از جهیز عامل لینوکس داشته است. آن ها نسخه ای اختصاصی از جهیز عامل را ترقی داده اند و درون ازای نگه داری و بوسیله روزرسانی آن، از کاربران هزینه شهود می کنند. IBM در ابتدای سال جاری میلادی، رگه هت را به ارزش ۳۴ میلیارد دلار خریداری کرد که کنیه بزرگ ترین سودا درنگ افزاری را بوسیله خود اختصاص عدالت.

کاربران گیت هاب می توانند از کدنویس ها یا پروژه های تک فرع ی خود در این سرویس، پشتیبانی مالی انجام دهند. درواقع می توان چنین رویکردی را مانند بوسیله کیک استارتر یا دیگر درخت سرو های جمع سپاری مالی دانست. البته برنامه نویس های متن باز عموما درآمدی سزاوار سرزنش با زحمات خود کسب نمی کنند. درنهایت، وضعیت آن ها که به نوعی فعالیت از روی علاقه محسوب می شود، شرایط جهان تجاری موقوف بوسیله دستاوردهای نرم افزاری شان را پیجیده می کند.



در سال گذشته ی میلادی، تماسی پر از واهمه از یک شریک شدن خودروساز بزرگ آلمانی با یک ترقی دهنده ی ۴۸ ساله ی سوئدی به صیت دنیل استنبرگ برقرار شد. شریک شدن مذکور (که استنبرگ نامش را هویدا نکرد) از او التماس داشت تا درون سفری زننده به آلمان، چالش یکی از نرم افزارهای خود را برای شرکت رفع کند. درواقع یکی از دستاوردهای متن باز او، سبب از کار افتادن کند ادوات سیستم مشغولیت در هفت میلیون خودرو شده بود. او درباره ی ربط مذکور می گوید:من باید به آن ها می گفتم که این درنگ افزار، یک پروژه ی اوقات قرار بوده است و غلام به خاطر شغل دائمی خود، امکان سفر به آلمان را ندارم. آن ها به شدت از من تقاضا داشتند، ولی پس از درک موقعیت، رویکرد خود را تغییر دادند.

رخداد بالا بخاطر استنبرگ تکراری و معمولی محسوب می شود. او از سال ۱۹۹۸ بهینه سازی کد را برای یکی از مشهورترین ابزارهای متن باز دنیا به نا Curl ارتکاب می عدل. با بخشیدن زمان، این ابزار به نرم کردن جای خود را در کاربردهای الکترونیکی تمامی خودروهای متاخر باز کرد. به علاوه کند افزارهای نوشته شده توسط شرکت هایی همچون اپل، اینستاگرام، یوتیوب و اسپاتیفای هم از Curl استفاده کردند. روزانه زیاد از یک میلیارد نفر به عارض ناخواسته از Curl کاربرد می کنند؛ ابزاری که احاله داده را بین سرو های اینترنتی مقدور می نرم.

توسعه دهنده های متعدد از استارتاپ های انواع و شرکت های بزرگ، Curl را از گیت هاب یا سرویس های مشابه دیگر شهود کرده و آن را در نرم افزارهای خود به حکم گرفتند. کاربرد ابزار مذکور به کمی ترقی یافت که امکان بررسی و آزمایش آن توسط ترقی دهنده ی اصلی یعنی استنبرگ امکان پذیر نبود. به علاوه، توسعه دهنده های متعدد، امروز با ضیق زیاد، مشکلات نرم افزار را بوسیله او ارسال کرده و درخواست رفع باگ می کنند.

استنبرگ تو وب سایت خود درباره ی چالش های بی حد رفع باگ Curl می نویسد:من داخل اکثر روزها ضیق کاری زیادی را بخاطر رفع باگ ها تحمل می کنم. به علاوه مرتب کردن ایمیل ها و پاسخ دادن به آن ها زمان زیادی از من اشغال می کند. باید شرایط را به کاربران متعددی توضیح دهم که از اشکالات پیش آمده بخاطر کند ابزار ناراضی هستند. غلام ساعت های پایانی شب را به Curl ویژه می دهم. درواقع زمانی که باید در وارستگی قوم باشد، به توسعه ی Curl می رسد.

استنبرگ و Curl، تنها یک نمونه از کاربردهای فعالیت عاشقانه ی کدنویس های متن باز محسوب می شود. فعالیتی که محصولاتش کاربردهای متعددی از صندوق های الکترونیکی فروشگاهی تا قطارهای هوشمند پیدا کرد. ابزارهای نرم افزاری مانند گیت هاب، سالانه این فعالیت ها و ترقی ی ابزارهای را آسان و آسان تر کردند.



ترقی دهنده ها امروز به جای نوشتن کامل یک ابزار یا نرم اسباب از ابتدا، ضربان وجویی درون مخازن کد همچون گیت هاب کرده و نمونه های آماده را ستاندن می کنند. نتیجه ی نهایی، سیستمی مرموز از وابستگی های متقابل به هزاران ابزار و اپلیکیشن رایگان تو دسترس می شود. اگر یکی از داوطلبانی مسئول نگه داری و بهبود ابزارها و اپلیکیشن های مذکور، از ادامه ی فعالیت خسته شود، عملکرد بسیاری از المان های زیرساختی اینترنت با شاق مواجه می شود؛ مشکلی که تا هویدا کردن یک نامزد دیگر، به قوت خود پایا می ماند. استنبرگ چنین وضعیتی را قدری غیرمنطقی می داند. از نظر او متن باز امروز بخش مهمی از همه چیز را تشکیل می دهد و روزبه روز بر ابعاد آن افزوده می شود.وضعیت امروز، آینده ای نیست که طرفداران نرم افزار آزاد در نظر داشتند

شرایط امروز، آینده ای زدودن که طرفداران آزادی اقرار و نرم افزارهای آزاد داخل فاتحه تو نظر داشتند. فداییان مفهوم نرم افزار آزاد در ابتدا تنها به دنبال دموکراتیزه کردن فناوری بودند. درواقع آن ها نمی خواستند راهی برای افزایش قدرت انبازی های قدرتمند ایجاد کرده باشند. آن ها به ظهر تمرکززدایی و رفع انفراد از بهترین ابزارها و داده های پردازشی بودند. این طور افرادی می خواستند آزادی کشف فناوری را در جوانمردی همگی ی انسان صبر دهند.

با گذشت زمان، گوگل، فیسبوک، آمازون و بسیاری دیگر، از مفاهیم متن باز استفاده کردند تا شبکه های تبلیغاتی بزرگ، جهانی و گسترده ترقی دهند. آن ها امروز هر حرکت میلیاردها انسان را به رخ آنلاین و آفلاین انتزاع و ردگیری می کنند. درواقع امروز به وضعیتی رسیده ایم که نبردهای دهه ها پیش برای حذف انحصار ویندوز و آفیس، دیگر اهمیتی ندارند. ابن موگلن، استاد حقوق دانشگاه کلمبیا که سال ها درون جبهه ی نرم افزار آزاد حضور داشته است، دراین باره می گوید:اگر کنترلی روی فناوری که زندگی تان را مدیریت می کند، نداشته باشید، زندگی شما توسط افراد دیگر مدیریت می شود. ما ابزارهای احسان ساختیم، اما همان ها دگرگونی به سلاح هایی دشت رویاهای خودمان شدند.

کارشناسانی همچون موگلن، از تأثیر گیت هاب بر گسترش اتیکت برنامه نویسی حمایت می کنند. از دید آن ها این طور ابزاری برای افراد گوناگون در سرتاسر جهان کاربرد دارد. بوسیله عنوان مثال خرد آموزی نوجوان در کشورهای دورافتاده می تواند درون گیت هاب استعداد خود را به جهانیان نشان داده و تا اینکه سطر زندگی اقتصادی خود را دگرگونی دهد. ازطرفی، نیروهای جوان امروزی باید تلاش کنند تا با ساختار کنونی باهم اتحاد کردن های ارشد و سوءاستفاده ی آن ها از داده های مردم، مقابله شود.



موگلن پکیجی بطی ء اسباب و باطراوت افزاری به معروفیت FreedomBox ترقی داده است که قیمتی حدود ۹۰ دلار دارد. این کامپیوتر کوچک از یواش افزار متن باز برای خلق کردن ابزارهایی شبیه سرویس های اسمی اینترنتی مصرف می کند. خدماتی همچون جست وجو، پیام رسانی و اشتراک فایل به قرار با کامپیوتر مذکور در اختیار کاربران فراغت می گیرند. شعار موگلن، ارائه ی خدمات بوسیله دور از چشمان ناظر و کنترل کننده ی غول های دنیای فناوری است.

بسیاری از پیش گامان تشنج نرم افزار آزاد می گویند تنش قیافه داده مقدار ادا را داشت. امروز تیم های کوچک از دانشمندان توانایی انجام کارهایی بزرگ تر از ابعاد خود را دارند. به نشانی مثال، دانشمندان محقق عطارد با استعمال از ابزار یادگیری ماشین متن باز گوگل، روش های واریته را برای جلوه گر کردن درمان های متاخر و راهکارهای تشخیص تومور پیاده سازی می کنند. تلخ روزنبرگ از پیش گامان نرم اسباب آزاد عقیده دارد دستیابی به بسیاری از مفاهیم امروزی، تنها از عادت ابزارهای متن باز ممکن خواهد حیات.

فریدمن، ۲۰ سال از عمر خود را به راه اندازی شرکت های متن باز و فرمان کردن روی پروژه های متشابه خاص انصاف. او اینک از سوی مایکروسافت به عنوان مدیر اجرایی گیت هاب برگزینی شده است. او پیش از سفرش به سوالبار، ایده ی آینده ی گیتی با رویکردهای متن باز را داخل آکسفورد انگلستان درون عادت داشت. او بی آرامی مانند بسیاری کارشناسان دیگر می داند که تنها یک نسخه ی پشتیبان، برای حفاظت از داده های باارزش کافی محو. درواقع غار قطبی روایت حاضر، یکی از مخازن پشتیبان مورد رویت گیت هاب محسوب می شود. درواقع آن ها مشیت دارند همه ی کدهای مخازن خود را در مکان های پشتیبان ذخیره سازی کنند. فریدمن درون سفر به آکسفورد، از کتاب خانه ی بودلین بازدید داشت که شاید روزی موضوع پیمان نامه همدستی بین گیت هاب و دانشگاه آکسفورد، با هدف پس انداز سازی لب کدهای متن باز شود.



فریدمن در عروج بوسیله غار سوالبار وظیفه ی بررسی و تجرید ریسک های موجود بخاطر نرم افزارهای متن باز را بر عهده داشت. او داستان های متعددی را از انبازی های بزرگ می داند که هیچگاه ایده ای نسبت به نرم افزارهای متن باز مورد استفاده نداشته اند. آن ها توسعه دهنده، سن او و مخاطره های امنیتی یواش افزار متن باز تک استفاده را حس نمی کردند. او امیدوار است که باهم اتحاد کردن امنیتی Semmle، از خریدهای اخیر گیت هاب، توانایی رفع چالش های امنیتی موجود را داشته باشد.

گیت هاب داخل مسیر افزایش امنیت کاربرد از ابزارهای متن باز، رویکردهای جدیدی دارد. آن ها حصه هایی از رابط کاربری را بهبود می بخشند که بوسیله کسب وکارها، جزئیات قابل توجه و کاربردی را از کدهای تک استفاده مدال می دهد. به علاوه لب کد و نیاز به به روزرسانی آن نیز نمایش داده می شود. بوسیله علاوه باید سیستمی رسمی نمدار ساختن شود تا با اتفاق شرکت های بزرگ، بتوان بخاطر پروژه های بزرگ و مشهوری همچون Curl، کمک خرج دریافت کرد. به هرحال باید راهی وجود داشته باشد تا اپل، اسپاتیفای و شرکت های خودروسازی آلمانی بتوانند هزینه ی توسعه و رفع باگ را بخاطر استنبرگ تأمین کنند.

فریدمن درباره ی رویکردهای آتی می گوید:چنانچه بتوانیم سبکی واسط از ترقی دهنده های متن باز بسازیم، به موفقیت می رسیم. چنانچه این طور رویکردی صحیح خلق شود، موجب نوآوری بیشتر در دنیای نرم وسایل خواهد شد.بیشتر بخوانید:اپلیکیشن موبایل گیت هاب در فاز بتا منتشر شدپایتون؛ دومین تعبیر پرطرفدار برنامه نویسی داخل گیت هابگیت هاب زمان حال از ۴۰ میلیون توسعه دهنده میزبانی می کندلینوس توروالدز: دیگر خود را دستور کار نویس نمی دانماپلیکیشن های ویندوزفون متن باز می شوند
  • ۹۸/۰۸/۲۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی