استقلال خوزستان

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

هـرچه می خواهی بـاش

دوچرخه ی مورد علاقه ام را از روی سریر کنار می دارم. چرخ هایش زردند و کالبد اش قزل. دو سال و شقه است که بوسیله همین شکل باقی الباقی است، عاری هیچ تغییری.

از او می پرسم: « این حرکت دورانی تغییر نکرده است. به پندار همین، من همواره او را دوست می دارم. آدم ها دگرگونی می کنند، این طور نیست؟»

او بوسیله گل خود آب می دهد و می گوید: «بله، دگرگونی می کنند. غیرممکن است که تغییر نکنند. اما انسان ها یک دیگر را با حیات تغییراتِ هم خویش می دارند.»

دست افزار های او برایم نوظهور اند، به او می گویم: «اما آدم ها وقتی تبدیل می کنند که دیگر خودشان نیستند. چنانچه دوچرخه ی من تبدیل بوسیله شیء دیگری بشود، باز هم او را دوست خواهم داشت؟»

او لبخند می زند. سرم را نوازش می کند. می گویم: «می دانم، آدم آدم است، مغایرت دارد، یعنی...»

- اگر غلام آب بروم و پیمانه ی یک جوجه بشوم، باز بی قراری مرا دوست خواهی داشت؟

- بله، آن دم می توانم با تفکر مایه تسلی داخل را در آغوش بگیرم.

- اگر به اندازه ی یک قاره مبصر شوم، چه؟

- آن لمحه تو مرا در آغوش خواهی گرفت.

- چنانچه سرخ شوم؟ نه، زرد! نه، اگر فام به فام شوم؟

- باز هم در را دوست خواهم داشت.

- اگر به یک غار، در جنگلی مات تبدیل شوم؟

- درون در پناه خواهم گرفت، این روزها رقیق تنهایم.

- اگر بال های یک پرنده، گردن یک زرافه و پاهای یک وزغ را داشته باشم، بخزم، شنا کنم، راه بروم و پرواز کنم، آن زمان چه؟

- آن لمحه مرا به هرجا خواهی برد، مگر می شود دوستت نداشته باشم؟

او لبخند می زند و برمی خیزد.

به دوچرخه ی خود خیره می شوم. سپس بوسیله او می گویم: «اما چنانچه باز غم تغییر کنم، ته اگر این تغییر باعث شود انسان دیگری بشوم و دیگر نخواهم تو را خودی داشته باشم چه؟»

- آن لحظه من حزن آن قدر تحول خواهم کرد تا دیگر درون را دوست نداشته باشم. درد نمی تواند زنده بماند، می تواند؟»

باورم نمی شود، می گویم: «ولی جز همواره دوستم نخواهی داشت؟»

 به جانب باغ می رود. با صدای نرمی می گوید: «تغییر کنم، تغییر کنی، شاید، نمی دانم.»

تصویرگری: محیا ترکمان
پس از گذشت سال ها با ورود درباز کن های تصویری بوسیله راسته ایران، کوماکس شمایل نیز به نشانی یکی از فعالان این عرصه وارد بازار شد.

امروزه کوماکس تصویر با دارا بودن چندین کارشناس فنی یکی از عرضه دهندگان خدماتتعمیرات آیفون تصویری تو بیرونی بازار الکترونیک ناحیه است .چرا کوماکس تمثال را تفویض کنیم؟

از مهم ترین فردی های کلکسیون کوماکس تمثال فعالیت تخصصی داخل مبنا تعمیرات آیفون تصویری ایرانی و خارجی است. از آنجایی که نصب و تعمیرات درون باز کن های تصویری مفید تخصصی است، حاضر بودن رعایت اصول و استانداردها جهت بروز انهدام و تداخل درون سیستم در آینده ای دور یا نزدیک و کاهش طول عمر مایه ها می شود.

بنابراین، توصیه پاینده این است که پروژه های نصب و تعمیرات آیفون تصویری خود را به مشت افراد غیر متخصص و اشخاصی که تخصص های دیگری همانند برق ساختمانی و... دارند، نسپارید.

در دنباله بوسیله شناساندن چند مورد از ویژگی های بنیانی و کلیدی کوماکس تصویر خواهیم صیقلی.

چند مورد از ویژگی های کلیدی کوماکس تصویردارا وجود داشتن کارشناسان الکترونیک آموزش دیده در اساس تعمیرات تخصصی آیفون تصویری.سابقه و تجربه چند دهکده ساله در شالوده فروش، نصب و تعمیرات انواع در باز کن صوتی و تصویری.ارائه گارانتی کیفیت جهت اطمینان خیال مشتریان.استفاده از قطعات استاندارد، اورجینال و دارای کفالت.ارائه خدمات در محل سبب جلوگیری از ابراز مشکلات خلال باز کردن جهیز و حمل آن به تعمیرگاه.رزرو وقت و اعزام کارشناس در اسرع وقت بوسیله محل.امکان عقد پیمان نامه با همدستی ها و اداره ها جهت حفظ و نگه داری تجهیزات.کوماکس تمثال چه خدماتی ارائه می دهد؟

همان طور که می دانید، کوماکس شمایل به نشانی یکی از مراکز تخصصی ارائه دهنده خدمات آیفون تصویری سال ها است که در ماخذ فروش، نصب و تعمیرات انواع آیفون های تصویری ایرانی و خارجی فعالیت دارد. همچنین از آنجایی که بسیاری از در باز کن های تصویری جدید استعداد پشتیبانی از سیستم های حفاظتی مشابه دوربین مدار بسته را همچنین دارند، این مجموعه فعالیت خویشتن را اخیرا ترقی داده و آماده ارائه خدماتی مانند نصب، مرمت و نگه داری انواع دوربین های مدار ودیعه و جهیز های حفاظتی است.

هدف کوماکس تصویر طی سال های فعالیت، ارائه خدمات تخصصی در زمینه در باز کن های تصویری با به کارگیری کارشناسان باتجربه و آموزش دیده موجب طلبیدن رضایت مشتریان بوده است.کوماکس تصویر چه برندهایی را ذیل پوشش دارد؟

همان نعوظ که قبلا ذکر کردیم، خدمات کوماکس تصویرشامل اکثر برند های آیفون تصویری می شود که در امتداد معروفیت تک مورد آن ها را ذکر خواهیم کرد.

برندهای آیفون تصویری ایرانی:

کوماکس تصویر به صورت تخصصی آماده ارائه خدمات تو اساس تعمیرات آیفون تصویری سیماران، تابا، تابان، الکتروپیک و کامکث است که جزو برندهای مطرح و شناخته شده ایرانی هستند. استعمال از قطعات اصلی و دارای گارانتی معتبر شرکتی جزو اصول کار کننده کوماکس شمایل است .



برندهای آیفون تصویری اجنبی:

در تک برندهای خارجی نیز کوماکس شمایل ارائه دهنده خدمات تخصصی انتصاب وتعمیرات آیفون تصویری کوماکس، هیوندای و سوزوکی است .

نطق پایانی

سبب رزرو وقت و گسیل کارشناس به محل کافی است به وب سایت کوماکس شمایل رجوع کنید و ازطریق یکی از متد های ارتباطی با ما تماس بگیرید. همچنین می توانید با مراجعه به وبلاگ کوماکس شمایل دانش خود را در ماخذ داخل باز کن های تصویری افزایش دهید و سوالات خویشتن را مطرح کنید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

 

 

 بیشتر بخوانید:ابتیاع سه گانه پایه دوربین بخاطر عکاسی صنف ای از سایت دیدنگارخرید آنلاین لباس از «شی بای»خرید سامسونگ a6 با نیکوترین بها روی دیوارانجام ۱۵۰۰ عمل جراحی رباتیک داخل بیمارستان آجی بادمبا ۴ هتل چهار ستاره خوب در مشهد آشنا شوید
به گزارش خبرگزاری فارس، حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کچل قوا در احکام جداگانه ای سردار دریادار پاسدار علی فدوی را به نشانی جانشین فرمانده کل ارتش و سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی را بوسیله سمت معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

متن احکام فرمانده معظم کل قوا بوسیله این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سردار دریادار مستحفظ علی فدوی

بنا بوسیله پیشنهاد فرمانده بی مو سپاه و رویت به تجارب ارزنده و شایستگی، شما را بوسیله سمتِ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تنش اسلامی منصوب می کنم.

ایفای نقش جهادی و انقلابی در ارتقای سطح آمادگی های عملیاتی و پیشرفت مقتدارانه مأموریتهای ارتش با نظر فرمانده کچل لشکر مورد خواست است.

توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت می کنم.

سیّد علی خامنه ای

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸



بسم الله الرحمن الرحیم

سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی

بنا به پیشنهاد فرمانده کچل خیل و دیدن بوسیله تجارب ارزنده در ارتش و بسیج و شایستگی، شما را بوسیله سمت دستیار هماهنگ کننده خیل پاسداران نهضت اسلامی منصوب می کنم.

ارتقای ظرفیتهای کارشناسی و کارآمدی ستاد ارتش با بهره گیری از توانمندیها و قابلیت های نخبگی و جهادی لشکر و بسیج داخل نیل به صعود و تصرف آمادگیهای همه جانبه در پاسداری از نهضت اسلامی و حفظ کردن دستاوردهای آن در تعاملی سازنده و هم افزا با ستادکل و سایر سازمانهای نیروهای مسلح با محاسبه تدابیر حاکم طاس گند مورد انتظار است.

توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت می کنم.

سیّد علی خامنه ای

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
ASGHAشایدOOOON اولین باری که باتری خودرویتان خالی شد، چندان به این مشکل توجه نکنید و یک باتری نو برای ماشینتان بخرید. اما اگر این موافقت دوباره بیفتد، آن گاه باید بوسیله فکر وارسی های بیشتر برای کشف کردن مشکل باشید.چرا باتری خودرو متروک می شود؟

دلایلی که می توانند باعث خالی شدن باتری خودرو شود، آن حرمت زیاد هستند که درون یک مقاله نمی گنجند؛ اما اگر بخواهیم به طور طاسی دلایل تهی شدن باتری را مطرح کنیم، سه نوع ایراد اصلی وجود دارد که دربرگیرنده ایراد داخل خویشتن باتری، ایراد در سیستم برقی خودرو و اشتباهات از لفظ راننده هستند. فدایی از این مشکلات را در ساختمانی و بدون نیاز به مکانیک می استعداد محلول کرد؛ ولی برخی از آن ها پیچیده خیس هستند و برای محلول آن ها به کمک یک متخصص کاردان احتیاج خواهد وجود.

بیشتر افراد، زمانی متوجه می شوند باتری تهی شده است که پس از خاموش کردن خودرو نتوانند دوباره آن را استارت بزنند؛ اما گاهی همچنین پیش می آید که باتری داخل دم حرکت خالی می شود و این می تواند نشانه ای از ایراد داخل سیستم شارژ باتری باشد.دلایل خالی شدن باتری



وقتی باتری خودرو به عارض مداوم به مشکل به خشکی امدن می خورد، یکی از نخستین و شایع ترین دلایل، فرسایش خواه نیستی اتصالات است. پس از آن، دلایل دیگری مثل بود اتصالی در سیم کشی و ایراد درون سیستم شارژ باتری همچنین بوسیله میان می آیند. ایراد در شارژ باتری زمانی پیوستگی می افتد که میزان مصرف باتری بیشتر از میزان شارژ آن باشد. شرایط آب وهوایی و دمای خیلی اوج یا خیلی پایین محیط نیز می توانند روی باتری اثر منفی داشته باشند. داخل ادامه، بوسیله اصلی ترین دلایل تهی شدن باتری می پردازیم.۱. علنی ماندن چراغ ها

اولین موردی که داخل رخساره بروز دشوار در باتری خودرو باید ضربت کنید، پیدا ماندن چراغ ها است. ممکن است درون طول شب، چراغ های اصلی یا چراغ سقفی خودرو را ظاهر گذاشته باشید و این می تواند باعث خالی شدن باتری شود. وقتی در شب و خلال تاریکی، خودرو را ترک می کنید، چک کنید که چراغی جلوه گر نمانده باشد. در برخی خودروها، چراغ ها تا زمانی پس از معقول شدن خودرو محسوس می شبیه و سپس به طور خودکار آرام می شوند؛ ولی اگر ایرادی در این سیستم بوسیله وجود بیاید، مقدور است چراغ ها معین بمانند و باتری را خالی کنند.۲. خسته شدن باتری

اگر باتری باستانی شده باشد خواه از آن خوب نگه داری نشده باشد، به سختی شارژ خود را نگه می دارد. حتی مشکلات کوچک داخل سیستم برق قرین سیستم صوتی نیز می توانند بوسیله راحتی یک باتری معیوب را درون هنگام معقول بودن خودرو تهی کنند.۳. خرابی و فرسودگی اتصالات باتری

خرابی داخل اتصالات ضابطه باتری می تواند از شارژ شدن باتری ممانعت درنگ و قطع شدن این اتصالات نیز می تواند باعث بروز مشکلاتی شود.۴. اتصالی تو سیستم برق

بود کوچک ترین اتصالی داخل سیستم برقی خودرو می تواند باعث حالتی شود که بوسیله آن اصطلاحا صاعقه ربایش گرفته می شود. پیدا کردن چنین ایراداتی متجاوز مشکل است؛ ولی بهتر است درصورت مواجه شدن با آن ها، ابتدا چراغ های داشبورد و قوطی عقب را چک کنید. مقدور است این چراغ ها تو زمانی که لازم ازاله غم روشن همیشگی بمانند و باعث خالی شدن باتری شوند.۵. دمای فضا

هوای بیش از قطع گرم یا فراوان سرد می تواند شرایط را برای کارکرد صحیح باتری مختل کند. به خصوص باتری های دیرینه و قدیمی نسبت به دمای محیط حساسیت بیشتری دارند و زودتر آسیب می بینند.۶. شاق تو سیستم شارژ باتری

اگر باتری خودرو تو حین حرکت و معین بودن اتومبیل خودرو تهی شود، ایراد از سیستم ژنراتور و شارژ باتری است. درصورت بروز این مشکل، نخست باید تسمه دینام را چک کنید و مطمئن شوید دینامو کار می درنگ. درصورت سالم بودن تسمه، خویشتن ژنراتور باید سیلی شود.بررسی مصرف کننده های صاعقه تو خودرو

باتری خودرو در زمان خلوت بودن موتور، برق مورد نیاز چراغ های اصلی، چراغ سقفی و چند مصرف کننده ی دیگر مثل سیستم صوتی را تأمین می کند. چون داخل هنگام خاموش بودن سواری باتری دیگر شارژ نمی شود، به مدت محدودی می تواند صاعقه خودرو را تأمین کند و اگر باتری دشوار دار خواه کهنه باشد، زودتر خالی می شود. داخل اکثر خودروهای جدید، سیستمی به نام «چراغ اتصال تا منزل» وجود دارد که با آن می توانید پس از خلوت کردن خودرو، چراغ ها را تا مدتی فاحش نگه دارید و سپس به طور خودکار باثبات می شوند. هویدا شدن ایرادی داخل چنین سیستمی می تواند باتری را بوسیله سرعت خالی کند. درون خودروهای مدرن، هنگامی که سواری خاموش است و از جهیز صوتی استعمال می شود، پس از اغماض مدت زمان مشخصی خود خودرو بوسیله شما هشدار می دهد که باتری ممکن است خالی شود.بررسی باتری



اگر تمامی چراغ ها را ضربت کردید و همه چیز درست کار می کرد، باید خود باتری را تست کنید. ابتدا باید اتصالات را چک کنید و مطمئن شوید همگی به درستی و منیع سر جای خویشتن هستند. تو باتری های قدیمی، باید سطح آب باتری را نیز ضربت کنید و تو صورت نیاز، به آب آن اضافه کنید. برای تست آب باتری، یک مایه مفت مقدار به اشتهار هیدرومتر وجود دارد که کارکردن با آن آسان است و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. اگر پس از شارژ کامل باتری، یک خواه دو مغز از سلول های آن عدد پایینی را نشان دهند، باید باتری را تعویض کنید.

وضع دیگر تست خودرو، استفاده از وسیله تستر (Tester) است. این دستگاه ارزش بالایی دارد و ابتیاع آن برای مصرف کنندگان به صرفه نیست؛ ولی باتری سازها آن را دارند و می توانید برای تست باتری به آن ها مراجعه کنید. این دستگاه، به عارض رمزی باری را روی باتری صبر می دهد و شما می توانید ولتاژ باتری را درون حالت عادی و زیر کود ببینید. معمولا تست باتری با این دستگاه، بوسیله رخساره مجانی یا با خرج ی ناچیز انجام می شود.

چنانچه خودتان این دستگاه را تهیه کرده اید و می خواهید در منزل باتری را تست کنید، بهتر است حتما دستکش و کالا کنف بپوشید؛ چون گاهی باتری های عیبناک در هنگام تست منفجر می شوند.سولفاته شدن سر باتری ها



هنگام بازدید باتری مقدور است ملتفت سولفاته شدن و خطا بستن داخل کشور ی سرباتری ها شوید. ممکن است این سولفاته شدن تو حدی باشد که با چشم دیده نشود؛ ولی معمولا شدت آن بالا است و جرمی به رنگ آبی، سفید خواه سبز را مشاهده خواهید کرد.

بود سولفات و جرم در سرباتری ها هم می تواند از شارژ شدن صحیح باتری جلوگیری نرم و بی قراری نمی گذارد تو هنگام استارت، صاعقه کافی به استارتر برسد و به همین اندیشه ممکن است خودرو مشخص نشود. پاک کردن سولفات

برای پاک کردن سولفات باتری می توانید از آب، جوش شیرین و یک برس ابدار استفاده کنید. هنگام کار کردن با جوش شیرین نیز بهتر است مال اندیشی کنید؛ این ماده نباید باخبر سلول های باتری شود. تو بیشتر مواقع، سولفات ها تنها با آب جوش و یک برس سخت پاک می شوند.مقاله های مرتبط:باتری USC: ذخیره سه برابری انرژی و شارژ تمام عزب درون 10 دقیقهچه زمانی باید باتری خودرو را تعویض کنیم

اگر سولفات ها متعدد سفت باشند، بخاطر پاک کردن آن از روی رهبر های باتری می توانید از سمباده استفاده کنید. درصورتی که از سمباده برای پاک کردن سرباتری ها استفاده کنید، سطح آن ها بسیار صاف و درخشنده می شود و این نیکوترین حالت ممکن برای انتقال جریان برق است. پس ازآن باید شیوه باتری ها را محکم و درست ببندید. گاهی می بینید ایراد خودرو عزب به خاطر افلیج بودن این اتصالات است. تو تعدادی خودروها، نصب سرباتری ها بخشی مشکل است و امکان پذیر است بوسیله دستیار یک متخصص حاجت پیدا کنید.تجسس اتصالی

چنانچه باتری خودروی شما مدام تهی می شود، باید بوسیله سراغ جهیز برق بروید. ممکن است برق خودرو از جایی مثل قفل درها خواه سوئیچ اتصالی کرده باشد و باتری تهی شود. مدار چراغ ها نیز می تواند باعث بروز این مشکل شود. برای معلوم کردن اتصالی در سیستم برق باید از دستگاهی به نام مولتی متر استفاده کنید. برای این کار، باید مولتی متر را در حداکثر آمپر خویشتن راحتی دهید. فداکار نیز بخاطر این حکم از لامپ تست استعمال می کنند که قیمت پایین لطافت نسبت به مولتی متر دارد.

بسیاری از چراغ هایی که درون خودرو قرار دارند، طوری طراحی شده اند که به رخ خودکار تسکین می شوند. حال، بروز مشکل در سیستم برق خودرو می تواند باعث روشن ماندن آن ها و خالی شدن باتری شود. چنانچه باتری خودرو در زمستان نیز دستخوش افت کارایی می شود، می توانید یک وسیله جامپر خریداری کنید تا درصورت روشن نشدن خودرو، آن را بوسیله باتری وصل کنید.

درهرصورت، اگر تمهیدات گفته شده نتوانند مشکلتان را برطرف کنند، باید حتما به یک برقکار خبره مراجعه کنید.بیشتر بخوانید:کدام خودروساز چینی زودتر وارد بازار آمریکا خواهد شد؟دیفیوزر خودروهای فرمول یک چگونه عمل می کند؟فناوری تراش الماسی پیشرانه نیسان GT-R R داخل نسل جدید آلتیما استفاده می شودصنعت باتری؛ فرصتی نوظهور برای اقتصاد کشورهای داخل حال توسعهتکنیک جدیدی برای ساخت باتری های لیتیومی
معمولاSGHAROOOONSGHAROOOON بیشتر افراد از پیازچه به‌عنوان چاشنی در ظرف غذایشان مصرف می‌کنند و خواص پیازچه و ویژگی‌های فوق‌العادهٔ آن را در کنار مواد غذایی دیگر نادیده می‌گیرند. تو صورتی که خواص پیازچه نسبت به بسیاری از مواد غذایی دیگر بیشتر است، کالری پایینی دارد، غنی از مواد مقوی است و با استقامت جهیز امان و کوچک‌کردن سلول‌های روغن به افزایش سلامتی کمک می‌کند. دسترسی راحت، سهولت مصرف و خواص فوق‌العادهٔ پیازچه جهت می‌شود که مصرف مقدار کمی از آن تو رژیم غذایی اثرات زیادی داشته باشد. در این مقاله بیشتر با این خوراکی ارزشمند آشنا می‌شویم. حتما بخوانید:خواص ترخون برای سلامتی؛ نحوه آشپزی با این گیاه و کاشت آن تو منزلخواص جعفری برای سلامتی و دستور پخت دو غذای خوشمزه با آنخواص ریحان؛ ۱۲ خاصیت درمانی این سبزی سرشار از آنتی اکسیدان

جعفری چیست؟

خواص پیازچه برای صلح و صفا

ارج غذایی جعفری

رویه استفاده از پیازچه

اعلام خطر بخاطر استفاده پیازچه پیازچه چیست؟



پیازچه با اسامی متنوع مشابه پیاز بهاره، پیاز سبز، پیاز ولز (صیت منطقه‌ای در انگلستان) و آلیوم فیستولوزوم (Allium fistulosum) شناخته می‌شود. پیازچه در سراسر دنیا کاشته و مصرف می‌شود، اما درواقع مردمان چین است.

ریحان با دستهٔ دیگری از سبزیجات قرین قرین تره‌فرنگی، پیاز کوهی و موسیر وابستگی معاشرت دارد.هرچند که ممکن است تمام این گیاهان در خانواده مشابهی باشند، ولی از نظر رایحه و طعم و بی پرده با هم فرق دارند.

به‌عنوان‌مثال تره‌فرنگی بزرگ‌تر است و اندکی طعم شیرین دارد. از طرف دیگر پیاز کوهی از یک شوک با گل‌های بنفش به مشت می‌آید که فقط ساقه‌های میان تهی آن به‌عنوان نظام یا چاشنی خوردنی کاربرد می‌شود.

درضمن موسیر گیاهی با ساقهٔ بلند سبز و پیازی کشیده و قهوه‌‌ای است که داخل دستهٔ سفر فراغت می‌گیرد. این خاربن معمولا عطر و طعمی قوی‌تر از پیاز سبز دارد،، اما طعم آن نسبت بوسیله پیاز ملایم‌تر است.

گیاه پیازچه یک ساقهٔ اهتزاز سبز و یک پیاز سفید باریک دارد و قبل از اینکه قسمت پیاز آن متورم و ارشد شود، برداشت می‌شود و همین موضوع پیازچه را از سایر اعضای این خانواده متمایز می‌کند. ولی پیاز بهاره کاملا رشد می‌کند و اندازه‌ پیاز آن بزرگ‌تر است و بو و طعم بیشتری دارد.

هر دو بخش جعفری (ساقه و پیاز) خوراکی است و می‌توان از آن تو پخت‌و‌پز استفاده کرد. بخش سبز بالایی مزه ملایمی دارد و عطر و طعم مقدر شدن سفید پیازچه تندتر است و طعمی متشابه به پیاز دارد.

هرچند که از پیازچه تو بسیاری از غذاهای منحصربه‌فرد در بکلی دنیا استفاده می‌شود ولی این شوک داخل تعدادی از غذاهای آسیایی و به‌ویژه در غذاهای چینی، ژاپنی و کره‌ای به‌عنوان مادهٔ اصلی به‌کار می‌رود.

پیازچه به‌همراه سایر سبزیجات این خانواده بوسیله دلیل تنوع و خواص فوق‌العاده‌ای که برای سلامتی دارند، به‌عنوان خیساندن اصلی درون رژیم‌های غذایی متنوع استفاده می‌شوند.

به‌عنوان‌ مثال رژیم ماکروبیوتیک (macrobiotic diet) نوعی رژیم غذایی پیاده شدن پایهٔ استفاده از گیاهان است که بی نظیر را به استعمال سبزیجات تازه قرین پیازچه تشویق می‌کند. همچنین می‌توان از پیازچه داخل رژیم‌های غذایی پائویی، وگن ورژیم غذایی خام‌خواری استفاده کرد. خواص پیازچه برای سلامتی معاون به کاهش وزن؛ کمک به انعقاد خون؛ تقویت جهیز ایمنی؛ افزودن اشتی قلب؛ بهبود اشتی استخوان؛ گمان توقف رشد عطارد. ۱. معاون به کاهش حد

مقیاس کمِ کالری و مواد غذایی زیاد، پیازچه را بوسیله یکی از گزینه‌های برجسته بخاطر استفاده داخل رژیم‌های غذایی تغییر می‌کند. پس اگر به‌دنبال کاهش وزن هستید، این خوراکی لذیذ را از دست ندهید. همچنین میزان فیبر موجود تو ریحان بسیار بالاست و عزب با ۳۲ کالری می‌تواند ۱۰ درصد از نیاز روزانهٔ شما به فیبر را تأمین کند. فیبر برای مدت طولانی‌تری به شما احساس اشباع می‌دهد؛ داخل نتیجه کمتر گرسنه می‌شوید و با این روش به کاهش وزن‌تان دستیار می‌کند.

تعدادی از مطالعات علامت می‌دهد که پیازچه علاوه‌بر کاهش کالری و تکثیر فیبر بدن، با یک سری از ژن‌های مربوط به چاقی در وفاق است. مطالعه‌ای که داخل کشور زور روی حیوانات عمل شد، نشان می‌دهد که کاربرد چندهفته‌ای پیازچه انگیزه کاهش وزن و کوچک‌شدن سلول‌های روغن می‌شود. از طرف دیگر مدل پروتئین‌های خاصی که به شکستن چربی مربوط می‌شود، در بدن این حیوانات آزمایشگاهی افزایش می‌یابد.

در مطالعهٔ دیگری مکمل گیاهی حاوی ترکیبی از پیازچه و عصارهٔ بنفشه به موش‌های چاق داده شد و عاقبت وزن بدن و اندازهٔ سلول‌های روغن درون این موش‌ها کاهش پیدا کرد.

استفاده از ریحان به‌همراه سایر مواد غذایی کم‌کالری شبیه میوه‌ها وسبزیجات یکی از روش‌های ساده برای کنترل معادل است. ۲. معاون بوسیله انعقاد خون

ریحان سرشار از ویتامین k است. درواقع نصف فنجان پیازچه نیاز روزانهٔ شما بوسیله ویتامین k را برآورده می‌کند. ویتامین k یکی از مواد ضروری برای صلح و صفا است، ولی نقش خطیر آن در انعقاد خون متجاوز شناخته شده است.

انعقاد خون از هدررفتن زیاد از اندازهٔ خون در زمان جراحت جلوگیری می‌کند. این ویتامین سبب می‌شود تا درون زمان جریحه ترکیبات بنیادی خون یعنی پلاکت و پلاسما به سمت نگرش جراحت بروند و محل را با دلمه شدن خون بست کنند و از خونریزی زیاد جلوگیری کنند. هبوط ویتامین k می‌تواند جهت ایجاد علائمی مثل کبودی و خونریزی شود که معمولا در لثه و دماغ ائتلاف می‌افتد. ۳. تقویت جهیز ایمنی

تعدادی از مطالعات مدال می‌دهد که ریحان با تقویت سیستم کنف از ابتلا به بلای ناگهانی و عفونت جلوگیری می‌کند. مواد موجود در جعفری درون درجهٔ اول مدل سلول‌های خاص سیستم ایمنی را که برای ازبین‌بردن بیماری‌ها و مبارزه با مهاجمان اجنبی بنیانی هستند، افزایش می‌دهد.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ پیاده شدن روی موش‌ها انجام شد، مدال می‌دهد در موش‌هایی که از رژیم غذایی حاوی پیازچه استعمال کرده بودند، عملکرد سیستم امن با تکثیر فعالیت سلول‌های ایمنیِ اساسی بیشتر شد. در مطالعه‌ای دیگر که نتایج آن در یکی از مجلات منتشر شد، اختلاط خاص موجود تو جعفری را استثنا کردند و مدال دادند که خیساندن موجود در پیازچه موجب افزایش تولید آنتی‌بادی لازم برای مبارزه با آنفولانزا می‌شود.

نیز پیازچه دارای میزان بالایی از ویتامین سی (C) است. غذاهای مشابه پیازچه که حاوی بسته‌های آنتی‌اکسیدانیِ ویتامین C هستند، عملکرد سیستم امن را محکمی و از عفونت جلوگیری می‌کنند. ۴. افزودن سلامت بیرونی



مصیبت قلبی یکی از مشکلات عمده سلامتی تو دنیا است که می‌تواند منجر به مرگ افراد یدکی شود. غذاهای خاصی مثل پیازچه می‌توانند انگیزه بهبود سلامت قلب شوند. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ روی حیوانات آزمایشگاهی عمل شد، نشان می‌دهد که عصارهٔ ریحان می‌تواند به‌طور چشمگیری عوامل خطرساز بیماری‌های قلبی مانند کلسترول کلی بدن، تری‌گلیسیرید و کلسترول بد (LDL) را کاهش دهد.

مطالعهٔ دیگری در تایوان نشان می‌دهد که عصارهٔ پیازچه به گشایش جریان خون کمک می‌کند.

علاوه‌براین ریحان حاوی نرخ زیادی ویتامین k است که از قلب شما حراست می‌کند. ویتامین k از ایجاد تفاله کلسیم در دیوارهٔ عروق جلوگیری می‌کند و مانع از سفتی عروق می‌شود. درون مطالعه‌ای که بوسیله مدت چهار سال روی حدود ۱۶۰۵۷ خانم انجام شد، روبرو شد که افزایش اخذ لباس خاصی از ویتامین k با کاهش خطر ابتلا به مصیبت قلبی همراه است.

درکنار پیازچه رژیم غذایی تندرست و متعادل و سرشار از مواد مغذی به همراه فعالیت ورزشی منظم می‌تواند به سلامت و استقامت بیرونی معاون کند. ۵. گشایش سلامت استخوان

ویتامین k که در ریحان حیات دارد، علاوه‌بر پیشگیری از بیماری‌های قلبی و بهبود انعقاد خون می‌تواند به تقویت استخوان‌هایتان دستیار نرم. ویتامین k با افزودن تولید پروتئین ویژه مورد نیاز برای حفظ کلسیم استخوان و تکثیر تراکم استخوان سبب اضافه اشتی عظم می‌شود.

مطالعه‌ای که روی ۲۴۱ بیمار مشغول به پوکی استخوان انجام شد، نشان می‌دهد که ویتامین k ریسک شکستگی استخوان تو بیماران را کاهش می‌دهد و به حفظ کردن تراکم استخوان آنها کمک می‌کند. همچنین کاهش اخذ ویتامین k با افزایش ریسک انکسار مفاصل درون افراد سالمند همراه است.

ویتامین k موجود در ریحان درون ترکیب با کلسیم و ویتامین دی (D) عملکرد بهتری دارد. به‌همین‌دلیل بخاطر استقامت استخوان هایتان هر روز آفتاب بگیرید و از رژیم‌های غذایی سرشار از کلسیم مصرف کنید. حتما بخوانید: ۲۵ خوراکی که استخوان‌های بدن را پرعضله و مستحکم می‌سازد ۶. احتمال توقف رشد عطارد

یکی از مهم‌ترین خواص پیازچه این است که ترکیبات موجود در آن می‌تواند به کاهش نمو گوناگون خاصی از سرطان دستیار کند. درسال ۲۰۱۲ مطالعه‌ای اجرا شد که مدال می‌دهد نمو تومور در آن دسته از موش‌های مبتلا به عطارد کولون که از عصارهٔ پیازچه تغذیه کردند متوقف شد و علاوه‌بر کاهش التهاب، موش‌های بیشتری زنده ماندند.

همچنین بررسی‌ها مدال می‌دهد که افزایش مصرف پیازچه خطر ابتلا بوسیله سرطان پروستات را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

پیازچه دارای ترکیبی بوسیله صیت آلسین (allicin) است. این ماده به‌خاطر توانایی‌ای که داخل مبارزه با عطارد دارد، شناخته شده است. براساس مطالعه‌ای که در چروک ایفا شد، به‌طور مشخصی رشد سرطان در سلول‌های سرطانی معده که با آلسین بهبود یافته بودند، متوقف شد و این ماده بوسیله مرگ سلول‌های سرطانی کمک کرد.

هرچند که مطالعات بیشتری تو این بنیاد مورد احتیاج است، اما این تحقیقات مدال می‌دهد که احتمالا ترکیبات موجود داخل پیازچه بوسیله پیشگیری از سرطان کمک می‌کند و این گیاه را به یکی از غذاهای برجسته برای مبارزه با سرطان تبدیل می‌کند. ارزش غذایی پیازچه

جعفری کالری پایینی دارد اما دارای نرخ مناسبی از ویتامین k، فیبر رژیمی، ویتامین C، ویتامین A A و فولات.

است یک (فنجان ۱۰۰) گرم پیازچهٔ خردشده به‌طور تقریبی حاوی موارد پایین تر: است ۳۲ کالری؛/۷ ۳ گرم کربوهیدرات؛/۸ ۱ گرم پروتئین؛/۰ ۲ گرم چربی؛/۲ ۶ گرم فیبر؛ ۲۰۱ میکروگرم ویتامین (k نیاز: روزانه ۲۵۹)درصد ؛/۱۸ ۸ میلی‌گرم ویتامین (C حاجت: روزانه ۳۱)درصد ؛ ۹۹۷ واحد A (ویتامین A: حاجت روزمره)۲۰ درصد ؛ ۶۴ (میلی‌گرم فولات: احتیاج روزمره)۱۶ درصد/؛ ۱ ۵ (میلی‌گرم آهن: حاجت یومیه)۸ درصد ؛ ۲۷۶ (میلی‌گرم پتاسیم: احتیاج روزمره)۸ درصد/؛ ۰ ۲ ( میلی‌گرم منگنز: نیاز روزانه)۸ درصد ؛ ۷۲ ( میلی‌گرم کلسیم: نیاز روزانه)۷ درصد/؛ ۰ ۱ ( میلی‌گرم ریبوفلاوین: نیاز روزانه)۵ درصد ؛ ۲۰ ( میلی‌گرم منیزیم: احتیاج روزانه). ۵ درصد گونه مصرف

از پیازچه پیازچه معمولا به‌راحتی در دسترس است و زیاد مرده می‌توان در پهلو سایر مواد غذایی از آن.

مصرف کرد شما می‌توانید به‌آسانی ریحان را از مدخل مربوط بوسیله محصولات کشاورزی مغازه‌ها. تدارک کنید پیازچه‌هایی را تفویض کنید که ساقهٔ آنها سبز معین و پیاز آن سفید و در کل.

تازه است تا زمان مصرف، آن را در یخچال نگه دارید و موقع استفاده، تنها اندکی از انتها و پایین پیازچه را جدا کنید و سپس آن را برای غذای مورد نظرتان.

بصیرت کنید جعفری را می‌توان بوسیله قیافه پخته، سرخ‌شده، تازه کار یا حتی به‌عنوان چاشنی برای ایجاد رنگ و مزه در غذا. مصرف کرد آژیر برای

مصرف ریحان افرادی که به پیاز درک دارند ممکن است به جعفری واکنش‌های جدی. مدال دهند علائم حساسیت به پیاز دربرگیرنده تنفس‌های کوتاه، استفراغ، خس‌خس سینه، خارش یا سوزش. پوستی است اگر بعد از استعمال پیازچه این علائم یا علائم دیگری داشتید، باید استعمال پیازچه را راکد و بوسیله پزشک.

مراجعه کنید افرادی که از وارفارین خواه سایرداروهای رقیق‌کنندهٔ خون استعمال می‌کنند، باید مراقب مصرف. پیازچه باشند وارفارین دارویی است که بخاطر جلوگیری از لخته شدن خون. استعمال می‌شود این افراد باید به‌طور مرتب تراکم خون خویشتن را کنترل و ویتامین k دریافتی‌شان را.

تنظیم کنند این موضوع بوسیله این معنی حلق که به‌طور‌کامل از ویتامین k موجود در مواد غذایی چشم‌پوشی کنید، بلکه باید مراقب مواد غذایی دریافتی روزانه خویشتن باشید تا با داروهایتان تداخل. نداشته باشد تاریخچهٔ



استفاده پیازچه کاربرد از ریحان از قدیم‌الایام مرسوم. بوده است در واقع، شهرت (انگلیسی) پیازچه Scallions از یک (کلمهٔ) یونانی askolonion که بوسیله یک (شهر) باستانی Ashkelon مربوط می‌شود، محزون.

شده است امروزه از پیازچه در بسیاری از غذاها و جشن‌های سنتی. مصرف می‌شود به‌عنوان‌مثال در یکی از جشن‌های یهودیان مردم آواز می‌خوانند و در یک بازی، اعضای خانواده خود را با.

ریحان می‌زنند در ویتنام پیاز سبز تخمیر می‌شود و درون یک غذای سنتی ویتنامی برای سال جدید.

مصرف می‌شود همچنین پیازچه یکی از مواد اصلی در فیلیپین است که به عنوان ادویه بخاطر تند کردن غذا خواه روی غذاهای سرخ‌شده.

استعمال می‌شود در ژاپن از جعفری تو انواع غذاها از برنج تا سوپ. کاربرد می‌شود درحالی‌که تو مکزیک به جعفری سبز (برشته‌شده) سبولیتاس cebollitas یا پیاز کوچک می‌گویند بیشتر به صورتی کبابی تک استفاده. فراغت می‌گیرد کلام خاتمه پیازچه با اسامی متنوع مثل پیاز بهاره، پیاز سبز، پیاز ولز و آلیوم فیستولوزوم. شناخته می‌شود این خار بومی چروک است، اما درون سراسر دنیا کشت می‌شود و تک استفاده. قرار می‌گیرد جعفری دارای مجموعه‌ای از مواد غذایی مفید است و خواص درمانی زیادی دارد؛ به‌همین‌دلیل انتخابی عالی برای رژیم‌های. غذایی است این سبزی دارای انواع موادغذایی مهم مانند ویتامین k، ویتامین C و فیبر است و کالری. پایینی دارد به‌همین‌دلیل می‌توانید بدون ازدست‌رفتن رایحه و طعم لذیذ طعام و با دریافت ویتامین‌های مورد حاجت خودتان را. لاغر کنید می‌توانید از ریحان بخاطر تزیین ظرف غذایتان استفاده کنید و رنگ دلنشینی بوسیله. آن بدهید از طرف دیگر می‌توانید از جعفری به‌عنوان طعم‌دهنده در انواع غذاها و سس‌ها. کاربرد کنید می‌توانید پیازچه را داخل بر سایر موادغذایی به کار ببرید و یک رژیم‌غذایی متعادل محتوی انواع میوه، سبزیجات و دانه‌ها. داشته باشید زمانی‌که کامل این موارد در کنار سبک زندگی سالم و فعالیت ورزشی استراحت بگیرد، تأثیر بزرگی در سلامت شما. خواهد داشت در: ادامه بخوانید کاشت سبزی در گلدان؛ ۱۶ سبزی تندرست که می‌توان در مسکن

تست

تست
بوسیله گزارش خبرگزاری صوت و سیما مرکز آذربایجان شرقی  محمد رضا پورمحمدی با پیشگاه در محل حادثه گفت : نیروهای آتش نشانی، گند پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی و هلال احمر و دستگاههای اجرایی از همان دقایق اول آتش سوزی در محل حاضر شده اند و هم اکنون آتش در حال کنترل شدن است و تا یکی دو روزگار آینده مهار خواهد شد.

وی از مردم هوی به هیچ عنوان در محل آتش سوزی میدان ازدحام نکنند بجای روند اطفای حریق دچار اختلال خواهد شد.

استاندار ادامه عدل : به دلیل اینکه سرای «دور دری» محل فروش اساسی مواد آرایشی و بهداشتی است، انفجار اسپری های حاوی مواد آرایشی و بهداشتی هوا را بخاطر فعالیت آتش نشانان و افراد مجهز در محل متجاوز خطرناک کرده است.
مغازه کالا آرایشی در بازار سرپوشیده تبریز حدود ساعت ۲۳:۲۰ (۱۸ اردیبهشت) طعمه آتش شد و حزن اکنون با تلاش سه و نیم ساعته نیروهای امدادی و آتش نشانی بخشی از حجم آتش، به خصوص در ضلع شرقی سرای دودری‌ها مهار شده است