استقلال خوزستان

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، ایدن ترنر درون نقشلئوناردو داوینچی در یک سریال جدید که توسط فرانک اسپوتنیتس ساخته می شود، نقش آفرینی می کند.

این سریال ۸ اپیزودی که با عنوان «لئوناردو» داخل مشت ساخت است با تمرکز پیاده شدن دستاوردهای مختلف این نابغه دوران رنسانس در مملکت های مختلف که هر یک تو قطع شاهکار محسوب می شوند مخلوق می شود و تنها بر هنر وی متمرکز نیست.

این سریال انگلیسی تعبیر صبر است سال آینده روی آنتن برود تا ادای احترامی به پانصدمین سال جابجایی داوینچی باشد.

این سریال را دن پرسوال کارگردان «مردی درون برج بلند» کارگردانی می نرم و لوکس واید تهیه کننده آن خواهد بود.

«لئوناردو» از محصولات اروپایی است که از لفظ «آلیانس» متشکل از شبکه RAI ایتالیا، تلویزیون فرانسه و ZDF آلمان ساخته می شود.

معرفی کردن ترنر به عنوان بازیگر اصلی تو رم قیافه گرفت و اعلام شد فیلمبرداری از دسامبر مقدمه و تا بهار آینده ادامه خواهد داشت.

گفته شده بازیگران منصب یک بین المللی به این سریال افزوده خواهند شد.

اسپوتنیتس و استیو تامپسون دبیر بریتانیایی فیلمنامه این سریال را نوشته اند.

بوسیله لطافت اعلام شده حیات ایدن ترنر به عنوان یکی از بازیگران فیلم متاخر ترنس مالیک با عنوان «آخرین سیاره» جلوی دوربین می رود.
براساس ابلاغ ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بخشودگی ۸۰ دلاری برای واردات گوشیهمراه مسافر حذف شد. تا پیش از این واردات گوشی همراه مسافر تا ارزش ۸۰ دلار از پرداخت سود تجارت معاف بود و مازاد آن با دو برابر منفعت بازرگانی با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان محاسبه می شد؛ ولی از این پس، مبنای واردات گوشی همراه مسافر به جای ارز ۴۲۰۰، ارز سنای بانک مرکزی خواهد بود. علی مویدی خرم آبادی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق رخت و ارز، در مجله ای بوسیله مهتر کل گمرک و قائم مقام وزیر صنعت در امور تجارت نوشت:

«با توجه بوسیله هماهنگی ایفا شده در خصوص اعمال نرخ ارز براساس سامانه ی سنا برای محاسبه حقوق و عوارض گمرکی گوشی تلفن همراه مسافری بوسیله الحاقیه یک نسخه از توافقات مصوب برای اجرای ابلاغ می شود؛ مقتضی است دستور فرمایید درون اسرع وقت مصوبه فوق اجرایی و مولود به این ستاد منعکس شود.

بر این بن مصوب شد:

۱- ماده ی ۱۴ ضابطه امور گمرکی که اشعار می دارد ارزش گمرکی کالا براساس انطباق قیمت ارز اعلام شده توسط بانک مرکزی داخل روز اظهار، محاسبه می شود

۲- مجله ی عده ی ۹۷/۴۱۶۱۸۵ تاریخ دان ۹۷/۱۱/۲۳ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تأمین ارز کالاهای تلفن همراه براساس مقدار بازار ثانویه که در شان اینترنتی بانک مرکزی اعلام می شود

۳- لزوم از نفع انداختن واردات گوشی تلفن همراه به رخ مسافری در موافق واردات تجاری

۴- تصویب حذف معافیت حقوق ورودی تلفن همراه مسافری در کمیسیون ماده ی یک  آیین نامه اجرایی قانون هنجار صادرات و واردات

مقرر گردید:

علت محاسبه ی حقوق ورودی کالای تلفن همراه مسافری بخشودگی ۸۰ دلار موضوع ماده ی ۱۳۸ آیین مجله ی اجرایی ضابطه امور گمرکی در نظر گرفته نشده است و بها برابری ارز میدان ثانویه که توسط بانک مرکزی درون گیرایی اینترنتی راسته ثانویه اعلام می گردد توسط گمرک ملاک ایفا صبر می گیرد.»بیشتر بخوانید:نگاهی اجمالی به اساسی ترین محوطه های ماقبل تاریخی ایرانبیستمین نمایشگاه تلکام ۲۶ آذرماه برگزار می شودماجرای فیلتر گوگل پلی در هاله ای از ابهامآذری جهرمی: ۳۳ میلیارد پول کلاهبرداری شده به آدم برگردانده شداسنپ فود از لفظ شورا و مرکز ملی رقابت محکوم شد [به روزرسانی شد]
انبازی لینکسیس امروز اعلام کرد، نسل اول فناوری نمره حرکت را بوسیله سیستم های شبکه ای وای فای Velop افزودن کرده که بخاطر نمره حرکت حاجت به دوربین خواه سخت وسایل جانبی دیگری ندارد. این فناوری ابتدا برای روترهای Velop Tri-Band AC2200 تو دسترس خواهد بود. متیو کیسلر، مدیر پاره محصولات شرکت لینکسیس درباره ی این قابلیت متاخر گفت:فناوری تشخیص لول در شبکه های تویی وای فای توان فوق العاده ای برای دگرگونی فلسفه ی استفاده از روترها درون بین افراد جامعه دارد. روترها بعد از این فقط دستگاه هایی نخواهند حیات که دسترسی استفاده کننده ی تویی به اینترنت را حاضر کنند. این دستگاه ها به عدد متفکری بخاطر مدیریت یک خانه ی هوشمند دگرگونی می شوند. از آنجایی که لینکسیس اولین شریک شدن ارائه دهنده ی این سرویس است، کام داریم نقش پررنگی در این بازار داشته باشیم.



استعداد جدید که لنیکسیس Aware اشتهار دارد، فعالیت های وای فای را شناسایی می کند و آن ها را از ضابطه اپلیکیشن لینکسیس به کاربر اطلاع می دهد. کاربر می تواند این وقوف رسانی ها و حتی اطلاع لول ها را مدیریت و شخصی سازی کند. لینکسیس در بخشی از بیانیه ی خویشتن در این باره اعلام کرد:کاربران می توانند معارفه رسانی های مبتنی بر لول را باثبات و نمایان کنند یا اعلام آن ها را به زمان دیگری موکول کنند. کاربران همچنین می توانند فرکانس این شناسایی رسانی ها را به دستیار لول دست خویشتن کنترل کنند و برای افزودن سطح امنیت و ازبین بردن آلارم های اشتباه احتمالی، سطح درک جهیز را تغییر دهند.

لینکسیس Aware می تواند حرکات مردم ها و حیوانات خانگی را امتیاز دهد. این فناوری قابلیت اطلاع رسانی حرکات را به صورت جداگانه و قابل تشخیص خواهد داشت. لینکسیس نیز اعلام کرده، Aware می تواند بوسیله وسیله ی کنترل از گونه دور، حراست از سالمندان را حزن برعهده بگیرد.

لینکسیس Aware می تواند داده ها مربوط به ۶۰ روز را پس انداز کند و به عارض ساعتی، روزانه خواه هفتگی گزارشی از این معلومات عرضه نرم.با فناوری تشخیص حرکت متاخر لنیکسیس، کاربران مش نتورک که از روترهای این شرکت مصرف می کنند می توانند حتی حرکات حیوانات خانگی را بی قراری کنترل کنند

درخت سرو جدید لینکسیس از امروز با بوسیله روزرسانی نرم افزار روترهای Velop AC2200 داخل بیشتر کشورهای جهان در دسترس کاربران خواهد بود. کاربران می توانند ۹۰ روز به صورت مجانی از این درخت سرو استفاده کنند. هزینه ی استفاده از این سرویس، ۳ دلار در ماه یا ۲۵ دلار در سال است.

لینکسیس اعلام کرده تصمیم دارد درون آینده، Aware را در اختیار کاربران سایر روترهای تولیدی این باهم اتحاد کردن اندوه قرار دهد.بیشتر بخوانید:یکپارچگی با برترین تجهیزات شبکه بوسیله اپل هوم‎ کیت افزایش می شودحفره امنیتی زیاد از ۲۰ هزاره مودم لینکسیس تأیید شدبلکین از روتر Linksys Max Stream AC220 رونمایی کردفاکسکان، بلکین، لینکسیس و ومو را تصاحب می کندروتر گیمینگ WRT32X لینک سیس با قابلیت کیلر مود معرفی شد
به گزارش ایرنا؛ آثار و بناهای تاریخی جزء اساسی یی از اتیکت و تمدن ایرانیان محسوب می شود که در دوره های مختلف پابرجا مانده است و امروز در دسترس ما هستند؛ آثاری که در مناطق مختلف قلمرو حیات دارند و معترف از تمدن کهن ایرانی است. تو میان این آثار بناهایی در دل شهرهایی مختلف واقع شده اند که هر کدام از آنها انفراد خاص و منحصربفردی دارد به مثل تهران که با کامل شلوغی خود، مکان هایی را در قلب خویشتن جای داده اند که بازدید از آنها مردم را از این عمر شهرنشینی پرسروصدا کَنده و بوسیله بیرونی تاریخ می برد تا راوی خوش صدای این خانه دادن باشند.  

 باتوجه به عمده وجود داشتن این آثار و بناهای تاریخی پژوهشگر دسته معارفه رسانی ایرنا به مناسبت هفته تهران به شناساندن تعدادی از آنها پرداخته است.

ارسی مقدم

عمارت احتساب الملک یا همان ساختمانی کفش لایق در خیابان سپه حدفاصل شیخ هادی و ولیعصر واقع شده است. خانه لایق از جمله ساختمان های عظیم عهد قاجار، متعلق به یکی از درباریان آن زمان به نام محمد تقی خان احتساب الملک بود که در دوره ناصرالدین شاه به عنوان رییس دیوان احتسابیه خواه همان مقام بزرگواری بلدیه طهران منصوب می شود و لقب احتساب الملک به او داده می شود.

فرزندان احتساب الملک سپس از اتمام تحصیلاتشان داخل اروپا و بازگشت بوسیله ایران، در مسکن پدری محل کنونی موزه مقدم، ساکن شدند. آنها در کنار فعالیت های علمی، آثار و اشیا تاریخی و فرهنگی گردآوری می کردند و بسیاری از آثار ارزشمند جمع آوری شده قرین کاشی، قطعات سنگی تراشیده شده و ... را با وحی از فضاهای سنتی و تاریخی بوسیله راه چشمگیری در جای جای این عمارت قدیمی انتصاب و برخی دیگر مانند کلکسیون پارچه، چپق و قلیان، سفالینه، شیشه، تابلو نقاشی، مسکوکات، مهرها و اسناد تاریخی و ... را با زیبایی و ترتیب خاصی در بناء پدری حراست کردند.

محسن مقدم استاد ممتاز دانشگاه تهران با توجه به علاقه وافرش بوسیله علم تاریخ و هنر درون ۱۳۵۱ خورشیدی خانه پدری خود را به همراه آثار نفیس گردآوری شده، وقف دانشگاه تهران کرد و از ۱۳۶۹ خورشیدی تولیت کفش مقدم داخل اختیار مستقیم دانشگاه تهران قرار گرفت؛ خانه یی که به دلیل اقلام تاریخی ارزشمندی که تو آن حیات دارد یکی از گرانبها ترین بناء های ایران شناخته می شود. از ویژگی های بارز این موزه همگون وجود داشتن نسبی فضای معماری با آثار تاریخی موجود در آن است؛ فضایی که با مساحتی برابر با ۲ هزار ۱۱۷ متر مربع شامل سه حیاط بیرونی، اندرونی و سرایداری می شود.



خانه ارباب هرمز

عمارت مجیدآباد یا ارباب هرمز، بنایی متعلق به اواخر اطراف قاجار است که درون خانه دادن یی به همین نام استراحت دارد. اولیه مالک این اراضی که بوسیله روشنی درون اسناد تاریخی از او نام برده شده، حاج محمد خان ابری(بسطامی) معروف بوسیله حاجب الدوله است که پس از وی این اراضی به قوم معصوم قلی خان بختیاری رسید تا اینکه هرمز آرش نامدار به ارباب هرمز یکی از زرتشتیان یزد، در ۱۳۲۷ خورشیدی اراضی تهرانپارس کنونی را که در حدود ۳۶ میلیون متر مربع بود از این دوده خرید و با مشارکت تنی چند از رجال آن دوران رفتار بوسیله اطلس برداری، خیابان کشی، تفکیک اراضی و احداث مراکز اختصاصی المنفعه کرد و خانه مسکونی فعلی معروف بوسیله خانه ارباب هرمز تو این منطقه به سبک ترکیبی از معماری سنتی با معماری قفقاز، در ۲ طبقه به همراه زیرزمینی کوچک در ابتدای سرکش بوسیله زمان کوتاه یک میلیون متر مربع بنا شده حیات و اکنون ۴۲ هزار متر مربع از آن باقی مانده است. فرم بنای موجود با شکل اولیه آن مقداری متفاوت بوده است و این بنا حداقل داخل چهار مرحله دستخوش تغییرات بنیادی شد. این بنا در ۱۳۸۴ خورشیدی بوسیله شماره ۱۴۶۱۰ داخل فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

عمارت کاخ مسعودیه

باغ خانه مسکونی مسعودیه مربوط به دوره قاجار و در راسته بهارستان تهران فراغت دارد که با دستور مسعود میرزا حفاظ السلطان در ۱۲۹۵ قمری داخل خاکی به مدت معین چهار هزاره متر مربع و ممزوج از دل و اندرونی و دیگر ملحقات بنا شد. معمار این بنا استاد شعبان معمارباشی و ناظر آن میرزا رضا قلی خانی ملقب به سراج الملک بودند و امروز عمارت های واقعی کاخ مسعودیه عبارتند از: عمارت چند دستگاهی دیوان خانه، عمارت سفره خانه، صحن سیدجوادی، حیاط مشیری، عمارت مشیرالدوله، عمارت شیوه در کالسکه رو و باغ دیوان خانه.

ساختمانی خداداد؛ تماشاگه زمان

حسین خداداد پسر حاجی خداداد خان خداوندگار میدان تره مرحله مرکزی تهران وجود که داخل سنین جوانی وارد کار تولید و صنعتی درون ایران شد. وی به عنوان نخستین باخبر کننده باسکول های صنعتی و موسس کارخانه خنک بهداشتی کشور و اولیه کارخانه برق شهری تو جنوب تهران شناخته می شود.

حسین خداداد داخل ۱۳۴۲ خورشیدی، بناء یی قدیمی درون زعفرانیه تهران خریداری کرد که با توجه بوسیله عادت معماری، پیشینه و باغ آن به گرداگرد قاجار مربوط می شود. هنگامی که حسین خداداد آن را بیع بناء آن داخل یک مرتبه مخلوق شده حیات و با مقاوم سازی ساختمان و احداث یک اشکوب روی همکف تغییراتی داخل بنا ایجاد شد. وی به دلیل تعلق یی که به احیای هنر نقشه کشی و گچ بری در ایران داشت، نیکوترین استادکاران را به استخدام گرفت. گفته می شود گچ بری های این بنا ۱۲ سال بوسیله طول انجامید تا اینکه در ۱۳۵۶ خورشیدی کار برروی آن به اتمام رسید اما حسین خداداد تنها یک سال در این خانه عمر کرد و به آمریکا رفت. این عمارت زیبا هم اکنون با صیت موزه تماشاگه زمان شناخته می شود.



سرای روشن

سرای روشن درون معاشرت ساختمان شمس العماره و درون خیابان ناصر امپراتور قرار دارد و به عنوان یکی از ساختمان های زیبای این خیابان محسوب می شود. این ساختمان مربوط بوسیله دوره پهلوی اول بوده که داخل ۱۳۱۱ خورشیدی ساخته شد. جداره این خانه که معماری ویژه و متفاوتی نسبت به ساختمان های دیگر خیابان ناصر خسرو دارد، حفظ شده و از سرای علنی به عنوان یکی از نخستین کانون های تجاری تهران یاد می شود. معماری این ساختمانی با تلفیقی از استیل گوتیک و معماری دوران کهن ایتالیا با سبک معماری ایرانی و ایران پس از اسلام طراحی شده است. همچنین نماد فروهر و مجسمه هایی نیم برهنه به سبک اروپایی درون بالا و طاق نماهای این جای پا خودنمایی می بطی ء.



خانه موتمن الاطباء

میرزا زین العابدین سرلشکر دنبلی ضرابی ملقب به مؤتمن الاطبّا حکیم بزرگ و سرسلسله خاندان موتمن با اصالتی کاشانی در ۱۲۴۷ هجری در تهران برزن پامنار محله حمام کاشانی ها دیده بوسیله جهان گشود. او دون نظر علی اکبر خان ناظم الاطبا، لویی آندره ارنست کلوکه و یاکوب ادوارد پولاک به درس طب متاخر صیقل. وی پس از قتل ناصرالدین شاه صلاح را تو این نظر از خدمت دیوان مرخص شود و در مطب خود به طبابت عامه بپردازد. وی از بزرگترین جراحان زمان خود حیات و از تخصص و مهارت فوقانی تو خارج آوردن سنگ از مثانه برخوردار بود و از این مساله در کتب و مقاله های متعددی سخن به میان آمده است.



خانه صالح الاطباء در محله عودلاجان واقع تو قلب تاریخی خانه دادن تهران، خانه یی ملیح و انباشته از خاطره است که کلکسیون اول محتوی خانه و باغچه یی وسیع در خصیصه و خانه یی در سمت مغرب باغچه متعلق به خویشاوندان نزدیکش است. حمام داخل مدخل جنوب غربی قرار دارد و نکته جالب اینکه حمام خصوصی نبوده و برای یکسره استعمال می شد. این پی در ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ خورشیدی با شماره ثبت ۳۱۰۴ بوسیله عنوان یکی از آثار ملی بوسیله ثبت رسید. خانه موتمن الاطباء نظیر بناء بسیاری از رجال و بزرگان، دارای الحاقات و عناصر جانبی بوده که امروزه از آن الحاقات اثری نمانده و تماماً تخریب شده و به جای آن خانه مسکونی مصنوع شده است.



خانه تاریخی سپهبد اسعد بختیاری

خانه تاریخی سردار اسعد بختیاری، تنها بنای باقیمانده از مجموعه تاریخی و نامی باغ ایلخانی اطراف ناصری تو تهران است. این خانه به عنوان یکی از زیباترین مسکن های مسکونی تهران در ۱۲۹۱خورشیدی بوسیله خرج جعفر قلی سرلشکر بختیاری در ضلع خصیصه غربی بازار توپخانه در خیابان علاءالدوله ساخته شد. محله باغ ایلخانی با کف سنگفرش و کناره های درختکاری شده نگرش سکونت بسیاری از درباریان قاجار و سفرای خارجی بود. پس ازآن از تغییراتی که درون اجرای طرح توسعه شهری مبتنی به خشکی امدن تثبیت نظام مدنی، خیابان علاءالدوله بوسیله خیابان فردوسی دگرگونی معروفیت یافت. خلال ساخت و سازهایی که درون ۱۳۰۷ خورشیدی تو خیابان فردوسی انجام گرفت، بنای جعبه پس انداز ملی و دیگر بناهای ادارات مرکزی بانک ملی ساخته شد. خانه سردار اسعد اندوه که در داخل این مجموعه قرار داشت، توسط بانک ملی ایران خریداری و مورد استفاده های واریته از جمله دایره فلاحت و کشاورزی، باشگاه ورزشی، نگرش پذیرایی از مهمانان، هیئت دولت و ... راحتی گرفت تا اینکه بانک ملی پهلو آن شد با به نمایش گذاشتن سوغات ها و هدایای نفیسی که از بانک های سراسر جهان به بانک ملی ایران فرستاد شده است، این بنا را به ملکی بانک ملی ایران تغییر کاربری دهد.



خانه دبیرالملک فراهانی

ساختمان دبیرالملک یکی از خانه های سرشناش به جا الباقی از دوران قاجار است که در گذشته در شمال خیابان کوچک چاله میدان و شرق اودلاجان واقع حیات و اکنون بخشی از محله امامزاده یحیی خوانده می شود. این خانه تاریخی با قدمتی در حدود یک قرن و نیم، متعلق به میرزا حسین خان فراهانی ملقب به فخرالملک است که در دوره قاجار مربی دستگاه مستوفی گری بود.



این ساختمانی در اواسط عهد قاجار و درون محلی که باغ امین خوانده می شد، ساخته شده و درون همان دوران کوچه یی که دبیرالملک خانه خود را داخل آن ساخت با لقب خودش دگرگونی اشتهار پیدا کرد. این خانه در۱۳۸۳ خورشیدی به نشانی یکی از آثار ملی ایران ثبت شد. مطابق بسیاری از عمارت بزرگ هایی که در سال های اخیر تک تعمیر قرار پژمرده اند، در جریان مرمت، بدبختانه اشتباهات اساسی موجب شد که اصالت بنا به شکلی قابل فکر کردن دچار خدشه شود و پیکره بنا به صورتی غیر حرفه یی مورد تغییرات نادرستی قرار بگیرد.

باغ و عمارت بزرگ عین الدوله

باغ و عمارت بزرگ عین الدوله از بناهای تاریخی و یکی از آثار ارزشمند ایران اطراف قاجار است که محل اقامت ییلاقی عین الدوله وزیر قاجار حیات و بنای این عمارت تقریباً همزمان با تغییر حکومت از قاجار بوسیله پهلوی به نگرش سکونت دائم خانواده هروی بصیرالدوله تبدیل شد.



این مکان، در زمان احداث(۱۳۱۰-۱۳۳۰) محتوی یک عمارت چند دستگاهی تشریفاتی، استخری بزرگ و باغات بسیاری در اطراف بود. ساختمان اولین که متعلق به نسب الدوله است یک عمارت بزرگ اعیانی ولی میسر ییلاقی تو ۲ مرتبه بود که بعدها خانه مسکونی توسط بصیرالدوله درون چند مرحله تحول شکل ظاهر می درنگ.

حوضخانه کاخ گلستان

بنای ساختمان حوضخانه تو اطراف ناصری و احتمالاً داخل ۱۲۸۰ هجری بنا شده است. ناصرالدین شاه پس ازآن از بازگشت از سفر اول فرنگ درون ۱۲۹۰ هجری تغییراتی بنیانی داخل این عمارت بزرگ رحم که این تغییرات بیشتر درون جهت هماهنگ کردن نمای دل سالن عاج با ساختمان های جدید الاحداث ارتکاب گرفت.



از کاربرد دقیق این بنا درون زمان قاجار به واسطه فقدان اسناد و مدارک شریف نمی توان به درستی پاسخ گفت مگر آنکه بوسیله همان وضع گذشته که کاربرد حوضخانه را منحصر به مکانی با هوایی خنک که سبب فراغت مصرف می شده است انحصار کنیم. مستندات شفاهی که غالباً از افردی که داخل این مکان کار می کرده اند دال پهلو این است که این مکان داخل زمان پهلوی دوم جهت برگزاری اعیاد و عادات مذهبی تک استفاده قرار می گرفت. حوضخانه تالار عاج مقابل برنامه یی که بخاطر آن تدارک دیده شد و با در رویت گرفتن فرم اختصاص معماری که بی آرامی از حیث ادا درون مجموعه کاخ گلستان فوق العاده متفاوت و اندوه از جهت همگونی به معماری اروپایی بسیار شباهت داشت، در ۱۳۷۶ خورشیدی تحول به کلکسیون تابلوها و همچنین بعضی از اشیاء اهدایی پادشاهان اروپایی به دربار قاجار شد و پاره خاوری حوضخانه جهت سفرهای فرنگستان به اسناد تصویری مرتبط و برگرفته از آلبوم بناء قلعه گلستان آراسته شده است.

خانه مسکونی معیرالممالک؛ باغ فردوس

به دستور محمدشاه قاجار در ۱۲۶۴ هجری، قصری با عنوان کاخ محمدیه برای او در نزدیکی تجریش ساخته شد. همزمان با ساخت این قصر، درباریان نزدیک به او نیز در همان گرداگرد اقدام به احداث باغ خواه عمارت بزرگ ییلاقی کردند. از عموم حسین علی خان معیرالممالک سرکش احداث کرد که بعدها به باغ فردوس نامی شد. خانه مسکونی باغ بهشت در ۲ طبقه به استیل بناهای قاجاری و با پلان شبیه چلیپا یا بوسیله گویش مبتذل تیز معروف به گوش فیل بنا گذاشته شده است.



این بنا از ابتدای ساخت تا به امروز چندین مرحله مشت به دست شده و اما در فرجام با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اساس سینمایی فارابی، سازمان میراث فرهنگی سرزمین و شهرداری تهران، موزه سینما به عمارت باغ انتقال یافته است.



عمارت کوشک(خانه شقاقی)

عمارت بزرگ کوشک مربوط به اواخر قاجار و داخل شمالی ترین بخش منطقه ۱۲ تهران، تو جبهه شمالی خیابان کوشک، کمیت فاصل فردوسی و لاله زار قرار دارد. عمارت چند دستگاهی را اغلب به نشانی ساختمانی کوشک می شناسند. ساختمان شقاقی مقدمه از دهه ۲۰ خورشیدی به عنوان منزل مسکونی خانواده شقاقی مورد استفاده بود و بعدها به رخ یکی از مراکز آموزشی سازمان میراث فرهنگی کشور درآمد. معماری کوشک از سنخ برونگرا و نگرش استقرار بنا در محور پا بر جا باغ درون فاصله مرکز تا انتهای باغ راحتی دارد. استقرار کوشک در محور حقیقی باغ، متاثر از ساختار هندسی باغ و به انگیزه حاضر کردن بهینه چشم انداز برای آن است.

از آنجایی که بوسیله کارگیری دنده به شیوه باستانگرایی تو نمای ساختمان ها و عمارت چند دستگاهی ها درون دوره قاجار رایج نبوده است، به دید می رسد سنگ های جدار بیرونی و دنده های لبه ظهر بام، تو مراحل پایانی احداث یا تا اینکه مدتی پس از اتمام بنا به تاسی از معماری نئوکلاسیک داخل اوایل پرگیر پهلوی نخست بوسیله بنا چسبیدگی شده و این اقدام نه تنها با ساختار رقم هماهنگ بوده بلکه به تزیین و صلابت بنا افزوده است. خانه مسکونی کوشک، دارای کاربری اداری؛ یعنی محل تثبیت دائمی مرکز میراث ناملموس تهران است و ملاقات عموم از آن آزاد حلق.
گیگابایت از مادربردهای جدید X299X Designare 10G ،X299X Aorus Xtreme WaterForce و X299X Aorus Master پرده برداشت و این مادربردها را برای پردازنده های Cascade Lake-X HEDT اینتل معرفی کرد. این مادربردهای بالارده، از تراشه ی X299 اینتل بهره می برند که دو سال قبل معرفی شد و پسوند X تو نام آن ها تاکیدی بر پشتیبانی عام از پردازنده های کسکید لیک ایکس محسوب می شود. تراشه های Cascade Lake-X با چهار گذرگاه PCIe بیشتر نسبت به پردازنده های اولاد سابق Skylake-X همراه هستند که مادربردهای سابق X299 فاقد آن است.

گیگابایت داخل مادربردهای X299X، از طراحی متاخر و جذابی کاربرد کرده و وضع حل هایی را بخاطر کاهش حرارت ارائه کرده است. از دیگر فردی های این مادربردها می نبوغ به قابلیت اتصال بوسیله شبکه با پهنای باند ۵ یا ۱۰ گیگابیت برثانیه اشاره کرد. مادربردهای X299X Designare 10G ،X299X Aorus Xtreme WaterForce و X299X Aorus Master متناسب با کاربران حرفه ای و سازندگان محتوا طراحی شده اند. مادربردهای جدید گیگابایت دارای مدار تغذیه ی قدرتمند با ۱۶ فاز رگولاتور هستند. با حیات ۸ اسلات حافظه، از ۲۵۶ گیگابایت ذهن رم DDR4 تو این مادربردها پشتیبانی می شود. گیگابایت درون مادربردهای جدید خود، امکان پیکره بندی Multi GPU را فراهم کرده است درون نتیجه می توان از چندین کارت گرافیک Quadro انویدیا به نعوظ هم زمان بهره برد.

مادربردهای X299X Designare 10G و X299X Aorus Xtreme WaterForce، از یک جفت پورت USB Type-C با پهنای باند 40 گیگابیت برثانیه و پشتیبانی داخلی  Thunderbolt 3 بهره توقیف اند. به طور کلی مادربردهای X299X گیگابایت مجهز بوسیله اسلات های تویی PCIe x4 M.2 هستند.  X299X Designare 10G و X299X Aorus Xtreme WaterForce با یک آداپتور سلسله چهارم AIC ارائه می شوند که تا چهار اسلات PCIe x4 M.2 اضافی را برای افزودن ظرفیت ذخیره سازی درون اختیار کاربران قرار می دهد.

مادربردهای جدید گیگابایت، قابلیت اتصال بوسیله شبکه Wi-Fi 6 802.11AX اینتل را عرضه می کنند. در مدل X299X Designare 10G شاهد کنترلر اترنت X550-AT2 اینتل هستیم که دو حضور اترنت ۱۰ گیگابیتی را پوشش می دهد. مادربردهای X299X گیگابایت با تراشه های مبدل صوتی ALC 1220-VB IC و ESS 9218 Sabre DAC و تکنولوژی صدای AMP-UP ارائه خواهند شد. این مادربردهای جدید گیگابایت با جهیز دفع حرارت اختصاصی ارائه شده اند

محصولات جدید گیگابایت با سیستم تهی سازی گرمی عام از جمله هیت سینک های طراحی Fins-Array، لوله های ناقل حرارت با ستبری بالا، پدهای حرارتی و بک پلیت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. X299X Aorus Xtreme WaterForce نیز دارای سیستم خنک کننده ی  AIO است که باعث یخ شدن پردازنده، منبع تغذیه، تراش و اسلات M.2 SSD می شود. هر سه مادربرد با فناوری Smart Fan 5 گیگابایت همراه هستند، بنابراین کاربر کنترل کاملی پیاده شدن تمام فن ها و سنسورهای گرمی خواهید داشت.

مادربردهای Gigabyte X299X Designare 10G ،X299X Aorus Xtreme WaterForce و X299X Aorus Master احتمالا به زودی در دسترس صبر خواهند گرفت؛ ولی قیمتی برای آن ها روشن نشده است. بیشتر بخوانید:کارت های گرافیک ارزان قیمت AMD از سری Radeon RX 5500 بوسیله زودی معرفی کردن می شودبررسی استانداردهای ابعادی مادربردها و کاربردهای متنوع آنایسوس مادربردی جدید از ROG با نبوغ های بی بسان به بازار عرضه کردمشخصات تراشه ی مادربرد AMD B550 مشخص شدAorus Gen4 AIC معرفی شد: درایو SSD هشت ترابایتی انبازی گیگابایت با سرعت سرسام آور 15GB/s
تویوتا لندکروزر افسانه ای درون ۶۸ سالی که از تولیدش می گذرد، توانسته به ابتیاع بیش از ۱۰ میلیون دستگاه دست پدیدار یواش. لندکروزر در بین محصولات تویوتا بیشترین زمان تولید و حضور در بازار را دارد و از آن به عنوان اصلی ترین ثمر تویوتا یاد می شود. زمانی که تویوتا اولین مدل لندکروزر را داخل سال ۱۹۵۱ رونمایی کرد، بر اقتدار های خارج جاده ی آن در شرایط رقیق تمرکز کرده حیات. تویوتا پس از آن داخل بحبوحه ی شورش اضطرار توانست اصلاحات بیشتری روی لندکروزر انجام دهد و پس از آنکه انفراد های شاگرد از جنگ جهانی دوم از روی ژاپن برداشته شدند، تویوتا توانست این خودرو را بوسیله کشورهای دیگر همچنین صادر کند. 



چند سال بعد که تویوتا مدل BJ لندکروزر را به بازار فرستاد، این خودرو به افسانه تغییر شد و جای سامورایی های ژاپن را گرفت. موفقیت این قبیله از لندکروزر سبب شد تولید جیپ آمریکایی برای نیروهای سپاهی ژاپن به پایان برسد و لندکروزر جای جیپ را در ژاپن بگیرد؛ جیپی که در آن زمان میتسوبیشی تولید می کرد. پس از موفقیت نسل نخست تویوتا لندکروزر نسل دوم این خودرو با نام سری ۲۰ هوشیار بازار شد. در سلسله دوم، تویوتا استراحت خودرو را تکثیر داده بود تا استفاده غیرنظامی همچنین داشته باشد. لندکروزر سری ۲۰ بوسیله عنوان خودرویی بسیار بادوام و مطمئن شناخته می شد و تأثیر متجاوز نیکوکاری روی ذهنیت خریداران از این خودرو گذاشت. 

مقاله های مرتبط:مشخصات فنی و ارزش تویوتا لندکروزر ۲۰۱۹ در میدان جهانیتویوتا لندکروزر Heritage Edition معرفی شد

به لطف افزایش چشمگیر تقاضای در سال ۱۹۵۷، تویوتا توانست لندکروزر را به بازارهای مختلفی صادر کند. در بیشتر موارد لندکروزر نخستین تویوتایی بود که به بسیاری از بازارها وارد شد. در سال ۱۹۵۷، تویوتا لندکروزر به تنهایی ۳۸.۲ درصد صادرات خودرو ژاپن را به خود اختصاص داده وجود.

در این ۶۸ سال، تا به حال ۱۴ مدل مختلف از تویوتا لندکروزر بوسیله بازار شناساندن شده است. امروزه، نام لندکروزر به عنوان شاسی اهتزاز بزرگ، راحت، به شدت با ابدیت و با قابلیت های بیرون جاده ای زیاد رفعت شناخته می شود. گرچه امروزه تویوتا روی راحتی و لوکس بودن لندکروزر تمرکز بیشتری دارد، همچنان این خودروساز ژاپنی قطع نهایت مهندسی خود را برای عرضه ی خودرویی بادوام و باکیفیت به فرمان می برد.



 بیشتر بخوانید:شریک شدن تویوتا و سوزوکی بیشتر می شودبرترین خودروهای تویوتا؛ سال های ۱۹۳۶ تا ۲۰۱۹آیا رینگ های بزرگ تر سواری خودرو را خشک تر می کنند؟شاسی اهتزاز نیسان پاترول 2020 رونمایی شدقایق تفریحی و حاضر لکسوس LY650 تولید شد
دو دوده اخیر ساعت های هوشمند اپل به قابلیتی مجهز شده اند که با اتکا به آن می توانند روی زمین افتادن کاربر را امتیاز دهند. بااین حال، ظاهرا گوگل روی قابلیتی کاربردی تر از نمره کاستی کار می کند تا آن را تو پیکسل ۴ استراحت دهد. 

تصادف های رانندگی همگی ساله در سراسر جهان باعث جان باختن یک میلیون و ۲۵۰ هزاره نفر انسان می شوند. براساس سررشته های جدید، گوگل روی قابلیتی جدید برای درفش دار بعد اینده اش فقره می بطی ء تا با بهره گیری از آن، آمار فوتی های شاگرد از تصادم های رانندگی را تا حدی کاهش دهد. پیاده شدن این اساس، ظاهرا پیکسل ۴ با داشتن قابلیت نمره تصادف باعث خواهد شد سریع نم به افراد حاضر درون تصادف رانندگی کمک برسد.



اعضای هم گذاری XDA-Developers اخیرا متوجه شده اند گوگل اپلیکیشن Emergency Information گوشی های پیکسل را به روزرسانی و حصه جدیدی با عنوان Car Crash Detection (تشخیص سانحه خودرو) را به آن اضافه کرده است. این اپلیکیشن بی قراری اکنون به Personal Safety تغییرنام داده است و تو صفحه ی اختصاص ی آن درون فروشگاه گوگل پلی، توضیحات عرشه دیده می شود: Personal Safety اپلیکیشنی اختصاص برای گوشی های پیکسل است که باعث می شود خطر کمتری شما را تهدید یواش و درصورت بروز اتفاقات ناخوشایند، به سرعت به مخاطبان اورژانسی خود دسترسی معلوم کنید.  چنانچه گوشی تان تشخیص دهد داخل ماجرا ی رانندگی حضور داشته اید، به شما بخاطر برقراری تماس با اورژانس کمک می کند. قابلیت امتیاز رخداد خودرو داخل ایالات متحده ی آمریکا دردسترس است.اطلاعات پزشکی خودتان را در اپلیکیشن مسبوق و مخاطبان اورژانسی مدنظرتان را انتخاب کنید. به صورت پیش فرض، این معلومات روی صفحه ی قفل گوشی دردسترس خواهند بود. بوسیله لطف قابلیت بوسیله اشتراک گذاری اورژانسی (Emergency Sharing) خواهید توانست درون زمانی سریع پیام کوتاهی بوسیله همراه موقعیتتان برای تمامی مخاطبان اورژانسی بفرستید. 

ظاهرا این اپلیکیشن ازطریق حسگرهای پیشدستی کردن سنج و ژیروسکوپ به همراه میکروفون گوشی می تواند بروز چنین تصادم ای را تشخیص دهد. پیکسل ۴ درصورت تشخیص تصادف، ازطریق ویبره و پخش صدایی بسیار بلند، از خود واکنش نشان خواهد رحم و منتظر خواهد ماند به گوشی پاسخ دهید. اگر به گوشی پاسخ ندهید، پیکسل ۴ به صورت خودکار با اورژانس ارتباط خواهد گرفت و پیامی از پیش نوشته شده را بوسیله همراه موقعیت فعلی شما و فداکار جزئیات دیگر بخاطر مخاطبان اورژانسی خواهد فرستاد.

به نظر می رسد Personal Safety بوسیله صورت ویژه برای پیکسل ۴ طراحی شده است و روی میزان های باستانی پیکسل حکم نمی کند. درضمن، غصه اکنون ورقه ی مربوط به این اپلیکیشن در پلی استور پاک شده است. بااین حال، تمایل داریم جزئیات بیشتری از این اپلیکیشن هنگام رونمایی رسمی پیکسل ۴ بشنویم. برای تصرف اطلاعات بیشتری درباره ی گوشی های خانواده ی پیکسل ۴ می توانید بهاین مقاله در زومیت مراجعه کنید.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی توان متاخر پیکسل ۴ گوگل چیست؟ بیشتر بخوانید:هر آنچه باید درباره سلطه کوانتومی گوگل بدانیدیوتیوب موزیک به صورت پیش تصور روی دستگاه های اندروید انتصاب خواهد شدایکس باکس وان به دستیار صوتی گوگل مجهز شدفهرست اپلیکیشن های تحت پشتیبانی ژست های حرکتی پیکسل 4 فاش شدسنگینی سکوت؛ یادداشت یکی از کارمندان از فضای نژادپرستانه ی حاکم بر گوگل
رویداد محک محور «چالش طراحی منظومه ماهواره ای» فرصتی ممتاز بخاطر دانشجویان، فارغ التحصیلان، نخبگان و شرکت های نوپا است تا با چالش های به روز در مملکت ی صنعتی هوا آشنا شوند و بتوانند توانایی خود را در ارتکاب طراحی مفهومی و تحلیل مأموریت بوسیله از کار افتادن برسانند. این رویداد در ۱۱ نرمی ماه ۱۳۹۸ تو پژوهشگاه فضایی ایران- تهران برگزار می شود.

بوسیله گزارش دبیرخانه ی رویداد، مرکز نوآوری فضایی کیهان با امنیت سازمان فضایی ایران و شتاب دهنده ی خرد و فناوری فاطر شریف، برگزاری این رویداد و میزبانی از دانشجویان، کارشناسان و اساتید مرزوبوم ی فضایی را برعهده خواهند داشت.

معماری کردن کیوان کوکبیان، دبیر رویداد، درباره ی لزوم ها و دلایل برگزاری چنین رویدادی می گوید:کاربرد از منظومه های ماهواره­ای (Satellite Constellation) در طراحی مأموریت­های فضایی آینده بزرگی یدکی دارد. از این رو مرکز نوآوری فضایی کیهان در نظر دارد مسابقه ی «چالش طراحی منظومه ماهواره ای» را برای رفع نیازهای صنعت کشور و پاسخگویی بوسیله چالش­های موجود درون صنایع داخلی از یکسره صنایع نفت و گاز، مخابرات و... با استعمال از منظومه ای ماهواره ای برگزار کند. در این مسابقه دسته ­های همدستی کننده باید با طراحی منظومه ­ای از ماهواره ­ها، بهترین پاسخ را برای حل یکی از چالش های مطرح شده ارائه کنند. این مسابقه شامل سه بخش طراحی معماری مأموریت، نقشه کشی مفهومی ماهواره و توسعه ی طرح تجاری است.



برای مشاهده ی پوستر داخل ابعاد حقیقی روی آن کلیک کنید

کوکبیان در این بنیاد افزود:فضای کارآفرینی و کسب وکارهای با محوریت نوآوری در کشور، بوسیله نحو چشمگیری درحال رشد بوده و اقدامات بسیاری به صورت فردی و گروهی، انجام شده است. تصرف وکارهای استارتاپی تو مرزوبوم های مختلف صنعت کشور باعث ایجاد ثروت و توسعه ی دانش شده اند. نمو این استارتاپ ها همچنان حاجت به حمایت سازمان ها و نشریه های ذیربط دارد. حوزه ی فضایی و فناوری های موقوف به آن همچنین از این قاعده مستثنی نیستند و تنخواه گذاری و کنف از تیم های جوان و نخبگان کشور و ابداع استارتاپ های فضایی می تواند منجر به رشد بیش ازپیش این صنعتی در کشور شده و بتوان انتظار خلق ثروت و روزی وری مؤثر از فضا را داشت. یکی از رجحان های بنیانی در این حوزه تعریف صحیح سیلان بخاطر جامعه ی نخبگان براساس نیازهای حقیقی ناحیه است. این دست خط باعث تحسین پروژه های صحیح مبتنی بر نیاز فعلی و آینده ی کشور می شود و از هدررفت تنخواه ی معنوی و مادی کشور همچنین جلوگیری می کند.

موضوعات محوری رویداد:طراحی منظومه ماهواره ای بخاطر پایش مستمر نواحی موردنظرطراحی منظومه ماهواره ای برای خلق جهیز موقعیت یاب محلیطراحی منظومه ماهواره ای برای ایجاد شبکه ی مخابراتی

رویداد تمرین پایه چالش طراحی منظومه ی ماهواره ای، داخل روز ۱۱ مهر ماه ۱۳۹۸ داخل پژوهشگاه فضایی ایران در تهران برگزار می شود و فرع مندان برای کسب مفروضات بیشتر و ثبت نام تو آن می توانند به سایت www.manzoumeh2019.ir مراجعه خواه با شماره تلفن 02166062931 تماس مولود کنند.بیشتر بخوانید:نخبه عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از برترین های عکاسی محیط زیست ۲۰۱۹ تا بازسازی چهره مقدماتی آدم دنیسوواروس ها دلیل وجود سوراخ درون بدنه فضاپیمای سایوز را به خبر ناسا نرسانده انددستکاری تقلبی سپهر شب؛ آیا دوران تزیین طبیعی افلاک به طریق رسیده است؟منتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از برترین عکس های نجومی ۲۰۱۹ تا اهدای ۲ عطیه امی به ناسامنتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از ناکامی هند در ماه تا کشف آیفون ۲ هزار ساله
بوسیله گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این زلزله شهرهای اسلام آباد، راولپندی، لاهور، پیشاور، فیصل آباد، مولتان و دیگر بخش های روستا پنجاب پاکستانرا همچنین لرزاند.

بوسیله گفته منابع خبری این زلزله داخل عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده و مرکز آن ۵ کیلومتری سیرت ایالت "جهلم" از نواحی شهر پنجاب پاکستان بوده است.

منابع خبری افزودند: مدت زمان این زلزله ۶ الی ۱۰ لمحه بوده است.