استقلال خوزستان

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

با توجه به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه ایرانی و نیز مجاورت با افغانستان، به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده موادمخدر درون جهان، غریزی است که با چنین وضعیتی هم روبه رو باشیم. خاصه اینکه نگاه به این حوزه نیز غالباً بوسیله عارض تخصصی پیوستگی نمی افتد و از نگاه های سنتی و غیرعلمی درون آن رنج می بریم. در این گزارش، سعی کرده ایم نیم نگاهی به سوء استفاده موادمخدر در بینش آموزان نگاهی داشته باشیم تا ببینیم وضعیت چگونه است. افزودن کشف داشته ایم، افزایش استعمال خیر

آمار و ارقام در حوزه اعتیاددانش آموزان، معمولاً ضدونقیض و گاهی غیررسمی است. همین چند روز پیش، سردار اسکندر مؤمنی داخل کسوت دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت:«تکثیر کشف موادمخدر در اطراف مدرس، نمو ۱۵۴درصدی داشته و آمار انباشتگی بینش آموزی محبوس با اعتیاد نیز، همان ۱/۲درصد بوده و افزایشی نداشته. این مقام مسئول البته از نیاز بوسیله پایش های متاخر با توجه بوسیله جابه جایی انباشتگی دانش آموزی کشور نیز واج گفت.

او همچنین افزود: «نوع مواد مصرفی شایع در میان دانش آموزان «تراب» است که آگاه سازی درباره آن بهتر شده. قبلاً بوسیله کذب می گفتند این ماده تریاک منشأ گیاهی دارد و زیان بخش نیست، درحالی که غلبه توهم زایی آن زیاد زیاد است، ولی با آگاه سازی های انجام گرفته، روند اضافه مصرف آن ایستا شده. » او نیز از امضای تفاهمنامه ای با آموزش وپرورش بخاطر ورود مفاهیم پیشگیرانه اعتیاد به محتوای کتب درسی سخن گفت. روانگردان، گل، حشیش و البته باقی وقوع

این مفروضات درون حالی اظهار می شود که به گفته سخنگوی این ستاد و داخل سال گذشته، بیشترین موادمخدر داخل اطراف مدارس را انواع محکم های روانگردان، گل، حشیش و... تشکیل می دادند؛ درحالی که بیشترین موادمخدر کشف شده در کشور، افیون و سپس هروئین و شیشه بوده. نیز طبق آمار تیرماه پارسال ستاد مبارزه با موادمخدر، بیش از ۵۰۰مدرسه درون سراسر کشور که در مناطق آلوده فراغت داشتند، شناسایی شدند که نتیجه اش، کشف بسیار از ۲هزار بدنه انواع مخدرها بود.

این عدد درون سال۹۷ فراغت بود به ۲هزار مدرسه اندوه برسد که هوا اطراف شان، قرار بود مورد رصد و پیشگیری و مبارزه در حوزه موادمخدر فراغت بگیرد. همچنین بد نیست بدانید که آمار بصیرت آموزان معتاد در دوره مکتب دوم، تو دهه ۸۰ نصف درصد بوده که غم حالا بوسیله ۱/۲درصد رسیده. نیز بطحایی، وزیر قبلی آموزش و پرورش نیز در اردیبهشت ماه گذشته، تو این مورد اخبار کرد: «درصد کاربرد از موادمخدر در میان دانش آموزان آنطور زدودن که بگوییم بی نهایت بالا رفته باشد. این درصد زیاد اندک است، اما غلام درصد آن را تعمداً ذکر نمی کنم، در مقابل بوسیله هر حال یک سری مسائل تربیتی در راستای این موضوع وجود دارد. » او ریشه این نابهنجاری ها را خانواده دانسته و البته گفت که لغزنده رشد آن در دانش آموزان به نسبت جامعه کمتر بوده است. جایی بخاطر صرفنظر معتادان نوجوان نیست

داخل این مورد، پای مصاحبت های طبیب اکبر محسنی فر، آسیب شناس و مددکار اجتماعی هم نشسته ایم تا برایمان از باید و نبایدهای این حوزه بیشتر بگوید. محسنی فر در این زمینه به همشهری می گوید: «طبیعی است که اطلاعات و آمار باریک بین به بیرون درز پیدا نمی بطی ء. ما باید روی همان آمار ۱/۲درصد اعتیاد در علم آموزان دبیرستان شمار کنیم. ضمن اینکه ما علم آموزان معتاد خردسال هم در حوزه ابتدایی داریم که از خانواده هایی آسیب پذیر با پدر و مادرهایی معتاد آمده اند. این موارد موردی نیستند و بوسیله وفور داخل بکلی کشور شایان مشاهده است. ما تا اینکه مواردی داریم که صغیر در بدو متولد و یک ماهگی و... دستگیر اعتیاد می شود.

حتی برخی از خانواده ها از دود موادمخدر بخاطر باثبات دردهایی مثل شنوایی درد داخل فرزندان خویشتن استفاده می کنند که ناشی از نبود آگاهی آنهاست. من خودم تجربه مددکاری ۲برادر ۸ و ۱۰ ساله از پاکدشت ورامین را داشته ام که پدر و مادرشان خودمانی بودند و تو یک انباری عمر می کردند. درون یک مورد دیگر، با اعتبار شرمندگی من به ۱۱بیمارستان دولتی زنگ زدم تا بخاطر ترک اعتیاد یک دانش آموز نوجوان اقدام کنم. هیچ کدام خدماتی در این ماخذ نداشتند.

کمپ ها هم تا جایی که می دانم عرشه ۱۸سال را مقبول نمی کنند و اگر این کار را بکنند، کارگر غیرقانونی کرده اند. ترک اعتیاد همراه با درد بسیار اضافی است. این درد و تحمل آن بخاطر نوجوانان سخت تر است و نیاز به وضع پرپیچ وخمی دارد. ولی شما می بینید که تا اینکه یک بیمارستان هم تو این زمینه خدمات ارائه نمی دهد. پس مسیر صرفنظر اعتیاد این دسته کجاست و چگونه تعریف شده؟ درون ابتدا باید این روند را حل کنیم». رشد مصرف موادمخدر بخاطر کاربرد داخل روابط جنسی

این مددکار اجتماعی، البته حقایق تلخ دیگری را بی آرامی با همشهری تو میان می گذارد. او تو این باره می گوید: «وقتی نوجوان به هر دلیلی دچار اعتیاد شد، باید مسیر مشخصی برای زین داشته باشد که تو سرزمین ما این طور مسیری بود ندارد. از لفظ دیگر بالاترین مدل اعتیاد داخل اجتماع نوجوان ما، مربوط بوسیله کودکان امر است که متأسفانه در این مبنا هیچ پژوهشی انجام نشده. عزب پژوهشی داخل مملکت رفتارهای جنسی آنها صورت گرفته که نشان می دهد بیشتر آنها مورد اجحاف و اعتراض صبر اندوهناک اند.

این کودکان فقره در معرض آسیب های زیادی هستند. از سوی دیگر، با گروهی از نوجوانانی روبه رو هستیم، از ۱۶ تا ۱۹ساله، که تازه به بلوغ جنسی رسیده اند و متأسفانه رفتارهای پرخطر جنسی را هم تجربه می کنند. این قسمت قسمت کردن به سمت ترامادول و گل و داروهای صنعتی می روند تا بتوانند رفتار جنسی کامل تری داشته باشند. من زبر العاده ناراحت این هستم که سن مصرف موادمخدر به میانجی رفتار جنسی روزبه روز پایین خیس بیاید و کسی هم حواسش بوسیله این حوزه نیست؛ این سربزرگی یعنی یک پسر ۱۵ساله با یک دختر ۱۲ساله وفاق داشته باشد. این حکم به شدت در حال شیوع است. من در ۳ ماه گذشته حتی موردی داشته ام که یک پسر ۱۷ساله و دختر ۱۴ساله رابطه جنسی داشته اند و از ترامادول استفاده کرده اند». ورود غیرمتخصص ها اکیداً ممنوع

این آسیب شناس معتقد است گفتگو های وزیر سابق آموزش وپرورش دال به خشکی امدن اینکه آمارها را تعمداً اعلام نمی کند، ۲ وجه می تواند داشته باشد؛ اول اینکه به دلیل نگرانی اجتماعی این مورد اخبار نمی شود و دلیل دیگر هم، آن است که تعمدی در ندیدن این آمارها وجود دارد و اینکه این آمارها به رخ علمی ساماندهی و جمع آوری نشده. او معتقد است که آسیب شناسی یک کار تخصصی شبیه ایفا بیرونی است و هر کسی راست ورود به آن را ندارد؛ «غلام موردی را داشتم که درون آن یک دانش آموز ۱۴ساله خودکشی کرد. از دیدن ضریب هوشی هم از همه همکلاسی هایش سیاق بهتری داشت. دلیلش هم دخول غیرمتخصص ها بوسیله روند درمان و مددکاری بود. این داخل حالی بود که حتی آموزش وپرورش نمی دانست که بخاطر خرد آموزانی که می آیند و جای تهی او را درون کلاس می بینند، باید کاری صورت می گرفت. متأسفانه در این زمینه دستور کار ای در آموزش وپرورش حیات ندارد. »
به گزارش روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، مسابقات رفتنیگقهرمانی گیتی ۲۰۱۹، ۱۸ تا ۲۳ خرداد ماه تو ده تونسلی سرزمین ترکیه برگزار شد. تیم های بانوان و مردان کشورمان نیز درون این رقابت مشارکت داشتند.

زهرا قائدی، مژگان مجیری، مبینا قاسمی، زهرا مهدوی و مهناز مسعودی در بخش بانوان و محمد خسروی سوادجانی، سعید سلیمی، نوید فتاحی سوادجانی، محمد بزرگپور سوادجانی و محسن فتاحی سوادجانی در بسرنوشت شوم دچار کردن آقایان نفرات اعزامی بوسیله این مسابقات بودند.

این هم چشمی ها طی ۶ روز داخل Downriver، RX و Slalom برگزار شد که در نهایت تیم بانوان در پایان سه گانه بخش فتنه داخل رده دهم قرار گرفت و تیم مردان جایگاه شانزدهم را به مشت آورد.

درون این مسابقات تیم های روسیه، ایتالیا و شیلیدر حصه بانوان و برزیل، قزاقستان و روسیه در بخش مردان رتبه های برتر را کسب کردند.
به گزارش مهر، باشگاه پرسپولیس اعلام کرد پول مطالبات برانکو ایوانکوویچ فراهم شده است. این باشگاه از برانکو خواسته است خواه شماره حسابی بدهد که محتوی بایکوت های بانکی نشود و یا به رخساره نقد داخل ایران سکه ۶۰۰ هزاره یورو را تحویل بگیرد. این اقدام باشگاه پرسپولیس بوسیله شکل وسیع ای در رسانه های آلمانی بازتاب داشته است.

علاوه کنار خبرگزاری DPA آلمان، وب سایت اشپیگل هم انعکاس این وقوف را درون اذن فقره خود صبر داده است.

این وب سایت با تیتر «۶۰۰ هزاره یورو در چمدان؛ پرسپولیس راهکار غیر متعارفی پیشنهاد کرد» نوشت: «پرسپولیس، قهرمان لیگ ایران می خواهد باقی الباقی طلب برانکو ایوانکوویچ سرمربی خود را که ۶۰۰ هزار یورو است بوسیله عارض نقد پرداخت کند. این اقدام بوسیله پندار تحریم ها است و ارجاع بانکی پول میسر نیست. برانکو ایوانکوویچ باید به تهران برگردد و یک چمدان انباشته از پول بگیرد. محفل می خواهد تیمار مربی خود را حفظ و هم از شکایتش بوسیله فیفا جلوگیری کند. »

اشپیگل در دنباله آورده است: «ایران به خاطر بایکوت ها قادر به عمل عملیات بانکی بین المللی تراشیدن و بخاطر همین امکان پرداخت پول مربیان خارجی حیات ندارد. بوسیله همین خاطر است که کارلوس کی روش سرمربی سابق ایران و وینفرد شفر به فیفا شکایت کرده اند. هر دو مربی هنوز از ایران بستانکار هستند. با این حساب اینکه فدراسیون فوتبال ایران چطور می خواهد قرارداد میلیونی مارک ویلموتس سرمربی جدید ایران را صیقل کند جای استفسار دارد. »
مایکروسافت درون سال ۲۰۱۶ سندیت داده ای به ابهت بیش از ۱۰ میلیون شمایل متشکل از ۱۰۰ هزار تمثال از چهره ی افراد ایجاد کرد. حال، فایننشال تایمز گزارش داده است مایکروسافت اخیرا در مکنون گیرایی داده ی ام اس سِلِب (MS Celeb) را از اینترنت حذف کرده است.  مقاله های مرتبط:آیا باید فناوری تشخیص چهره را پذیرفت یا از آن واهمه داشت؟آیا فناوری تشخیص چهره نگران کننده است؟

MS Celeb قبل از اینکه از روی اینترنت برداشته شود، بزرگ ترین گیرایی داده ی تشخیص چهره ی عمومی در جهان محسوب می شد. صیت گذاری Celeb بوسیله پندار حیات چهره ی شخصیت های مشهوری (سلبریتی) است که داخل شان داده صبر گرفته شده بود. بوسیله گفته ی فایننشال تایمز، رضایت بسیاری از افرادی که درون این پایگاه داده درگاه داشتند، بخاطر استعمال از تصویرشان تو دیتابیس جلب نشده بود؛ بلکه مایکروسافت با جستجوی اینترنت، عکس ها و ویدیوهایی که مجوز کریتیو کامنز (Creative Commons) داشته اند، آن ها را گردآوری کرده بود (عکس هایی که مجوز کریتیو کامنز دارند را می قابلیت برای مقاصدی چون تحقیقات علمی تک مصرف راحتی انصاف). مجله ی فایننشال تایمز مجموعه ای را یافته بود که دربرگیرنده چهره های شهروندان ویژه و روزنامه نگاران امنیتی همانند کیم زتر، آدرین چن و جولی بریل (از مسئولان پیشین FTC) و تعدادی فرد مشهور دیگر حیات.

مقاله های مرتبط:چروک قصد دارد با هوش مصنوعی بر انسان نظارت کند

مایکروسافت به فایننشال تایمز گفته وجود: «این وب سایت برای اهداف آکادمیک درنظر گرفته شده است و توسط کارمندی که حالا با مایکروسافت همکاری ندارد، گردانده می شود.» چندین باهم اتحاد کردن از جمله IBM، پاناسونیک، انویدیا، علی بابا و هیتاچی از مجموعه ی MS Celeb استفاده می کرده اند. شرکت های سنس تایم (Sensetime) و مگوی (Megvii) همچنین از این مجموعه مصرف می کردند. این دو شریک تأمین کنندگان مقامات گره درون شین ژیانگ هستند که در آن فن شناسی تشخیص چهره و شعور مصنوعی برایردیابی و دستگیری گروه های اقلیت نظیر مسلمان اویغور تک مصرف صبر می گیرد. سنس تایم در اواخر سال ۲۰۱۸ زیاد از ۴.۵ میلیارد دلار ارزش داشت و سیستم های سنس توتم (SenseTotem) و سنس فیس (SenseFace) توسط بخش های مختلف نماینده چروک کاربرد می شد. مگوی که توانسته است اخیرا حدود ۷۵۰ میلیون دلار جذب تنخواه کند، صاحب فن شناسی با صیت Face است که داخل گزارش دیدبان حقوق بشر، پلیس شین ژیانگ از آن بخاطر پیدا کردن اقلیت های نژادی تو چروک استفاده می کرده است. بوسیله گزارش نیویورک تایمز، هر دو شرکت ادعا دارند از اینکه از کند افزارشان برای طبقه بندی نژادی اقلیت ها کاربرد می شده، مطلع نبوده اند.

هنوز روشن زدودن که آیا داده های MS Celeb بوسیله طور موکد در برنامه ی تفکیک نژادی شین ژیانگ نقش داشته اند یا خیر؛ و درصورت نقش داشتن، مجموعه داده های مایکروسافت در ترقی ی این فناوری چقدر تأثیر داشته است. محققان مگاپیکسل ادعا دارند مایکروسافت به وضوح نتوانسته است کسانی را که از شان داده کاربرد می کردند، کنترل کند. براساس یکی از نمودارهای مگاپیکسل، در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ چین درصدر سیاهه استعمال کنندگان از گیرایی داده ی MS Celeb قرار داشته است.



مایکروسافت مخالفت خود را در تک استفاده از این فناوری برای نظارت دولتی اعلام کرد. ردموندی ها در دسامبر سال ۲۰۱۸ از شریک ها خواسته بودند روشی امنیتی برای جلوگیری از سوءاستفاده از این فن شناسی توسعه دهند و از دولت ها نیز التماس کرده بودند تا برای استفاده از فن شناسی تشخیص چهره قوانینی طرز کنند. مایکروسافت پیش از این نیز داخل پستی وبلاگی به امکان بالقوه ی سوءاستفاده ی دولت ها از فناوری تشخیص چهره اذعان کرده بود. پیش تر درون ماه آوریل، مایکروسافت درخواست پلیس کالیفرنیا برای گمارش فناوری نمره چهره در ماشین های پاسبان و دوربین واقع شده درون لباس مأموران پلیس را رد کرده بود؛ چرا که به عقیده ی ردموندی ها، استفاده از فن شناسی تشخیص چهره به این رخ مقدور وجود نسوان و اقلیت ها را مورد تبعیض قرار دهد.

بااین حال، حسن مشیت و اقدامات اعتراضی مایکروسافت بوسیله همین مدل محدود می شود. به گزارش فایننشال تایمز، تمامی کسانی که تاکنون موجودی داده ی MS Celeb را دانلود کرده اند، به آن دسترسی دارند و این کلکسیون داده همچنان ازطریق گیت هاب، دراپ باکس و Baidu Cloud در دسترس است. بیشتر بخوانید:Project xCloud؛ هرآنچه باید درباره سرویس گیمینگ ابری مایکروسافت بدانیدنمایش کلکسیونی جذاب از خودرو و موتورسیکلت فیلم های علمی تخیلی درون ملکی پیترسنتسلا مدل ۳ ساخت چروک تا ۱۰ ماه آینده با ارزش اندک نمایش خواهد شدمایکروسافت، سرفیس با نمایشگر دوگانه را در رویدادی تویی به نمایش گذاشتانقلاب علمی چین؛ بسرنوشت شوم دچار کردن سومین: جاده علمی گره به سوی اروپا می جوی
بیماری فیبرومیالژیا سندرم رایج و مزمنی است که همراه با درد جسمی و اختلال روانی است. معمولا علائم فیبرومیالژیا با علائم آرتریت یا التهاب مفصلی مغلوط پژمرده می شود. بااین حال، برخلاف آرتریت هنوز واضح ازاله که این مصیبت باعث ایجاد التهاب یا آسیب مفصلی یا عضلانی هم می شود خواه نه. بیماری فیبرومیالژیا مانند بیماری روماتیسم بوسیله دیدن می رسد، زیرا درون بافت نرم یا بافتن همبندی درد ایجاد می نرم. درون امتداد بیشتر با این بیماری، علائم، دلایل و راه های درمان آن آشنا می شوید. حتما بخوانید:۱۶ راهکار بخاطر مقابله با درد رماتیسم مفصلیعلت درد فک و همه چیز درباره عوامل، راه های پیشگیری و درمان آنواسکولیت چیست، چه عوارضی دارد و چگونه تداوی می شود؟

با توجه بوسیله آمار ارائه شده از سوی مؤسسهٔ ملی آرتریت و بیماری های اسکلتی عضلانی و بیماری های پوستی (NIAMS)، تو حدود ۵ میلیون نفر از افراد بالای ۱۸ سال در ایالات متحده مبتلا به بلای ناگهانی فیبرومیالژیا هستند و ۸۰ تا ۹۰ درصد از این بیماران را نسوان تشکیل می دهند. نکاتی درباره مصیبت فیبرومیالژیا بلای ناگهانی فیبرومیالژیا موجب درد منتشرشونده، خستگی جدی و سایر ناراحتی های جسمی می شود. علائم آن شبیه آرتریت است، اما فیبرومیالژیا بوسیله جای مفاصل، روی بافت نرم تأثیر می گذارد. انگیزه پا بر جا آن ناشناخته است، اما عوامل خطرآفرین محتوی آسیب های ناشی از ضایعه (تروما)، آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی)، سایر بیماری های خودایمنی مانند لوپوس و عوامل ژنتیکی می شود. درمانی بخاطر این بیماری وجود ندارد، ولی داروها، ورزش، طب سوزنی و رفتاردرمانی می تواند بوسیله کاهش علائم و بهبود کیفیت خواب کمک کند. علائم بیماری فیبرومیالژیا



علائم رایج این بیماری عبارت اند از: درد منتشرشونده؛ درد و گرفتگی فک؛ درد و خستگی عضلات صورت و بافتن های فیبری مجاور؛ خشکی مفاصل و عضلات در هنگام صبح؛ سردرد؛ الگوهای نامنظم خواب؛ سندرم رودهٔ تحریک پذیر (IBS)؛ دوره های دردناک قاعدگی؛ سوزش (مورمور شدن) و بی حسی درون دست و پا؛ سندرم پای بی راحتی (RLS)؛ حساسیت بوسیله سرما خواه گرما؛ مشکلات ذهن و تمرکز که بوسیله فیبرو فوگ نامی است؛ خستگی قطعی.

گاهی موارد مافوق هم ممکن است حیات داشته باشد: مشکلات بینایی؛ حالت تهوع؛ مشکلات لگنی و ادراری؛ اضافه وزن؛ سرگیجه؛ علائمی متشابه سرماخوردگی یا آنفولانزا؛ مشکلات پوستی؛ علائم درد در قفسهٔ سینه؛ رنجش و اضطراب؛ مشکلات تنفسی.

این علائم می توانند در طول زندگی هر شخص در هر زمانی جلوه گر شوند، ولی اغلب در حدود ۴۵ سالگی گزارش داده می شوند. روش های تداوی بیماری فیبرومیالژیا



ازآنجاکه کنترل فیبرومیالژیا ممکن است دشوار باشد، حتما به مراقبت های پزشکی حاجت دارد. فیبرومیالژیا نوعی سندرم است؛ بنابراین هر بیمار مجموعه ای از علائم متفاوت را تجربه خواهد کرد و بوسیله همین دلیل ارائهٔ برنامهٔ درمانی فردی برای ناسالم ضروری خواهد بود.

برای درمان مصیبت فیبرومیالژیا چندی از موارد زیر یا تمامی آنها کار کننده است: برنامهٔ ورزشی فعال؛ طب سوزنی؛ روان درمانی؛ تعدیل رفتار؛ درمان کایروپراکتیک (یا درمان دستی که با تکنیک هایی مانند مکان انداختن و نظایر آنها دردهای اسکلتی را رفع می بطی ء)؛ ماساژ؛ علاج جسمانی؛ داروهای ضدافسردگی با دوز پایین، گرچه این درمان در اولویت زدودن.

افراد مشغول به فیبرومیالژیا باید با پزشک خویشتن همکاری کنند تا به برنامهٔ درمانی مناسبی برسند که نیکوترین نتایج را بوسیله همراه داشته باشد. داروها



داروهایی که برای علاج بلای ناگهانی فیبرومیالژیا تجویز می شوند، امکان پذیر است بخاطر درمان علائم مشخصی از آن استفاده داشته باشند.

این داروها ممکن است محتوی داروهای بدون نسخهٔ ضددرد باشند. بااین حال اتحادیهٔ مبارزه با روماتیسم اروپا (EULAR) تو آخرین به روزرسانی دستورالعمل های سال ۲۰۱۶، نصیحت ای درباره استفاده از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) برای علاج فیبرومیالژیا منتشر کرد.

داروهای ضدافسردگی مانند دولوکستین (Duloxetine) یا سیمبالتا (Cymbalta) و میلناسیپران (Milnacipran) یا ساولا (Savella) امکان پذیر است به کاهش درد کمک درنگ. البته داروهای ضدتشنج مشابه گاباپنتین که به نشانی نورونتین اندوه شناخته می شود و پرگابالین (pregabalin) یا لیریکا (Lyrica) حزن ممکن است فتوا شود.

بااین حال، بررسی ای مدال می دهد که بیماران بوسیله دلیل مؤثر نبودن این داروها درون تسکین درد یا به سبب تأثیرات نامطلوب شان، اغلب استفاده از آنها را ایستا می کنند.

درهرحال، بیماران باید داروهای مصرفی خود را بوسیله پزشک اطلاع دهند تا از اثرات جانبی و تداخل آنها با سایر داروها پیشگیری شود. ورزش

ترکیبی از ورزش هوازی و تمرینات مقاومتی خواه تمرینات قدرتی در فدایی از بیماران، با کاهش درد، حساسیت، گرفتگی و اختلال خواب همراه است.

اگر متوجه شدید ورزش در گشایش علائم تان تأثیر دارد، برای مشاهدهٔ پیشرفت حتما به برنامهٔ ورزش تان پایبند باشید. تمرینات بدنی با یک خودی یا مربی ورزشی می تواند به استمرار برنامهٔ ورزشی تان دستیار کند. طب سوزنی



برخی از بیماران پس ازآن از مبدا درمان طب سوزنی برای فیبرومیالژیا، بهبود چونی عمر شان را تجربه کرده اند. تعداد جلسات موردنیاز به علائم و شدت بیماری بستگی دارد.

مطالعه ای نشان داده است از هر ۵ نفر مبتلا به فیبرومیالژیا، یک نفر از آن ها ظرف دو سال از زمان تشخیص آن، از طب سوزنی مصرف کرده است. پژوهشگران مولود گرفتند که طب سوزنی مقدور است جهت بهبود درد و گرفتگی شود، بااین حال باید مطالعات بیشتری ادا شوند. درمان تعدیل رفتار

درمان تعدیل اقدام نوعی از رفتاردرمانی شناختی (CBT) است که هدف آن کاهش رفتارهای منفی، استرس زا و اضافه دهندهٔ درد و درون مقابل، بهبود رفتارهای ذهن آگاهانه و مثبت است. این درمان شامل یادگیری مهارت های مقابله ای جدید (coping skill) و مشق های خودآرام سازی یا ریلکسیشن را دربرمی گیرد. انگیزه بیماری فیبرومیالژیا

علت دقیق فیبرومیالژیا مشخص نیست. بااین حال، درحال حاضر تصوراتی در زمینهٔ روماتولوژی وجود دارد که نشان می دهد فیبرومیالژیا نوعی بیماری است که سیستم مرکزی فهم درد در عدد را با مشکل مواجه می کند که تو آن بدن نسبت بوسیله محرک های عاطفه درد نفوذ شدیدتری نشان می دهد.

تعداد زیادی از عوامل خطرساز احتمالی برای ابتلا به بیماری فیبرومیالژیا وجود دارد. فدایی از این عوامل عبارت اند از: رویدادی استرس زا و احساسی یا فیزیکیِ تروماتیک مانند عارضه خودرو؛ آسیب های عودکننده؛ آرتریت روماتوئید یا سایر بیماری های خودایمنی مانند لوپوس؛ مشکلات وسیله تندخو مرکزی (CNS)؛ روش هایی که ژن های ما نحوهٔ پردازش درد را نسبت به محرک های مختلف تنظیم می کنند.

علاوه براینها، فیبرومیالژیا می تواند ارثی نیز باشد. زنانی که بستگان نزدیک مبتلا به فیبرومیالژیا دارند، گمان بیشتری دارد که بوسیله این بیماری مبتلا شوند.

افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید، لوپوس، یا آرتریت ستون فقرات، اسپوندیلیت آنکیلوزان شناخته شده و همچنین بیماران مشغول به سایر بیماری های روماتیسمی، بیشتر از سایرین درون معرض خطر ترفیع فیبرومیالژیا قرار دارند. امتیاز بیماری فیبرومیالژیا

نمره فیبرومیالژیا مقدور است مدتی طول بکشد، چون علائم آن متشابه بیماری های دیگر مانند کمتر کاری تیروئید است. پیش از تشخیص فیبرومیالژیا، پزشک ابتدا باید بتواند بلای ناگهانی های مشابه آن را رد بطی ء.

هیچ تست آزمایشگاهی بخاطر این بیماری وجود ندارد و به همین دلیل احتمال تأخیر یا خطا در تشخیص زیاد است.

بخاطر تشخیص فیبرومیالژیا می قابلیت از سه گانه نمونه زیر که تا کنون شناخته شده اند، مصرف کرد: درد و علائم تو متجاوز از ۱۹ سرنوشت شناخته شده بدن بخاطر متجاوز از یک هفته، همراه با خستگی، خواب نامطلوب خواه مشکلات شناختی. فداکار از علائم گفته شده تو این مطلب که حداقل ۳ ماه به کشش انجامیده باشند. علائم مریض به شکلی باشد که نتوان آنها را دقیقا به هیچ یک از بلای ناگهانی های مشابه دیگر نسبت داد.

پیش ازاین برای تشخیص این بلای ناگهانی از تست «نقاط احساساتی» استفاده می شد، ولی امروزه دیگر از این روش برای تشخیص فیبرومیالژیا کاربرد نمی شود. رژیم غذایی برای بهبود علائم فیبرومیالژیا



برای گشایش علائم فیبرومیالژیا، رژیم غذایی با ویژگی های زیر پیشنهاد می شود: غذاهای پرانرژی با قند پایین: غذاهایی متشابه بادام، لوبیا، بلغور رود دوسر، آووکادو و توفو (پنیر تهیه شده از سویا) که مقادیر اضافی فیبر دارند، اما قند اضافی ندارند. این غذاها می توانند با معاون به افزایش کارمایه درون طول روز، بوسیله بهبود علائم خستگی ناشی از این مصیبت کمک کنند. کف نفس از غذاهایی که گلوتن دارند: یک مطالعه تو سال ۲۰۱۴ نشان داده که دریافتن به گلوتن می تواند در ابراز فیبرومیالژیا مؤثر باشد. این مطالعه نشان می دهد که حذف غذاهای حاوی گلوتن از رژیم غذایی امکان پذیر است درد را تا اینکه درون بیمارانی که بیماری سلیاک ندارند، کاهش دهد. این رژیم غذایی می تواند برای کاهش التهاب هم به امر رود. حذف الیگوساکاریدها، دی ساکاریدها، مونوساکاریدهای قابل تخمیر و پولیول ها خواه فودمپ (FODMAP):مطالعات اخیر مدال داده که رژیم غذایی با فودمپ پایین می تواند اثرات امیدوارکننده ای بر معیار درد در افراد مشغول به فیبرومیالژیا داشته باشد. حذف مواد افزودنی و اکسیتوتوکسین ها:گزارشی نشان داده که حذف مواد افزودنی مانند اسپارتام و مونوسدیم گلوتامات (MSG) از رژیم غذایی می تواند علائم درد را به مدل قابل توجهی کاهش دهد. هنگامی که این مواد افزودنی در رژیم غذایی بعضی از افراد داخل این پژوهش صبر گرفت، دردشان افزودن پیدا کرد. خوردن دانه ها و مغزهای بیشتر:شواهدی که رابطهٔ یمین بین بذر ها، مغزها و بهبود علائم فیبرومیالژیا را تأیید کند بسیار اندک هستند. بااین حال، این خوراکی ها حاوی موادمعدنی و موادمغذی مغذی هستند که ممکن است به افراد مبتلا بوسیله این بیماری کمک کند. به رژیم غذایی تان پایبند باشید

حفظ رژیم غذایی متعادل و وزن کم ارزش برای سلامتی اهمیت زیادی دارد و می تواند کیفیت عمر افراد را بهبود بخشد. مطالعات نشان داده است افراد مبتلا به فیبرومیالژیا و چاقی، بعد از کاهش پیمانه کیفیت زندگی و علائم دردشان بهبود روشن کرده است.

پژوهش های بیشتری باید درباره اثرات رژیم غذایی به خشکی امدن فیبرومیالژیا انجام شود. بااین حال داشتن رژیم غذایی با قند و گلوتن کم، نقطهٔ فاتحه انعام است. مطمئنا آزمودن این گزینه ها برای کمک به تداوی هیچگاه ضرری ندارد. نقاط حساس در بیماری فیبرومیالژیا



نقاط حساس، نقاط مشخصی از بدن هستند که فیبرومیالژیا باعث بیشترین درد در آنها می شود. قفا سر، زانوها و آرنج ها بعضی از این نقاط حساس هستند. درد همچنین می تواند در گردن و شانه ها، باسن و قسمت بالای قفسهٔ سینه افزایش یابد.

پزشکان برای تشخیص فیبرومیالژیا از چگونگی فایده بیمار بوسیله فشار در این نقاط کاربرد می کردند. بااین حال به نظر نمی رسد که این روش بخاطر تشخیص این بیماری نکته سنج باشد. به همین دلیل امروزه از نقاط دردناک به نشانی یک شاخص زیبنده متکی برای فیبرومیالژیا کاربرد نمی شود.

تزریق داخل این نقاط به هیچ اسکناس اندرز نمی شود. امروزه فیبرومیالژیا را به جای مناطق یا نقاط خاصی از درد، با شدت درد مزمن و نوع آن می شناسند. چشم انداز این بیماری

هیچ درمان شدید بخاطر فیبرومیالژیا بود ندارد، اما درحال مجهز گزینه های درمانی بیشتر و معیارهای تشخیصی بهتری در دسترس است.

تا زمانی که بیمار برنامهٔ درمانی خود را پیگیری می کند، علائم می تواند به شکل قابل توجهی گشایش یابد. درون ادامه بخوانید: گوناگون مصیبت های خودایمنی، تیر ها، امتیاز و درمان آنها

مقاله صوتی

مدت ۲ روزگار و ۲۰ دقیقه قالب فایل MP3 گوینده مژگان اصغری حجم ۴۹ مگابایت تعداد فایل ۱۰ فایل صوتیمجموعه صوتی علائم، پیشگیری و درمان مصیبت ها



صلح و صفا ارزشمندترین مایملک انسان است

9،000 تومان مشاهده مقاله صوتی
امروزه صنعتی گردشگری یکی از چند صنعت لایق منفعت ساز در جهان است. گردشگری سلامت زیرمجموعه ای از صنعتی گردشگری بوده که در حال توسعه روز افزون است. هم حالا در گیتی بیش از ۱۴ میلیون نفر به سرود درمان بوسیله خارج از سرزمین خود سفر می کنند و این تعداد در حال رشد است.
اداره جهانی گردشگری، گردشگری سلامت را اینطور تعریف می کند: نوعی از گردشگری که به عزیمت حفظ، گشایش و بازیابی سلامتی جسمی و انتزاعی ارتکاب می شود. مدت این نوع گردشگری متجاوز از ۲۴ ساعت و کم از ۱ سال است. انواع گردشگری اشتی گردشگری تندرستی چیست؟

این نوع مسافرت بخاطر استقلال از تنش های زندگی یومیه و تجدید قوا ادا می شود. در گردشگری تندرستی، بی همتا مصیبت جسمی خاصی ندارد. این گردشگری سلامت شامل بازرسی و مداخله پزشکی نیست. مسافرت به ایالت های سلامت و مناطق دارای چشمه های آب معدنی و آب گرم تو این قسمت قسمت کردن راحتی می گیرد. گردشگری درمانی چیست؟

این جنس گردشگری سلامت، بخاطر درمان برخی بیماری ها و سپری کردن دوران نقاهت انجام می شود. این اسلوب تداوی زیر نظارت و مداخله پزشکی انجام می شود. داخل این روش هم، مسافرت به مناطق دارای چشمه های آب معدنی، آب گرم و … معمول است. مدیکال توریسم چیست؟

مسافرتی که برای درمان مصیبت های جسمانی یا عمل جراحی عمل می شود. مدیکال توریست (گردشگری پزشکی)، زیر دید پزشک، درون درمانگاه ها و مراکز درمانی انجام می شود. داخل مدیکال توریسم بیمار پس از درمان حاجت به استفاده از خدمات گردشگری درمانی دارد. برای وارسی بیشتر و خواندن اینکه مدیکال توریسم چیست میتوانید به این لینک مراجعه کنید. چرا گردشگری سلامت در میان بیماران محبوب است؟ بیماران بوسیله دنبال قیمت های ارزان تر هستند. بیماران می خواهند کیفیت بالاتری از تداوی را به مشت آورند. درمان درون کشورشان در دسترس نیست. نیازمند درمان درون اسرع وقت و خارج از صف هستند. چند مقصد گران کردن گردشگری پزشکی تایلند

سالانه متجاوز از ۲ میلیون مراجع اجنبی دارد. فاتحه مراجعین:

آمریکا، کانادا، خاورمیانه، اروپا و کشور های همجوارش را میزبانی می کند. ویژگی های تایلند:

مقرون به صرفه بودن نفقه ها، سطح پیشرفته پزشکی و استانداردهای بین المللی، زمان انتظار کوتاه، امکان تفریح تو به خشکی امدن درمان محبوب ترین خدمات درمانی:

خدمات ارتوپدی، مصیبت های سرطان، جراحی پلاستیک، دهان پزشکی، چشم پزشکی، درمان ایدز ترکیه

سالانه بیش از ۷۰۰ هزار نفر را میزبانی می نرم. ترکیه در دهه گذشته خود را به سطح استاندارد های جهانی رسانده است. ویژگی های ترکیه:

وابستگی با مراکز برتر جهانی مثل دانشگاه جان هاپکینز و افزایش تجربه های بین المللی پزشکان، تجهیزات پیشرفته، خدمات تمام عیار شبیه انتقال مجانی به بیمارستان، مسکن، کمک های اصطلاح محبوب ترین خدمات درمانی:

جراحی، چشم پزشکی، سرطان، قلب، ارتوپدی، جراحی پلاستیک و وحدت اعضا هندوستان

سالانه بیش از ۴۶۰ هزار ناتندرست مراجع دارد. مبدا مراجعین:

بنگلادش، عراق، نیجریه، کنیا، پاکستان. تعداد مراجعین از آمریکا، کانادا و اروپا داخل حال افزودن است. مراجعین اجنبی سالانه ۲۵ درصد اضافه می یابند. محدودیت های هند:

سطح بالای محافظت های پزشکی، مقدار های پایین تر علاج (نسبت به آمریکا ۱۰ برابر کمتر)، هزینه دوا بیش پایین (نسبت بوسیله آمریکا ۱۰ تا ۱۷ برابر ارزان نمدار)، پزشکان سرشناس، حاضر بودن حیات مانع زبانی و عرف زبان انگلیسی. محبوب ترین خدمات درمانی:

هند بخاطر جراحی بهینه گزینه است: پیوند، سرطان، سرطان خون، جراحی قلب، گوش، حلق و بینی اجبار جنوبی

سالانه بیش از ۷۰۰ هزار مراجع دارد. فردی های زور جنوبی:

مراحل بسیار سختگیرانه در آموزش پزشکی، بیمارستان های معتبر بین المللی، تجهیزات پیشرفته و نوسازی ۳ تا ۵ ساله آنها (تجهیزات تاسیس سامسونگ، ال جی و هیوندای اجبار هستند). کره از محاسبه مدل تجهیزات داخل سطح دوم جهانی قرار دارد. محبوب ترین خدمات درمانی :

سرطان معده، ارتوپدی، پوست و چکاپ آلمان

سالانه ۲۵۰ هزار مراجعه از ۱۷۰ ملک ویژگی های آلمان:

فن آوری های نوین بیمارستانی و دقیق ترین وسیله های تشخیصی، استاندارد بالای خدمات و دارو ها، شفافیت ارج (هزینه علاج داخل آلمان ۲ تا ۳ طبق ترکیه و تایلند است) محبوب ترین خدمات درمانی:

هر نوع اختلالی مخصوصا درمان سرطان، جراحی قلب، اعصاب، ارتوپدی و سرطان خون اسپانیا

اسپانیا از آلمان محبوبیت کمتری دارد اما هر ساله میزان مراجعه از بریتانیا، فرانسه، آمریکا بوسیله آن بیشتر می شود. ویژگی های اسپانیا:

رتبه پنجمِ جهیز مراقبت بهداشتی داخل جهان، نفقه های کم نسبت به آمریکا و کانادا، نصیب و قسمت علاج تو تعطیلات و اقلیم کم قیمت برای تفریح. محبوب ترین خدمات درمانی:

جراحی مغز و اعصاب، سرطان، ارتوپدی، سرطان خون، سرطان کودکان ایران

سالانه حدود ۳۰۰ هزاره مراجعه دارد. ویژگی های ایران:

پزشکان سرشناس و بین المللی، هزینه های بسیار پایین درمان، زمان انتظار کوتاه، امکان تفریح و گردشگری در کنار درمان محبوب ترین خدمات درمانی:

جراحی های عمومی، مغز و اعصاب، بیرونی و عروق، چشم پزشکی، تداوی های ناباروری، جراحی های پلاستیک
برای دسترسی به خدمات درمانی و پزشکی در ایران می قابلیت از طریق شرکت های توریسم درمانی رفتار کرد.
بهینه سایت توریست سلامت خدماتی تام و یکپارچه شامل موارد عرشه را داخل اصالت گردشگران اشتی فراغت می دهد:

  ارائه خدمات درمانی

مهم ترین نیاز یک گردشگر سلامت، خدمات درمانی مفت است. این خدمات باید شامل بهینه چونی و مقیاس ممکن باشد. یک شرکت توریست سلامت از مراکز با کادر درمانی توانمند و مجرب استفاده می کند. حسن نام پزشکان نقش مهمی درون جذب گردشگران اشتی دارد.
اتفاق تو زنجیره درمان بی آرامی از مواردیست که جلال اضافی دارد. خدمات اقامتی

هر گردشگر سلامت نیاز به محل اقامت مناسب دارد. جذب گردشگر سلامت عاری داشتن مکان اقامت تقریبا غیر ممکن است.
خدمات گردشگریمعمولا گردشگران اشتی یک خواه چند همراه با خود دارند. برای حفظ روحیه و نشاطِ همراه و حتی خویشتن ناخوش نیاز است که اماکن تفریحی درون دسترس گردشگر مصونیت باشد.

بخاطر آشنایی با سایر کشورهای ارائه دهنده خدمات مدیکال توریسم میتوانید اینجا کلیک کنید.

شرکت های گردشگری سلامت چه امکاناتی را در اصالت گردشگران سلامت قرار می دهند؟ ترانسفر و خدمات فرودگاهی و بین شهری:

این همکاری ها پروگرام مسافرت گردشگر را از پیش تنظیم می کنند و تو سریعترین زمان ممکن کار های اداری را ارتکاب می دهند. خدماتی اختصاصی از عموم گیت، کانتر پذیرش بار، باجه بانک جهت دگرگونی ارز و امور بانکی و دریافت ویزای درمانی، تمهید بلیط های پرواز و جهانگردی های شهری و بین شهری، تهیه بیمه مسافرتی مترجم و لیدر:
یکی از نیاز های ضروری گردشگر خارجی مترجم همراه است. مترجم ها معمولا تو طول جلسات درمانی همراه گردشگر هستند. از انفراد های مترجم خوب تسلط به اصطلاحات پزشکی در زبان نخست و مقصد است.
لیدرها اطلاعات لازم برای تفریح و گردشگری را دارند که عبارتند از اطلاعات لازم در تک جا های دیدنی، آداب و رسوم، جا های مفت برای غذا خوردن، تفریح، خرید و زمان بندی ارزان بخاطر ماتم وگذار. خدمات درمانی و پزشکی:

دسترسی بوسیله خدمات ویژه و طالع دهی آزاد در مراکز درمانی، امکان دسترسی آنلاین گردشگر سلامت به پزشک در پیرامون نقاهت

خدمات گردشگری و اقامت: این خدمات به عزم آسایش و رفاه ناتندرست و همراهان او داخل اختیار گردشگران سلامت استراحت می گیرد.
ابراهیم محمدولی در گفت وگو با ایسنا، گفت: امروز (۹ خرداد) بها سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، مبلغ کامل طرح متاخر چهار میلیون و ۶۴۳ هزاره تومان، نیم مسکوک دو میلیون و ۶۳۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۸,۰۰۰ تومان است.

او نیز قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار را یک میلیون و ۸۲۶ هزاره تومان و ارزش هر گرم طلای ۱۸ عیار را ۴۲۱ هزاره و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران، علت کاهش ارج زر داخل روزهای گذشته را بوسیله کاهش قیمت طلای جهانی مربوط دانست و اضافه کرد: کاهش قیمت دلار نیز روی کاهش قیمت طلا معلول می گذارد، چرا که این مرزوبوم ها به صورت مکمل ادا می کنند.

محمدولی همچنین وجود نوسانات درون بازار را علتی برای کاهش معاملات توصیف کرد و با این حال اقدامات بانک مرکزی را بخاطر خلق کردن آرامش و محرر داخل میدان مثبت تقویم کرد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته (هشتم خرداد) هر قطعه سکه کامل بهار آزادی طرح متاخر چهار میلیون و ۶۳۰ هزار تومان فروخته شد. اما هر قطعه مسکوک تمام بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر ماند و چهار میلیون و ۵۸۰ هزاره تومان مقدار خورد. همچنین هر قطعه نیم سکه به ارج دو میلیون و ۶۲۰ هزاره تومان معامله شد.
پسوریازیسSGHAROOOON ناخن، نوعی بیماری مربوط به ناخن های دست و پاست که باعث اثرات فیزیکی و احساسات ناخوشایند روی بی همتا مشغول می شود. این بیماری تداوی دارد، اما دورهٔ علاج آن قدری کامل است. حتما بخوانید:قارچ ناخن؛ علت ایجاد، علائم، درمان پزشکی و خانگی آنعلت لکه سفید روی ناخن و رویه های از بین بردن آنعلت در گوشت فرو عدول کردن ناخن و تداوی آن پسوریازیس ناخن چیست؟ علائم پسوریازیس ناخن روش های درمان پسوریازیس ناخن درمان های غیردارویی پسوریازیس ناخن درمان های هومیوپاتی پسوریازیس ناخن درمان های خانگی پسوریازیس ناخن عفونت قارچی ناخن زمان مراجعه به پزشک پسوریازیس ناخن چیست؟

پسوریازیس ناخن نوعی بیماری مزمن جهیز امن بدن است. علائم این بیماری از خفیف تا جدی متغیرند. پسوریازیس مبدا علت تغییراتی در تحت پوست می شود؛ به طوری که بوسیله نظر یک بغرنج پوستی می آید و سپس به ناخن ها فاجعه می زند.

سلول های پوستی معمولا هر ۲۸-۳۰ روزی بازسازی می شوند. وقتی بی نظیر به پسوریازیس پلاکی مبتلا می شود، جهیز پناه بدن او بیش از اندازه کوشا شده و باعث می شود سلول های پوستی هر ۳ یا ۴ روز یک بار بازسازی شوند. در نتیجه، فدایی از بخش های پوست، کلفت، قرمز می شود و فرد احساس خارش می بطی ء.

پسوریازیس ناخن نوعی مصیبت پوستی است، زیرا ناخن ها بخشی از پوست به حساب می آیند. آنها از گوهر ناخن و جایی که کوتیکول صبر دارد، رشد می کنند. بوسیله همین برهان این بیماری می تواند گوهر ناخن را بنده کند.

بررسی های اجرا شده نشان می دهد ۸۰ تا ۹۰ درصد افرادی که به پسوریازیس پلاکی مبتلا هستند، به پسوریازیس ناخن هم مبتلا می شوند. همچنین ۷۰ تا ۸۰ درصد افراد مبتلا بوسیله آرتریت پسوریاتیک، پسوریازیس ناخن هم دارند. درحالی که فقط ۵ درصد از افراد مشغول به پسوریازیس ناخن، بوسیله انواع دیگر این بیماری مشغول می شوند. علائم پسوریازیس ناخن



از علائم پسوریازیس ناخن می توان به موارد عرشه رمز کرد: دندانه دار شدن ناخن یا ایجاد سوراخ هایی در آن؛ نقاط سفید رنگ روی ناخن؛ ساختن شیارهایی مخلوق روی ناخن؛ تغییر شکل یا وزن ناخن؛ کلفت شدن ناخن؛ جدا شدن ناخن از بستر ناخن؛ شکستن ناخن؛ تغییر رنگ ناخن، به نعوظ شهید امکان پذیر است ته رنگ ناخن زرد یا قهوه ای شود؛ حیات خون مافوق ناخن.

نیز ممکن است شکاف هایی روی ناخن به بود آید. این شرایط اجرا برخی از کارها، شبیه خیاطی را باطراوت می یواش.

از دیگر تغییرات ناخن در پی ابتلا بوسیله پسوریازیس، می توان به موارد زیر اشاره کرد: اونیکولیز

اگر ناخن از بستر ناخن استثنا شود، فضای بین ناخن و بستر آن ممکن است عفونی شود. داخل این صورت، یک لکهٔ زرد فام روی نوک ناخن تا کوتیکول تشکیل می شود. هیپرکراتوز زیرناخنی (Subungual hyperkeratosis)

نوعی ماده گچ شبیه است که تحت ناخن شکل می گیرد و بین ناخن و بستر آن، بور ای خلق کردن می درنگ. وقتی بی مانند روی ناخن خود فشار می آورد امکان پذیر است قدری عاطفه درد نرم یا ناخن او بدون تنگ کردن تیمار دردناک باشد. موقع پوشیدن کفش هم احتمال دارد نوک انگشتان پا گزند ببینند.

علائم پسوریازیس ناخن متجاوز متغیرند و هر کدام از آنها مقدور است نشان دهنده بلای ناگهانی دیگری باشند. به طور مثال، علائم پسوریازیس ناخن می تواند متشابه نوعی عفونت قارچی ناخن، مانند اونیکومایکوز باشد. این عفونت هم باعث کلفت شدن ناخن ها می شود. علاوه برآن، اونیکومایکوز معمولا به همراه پسوریازیس ناخن به حیات می آید و می تواند این مشکل را شدت بخشد.

در این گونه مواقع نمره درست بی نهایت مهم است، زیرا روش تداوی عفونت های قارچی با پسوریازیس متفاوت است. افرادی که بوسیله پسوریازیس و درون خراج تغییرات شاگرد از این دشوار در ناخن هایشان مبتلا هستند، باید پزشک گیرایی را از ابتلا به بیماری پسوریازیس ناخن مطلع کنند. روش های درمان پسوریازیس ناخن



پسوریازیس ناخن ابد با درد همراه نیست، ولی فداکار از افراد این شرایط را ناخوشایند می بینند و ممکن است احساس خجلت کنند. درمان بوسیله موقع، جلوی وخیم شدن این بیماری را می گیرد. از وضع های درمان این بیماری می توان به موارد ذیل اشاره کرد: داروهای موضعی، مانند بذل هایی که مستقیما به روی ناخن ها مالیده می شود؛ استفاده از داروهای سیستمیک (این جنس داروها روی کل بدن اثر می گذارند)؛ سیاق علاج با تزریق دوا بوسیله ضایعه که در این روش، پزشک دارویی به بستر ناخن تزریق می کند. ۱. مصرف از داروهای موضعی

انواع کرم، پماد یا لاک الکل که حاوی مواد دون باشند به گشایش علائم پسوریازیس خفیف ناخن معاون می کنند: کورتیکواستروئیدها (corticosteroids)؛ کلسیپوتریول (calcipotriol)؛ تازاروتین (tazarotene)؛ تاکرولیموس (tacrolimus)؛

ترکیباتی از این مواد، مثل نوعی استروئید با کلسیپوتریول حزن می تواند در علاج مؤثر باشد. ۲. داروهای سیستمیک

چنانچه پسوریازیس ناخن موجب اشکال داخل طرز روبیدن فرد یا استفاده از مشت هایش می شود، پزشک امکان پذیر است داروهای سیستمیک تجویز درنگ. این نوع داروها علاوه بر ناخن ها، روی طولانی بدن بی نظیر اثر می گذارند.

از داروهای سیستمیک می توان به موارد کوچکتر اشاره کرد: متوتروکسات (methotrexate)؛ سیکلوسپورین یا نئورال (cyclosporine، Neoral)؛ رتینوئید (retinoids)، متشابه اسیترتین نئوتیگاسون (acitretin، Neotigason)؛ اپرمیلاست یا اتزلا (apremilast، Otezla). ۳. داروهای بیولوژیکی

گروه جدیدی از داروها بوسیله شهرت داروهای بیولوژیکی بود دارند که در درمان طیفی از مصیبت ها از جمله انواع بیماری های پسوریازیس موثر هستند. تعدادی از این داروها در درمان پسوریازیس ناخن اندوه طرز کار هستند. ۴. داروهای تزریقی کورتیکواستروئید

گاهی اوقات پزشک با تجویز داروهای تزریقی کورتیکواستروئید که در بستر ناخن عمل می شود، پسوریازیس ناخن را درمان می یواش. این داروها نتایج مثبتی برای برخی از بیماران دارند؛ به اختصاص اگر در پیاده شدن این داروها، از درمان های موضعی هم استفاده کنند. پزشک، برای کاهش درد تزریق ممکن است از ماده ای بی درک کننده شبیه داروهای بی حسی موضعی، مصرف کند. ۵. برداشتن ناخن

پزشک در صورت لزوم، ناخن را با یکی از روش های مادون برمی دارد: جراحی؛ تداوی با اشعهٔ ایکس؛ استفاده از نرخ بسیاری اوره درون نگرش ضرب دیده.

البته امکان پذیر است ناخنی که دوباره رشد می کند، ظاهری غیرطبیعی داشته باشد.

اگر ناخن های عفونی شده دردناک باشند، پزشک برای کاهش درد، ساختمانی تجویز می یواش. علاج های غیردارویی پسوریازیس ناخن

برخی از افراد برای درمان پسوریازیس ناخن از نوردرمانی یا لیزردرمانی استفاده می کنند. البته شواهد کمی در خصوص مؤثربودن این جنس علاج ها وجود دارد و محققان این راه ها را برای شروع درمان توصیه نمی کنند.

درمان لیزری معمولا دردناک است و در علاج های نوری از اشعه ماوراء بنفش طول موج A A مصرف می شود که ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست را افزودن. دهد درمان های هومیوپاتی پسوریازیس

ناخن سخاوت ، ژل و پمادهای هومیوپاتی ضدقارچ در تمام داروخانه ها حیات. دارد اما باید به برند و چونی آن کاملا توجه. کنید تداوی های خانگی پسوریازیس

ناخن در برخی از درمان های خانگی، از سرکه یا عروج برای گشایش علائم عفونت قارچی کاربرد می شود، اما شواهد کمی بود دارد که نشان دهد این روش ها مؤثر.

هستند بیشتر تداوی های شوهردار اثر درمانی خاصی روی پسوریازیس ناخن ندارند؛ حتی فداکار از آنها شرایط مصیبت را بدتر می کنند و مالیات جانبی ناخواسته ای به جای می. گذارند قبل از انجام دادن هر نوع درمان خانگی، حتما با پزشک رایزنی. کنید. ۱ تمیز کردن

ناخن نگهداری و ابهت به بهداشت ناخن، از ابتلا به پسوریازیس ناخن پیشگیری نمی کند، اما می تواند جلوی عفونت را. بگیرد افراد مبتلا به این بیماری باید ناخن های خود را کوتاه نگه دارند تا از ازدحام باکتری والا ناخن هایشان پیشگیری. کنند ناخن ها باید تا بستر ناخن کوتاه و سپس سوهان کشیده. شوند برای تمیز کردن آلودگی زیر ناخن ها تیمار باید انگشتان را درون آب حاوی صابون ضدباکتری فرو. برد ناخن ها را هرگز با اجسام نوک تیز تمیز. نکنید با استفاده از مرطوب کننده، ناخن ها را بطی ء نگه. دارید چنانچه انگشتان پا، طی پوشیدن ملکی به چنگال موزه برخورد کرده و آزاردهنده است، بهتر است کفش های بزرگ تیز و جادارتر. بپوشید. ۲ مصرف از رخت

آرایشی بیماری پسوریازیس ناخن، ظاهر ناخن ها را بی مزه می نرم و فداکار از افراد از این وضعیت خجالت زده می. شوند در این مواقع، آنها بوسیله سراغ لوازم آرایشی می. روند البته سوهان و لباس دادن ناخن ها می تواند ظاهر آنها را بهتر. کند بااین حال موعظه های پایین تر را فراموش: نکنید تنه برنده بوسیله ناخن و کوتیکول آن. نزنید این کار امکان پذیر است جهت عفونت شود و بیماری پسوریازیس ناخن را بدتر. کند از ناخن های جعلی استفاده. نکنید مواد کیمیایی مانند چسب ها می توانند به بستر ناخن صدمه بزنند و موجب سوزش آن.

شوند گاهی اوقات ناخن از غشا مادون آن جدا می شود که به این حالت، اونیکولیز می. گویند. ۳ مراقبت از ناخن



ها چند راهنمایی مافوق می تواند به شما درون نگهداری از ناخن هایتان کمک: کند کوتاه نگه داشتن ناخن

ها این فقره باعث می شود که ناخن هایتان همیشه تمیز بمانند و از خطر ابتلا بوسیله عفونت کم. شود همچنین ناخن ها ناچیز داخل معرض خطر شکستن و خرد شدن قرار می. گیرند مراقبت از دست

ها هنگام کار با شوینده ها، با استفاده از دستکش، از ناخن هایتان مراقبت. کنید این موضوع برای افرادی که از داروهای موضعی برای ناخن هایشان استعمال می کنند، متجاوز بنیانی. است همچنین از دستکش های لاتکس استفاده نکنید، زیرا دستکش های لاتکس موجب سوزش و خارش پوست های حساس می. شوند استعمال از تیز

کننده متخصصان همیشه توصیه می کنند که با کاربرد از محصولات مناسب، دست ها، پاها و ناخن های خود را مرطوب نگه دارید و مراقب باشید آنها خشک. نشوند البته مصرف از مرطوب کننده های بدون بو بهتر. است صدمه نزدن به ناخن

ها گزیدن و خاییدن ناخن ها سبب عفونت یا پسوریازیس ناخن می. شود عفونت قارچی

ناخن بنابر نظر انجمن پسوریازیس ملی آمریکا، حدود یک سوم افراد مبتلا بوسیله پسوریازیس ناخن، بوسیله عفونت قارچی هم مبتلا. هستند پزشک می تواند داروهایی فتوا کند که بی قراری زمان به تداوی هر دو بلای ناگهانی.

بپردازد اگر ویژگی به عفونت قارچی مبتلا باشد، پزشک مقدور است یکی از داروهای دون را بخاطر او تجویز: کند تربینافین با نام تجاری (لامیسیل- terbinafine) Lamisil ایتراکونازول با نام تجاری (اسپورانوکس- itraconazole)

Sporanox البته این داروها عوارض جانبی شدیدی، از جوش های پوستی گرفته تا صدمات کبدی،.

دارند عفونت قارچی معمولا بخشی از ناخن را که از قبل نمو کرده، برده می کند، اما پسوریازیس ناخن می تواند بوسیله ناخن های در حال نمو هم زخم. بزند داروهای موضعی درمانی پسوریازیس هرگز نمی توانند به این ناحیه از ناخن برسند و بوسیله همین دلیل پزشک مجبور به فتوا داروهای خوراکی می. شود زمان رجوع بوسیله



پزشک خوشبختانه مصیبت پسوریازیس ناخن، مسری نیست و با درمان مناسب، علائم این بیماری کنترل خواه کاملا برطرف می. شود به محضِ مشاهده این بلای ناگهانی یا عفونت قارچی، به پزشک مراجعه. کنید این موضوع برای افرادی که سابقه پسوریازیس ناخن دارند، مهم. است کلام

ته علاج های متعددی برای این بیماری وجود دارد که برای فدایی افراد تأثیرگذار. حلق بهبود علائم زمان می برد و تا اینکه ممکن است تا یک سال طول. بکشد علت این موضوع رشد متجاوز آهسته ناخن.

است این روزها داروهای جدیدی برای درمان پسوریازیس ناخن وارد راسته شده است و تداوی های مؤثرتر دیگری در راه. هستند در دنباله: بخوانید استحکام ناخن؛ چگونه ناخن هایی برقرار و قشنگ داشته

باشیم؟ مقالات &صوتی;/lt&p; gt مجموعه صوتی علائم، پیشگیری و درمان بلای ناگهانی ها سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان

است مشاهده &محصول;/lt&p; >/lt&p; >/lt&p;
ASGHAتحریمOOOON های آمریکا هواوی را در وضعیت بسیار سختی راحتی داده است؛ به طوری که هرروز تماشایی خبری متاخر مبنی کنار قطع مشارکت یکی دیگر از شرکت های ارشد فناوری با شریک شدن دیرینه ی چینی شان هستیم. شکی محو هواوی براثر تحریم ها، چه در کوتاه مدت و چه در بلندمدت، با مشکلات زیادی رو به رو خواهد شد؛ اما بقای غول فناوری-مخابراتی چین به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های تولیدکننده ی تجهیزات زیرساخت و تلفن هوشمند، نگرش بحث و نفاق نظر بین صاحب نظران دنیای فناوری است. درحالی که فدایی کارشناسان نصیب و قسمت کمی بخاطر تو امان ماندن هواوی از بایکوت ها قائل هستند و به عنوان شاهدی برای مدعای خود به فروپاشی تقریبی ZTE براثر تحریم های آمریکا استناد می کنند، بسیاری دیگر عقیده دارند «هواوی مبصر مرطوب از آن است که شکست بخورد» و علاوه برآن، چینی ها با درنظرگرفتن مجموعه ای از تدابیر و اقدامات مقدور است بتواند اثرهای مخرب تحریم ها را به حداقل برساند.مقاله های مرتبط:هواوی: ما قربانی زورگویی آمریکا شده ایم اما درصدد توافق با گوگل هستیمترامپ در برابر هواوی؛ مسئله ملی یا بازیچه ای بخاطر مجادله تجاری؟

پیش ازاین تو زومیت، تاریخ ی مغایرت هواوی و دولت آمریکا و مشکلاتی را بررسی کرده ایم که بایکوت ها برای این شرکت چینی ایجاد خواهد کرد. حالا تو این مطلب عزم داریم راهکارهای احتمالی هواوی برای قاهر شده بر این مشکلات را واکاوی کنیم.سیستم عامل

با پایان کشف کردن مهلت ۹۰ بسرعت ی شریک شدن شریک شدن ها با هواوی، پشتیبانی گوگل از تلفن های هوشمند پیدایش این شریک شدن (شامل هر دو برند هواوی و آنر) رسما به پایان خواهد رسید و درنتیجه، دیگر شاهد استعمال از درخت سرو ها و خدمات گوگل، فروشگاه اپلیکیشن پلی استور و دریافت به موقع وصله های امنیتی گوگل در گوشی های جدید پیدایش هواوی نخواهیم بود. پیش از امتداد مطلب، ردی ازاله باردیگر یادآوری کنیم که بنابر اعلام گوگل، این محدودیت ها تنها شامل تلفن های جدید هواوی خواهد شد و پشتیبانی از گوشی های قدیمی و فعلی هواوی همچنان ادامه خواهد داشت.

به سوا پیشانی های امنیتی گوگل که هواوی راهی برای قبض زودهنگام آن ها نخواهد داشت و باید منتظر عرضه شدن اشتراکی کد آن ها در «پروژه ی اندروید متن باز» (AOSP ) باشد، چینی ها ممکن است بتوانند راه حل جایگزینی برای سایر فردی های تذکر شده پیدا کنند.



رابط کاربری EMUI هواویهواوی تأیید کرده طولانی اپلیکیشن های اندرویدی روی سیستم عامل جدیدش ارتکاب خواهند شد

سال ۲۰۱۲، بسیار پیش از شروع تنش ها با آمریکا و قبل از به شنوایی رسیدن زمزمه های تحریم، هواوی امر روی سیستم عامل اختصاصی خویشتن با شهرت هانگ منگ (HongMeng) را آغاز کرده حیات. بنابر اخبار یو چنگدانگ، مدیر ارشد اجرایی مقدر شدن محصولات مصرفی هواوی، سیستم عامل هانگ منگ در حالت خوشبینانه خزان امسال، و در بدبینانه ترین حالت بهار سال آینده نمایش خواهد شد. با اینکه گفته می شود هانگ منگ تضاد هایی با اندروید گوگل و اندروید متن باز خواهد داشت؛ اما هواوی تأیید کرده است که کامل اپلیکیشن های ترقی داده شده بخاطر اندروید روی این جهیز عامل نیز بدون مشکل اجرا خواهند شد.

هنگامی که مصاحبت از جهیز عامل های موبایل وارسته از گوگل و اپل به میان می آید، ممکن است داخل حافظه بسیاری افراد معروفیت های انقراض خورده یا کمینه موفقی شبیه ویندوزفون، بلک بری اواس، تایزن، فایرفاکس اواس و اوبونتو تاچ تداعی شود؛ اما درادامه توضیح خواهیم عدالت چرا سیستم عامل احتمالی هواوی بخت بیشتری برای توفیق دارد.فروشگاه اپلیکیشنمقاله ی مرتبط:هواوی پیش از تحریم شدن درحال ترقی پلتفرمی برای جایگزینی پلی استور بود

هر جهیز عامل هرچقدر هم کامل، بهینه، پر از قابلیت های مختلف و کاربرپسند باشد، تا وقتی اپلیکیشنی برای استفاده تو آن حیات نداشته باشد، محکوم به فنا است. هواوی پیش از اینکه به سیستم عامل جدید فکر کند، باید به ظهر کشف کردن جایگزینی بخاطر پلی استور گوگل باشد. هواوی همین حالا هم فروشگاهی با نام اپ گالری (AppGallery) دارد؛ ولی بخاطر پرکردن طولانی جای تهی گوگل پلی و رفع کامل نیاز های اپلیکیشنی کاربران، هواوی خواه باید هرچه نوک تیز پر حرارت فروشگاه خویشتن را گسترش دهد و با ترقی دهندگان مناظره کند خواه به فکر استفاده از فروشگاهی سومین در تلفن های هوشمندش باشد. 

شاید در نگاه اول، باتوجه به تجربه ی ناموفق ویندوزفون و بلک بری اواس (دو سیستم عامل موبایلی که همواره بعد از اندروید و iOS زیادترین سهم بازار را بوسیله خویشتن خاص داده بودند)، قضا و قدر قدری برای توفیق سیستم عامل هواوی و فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی آن قائل شویم؛ اما نباید فراموش کنیم بوسیله احتمال زیاد، فروشگاه هواوی با ویندوزفون استور و بلک بری ورلد (BBW) بسیار متفاوت خواهد بود و از بسیاری جهات به اپ استور آمازون شباهت بیشتری خواهد داشت.



فروشگاه اختصاصی AppGallery هواویهواوی حدود یک سال است فروشگاه عام اپلیکیشن خود با اشتهار «اپ گالری» را معرفی کرده است

درحالی که بغرنج دو فروشگاه ذکرشده در جذب ترقی دهنده و اپلیکیشن به فرق ساختاری سیستم عامل هایشان با اندروید بازمی گشت، سیستم عامل هواوی به احتمال زیاد با چنین مشکلی روبه رو نخواهد شد. بوسیله عنوان مثال، ازآنجایی که ترقی یا تبدیل (پورت کردن) اپلیکیشن برای سیستم عاملِ کاملا متفاوت امر چندان آسانی نیست، مایکروسافت برای متقاعدکردن شرکت ها به ترقی ی اپلیکیشن بخاطر ویندوزفون مجبور بود از برانگیزنده های اختصاص کاربرد کند.

بلک بری هم درون مقطعی پشتیبانی بومی از اپلیکیشن های اندروید را به سیستم عامل خویشتن اضافه کرده بود؛ ولی به برهان تفاوت ماهیتی بلک بری او اس با اندروید، اپلیکیشن های اندرویدی روی گوشی های بلک بری با مشکل یا عملکرد ضعیف ایفا می شدند. همین موضوع خاتمه بلک بری را متقاعد کرد تا تو تلفن های هوشمند متاخر خویشتن بوسیله استفاده از سیستم عامل اندروید رو بیاورد.

بعضی پیش جو بلفیوری، از مدیران بزرگ مایکروسافت درون پاسخ به سئوال یکی از کاربران درون توییتر درباره ی افت اپلیکیشن های ویندوز ۱۰ موبایل نوشته بود:ما خیلی تقلا کردیم تا توسعه دهنده ها را انگیزش [به پشتیبانی از ویندوز موبایل] کنیم. به آن ها پول پرداخت کردیم و حتی خودمان برایشان اپلیکیشن نوشتیم. اما تعداد کاربران به قدری کمینه بود که بخاطر بیشتر شریک شدن ها مقدار سرمایه گذاری نداشت.



جهت کم بودن اپلیکیشن های فروشگاه ویندوزفون از زبان یکی از مدیران بزرگ مایکروسافت استفاده از سیستم عاملی مبتنی بر اندروید باعث می شود هواوی با مشکلات قرین ویندوزفون و بلک بری روبه رو نشود

با وجود تقلای غول یواش افزاری جهان، تعداد اپلیکیشن های فروشگاه مایکروسافت تو سال ۲۰۱۴ و دوران اوج ویندوزفون به سختی از مرز ۳۰۰ هزار تخطی می کرد. این درحالی است که آمازون که در وهله ی ابتدا خیر شرکتی درنگ افزاری است و نه تلفن های هوشمند مقدر شدن عظمت از کسب وکار آن را تشکیل می دهد، با تلاشی بوسیله مراتب کمتر از مایکروسافت توانسته است زیاد از ۴۵۰ هزار اپلیکیشن را به فروشگاه خود جذب کند.

با توجه بوسیله اینکه هواوی پس از سامسونگ بزرگ ترین تولید کننده ی تلفن هوشمند در گیتی است و از این محاسبه تا اینکه والاتر از اپل فراغت دارد، در مذاکره با توسعه دهنده ها برای جذب اپلیکیشن به فروشگاه اختصاصی، قطعا دست بالاتری از مایکروسافت، بلک بری و آمازون خواهد داشت. توسعه دهنده ها نیز به احتمال بسیار لازم نیست تا اپلیکیشن های خویشتن را برای نمایش در فروشگاه هواوی از نو بنویسند یا آن ها را پورت کنند؛ بلکه تنها کافی است تا همان پکیج ارسالی بخاطر گوگل پلی را با بخشی تغییر درون فروشگاه جدید به ثبت برسانند.

اما حتی اگر بیشتر ترقی دهنده ها از اپ گالری هواوی پشتیبانی کنند، همچنان یک مشکل دیگر حیات خواهد داشت: اپلیکیشن های آمریکایی. همان طورکه در شمایل دون مشاهده می کنید، حتی با صرف دیدن کردن از اپلیکیشن های ساخت گوگل (مانند یوتیوب و کروم و جیمیل و...)، باز هم بیشتر اپلیکیشن های پرطرفدار پلی استور آمریکایی هستند.



برترین اپلیکیشن های پلی استور بوسیله جز اپلیکیشن های گوگل (اپلیکیشن های با مدال ضربدر قرمز آمریکایی هستند)

خوشبختانه گوگل اجازه ی کاربرد از چندین فروشگاه اپلیکیشن بوسیله صورت بی آرامی زمان روی دستگاه های اندرویدی را می دهد؛ درنتیجه هواوی می تواند علاوه بر فروشگاه عام خود، از فروشگاه های سوم نیز در سیستم عاملش استفاده کند. ظن کاربرد ی هواوی از چنین راهکاری، با توجه بوسیله گستردن معارفه مباحثه ی این مشارکت با Aptoid چندان دور از واقعیت به نظر نمی رسد. با استفاده از فروشگاه های ثالث، هواوی امکان پذیر است بتواند به نوعی مشکل انبازی نکردن بعضی شرکت های نرم افزاری با فروشگاه اختصاصی خود به دلیل تحریم های آمریکا را همچنین محلول نرم. برای شهید ازآنجایی که Aptoid فروشگاهی پرتغالی با بیش از ۷۰۰ هزار اپلیکیشن است و همین اینک هم طیف وسیعی از اپلیکیشن های آمریکایی (ازجمله اپلیکیشن های گوگل) را تو خود جای داده است، می تواند در دورزدن تحریم ها به هواوی دستیار نرم.

اما اگر هواوی بتواند با دستیار فروشگاه های سومین تحریم های آمریکا را دور بزند و دسترسی به تمام اپلیکیشن های موجود درون گوگل پلی را برای کاربران خود حاضر کند، همچنان تا اجرای طولانی و رسیده این اپلیکیشن ها روی پلتفرم خود یک قدم فاصله خواهد داشت؛ هواوی باید جایگزینی برای سرویس ها و API-های گوگل پیدا کند.



سرویس های اندروید گوگل در مقایسه با درخت سرو های پروژه ی اندروید متن بازسخت افزار

اگرچه تقریبا تمامی قطعات پر اب افزاری محصولات هواوی داخل خاک چین تولید می شوند؛ اما تکنولوژی های به فقره رفته در بسیاری از آن ها متعلق بوسیله آمریکا است. وب سایت ورج با مطالعه کالبدشکافی گوشی P30 Pro توسط سایت ifixit، قطعات سخت افزاری با منشاء آمریکایی را شناسایی کرده و جایگزین های غیر آمریکایی بخاطر آن ها پیشنهاد داده است که درادامه به عمده ترین آن ها اشاره می کنیم.

البته نباید فراموش کرد که هواوی با داشتن آزمایشگاه های پیشرفته و بودجه ی رسیدگی و ترقی (R
فراق یار و دلتنگی، خیر داستان امروز، که حکایت پاینده عاشقان است. دردی که شاعران شعر کرده اند و نویسندگان به نثر کشیده اند. آنکه عاشق بوده در هر زمان برای غلبه بر دلتنگی راهی معلوم کرده و بوسیله ازدواج معشوق روان است. در این میان نامه نگاری یکی از روش های فراموش شده وصل و عاشقی ست که این روزها با وجود تکنولوژی و گوشی های هوشمند، ناچیز کسی بوسیله سراغ آن می رود. داخل ادامه، معرفی تاریخ پریدخت، مراسلات پاریس طهران، کتابی درباره دلتنگی و بی تابی های یک عاشق و معشوق که برای مدتی از بی قراری دور بی ریا اند را می خوانید. کلماتی که حدود صد سال پیش بین یک زوج ایرانی رد و بدل شده است! حتما بخوانید:شناساندن کتاب دزیره؛ عاشقانه ای تو دل تاریخ فرانسهکتاب چشمهایش اثر بزرگ علوی؛ روایت عشقی نافرجام درون سال های مبارزهکتاب ربه کا جای پا دافنه دوموریه؛ داستان رذیلت داخل مقابل معصومیت شناسنامه کتاب

نشانی تاریخچه: پریدخت

سخن سنج: حامد عسکری

تعداد صفحات: ۱۴۰ صفحه درباره کتاب پریدخت، مراسلات پاریس طهران

پری دخت روایت مجله نگاری عاشقانه بین عیال و مرد جوانی ست که درون فراق بی آرامی می سوزند و کلمه به واژه این مجله ها راوی این سوختن است. سرور محمود و پریدخت هر دو ساکن طهرانِ زمان مشروطه بوده اند. کارفرما محمود بخاطر خواندن فراگیری طبابت به پاریس رفته است و پریدخت را چشم اشتیاق گذاشته است و حالا تنها مجله نگاری ست که از درد دوری این دو عاشق می کاهد. نگارش تاریخچه پریدخت از یک شب زمستانی مبدا شده و چیزی حدود یکسال طول کشیده است. عشق به وطن و میهن پرستی موضوعی ست که نویسنده تو خلال این نامه نگاری ها همچنین به آن پرداخته است. این مجموعه شامل ۴۰ روزنامه است و بوسیله گفته ادیب «داستان این نامه ها هیچگاه انطباق نعل به نعل قلب و اصلی نداشته و صرفا زاییده ذهن الکن من است.»

نثر به کار برده شده داخل این کتاب، تعبیر و نثر دوران قاجار است. با این وجود در انتهای تاریخ لغت نامه مختصری بخاطر آشنایی با معانی کلمات به کار رفته در متن کتاب، صبر داده شده است.

حامد عسکری شاعر و ترانه سرا سپس از امتحان داخل مرزوبوم داستان و ترانه با نوشتن این مجموعه بوسیله سراغ نثر رفته است. این اولین اثر رسمی نثر حامد عسکری است. آیا این تاریخ برای شماست؟

زندگی در عصر تکنولوژی علاوه کنار تمام امکانات و مزیت ها، مجال کمتری بخاطر قرائت کردن و نوشتن در اصالت ما قرار داده است. این روزها با حیات اینترنت و شبکه های اجتماعی، رسوم نامه نگاری بین آن ها که عاشق و معشوق اند، امری بی معنی و خارج از حوصله تلقی می شود. اما خواندن تاریخچه هایی از این دست، نوع دیگری از عاشقی را تو روزگاران همیشه روایت می نرم که بدون هیچ پیام رسانی و با استفاده از تنها قلم و کاغذ، روایتگر خاطرخواهی میان دو منتظر بوده است. همانگونه که حامد عسکری داخل مقدمه کتابش نوشته: «فرمان حیاتی عاشقی فقره ای است که این روزها یا یادمان رفته یا از روی نسخه فرنگی اش تقلید می کنیم. خدا بطی ء این نامه ها به درد عشاق روزگارمان بخورد.» در حاشیه تاریخ پریدخت

هرچند که طراحی و ورقه آرایی کتاب ها بر جاذبه و گیرایی اثر تاثیر بوسیله سزایی دارد، اما موضوعی ست که امروزه کم توسط ناشران تک توجه راحتی می گیرد. با این حال طراحی جلد، صفحه بندی و حتی جنس فونت استعمال شده در این کتاب از یکسره نقاط مثبتی است که غم زمان با خوانش این نامه ها، شما را در حال و هوای مکتوبات دوره قاجار استراحت خواهد رحم. پاره هایی از کتاب

تصدقت گردم! پریدخت جان! بعد از سلام. امروز سه روز است که تو پاریس یا به تعهد خودشان «پغیس»، رحل اقامت افکنده ام و قرار است بعون الله و منته، همانگونه که ذکرش رفت، درس طبابت بخوانم. اقامتگاهمان عمارتی است در حوالی فاکولته طب که تمهیداتی به قاعده دارد و وسایل معاش در تصویب و دلپذیر مهیاست. کتابخانه ای معظم و مفصل هم در چرکین همین عمارت است که اوقات راحتی بال را تو آن می گذارنم؛ ولی مگر خیال عاطرتان می گذارد. ملبوس دان را که باز می کنم، عطر وطن را انگار هنوزا دارد. و آه از عطرها که با این غریب دور بی ریا از وطن، چه ها نخواهد کرد… درون امتداد بخوانید: کتاب خاطرخواهی سالهای وبا؛ عاشقانه ای جذاب و ماندنی از گابریل گارسیا مارکز