استقلال خوزستان

۱۱ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

دیجی کالا بوسیله عنوان بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی ناحیه عصر امروز با برگزاری مراسمی، گزارش عملکرد سال ۱۳۹۸ خویشتن را منتشر می کند. این رویداد بصورت آنلاین از زمانه ۱۶:۰۰ امروز آغاز خواهد شد. براساس اطلاعاتی که این فروشگاه ارائه کرده، گزارش عملکرد سال ۱۳۹۸ دیجی رخت دربرگیرنده مواردی بسان رفتار کاربران، مارکت پاسبان و همچنین وضعیت برندها و محصولات تو قبال خیز وجو و خرید کاربران داخل این فروشگاه اینترنتی است. 

پخش زنده رویداد

این اولین باری نیست که دیجی رخت اقدام به انتشار گزارش عملکرد خویشتن می کند؛ پیش از این نیز این فروشگاه آنلاین با برگزاری مراسمی داخل آذرماه سال گذشته رفتار بوسیله گستردن عملکرد ۶ ماهه ی شروع سال ۹۸ کرده وجود. باید دید که دیجی لوازم درون کشش ۱۲ ماه سال گذشته چه عملکردی را از خویشتن به جای گذاشته است. نگاه بوسیله عملکرد یک ساله ی دیجی کالا از آنجا رادیکال است که این شریک شدن با عالمگیر کرونا با چالش های متعددی رو به رو شد، هرچند شیوع کرونا باعث شد تا استقبال از خرید اینترنتی تاحدودی باعث افزایش شمار مشتریانی شود که به ابتیاع آنلاین روی آورده اند. 

یکی از موضوعاتی که ارائه ی گزارش دیجی متاع را زیاد ازپیش دوست داشتنی تر کرده، انتشار اعلام در رابطه با دخول این مشارکت به بازار بورس است. تو روزهایی که دودکش بورس در کشور داغ شده و بسیاری از مردم عادی نیز برای هزیمت از تورم، سرمایه های خویشتن را بوسیله جانب بورس روانه کرده اند، معارفه ورود دیجی کالا که یکی از فیروز ترین استارتاپ های ناحیه بوده و با ساختن چندین هزاره فرصت شغلی بوسیله کسب وکاری موفق تغییر شده، متجاوز جذاب خواهد بوپ، از این رو باید دید که دیجی کالا تو گزارش عملکرد سال ۱۳۹۸ خود چه اطلاعاتی را ارائه می کند. 

دید شما در وفاق با عملکرد دیجی متاع خلال سال گذشته چیست؟بیشتر بخوانید:از سیل تا کرونا: نگاهی بوسیله الگوی خرید کاربران دیجی کالا داخل سال ۱۳۹۸همه گیری ویروس کرونا درون ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۳۰ تیر ۹۹]امکان ارسال مستقیم کالا از فروشنده برای خریدار داخل دیجی کالا فعال شدمجلس با تشکیل حلقه ویژه فضای مجازی مشاجره کردفروشگاه های اینترنتی ملزم به درج شناسه رخت شدند
همشهری آنلاین: کیت وینسلت هنرپیشه و خواننده اهل انگلستان و برنده مزد اسکار، جایزه امی، سه جایزه گلدن گلوب و عطیه گرمی است. او بالغ ترین انفراد است که شش بار نامزد جایزه اسکار و یکی از معدود بازیگران زنی است که موفق به ستاندن سه جایزه از چهار جایزه اساسی جوایز مشغولیت آمریکا (که محتوی یک دستمزد امی، یک پاداش اسکار و یک عطیه گرمی می شود) شده است.  

او از کودکی به یادگیری نمایش پردازی صیقلی و درون سال ۱۹۹۱ امر خود را تو تلویزیون بریتانیا آغاز کرد. نخستین فیلم سینمایی بلند که وینسلت داخل آن ایفای نقش کرد موجودات آسمانی (۱۹۹۴) وجود که بخاطر بازی داخل این فیلم مورد توجه و ستایش بسیاری فراغت گرفت. او همین نعوظ برای بازی درون نقش مکمل تو فیلم عقل و احساس (۱۹۹۵) تک توجه بسیار استراحت گرفت تا اینکه با بازی درون فیلم تایتانیک به هنرمند ای با شهرت جهانی تبدیل شد؛ تایتانیک داخل آن زمان پرفروش ترین فیلم تاریخچه شد.

علاوه به خشکی امدن بازیگری، وینسلت گوینده و ناقل برنامه های اصیل و تاریخ های کودکان حزن بوده است. درون سال ۲۰۰۰ برنده جایزه بهترین آلبوم شنیداری کودکان برای روایت به اسطوره گو گوش کن شد. هم این طور او به عنوان خواننده در بعضی از موسیقی های متن فیلم بوسیله همکاری پرداخته است. پشیمانی شدید ستاره تیز اسکار از همکاری با نام های خاص هالیوود

فیلم شناسی

۱۹۹۵: حس و حساسیت در نقش ماریان داشوود / ۱۹۹۷: تایتانیک تو نقش رز دویت بوکیتر/ ۲۰۰۱: آیریس درنقش آیریس مرداک جوان / ۲۰۰۴: درخشش ابدی یک ذهن پاک داخل نقش کلمنتاین کروچینسکی/ ۲۰۰۶: کودک های کوچک  در نقش سارا پیرس/ ۲۰۰۶: همه مردان پادشاه درون نقش آن استانتون / ۲۰۰۸: جاده مخرب در نقش آوریل ویلر/ ۲۰۰۸: تاریخچه خوان داخل نقش حنا اشمیتز/ ۲۰۱۱: قتل درون نقش نانسی کوان / ۲۰۱۱: میلدرد پیرس تو نقش میلدرید پیرس / ۲۰۱۳: روز کارگر تو نقشادل ویلر/ ۲۰۱۵: استیو جابز در نقش جووانا هافمن/۲۰۱۷: کوهستان میان ما داخل نقش الکس مارتین/ ۲۰۱۷: وادرویل در نقش جینی/ ۲۰۱۷: ماری و گل جادوگر صداپیشه/ ۲۰۱۹: پرهای پرندگان صداپیشه/ ۲۰۱۹: دزد دریایی داخل نقش جنیفر/ ۲۰۲۰: گزارش فرانسوی/ ۲۰۲۰: آمونیت تو نقش مری آنینگ/ ۲۰۲۱: آواتار ۲ در نقش رونال وینسلت و ادریس آلبا تو یک فیلم مشترک | کیت چگونه رُز تایتانیک شد

جوایز:

اسکار: بهترین بازیگر نقش اول عیال ۲۰۰۸ کتاب خوان

جوایز بفتا: بهترین بازیگر نقش مکمل زن ۱۹۹۶ عقل و احساس بهترین بازیگر نقش شروع زن ۲۰۰۸ تاریخ خوان

جوایز گلدن گلوب: بهترین بازیگر نقش مکمل زن ۲۰۰۹ کتاب سفره بهترین بازیگر زن فیلم درام ۲۰۰۹ جاده انقلابی

نیکوترین هنرمند نقش زن برای سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی ۲۰۱۲ میلدرد پیرس

کارمزد بفتای بهترین هنرمند نقش مکمل زوجه ۲۰۱۵ استیو جابز

جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن ۲۰۱۵ استیو جابز
نمایندگی ی ژاپنی وب سایت کانن بوسیله تازگی بیانیه ای جدید روی خروجی خود صبر داده است که احتمالا بسیاری از کاربران انتظار رویت آن را داشتند: مقیاس پیش سودا دوربین های EOS R5و EOS R6 به همراه چندین لوازم جانبی «فراتر از حد انتظارات» بوده است. این یعنی کسانی که برای تمهید ی دوربین های جدید رفتار کرده اند، احتمالا محصولات خود را با تأخیر دریافت خواهند کرد. بیانیه ی متاخر کانن که درواقع به سرود عذرخواهی از خریداران جدید منتشر شده، تنها یک روز پس از معرفی دوربین های جدید دردسترس قرار گرفت. 

در بیانیه ی متاخر کانن که نسخه ی حقیقی آن را به زبان ژاپنی می توانید داخل این جامشاهده کنید، می خوانیم:اطلاعاتی درباره ی وضعیت تأمین دشت

ما سفارشاتی را برای محصولاتی محتوی دوربین EOS R5، دوربین EOS R6، گریپ باتری BG-R10، اکستندر RF1.4x و اکستندر RF2x دریافت کرده ایم که همه روز ۹ ژوئیه ۲۰۲۰ (۱۹ مقصد ۱۳۹۹) معرفی شدند. میزان این سفارشات فراتر از حد انتظارات بوده و همین موضوع باعث می شود عرضه ی محصولات به مردم کمی طول بکشد. ما می خواهیم به خاطر تمامی سفارش هایی که دریافت کرده ایم از شما شکر کنیم. همچنین درصورتی که منتظر ماندن برای نمایش ی محصولات باعث ناراحتی تان شده است از شما عذر می خواهیم. پیشاپیش از اینکه این موضوع را حس می کنید از شما صمیمانه متشکریم.

تأخیر در ارائه ی محصولات متاخر کانن به هیچ وجه اتفاقی دور از انتظار نبود و کارشناسان زیادی آن را پیش بینی کرده بودند. فراموش نکنید EOS R6 و به خصوص EOS R5 بی تابی انگیزترین دوربین هایی بوسیله شمار می آیند که کانن خلال چند سال اخیر معرفی کرده است. EOS R5 تمرکزی بسیار خاص روی مبحث فیلم برداری دارد و از پس ضبط ویدئوهای 8K RAW برمی آید. از مدت ها قبل اعلام شده وجود که مسئله توسعه ی EOS R5 آغاز شده است؛ تا اینکه پس از گستردن گزارش های متعدد، کانن رسما از این دوربین پرده برداری کرد. مقاله های مرتبط:کانن از چهار لنز جدید مخصوص دوربین های بدون آینه خود رونمایی کردکانن دوربین های EOS R5 و EOS R6 را رونمایی کرد

دنیاگیری ویروس کرونا روی تمامی صنایع اثر گذاشته و صنعت عکاسی نیز از این ائتلاف متأثر شده است. این بیماری مرگبار بسیاری از خطوط تولید و زنجیره های تأمین را به تعطیلی کشاند و احتمالا همین موضوع روی تأمین قطعات لازم بخاطر ساخت دوربین های جدید کانن غصه به لباس محسوسی جای پا گذاشته است. جریان بازگشت به وضعیت معمولی همچنان درحال عمل است و قطعا هرچه زمان بگذرد سرعت تولید والاتر خواهد رفت. 

براساس مفروضات رسمی، دوربینکانن EOS R5 از پس فیلم برداری 8K RAW با نرخ ۳۰fps عاری کراپ و انفراد فوکوس برمی آید که اتفاقی بیش خوب است. بااین حال همین موضوع باعث داغ شدن بسیار از حد علیه می شود.

پرچم دار جدید کانن از حسگر ۴۵ مگاپیکسلی CMOS و پردازنده ی Digic X استفاده می یواش و گوناگون حالت عکسبرداری و فیلم برداری را عرضه می دهد تا مشت کاربر باز باشد. دوربین EOS R5 مجهز به منظره یاب الکترونیکی OLED با ۵٫۷۶ میلیون نقطه است و مقدار ترمیم (رفرش ریت) آن به ۱۲۰ هرتز می رسد. کانن درکنار EOS R5 و EOS R6، دو اکستندر و البته چهار لنز متاخر برای دوربین های بدون آینه خویشتن رونمایی کرد. مقدار دوربین کانن EOS R5 برابربا ۳٬۹۰۰ دلار است. کیت ویژه ی دوربین ضمن قد محتوی لنزRF 24-105mm f/4L IS USM است و ۵٬۰۰۰ دلار مقدار دارد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درون این مبنا دارید؟زومیت را داخل شبکه های اجتماعی متعاقب کنید:اینستاگرام توییتر یوتیوب تلگرامبیشتر بخوانید:مقایسه عمیق دوربین های کانن EOS R5 و EOS R6آیا فرمت میکرو چهارسوم جایی تو آینده دنیای عکاسی دارد؟دوربین Canon EOS R5 تو هردو حالت 4K و 8K بیش از وزن داغ می شودDxOMark غلط های فاحش داخل بررسی Canon 1D X Mark III را پذیرفتکانن از چهار لنز جدید مخصوص دوربین های بدون آینه خود رونمایی کرد
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، طبیب جمال شمس با رمز به اثرات زیانبار ویروس کرونا و با اشعار اینکه این ویروس تبعات متنوع و اثرات یدکی را بر تک مورد افراد جامعه به جای گذاشته است، گفت: زمانی که مشکلی در روند عادی زندگی صورت می دهد به طور متعارف دچار اضطراب و تنش می شویم و تو این میانپاندمی کووید ۱۹ افراد را دچار مسایل و مشکلات مختلفی کرده که فشار روانی و ابراز علائم ژولیدگی یکی از این آنهاست.

اندام هیئت علمی دانشگاه با اشاره به ابعاد متنوع و ناشناخته ویروس کووید ۱۹ توضیح داد: این ویروس به برهان ناشناخته بودن استرس مضاعف تری را به مردم ملتفت کرده و همانطور که زلزله و سیل می تواند خرابی های اضافی برجای بگذارد، این بیماری نیز می تواند مشکلات قطعی را بخاطر تمامی جوامع ایجاد یواش.

وی در توضیح تاثیرگذاری اپیدمی ها بر سلامت روان افراد جامعه، اظهار کرد: اگر چنانچه فردی سابقه مصیبت داشته باشد، تلاطم ها باعث می شود بیماری او مجدد عقب نشینی کند. و یا چنانچه فردی ژن ابتلا به بیماری روحی خاصی را داشته باشد این اغتشاش می تواند این ژن ها را در فرید بیدار و آشکار و فرد را با اغتشاش روبرو درنگ.

نتایج یک تجسس درباره تاثیر منفی کرونا بر سلامت رسیده نوجوانان

دکتر شمس با بیان اینکه استرس های متواتر زمینه ساز تغییرات روان شناختی است، خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان می دهد که در ادامه اپیدمی هایی مثل سارس و یا ابولامشکلات رسا شناختی نظیر افسردگی، تپش و تردید خلق کردن شده است. داخل همین راستا، با نگاهی به رفتارهای مردم درون جوامع مختلف طی دوره اپیدمی کرونا ملتفت می شویم که بسیاری از مردم رفتارهای تردید وضع بی پرده کرده اند مثلا اسپری ضدعفونی کننده را مدام و هر چند دقیقه یکبار استفاده می کنند و خواه موقع مصرف طعام حالات جاهل طبیعی دارند.

وی با اشعار اینکه رعایت بهداشت فردی موضوعی ضروری است، با اقرار اینکه بهداشت باید در بالاترین سطح رعایت شود ولی نباید بوسیله رفتارهای غیرطبیعی و وسواس راه تبدیل شود، گفت:  فشارهای مسئله مستقیما بر فصیح ما اثر گذار حلق ولی به عنوان یک عامل مضطرب کننده می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

وی بانگ عدل: چنانچه در دوران بحران خصوصا تو اغتشاش اپیدمی کرونا دستخوش ترس و یا رنجش شده اید و یا اگر بوسیله سرعت تحملتان کمتر شده و یا بی اندازه مهلت با کوچکترین حرف و یا مخالفتی عصبانی می شوید، حتما باید مداخلات درمانی ارتکاب دهید. البته مداخلات درمانی صرفا به معنای درمان دارویی نیست، بلکه مداخلات فصیح درمانی و یا مشاوره ها نیز می توانند از بسیاری مالیات و علائم بکاهد.

وی یادآور شد: کرونا مستقیما پیاده شدن فصیح تاثیرگذار زدودن اما بی تردید تبعات جریان را در جای پا دارد که می تواند زندگی روزمره را دستخوش اختلال بطی ء و این مهم علاج های خاص خود را می طلبد.

این پزشک یکی از عوارض مواجه با ضیق روانی اجتماعی مشابه اپیدمی کرونا را ابتلا بوسیله رفتارهای وسواس گونه و افکار مزاحم دانست و خاطرنشان کرد: این افکار، افکار مزاحم زندگی هستند و می توانند ما را دچار عذاب کنند بنابراین باید راهکارهایی را بخاطر مقابله با این رفتارها داشته باشیم.

دکتر شمس تو خاتمه اصرار کرد: افکار شکنجه کننده باید از ما دور شوند و باید برای حفظ آرامش خود و اطرافیانمان افکار مزاحم را از خویشتن دور کرده و به ایجاد آرامش تو این فضا کمک کنیم.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن محمدیان درباره حادثه خروج از ریل دو واگن مترو که عصر چهارشنبه ۱۸ تیر ماه رخ داد، گفت: در شایسته کردن ۱۹:۵۰ امشب برون رفت دو واگن قطار در شیار ۶ گزارش شد که این رویداد درون معادل فاصل ایستگاه های میدان معصوم حسین (ع) و میدان شهدا وجود.

وی با اقرار این که خوشبختانه مسافران این قطار آسیبی ندیدند، درون مورد سبب این سرگذشت گفت: تعیین انگیزه اصلی حادثه این عارضه نیازمند بررسی کارشناسان در محفل سوانح است و تا زمانی که کار کارشناسی آن انجام نشود، نمی توانیم سبب را تقریر کنیم. شیار ۶ متروی تهران به علت نقص فنی یکی از قطارها متوقف شد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن، در جلسه امروز هیات مدیره مقرر شد به تمامی متقاضیانی که جثه انجمن هستند و درون شرایط کرونا با مخاطرات شغلی روبرو شده اند، یک بسته جبرانی اهدا شود، از همین رو از اعضای متقاضی احضار می شود تا برای ثبت نام از سر تلگرام سندیکا به عده ۰۹۰۲۴۴۰۱۳۹۲ رفتار کنند.

ضمنا آن قسمت قسمت کردن از نامه نگارانی که عضو انجمن نیستند، ولی به دلیل مالیات ناشی از اپیدمی کرونا، دستخوش مشکلات مالی شده و خود را واجد قبض این بسته جبرانی می دانند؛ نیز می توانند مستندات خود را از ضابطه تلگرام انجمن ارسال کنند تا از این سپرده جبرانی برخوردار شوند.
درون اعماق قلب نپتون و اورانوس، الماس می بارد. حالا دانشمندان با آزمایش های خویشتن به شواهدی رسیده اند که علت این پدیده را تشریح می دهند. موافق انگاره ها، گرما و فشار متراکم درون عمق هزاران کیلومتری سطح غول های یخی نپتون و اورانوس، منجر بوسیله جداسازی ترکیب های هیدروکربنی می شود. تو چنین شرایطی کربن به قیافه سرتیز فشرده می شود و تو اعماق هسته ی سیاره فرود می آیند.

داخل آزمایش جدید برای حد گیری کنجکاو فرایند باران شیشه از لیزر پرتوی ایکس LCLS (جوهر نور منسجم لیناک) در آزمایشگاه ملی شتاب دهنده ی SLAC استفاده شد. طبق نتایج، تو این فرایند کربن به صورت یمین دگرگونی به لوزی کریستالی می شود. بوسیله گفته ی مایک دان، فیزیکدان پلاسما و رئیس LCLS:این پژوهش درباره ی حل پذیری و ترکیب دو اصل است، پدیده ای که مدل سازی محاسباتی آن بسیار بغرنج است. جداسازی عناصر را می نبوغ به تجزیه ی مایونز بوسیله روغن و سرکه غصه تشبیه کرد.

نسبت بوسیله سیاره های دیگر منظومه ی شمسی، از نپتون و اورانوس اطلاعات کمتری درون دست است؛ زیرا تنها کاوشگر فضایی وویجر ۲ به این دو سیاره نزدیک شده است و تنها یک جنین از روی آن ها عبور کرده است و مدت مأموریت تیمار طولانی نبوده است.

اما مشابه غول های یخی نپتون و اورانوس، درون طرز شیری بیش رایج هستند. سیاره های فراخورشیدی شبه نپتون ۱۰ برابر رایج تیز از سیاره های شبه خریدار هستند. درنتیجه درک غول های یخی منظومه ی شمسی بخاطر درک دیگر سیاره های کهکشان ضروری است؛ و با درک بهتر این سیاره ها، می استعداد از موافقت های مافوق جدول آبی آن ها با اطلاع شد.

از طرفی جو نپتون و اورانوس از هیدروژن و هلیوم تشکیل شده است و درصد کمی گاز متان در آن بود دارد. زیر این لایه های جوی، مایعی داغ و انبوه از مواد یخی مثل آب، متان و آمونیاک دورتادور هسته را پژمان اند.

فیزیکدانی به صیت دومینیک کراوس تو آزمایش قبلی خود در SLAC، از انکسار پرتوی ایکس برای نمایش باران نپتونی استفاده کرد. اکنون کراوس و تیم او پژوهش های خود را بوسیله یک پله بالاتر گرفتار اند. او درباره ی جدیدترین تقلا های خود می گوید:اسلوب جدید براساس پراکنده سازی پرتوی ایکس است. آزمایش های ما پارامترهای مهمی از میزان را نمایش می کنند که تو گذشته مبهم بودند. با کشف سیاره های فراخورشیدی بیشتر، ربط بیشتری با آزمایش ها پیدا خواهیم کرد.

مدل سازی هوا داخلی غول های گازی روی زمین حکم دشواری است. برای این فرمان نیاز به برگ خاص ای مثل LCLS و مواد مشابه عناصر سیاره های غول آسا است. پژوهشگرها برای فرود امدن به این هدف به جای متان از هیدروکربن پلی استیرن مصرف کردند.

اولین گام، افزایش حرات و تنگ کردن ماده برای مشابه سازی شرایط عمق ۱۰۰۰ کیلومتر نپتون است. در این مرحله پالس های لیزری، موج های ضربه ای را داخل پلی استیرن تولید می کنند و دمای ماده تا ۴۷۲۷ درجه ی سانتی گراد بالا می رود. با افزودن گرمی فشار هم افزایش می یابد. به گفته ی کراوس، «ما ضیق تقریبی ۱.۵ میلیون باری را تولید کردیم که غصه ارز با فشار کمیت ۲۵۰ فیل آفریقایی روی یک انگشت دست است.»

در آزمایش قبلی از انکسار پرتوی ایکس بخاطر بررسی ماده استفاده شد. این نحو برای موادی با ساختارهای کریستالی نتایج نیکی دارد اما برای مولکول های غیرکریستالی مبهم است بنابراین نتیجه ی ناقصی درون آزمایش سابق به دست آمد. پژوهشگرها در آزمایش جدید از رویه متفاوتی استفاده کردند. آن ها درون این وضع به پیمانه گیری نحوه ی پراکندگی پرتوهای ایکس از الکترون های پلی استیرن پرداختند. به این تزیین نه تنها موفق بوسیله وارسی تبدیل کربن بوسیله شیشه شدند بلکه دیگر اتفاقات مثل تقسیم هیدروژنی را هم مشاهده کردند. در این آزمایش هیچ کربن زائدی باقی نماند. به گفته ی کراوس:در مناسبت با غول های گازی می دانیم کربن پس از جداسازی مستقیما به الماس تبدیل می شود و وارد فاز چیز ابکی نمی شود.مقاله های مرتبط:سفر بوسیله نپتون: دورترین غول منظومه شمسیسیاره مشتری نسبت به فرض ما آب بیشتری دارد

نکته ی نادیده درباره ی نپتون این است که دمای تو آن فراتر از وزن برازنده گرایش است. درواقع گرمای تو نپتون ۲/۶ مقابل بیشتر از گرمای دریافتی آن از خور است. اگر تیغ دار کردن ها که انبوه نم از مواد اطرافشان هستند، داخل نپتون ببارند، می توانند انرژی گرانشی آزاد کنند که این انرژی بوسیله گرما تغییر می شود که بر اثر سایش بین تیغ ها و مواد اطراف آن ها به وجود می آید. برابر آزمایش فوق، نیازی به تمجید جایگزین نیست و از این روش می قابلیت بخاطر بررسی فضای تویی سیاره های دیگر منظومه ی شمسی اندوه استفاده کرد. به گفته ی کراوس:با این راه می توانیم به کمیت گیری فرآیندهای جذابی بپردازیم که بازسازی آن ها فقره محظور است... برای شهید می توانیم بوسیله مقدر عناصری متشابه هیدروژن و هلیوم در غول های گازیم شتری و زحل معلول ببریم، این عناصر را در شرایط اکید استثنا کرده ترکیب کنیم و به روشی متاخر برای بررسی تاریخچه ی تکاملی سیاره ها و منظومه های سیاره ای برسیم. این آزمایش می تواند مقدمه ای بخاطر آزمایش هایی باشد که در آینده به تجسس دشواری مختلف انرژی حاصل همجوشی می پردازند.بیشتر بخوانید:بازیگر شناسان برای ابتدایی بار نور برخورد دو سیاهچاله را کشف کردندناسا پرتاب مریخ نورد پرسویرنس را به تعویق انداختآیا پلوتو اقیانوس های مایع زیرزمینی دارد؟روسیه در سال ۲۰۲۳ گردشگری خصوصی را به پیاده روی فضایی خواهد بردچرا برخی فیزیک دان ها به وجود گیتی آینه ای عقیده دارند؟
مطالعات بسیاری نشان داده اند کودکانی که در محله های محروم نمدار مبصر شده اند، معمولا درمقایسه با افراد مبصر سالی که در مناطق مرفه مرطوب رشد پیدا کرده اند، صلح و صفا جسمانی شان ضعیف تر است. این ارتباط تا اینکه پس از درنظرگرفتن پی عوامل مختلفی مانند سطح درآمد و تحصیلات خانواده و ابتلا بودن یا نبودن والدین به بیماری های عمده نیز مشاهده می شود. پژوهشگران برای پرداختن به این نابرابری سلامتی باید بدانند چگونه افراد ساکن درون مناطق محروم درنهایت با پیامدهای سلامتی بدتری روبه رو می شوند.

تجسس ای که اخیرا در مجله ی JAMA Network Open منتشر شده است، یکی از راه های امکان پذیر را نشان می دهد که چگونه محله ی بچگی شما ممکن است سلامتی آینده ی شما را مادون تأثیر قرار دهد. درواقع، ممکن است این کار ازطریق تبدیل نحوه ی تنظیم فعالیت ژن ها انجام شود.

تنظیم ژن یا اپی ژنتیک فرایند نمودار یا تسکین کردن ژن ها است. این فرایند جزء مهمی از نحوه ی توسعه ی بدن ما درون طول زمان است. برای مثال، دسته خاصی از ژن ها بخاطر افزودن تولید هورمون داخل دوران بلوغ روشن می شوند. پژوهشگران مجموعه راه هایی را اپی ژنوم می خوانند که داخل آن، ژن ها تنظیم می شوند.

پژوهشگران دریافتند کودکانی که داخل جوامع دارای محرومیت اقتصادی، ساختار فرسوده، رابطه اجتماعی محدود و خطر بیشتر مبصر شده بودند، ازنظر اپی ژنوم با همتایان خود تضاد داشتند که تو محله های مرفهی رشد کرده و از هوای پاک تر، ارتباطات اجتماعی، امنیت و مراقبت بیشتری برخوردار بودند.



خیابان کوچک ای که کودک داخل آن رشد می کند، ممکن است با تغییر فعالیت ژن ها، سلامتی آینده ی او را تحت تأثیر صبر دهد.

اپی ژنوم پروتئین ها و ترکیبات کیمیایی را شامل می شود که می توانند با اتصال به بخش هایی از DNA فعالیت ژن های ما را تغییر دهند. این فرایند توالی DNA را تحول نمی دهد؛ بلکه بر نحوه ی اجرا ژن های ما اثر می گذارد و می تواند یک ژن را روشن درنگ تا پروتئین خاصی تولید یا آن را خاموش نرم تا آن پروتئین تولید نشود. این پروتئین ها نقشی خطیر در بدن ما ایفا می بطی ء و برای ساختار و عملکرد و تنظیم بافتن ها و اعضای بدن ما نیاز هستند.

کوشا شدن ژن های خفته گاهی می تواند اثرهای ویرانگری داشته باشد. بخاطر مثال، ممکن است به تومور سرطانی اجازه ی نمو دهد؛ اما خلوت کردن ژن ها همچنین می تواند در رشد طبیعی اختلال ایجاد و مثلا از رشد استخوان ها ممانعت کند.

پژوهشگران برای مطالعه ی جدید، اپی ژنوم حدود دوهزار صغیر متولدشده در انگلستان و ولز داخل سال های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ را وارسی کردند که در دو دهه ی گذشته پیگیری شده بودند. آنان تو برزن هایی بزرگ شده بودند که طیف کاملی از شرایط مدنی اقتصادی را داخل طاس بریتانیا مدال می دهد.مقاله های مرتبط:تأثیر مثبت ورزش بر مصونیت روان کودکانخاطرات شاد کودکی به سلامتی بهتر در آینده مرتبط استمشکلات سیلان دوره کودکی مقدمه مشکلات سیلان داخل بزرگسالی هستند

پژوهشگران از منابع داده متنوعی بخاطر وصف خصوصیات فیزیکی، اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و کنف این برزن ها استفاده کردند. این منابع پایگاه های داده ی نوبت محلی و عدالت کیفری، مشاهد ه های نظم مند تصاویر اپلیکیشن Google Street View و نظرسنجی از ساکنان دیگر را دربر می گرفت. این داده ها پس ازآن با داده های اپی ژنتیک مولود از مقیاس های خونین مقایسه شد که در ۱۸ سالگی از شریک شدن کنندگان جمع آوری شده بود. این سن کاملا قبل از دورانی است که بیشتر مردم در آن به شرایط های سلامتی محدودکننده ی زندگی مانند مصیبت های قلبی عروقی یا دیابت سنخ ۲ دستخوش می شوند.

پژوهشگران دریافتند در کودکانی که تو محله های محروم برنده مبصر شده بودند، تفاوت هایی در تنظیم ژن های مرتبط با التهاب مزمن و توسعه ی سرطان ریه دیده می شد و این کودکان بیشتر درمعرض دود سیگار و آلودگی هوای خارج فراغت گرفته بودند. این تماس تا اینکه در آن گروه از همدستی کنندگان دیده می شد که سیگار نمی کشیدند یا التهاب نداشتند. هر دو این موارد عوامل خطرساز شناخته شده ای برای بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ و عطارد به شمار می روند. برای مثال، همکاری کنندگانی که داخل محله های محروم تر بزرگ شده بودند، ازنظر تنظیم ژن CYP1A1 تفاوت هایی نشان می دادند. تخیل می شود این ژن در شیوه ی برخورد بدن با مواد کیمیایی مؤثر باشد که در دود سیگار و آلودگی هوای بیرون یافت و هیدروکربن های آروماتیک چندحلقه ای نامیده می شود. این تغییرات اپی ژنتیکی فرد را درمعرض خطر بیشتر توسعه ی عطارد ریه فراغت می دهد. این بدان معنا است که کودکان برزن های محروم ممکن است بیشتر مستعد پیامدهای منفی سلامتی مواجهه با تبخیر سیگار و آلودگی هوا باشند و در مراحل بعدی عمر درمعرض خطر بیشتر ترقی ی پیامدهای صلح و صفا کوفته شبیه سرطان فراغت گیرند.

یافته های جدید پژوهشگران از این ایده حمایت می بطی ء که تنظیم ژن ممکن است یکی از راه هایی باشد که شرایط بد برزن سبب نابرابری های درازمدت در سلامتی شود. همچنین، این یافته ها حاکی از آن است که کودکان ظاهرا سالم خیابان کوچک های فقیر ممکن است به گونه ای بااطلاع سنین بزرگ سالی شود که از تنظیمات سلولی متفاوتی برخوردار باشند و این مسئله به پیامدهای سلامتی درمانده تری در مراحل اتیه زندگی منجر شود. این خراج مطابق با استیناف های گذشته است؛ مانند مطالعه ای از بیش از هزار بی تا بزرگ سال سالخورده بی جنبش آمریکا که نشان می داد افراد بی جنبش تو جوامع محروم تفاوت هایی در تنظیم ژن های مرتبط با التهاب و استرس مزمن نشان می دهند. هر دو این موارد با سلامتی ضعیف مرتبط بوده اند.

هنوز نمی نبوغ گفت تباین های اپی ژنتیکی دیده شده در بزرگ سالان جوان ماندگار است خواه تغییرپذیر. این موضوعی است که پژوهشگران وارسی آن را دنباله می دهند؛ اما یافته های پژوهش مجهز یادآوری مهمی درون این باره است که ژن ها و محلی که در آن رشد واضح می کنیم، بوسیله کمک غم صلح و صفا ما را شکل می دهند. براساس این یافته ها، ممکن است اجرا اقداماتی زودهنگام برای تحول نابرابری های مبصر درزمینه ی صلح و صفا و مرگ و میری ضروری باشد که تو حال حاضر گریبان گیر جوامع محروم است.بیشتر بخوانید:سویه ای جدید از ویروس آنفلوانزای خوکی با توانایی احاله بوسیله انسان در گره داخل حال سرایت استسیر تکاملی ارتکاب جراحی و مواد بیهوشی؛ از دیرباز تا امروزصدور مجوز استعمال از داروی Ad5-nCoV بخاطر مهار کرونا درون ارتش چینوزیر بهداشت: ایران متوجه کود تست انسانی واکسن کرونا می شودآیا ویروس کرونا واقعا از اسفند ۹۷ در اروپا وجود داشت؟
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فریدون همتی داخل نشست تفویض اختیارات ستاد ملی مدیریت کرونا به استانداران، شهرهای بندرعباس، حاجی آباد، قشم، رودان، بندرلنگه، میناب و طریقت را شهرهای در وضعیت سرخ استان هرمزگان اطلاع دادن کرده است. بوسیله گفته او درون قیافه اتحاد ستاد ملی مقابله با کرونا این شهرها حداقل به مدت یک هفته تعطیل خواهند شد. این در حالی است که بامداد امروز همچنین مهتر جمهور از احتمال تعطیلی شهرهای داخل وضعیت قزل شناسایی داده حیات. 

در همین حال رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش، به ایرنا گفت که جلسه این شورا فردا برگزار می شود و در این باره غرض گیری خواهد شد. 

گفته می شود تاکنون ۵ نفر در جزیره طریقت جان خود را بر معلول ابتلا بوسیله ویروس کرونا از مشت داده اند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، ۲ هفته آینده، هفته های پرخطر این استان از نظر عالمگیر و ابتلا به ویروس کرونا هستند و مردم باید هشدارها را کاملا جدی گرفته و نسبت بوسیله حفظ سلامت خود و اطرافیانشان احساس مسوولیت داشته باشند.

این در حالی است که به گفته سخنگوی وزارت بهداشت تو هنگام ۲۴ ساعت اخیر ۱۴۴ نفر دیگر کنار پی ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع مبتلایان به این ویروس در کشور نیز به بیش از ۲۲۲ هزاره نفر رسا است.

بوسیله گفته او به مگر استان هرمزگان، شرایط استان های خوزستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی نیز قزل است و خراسان رضوی، ایلام، آذربایجان شرقی و بوشهر در وضعیت زرد فراغت دارند.
با همگی ی انتظارات از نسخه ی اینده جهیز عامل موبایل اپل، آخر درون WWDC2020 کوپرتینیویی ها رسما جهیز عامل  آی او اس 14 (Apple iOS 14) را بخاطر  آیفون  شناساندن کرد. نسخه ی جدید iOS میزبان چندین توان خاص است تا تجربه ی کاربری آیفون ها را بهبود بخشد. این نسخه ازلحاظ ظاهری تغییراتی نیز به خود دیده است و در آن استعداد جدیدی با نشانی کتابخانه ی اپلیکیشن (App Library) شاهد هستیم که به منظور سازمان دهی اپلیکیشن های روی گوشیفراهم شده است. این استعداد درکنار افزایش شدن ویجت ها بوسیله هوم اسکرین، تغییرات عظمت برای رابط کاربری iOS به ارمغان آورده است که بی شک تأثیر مستقیمی در تجربه کاربری خواهد گذاشت.

کاربر ازطریق گالری ویجت (Widget Gallery) به ویجت های یادشده دسترسی جلوه گر می کند. درون این جزء از سیستم عامل، کاربر می تواند ویجت ها را در ابعاد دلخواه، به ورق ی حقیقی بیاورد. در نسخه ی جدید جهیز عامل موبایلی اپل، ویجت متاخر Smart Stack به چشم می خورد که به طورخودکار و براساس ساعت، اپلیکیشن های مربوط به آن زمان را بوسیله ارائه می گذارد. 

برای آشنایی بیشتر با iOS 14، داخل ادامه همراه نگاه نزدیک زومیت باشید:



سیاحت در آپارات | تماشا تو یوتیوب | تماشا تو IGTV

دیدگاه شما درباره ی iOS 14 چیست؟ آیا این نسخه از سیستم عامل قاهر خواهد بود؟بیشتر بخوانید:یادگیری هایی که اپل از خبط های مایکروسافت در عرضه ویندوز روی آرم می گیردنصب نسخه بتای iOS 14 به کوشا سازی احراز هویت دومرحله ای و تأیید عده موبایل نیاز داردتفاوت بین feature updates و quality updates در ویندوز 10 چیست؟والپیپرهای iOS 14 و iPadOS 14 و macOS Big Sur را از اینجا دانلود کنیدهفت توان جدید iOS 14 که پیش نم درون اندروید حیات داشتند