استقلال خوزستان

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

هر خانمی از سن تکلیف تا پیری باید مرتب به پزشک نسوان مراجعه کند تا از ابراز مشکلات جدی و بیماری های خطرناک پیشگیری یواش. بی توجهی به این کار می تواند عواقب خطرناکی تو معلول داشته باشد. اگر به اشتی خود عظمت می دهید و می خواهید خانواده تان داخل سایه مصونیت شما مسرور عمر کنند، باید به صورت دوروبر ای زیر نظر پزشک باشید. همچنین، می توانید با مشاوره آنلاین نسوان طبیب ساینا از بناء یا محل امر خود با بهترین دکترهای نسوان رابطه محکم کنید. چرا خانم ها از مراجعه به پزشک زنان کاهلی می روند؟

عار و عار از وارسی و گفتگو کردن درباره مشکلات دستگاه تناسلی و پاسخ بوسیله سئوال های فنی زنان ازجمله دلایلی است که بسیاری از بانو ها از مراجعه منظم بوسیله پزشک زنان طفره می جریان. افزون براین، بسیاری از بانو های شاغل یا دختران شباب که مجبور هستند مسئولیت های اضافی در محیط امر و منزل بپذیرند، عملا فرصت کافی برای مراجعه بوسیله پزشک زنان و ادا تجسس های دوره ای ندارند.

بسیاری از مادام های خانه دار بی آرامی بخاطر مراجعه بوسیله مطب پزشک زنان به همراهی همسر خود موقوف هستند یا نگه داری از خردسال ها و انجام کارهای بی شمار روزانه که فدایی تصورش را حزن نمی کنند چقدر می تواند بیش و متنوع باشد، باعث می شود از خویشتن و مصونیت جسمی پایگاه غافل شوند.



آیا شما بوسیله نشانی خانم جوان و باتجربه، عواقب مراجعه نکردن مستمر به متخصص زنان را می دانید؟ خطرهایی که هرآن ممکن است زندگی شما را تهدید کنند؟ لطفا چند لحظه بوسیله آن ها تامل کنید، قطعا راهی برای رجوع مستمر به متخصص زنان صریح خواهید کرد.

طبیب ساینا سامانه مشاوره آنلاین پزشکی است که امکان دریافت مشاوره آنلاین را از فنی زنان برایتان حاضر آورده که تو زمان و مکان دلخواه، می توانید از خدمات تخصصی پزشکی استفاده کنید.مراجعه نکردن مستمر به پزشک نسوان چه عواقبی ممکن است داشته باشد؟

بسیاری از مصیبت های خطرناک و حاد زنان مشابه سرطان سینه و دهانه رحم متجاوز معقول و بدون علامت هستند و تا به مراحل حاد نرسند علائمی از خویشتن بروز نمی دهند. این روزها دانش پزشکی بسیار پیشرفت کرده است و اطلاع به موقع این بلای ناگهانی ها می تواند به درمان زننده و پیشگیری از پیشرفت این بلای ناگهانی ها معاون نرم. اطلاع بوسیله موقع این مصیبت ها تنها با معاینه پزشک متخصص و چند آزمایش ساده امکان پذیر است. بدین ترتیب، مراجعه مستمر به فنی زنان می تواند برای شما بسیار با اهمیت باشد.

علاوه بر این، عفونت و بسیاری از بیماری های زنان چنانچه به موقع درمان نشوند، می توانند سبب مشکلاتی مثل نازایی و چسبندگی عدالت شوند که علاج آن ها مستلزم طی زمان و صرف کردن خرج بسیاری است. درحالی که اگر عفونت در همان ابتدای کار امتیاز داده شود با چند داروی ساده و درمان سرپایی برطرف می شود. دکتر ساینا این امکان را برای شما فراهم آورده که در ۲۴ زمانه شب هنگام روز و حتی روزهای تعطیل بتوانید با پزشک فنی نسوان تو بستگی باشید که صلاحیت او را پیش تر کمیته پزشکی تأیید کرده است. نیز ضمن ارسال مدارک پزشکی و نتایج آزمایش های خویشتن به قیافه آنلاین، نظرهای کارشناسی پزشک را دریافت کنید.

مزیت مشاوره آنلاین زنان این است که بوسیله قیافه تلفنی و اینترنتی با متخصص در رابطه هستید و بوسیله دلیل اینکه پزشک را نمی بینید، بدون حجب و عار می توانید وضعیت خود را برای او تطویل دهید تا نظرهای تکمیلی را دریافت کنید.

چرا مشاوره آنلاین زنان دکتر ساینا گزینه مناسبی بخاطر همه خانم ها است؟

مشاوره آنلاین روش تأییدشده ای محسوب می شود که سال ها است داخل بکلی جهان مصرف می شود. این راهکار پزشک را داخل زمان و مکان دلخواهتان دردسترس قرار می دهد. بوسیله کمک مشاوره آنلاین زنان، پزشک سلامت شما را به عارض بی وقفه تجسس می درنگ و درعین حال، لازم نیست بخاطر مراجعه به مطب و ستاندن مشاوره مرخصی بگیرید خواه وقت زیادی را داخل راه صرف کردن کنید؛ بلکه فقط زمانی که به چکاپ های بالینی و ادا آزمایش ها نیاز دارید، به مطب فنی زنان مراجعه خواهید کرد.

خرج مشاوره آنلاین بسیار مقرون بوسیله صرفه است و این فرصت را به شما می دهد که با هر موقعیت اقتصادی به نیکوترین متخصصان دسترسی داشته باشید. تفویض متخصص مجرب تیمار کار سختی است که با وجود کمیته پزشکی دکتر ساینا میسر شده است. سابقه کاری و مدارک تخصصی و نظام پزشکی تمامی پزشکان را کمیته پزشکی حکیم ساینا معاینه می بطی ء و پس از تأیید به فهرست پزشکان اضافه می شوند. همچنین، خرسند کاربران درکنار عملکرد هر پزشک بوسیله رخساره بی وقفه و سیستمی تقویم و رصد می شود تا مشاوره نمایش شده از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.

حکیم ساینا روتین مشاوره با پزشک زنان را برایتان بوسیله امتحان ای سهل و ستوده تبدیل کرده است. شما بدون استرس و نیاز به صرف زمان و انرژی با کمترین نفقه می توانید شرایط اشتی خود را با بهترین پزشکان حوزه زنان بررسی کنید. این بهترین گزینه ای است که با چند کلیک دراختیار شما صبر دارد.چطور می توان از طبیب ساینا استعمال کرد؟

سلامت زنان محور و بن سلامت طاس جامعه است و اگر زنانی باطراوت و سلامت داشته باشیم، می توانیم بوسیله آینده رک خواست داشته باشیم. مراجعه مرتب و منظم به پزشک زنان یکی از کارهایی است که باید تو دستورکار هر بانو ایرانی استراحت گیرد. بی توجهی به انجام معاینات پزشکی می تواند عواقب خطرناکی برای شما در پی داشته باشد.

طبیب ساینا تمام امکاناتی که بخاطر مشورت با پزشک نسوان نیاز است، در بستر اینترنت دراختیارتان قرار داده است. فقط کافی است بوسیله وب سایت این استارتاپ به نشانی www.drsaina.com مراجعه یا اپلیکیشن اندروید دکتر ساینا را نصب کنید. پس از ایجاد نام کاربری، بوسیله راحتی می توانید پزشک دلخواه خود را انتخاب کنید. پزشک در ساعتی که مشخص کرده اید، وابستگی می گیرد و بوسیله استفسار هایتان پاسخ می دهد.

تا اینکه خانم های بارداری که نگرانی خارج شدن از منزل و رجوع به مطب پزشک را دارند، می توانند مشاوره های دوره ای خویشتن را آنلاین و تلفنی انجام دهند و تنها درصورت احتیاج بوسیله معاینه بالینی و انجام آزمایش ها به مطب پزشک مراجعه کنند. همین حالا در وب سایت دکتر ساینا ثبت نام کنید و ضمن انجام مقدماتی مشاوره آنلاین و تلفنی زنان، از مزایای مختلفی استفاده کنید که این سامانه دراختیار شما صبر داده است.بیشتر بخوانید:انجام تست کرونا با آزمایشگاه پاتوبیولوژی کیمیاگرموفقیت در آزمون آیلتس را با موسسه تخصصی کلمه زنگنه تجربه کنیددر کمینه از یک ساعت کالاهای سوپرمارکتی را از «اکالا» موافق در واحد تحویل بگیریدتکنولوژی روز جهان در ایران به منظور بهترین سازی و هوشمند سازی انبارهافروش هایما S5 شاسی اهتزاز چینی با خودرو۴۵
به گزارش همشهری آنلاین و بوسیله نقل از فارس؛ خداوندگار حیدر محمدی مدیرکل دایره دارویی دایره خوردنی و دوا درباره اخبار منتشر شده با عنوان قاچاق داروهای ایرانی به قلمرو عراق توضیح عدل: دوا توسط موسسه غذا و دوا از داروخانه بوسیله شرکت پخش و از باهم اتحاد کردن های پخش به داروخانه ارسال می شود که طولانی مراحل آن داخل سامانه تیتک ثبت می شود.

 وی گفت: قاچاق دارو به کشورهای همسایه باید توسط جهیز های نظامی و امنیتی ما بررسی شود و معیار های این داروها بوسیله دست سازمان غذا و دارو برسد، دایره غذا و دوا با بررسی نمونه های این داروها می تواند عین قاچاق آن را کشف بطی ء و ما با استفاده از سامانه نظارتی تیتک می توانیم اطلاع دادن کنیم که این دارو از داروخانه یا از کارخانه به کشورهای همسایه قاچاق شده است.

محمدی گفت: کامل داروهای داخلی برچسب گذاری می شوند، ما پس از بررسی برچسب ها می توانیم اطلاع دادن کنیم که دارو از داروخانه به کدام شریک شدن پخش ارسال شده و از آنجا به مشت کدام داروخانه رسیده است و از آنجا خارج شده است. سازمان غذا و دارو از سیستم های امنیتی التماس می نرم تا با باهم اتحاد کردن نهادهای امنیتی ناحیه عراق این داروها را بوسیله وزارت بهداشت تحویل دهند تا ما بتوانیم بررسی های بیشتر را در این زمینه انجام دهیم.

وی تأکید کرد: سامانه تیتک توانایی را دارد که پیدا کند که این داروها از داروخانه شرکت پخش و یا کارخانه داروسازی بوسیله دست قاچاقچیان افتاده و قاچاق شده اند. تو صورتی که این داروها ساخت کارخانه های تولید تو باشد و برچسب گذاری نشده باشند می قابلیت گفت که این داروها از کارخانه بوسیله ناحیه همسایه قاچاق شدند.

مدیرکل اداره دارویی اداره خوردنی و دوا گفت داخل صورت مشخص شدن منابع قاچاق این دارو، برخورد شدیدی با متخلفان صورت خواهد گرفت.
به گزارش همشهری آنلاین او که خود تعدادی پیش بوسیله دلیل خونریزی معده در بیمارستان علیل شده و بوسیله تازگی مرخص شده است، تنها به بیان دلداری گویی به خانوادهاکبر عالمی و جامعه هنری بسنده می نرم.

این هنرپیشه در  اولین شایسته کردن هایی که از کوچیدن اکبر عالمی با شناسایی شده است، نوشتاری را که به گفته خودش بیانگر احساسات اوست، خطاب به عالمی نگاشته و همین نوشتار را در اختیار ایسنا هم قرار می دهد:

«خویش دیرینم ! عزیزم ! استادم ! سرورم !

پیشکسوت بزرگ و بی همتا !

درگاه طبیب اکبر عالمی !

فقط می توانم تو فراق و در فقدانت خون بگریم.

تو با فخر کردن ، مثال وضع تعهد به حرفه ات و نوکری به انسان ها و بی آرامی وطنانت شدی.

خداوند ترا نزد خویشتن برده تا روح ملیح و پرشکوهت را داخل فردوس برین بوسیله آرامش و شادی پاینده برساند .

همیشه بوسیله ارشدیت درون اقتدا و فخر می کردم . کوچک اخلاق و دانش در بودم و کوچکت اندوه خواهم ماند.

به هوی ملاقات روی ماهت.»

زنده یاد اکبر عالمی، منتقد، مستندساز، لله دانشگاه و ممیز و مجری صبح امروز ۲۲ مهر به دلیل ابتلا بوسیله کرونا درگذشت. او زاده سال ۱۳۲۴ تو اهواز بود.
آناتولی مسکوین یک خورنده تاریخچه وجود. او به ۱۳ زبان تسلط داشت و بوسیله نشانی نامه نگار در پنجمین بخانه برگشتن مبصر روسیه، نیژنی نووگورود مشغول به کار بود. پدر و پاپا از همه مکان بی خبر او، باتوجه به ظواهر باور داشتند که پسرشان فردی سالم و مفید بخاطر جامعه است، ولی با معلوم شدن حقیقت سهمگین زندگی او، معلوم شد که عمر او بی شباهت به ادبیات های سهمناک نبوده است. پدر و مادر مسکوین فکر می کردند که پسرشان دلبستگی یدکی بوسیله جمع آوری کلکسیون اسباب بازی های قدیمی دارد. ولی پلیس به سرعت خلاف آن را کشف کرد. ماموران پاسبان در خانه او ۲۹ جسد مومیایی شده از دخترانی ۳ تا ۱۵ ساله را کشف کردند.

بله، همان طور که ماجرای مسکوین و بسیاری دیگر از ماجراهای این چنینی مدلل کرده اند، واقعیت می تواند خیلی از ادبیات ها و فیلم ها ترسناک برنده باشد. با این نخست برویم سراغ حصه دوم ماجراهای ترسناک واقعی، با زومیت همراه باشید:معمای گم شدن و پدیدار شدن بابی دانبار



وقتی بابی دانبار داخل سال ۱۹۱۲ گم شد، تمام کشور برای یافتن او بسیج شدند. این پسربچه چهار ساله اهل لوئیزیانا داخل ۲۳ آگوست آن سال هنگام رفتن به دریاچه سویزی گم شد. والدین او، لِسی و پِرسی دانبار، همگی جا را گشتند، اما نفوذ ای نداشت. ماموران نماینده که از یافتن پسربچه نومید شده بودند، تمساح های دریاچه را کشتند و شکمشان را دریدند و دینامیت به دریاچه انداختند. بعدا پاداشی ۶ هزار دلاری (معادل ۱۶۰ هزار دلار حالا) برای یابنده بابی دانبار درون دید خمود شد.

ولی هیچ اثری از آثار پسربچه گمشده برملا نشد. تا اینکه ۸ ماه بعد، پلیس فردی به نام ویلیام کانتول والترز را درون ده کلمبیا تو بخانه برگشتن می سی سی پی درگیر کرد. والترز هنگام تعاون به همراه پسری حیات که با نشانی ها بابی دانبار همخوانی داشت. ولی مرد ادعا می کرد که این پسربچه بروس اندرسون صیت دارد و پسر زنی به اشتهار جولیا اندرسون، کارگر مزرعه و پرستار والدینش است. بااین حال، مامورین پاسبان تصمیم گرفتند برای تأیید هویت پسربچه او را به نزد خانواده دانبار ببرند.

ولی در کمال شگفتی، دانبارها گفتند که بروس فرزند آن ها نیست. والدین بابی گفتند که این پسربچه چشمان بی حد کوچکی دارد و نمی تواند پسر آن ها باشد. خود پسربچه برادرش آلونزو را نشناخت. ولی لس دانبار روز پس ازآن پس از اینکه پسربچه را به حمام برد، بااطلاع خال ها و فاجعه های پسرش شد و با فرح به شوهرش اطلاع عدل که پسرشان پیدا شده است. از آن سوی، جولیا اندرسون سراسیمه خود را بخاطر پس دادن پسرش از کارولینای شمالی بوسیله لوئیزیانا رساند. ماموران پاسبان بخاطر اینکه ادعای جولیا را مدلل کنند، فرزند او را درکنار چهار پسربچه دیگر بوسیله او نشان دادند (در آن دوران آزمایش دی ان ای در کار نبود) و داخل کمال شگفتی، جولیا نتوانست پسر خودش را از میان پسربچه های دیگر امتیاز دهد. به این ترتیب، او دلسرد و مایوس بوسیله خانه بازگشت. درحالی که دانبارها مطمئن بودند پسرشان را پیدا کرده اند، جولیا همچنان سمج بود که اشتباهی رخ داده است.  

عکس نامه ای که بابی دانبار (سمت چپ) را درکنار پسری که با ویلیام والترز پدیدار شد، نشان می دهد

فرجام پس از یک قرن، آزمایش دی ان ای حقایق هولناکی را معلوم کرد. در سال ۱۹۹۹، نوه بابی، مارگارت دانبار کاترایت شروع بوسیله رسیدگی درباره گذشته خانواده اش کرد، او برای این کار اسناد و مدارک هیئت دولت ها، بایگانی های دادگستری ها و اسناد تاریخی را بوسیله دقت نبض وجو کرد. خبرگزاری آسوشیتد پرس در سال ۲۰۰۴ بوسیله روند تحقیقات او صیقلی و در قسمتی از پروگرام رادیویی «این زندگی آمریکایی» از رادیو پی آرآی آمریکا در سال ۲۰۰۸ غصه بوسیله این ماجرا پرداخته شد. در همان حینی که گزارش آسوشیتد پرس آماده می شد، پدر مارگارت، باب دانبار جونیور به انجام آزمایش دی ان ای رضایت داد. آزمایش دی ان ای او با پسرعمویش، یعنی پسر برادر کوچک تر بابی دانبار مقایسه شد. آزمایش دی ان ای نشان می داد که آیا پدران این دو واقعا با تیمار برادر بوده اند یا اینکه بابی همان بروس بوده و در تمام این مدت به اشتباه درون یک خانواده دیگر زندگی می کرده است.سرانجام پس از یک قرن، آزمایش دی ان ای حقایق هولناکی را برملا کرد

نتایج آزمایش دی ان ای موجب تعجب و شگفتی مارگارت و خانواده دانبارها شد. اب دانبار جونیور هیچ وفاق خونین با خانواده دانبار نداشت. به این ترتیب مشخص شد، کودکی که دانبارها پیدا کرده بودند، بروس اندرسون بود. هراس واقعی این تصادف دو گنجایش ی دردناک دارد: مطلع امی را داریم که پسرش را بدون هیچگاه دلیلی بوسیله خبط از آغوشش گرفته اند و از لفظ دیگر، خانواده بی لواط دیگری را داریم که بدون خبر از پایان فرزند واقعیشان (که احتمالا مُرده بود)، فرزند شخص دیگری را بزرگ کرده بودند.ماجرای خون آشام بروکلین



قبل از اینکه آلبرت فیش به «خون آشام بروکلین»، «گرگینه ویستریا» خواه بیشتر اوقات به «مرد خاکستری» مشهور شود، در ۱۹ مه ۱۸۷۰ در خانواده ای دربند بلای ناگهانی روانی تولد شد و سریعا در پرورشگاهی در نیویورک مختار شد. سرپرستان پرورشگاه اقدام خوبی با کودکان نداشتند. دائما آن ها را کتک می زدند و تندی را تو بینشان اشاعه می دادند. تو همین مکان وجود که فیش لذت بازی کردن از درد را آموخت که بعدا دامنه ی آن به لذایذ جنسی نیز کشیده شد. بعد از اینکه مادر فیش دوباره بوسیله خودکفایی رسید، او را تو سال ۱۸۸۰ از پرورشگاه خارج آورد. در این دوران، فیش از خودآزاری لذت می سرما. اندکی سپس پسر جوانی که مامور تلگراف بود، او را با «ادراردوستی» و «سرگین دوستی» آشنا کرد. بوسیله این ترتیب، آلبرت فیش مقدمه به خوردن و آشامیدن فضولات خود کرد. این خودآزاری بعدا بوسیله فرو کردن سوزن درون کشاله ران و شکم همچنین رسید. او همچنین پارویی ساخت که ناخن هایش را در آن فرو کرده بود و با آن خودش را می زد.

آلبرت فیش رجولیت نحیف و لاغر اندام بود که اغلب صورتی رنگ پریده و مایل به خاکستری داشته که باعث شده بعدها به «مرد خاکستری» مشهور شود

هنگامی که فیش ۲۰ ساله در سال ۱۸۹۰ بوسیله شهری بزرگ نقل جا کرد، جنایت های او پهلو علیه کودکان قوت گرفت. فیش داخل این عهد با به دام انداختن کودکان آن ها را به خانه اش می آورد و پس از عذاب و اجحاف بوسیله قتل می رساند. او حتی از پاروی خود بخاطر شکنجه قربانیانش استفاده می کرد. خون مودت فیش اندکی سپس به اسقاء کردن اعضای بدن قربانیان نیز کشیده شد. مورد عجیب اینکه با این تفاسیر، فیش در سال ۱۸۹۸ ازدواج کرد و صاحب جگر فرزند شد. هنگامی که همسرش تو سال ۱۸۱۷ با مرد دیگری هزیمت کرد، فیش بچه هایش را وارد ورزش های سادومازوخیستی خودش کرد. او فرزندانش را وادار می کرد که با پارو کتکش بزنند و به بدنش سوزن فرو کنند.

در این دوران، طعمه های فیش را عمدتا کودکانی آفریقایی-آمریکایی تشکیل می دادند که باتوجه به توجه کمتر مقامات به کودکان سیاه پوست، طعمه های اسایش تری بودند. این قربانیان بی گناه مجبور بودند تن به «ابزارهای جهنمی» فیش بدهند که شامل ساتور، شمشیر و پاروی او می شدند.

عکس رادیولوژی از لگن آلبرت فیش که تو آن جای ۲۹ سوزن به چشم می خورد؛ این عکس در دادگاه به عنوان مدرک بوسیله هئیت منصفه نشان داده شد

فیش داخل سال ۱۹۲۸، داخل صفحه نیازمندی های روزنامه بوسیله مشخصات جوانی ۱۸ ساله به صیت ادوارد باد برخورد که به دنبال فرمان می گشت. فیش با باد ربط گرفت و وانمود کرد که یک کشاورز مردمان لانگ آیلند به نام فرانک هاوارد است و بخاطر امور املاک خود به کارگری شبیه ادوارد نیاز دارد. فیش ظاهرا ویژگی آرام و مشفق به دیدن می رسید، به این ترتیب، نفخ پس از صرف ناهار با فیش بوسیله لحاظ دستمزد اندوه بوسیله توافق رسید. ظاهرا فیش تو این عهد نقشه اش را تغییر می دهد و غرض می گیرد به جای ادوارد، گریس خواهر کوچک او را فداکاری کند. فیش پس از اینکه از دادن حکم به ادوارد طفره می رود، به خانه او می رود و وانمود می درنگ برای معذرت خواهی آمده است. او با مقدمه چینی بوسیله خانواده پف اعلام می بطی ء که می خواهد به جشن تولد خواهرزاده اش برود و از آن ها می خواهد که دستور دهند بکر ۱۰ ساله سندیت را بی آرامی همراه خود ببرد. خانواده ورم که از وقوع معارفه نداشتند و نمی دانستند متعاقب نقابِ این مرد آرام، هیولایی نهفته، با این پیشنهاد او موافقت کردند و دیگر هیچگاه لحظه دخترشان را ندیدند.

تحقیقات پلیس بخاطر یافتن گریس به مدت ۶ سال امتداد داشت، ولی هیچگاه نشانی از دخترک هویدا نشد. تا اینکه روز ۱۱ نوامبر ۱۹۳۴ مجله وحشتناکی به دست پاپا گریس رسید. در این مجله جزئیات تحرک دهنده ای از نحوه جنایت و زده شدن دخترش شرح داده شده بود. ادیب در نامه عنوان کرده بود که دخترک را برهنه و سپس خفه کرده، اعضای بدنش را قطعه قطعه کرده و در خانه ای متروکه در شهر وستچستر نیویورک خورده است. ماموران نماینده با مطالعه کاغذ مجله توانستند ردپای او را فاش کرده و بالاخره او را داخل پانسیونی ارزان بها بوسیله دام بیاندازند. آلبرت فیش درحالی که لبخند پهلو لب داشت برای ماموران نماینده تحسین کرد که چگونه گریس پف و صدها نفر دیگر را پس از شکنجه به کشتار رسانده است. اگرچه جنون فیش حتمی حیات و مقصر شناخته نمی شد، اما هیئت منصفه با بررسی بایگانی وظیفه خور شده وجود که عاقلانه ترین کار اعدام اوست. به این ترتیب، فیش روز ۱۶ ژانویه ۱۹۳۶ ازطریق صندلی الکتریکی در زندان سینگ سینگ اعدام شد.مورد نوظهور ناپدید شدن کودکان سودر



درحالی که رفته رفته سال نو سر می رسید که نیکوترین زمان سال بخاطر همگی بود. ولی مشیت الهی بود که سال نوی آن سال، برای جورج و جِنی سودر بدترین روز زندگیشان باشد. تراژدی شب قبل از کریسمس سال ۱۹۴۵ تو شهر فییتویل، ویرجینیای غربی رخ داد و ناگهان شعله های آتش تمام بناء سودرها را در برگرفت و پنج تن از ۹ پسر قوم در آتش سوزی جان خود را از دست دادند. آتش سوزی در حدود ساعت ۱ بامداد صورت داد. جورج و جنی با چهار فرزند خود از مهلکه گریختند. اما هنگامی که جورج سعی کرد برای نجات بقیه بچه ها بوسیله خانه برگردد، واقف شد که نردبان سرجایش نیست و هیچ کدام از دو ماشین او پیدا نمی شوند.

آتش نشانان تا ۸ صبح به نگرش آتش سوزی نرسیدند، تو آن زمان دیگر بناء سودرها بدل به تلی از خاکستر شده بود. آتش نشانان عنوان کردند که این آتش سوزی پهلو اثر اتصالی برق بوسیله وجود آمده است. اگرچه هیئت تفحص درباره جهت مرگ پنج گواهی متورم صادر کردند که در آن ها «مرگ به علت آتش سوزی یا خفگی» اعلام شده بود، ولی حتی یک خرده عظم خواه گوشت در محل فاحش نشد. سودرها که وظیفه خور نشده بودند فرزندانشان موریس، مارتا، لوئیس، جنی و بتی داخل آتش سوخته اند، بیلبوردی را در بزرگراه گمارش کردند تا از مردم کمک بخواهند.

یک کارمند مایه تسلی سوزخانه به خانم سودر گفت، حتی وقتی که لاشه به مدت دو شایسته کردن با حرارت بالای ۱۰۰۰ درجه بسوزد، باز هم کمی از استخوان ها باقی می مانند. آتش سوزی مسکن سودرها عزب حدود ۴۵ دقیقه کشش کشیده بود. بنابراین باید بقایای اجساد بچه های سودر برملا می شد. اوضاع وقتی نادیده خیس شد که سودرها غریبه هایی که چند ماه قبل بوسیله خانه آن ها آمده و تماس تلفنی که شب آتش سوزی به آن ها شده بود را به یاد آوردند.او ۹ سال با دختر مومیایی شده من زندگی می کرد



مردی پاییز همان سال بوسیله نزد آن ها آمده و ظهر فرمان می عزاداری. قبل از اینکه سودرها دستاویز مرد را بخواهند، او بوسیله قوطی فیوز برق نگاه کرده و گفته بود: «این می تواند باعث آتش سوزی شود.» دیری نگذشت که مرد دیگری بوسیله عنوان مامور ابتیاع بیمه نیز به ساختمان آمد که بازهم سودرها مودبانه او را از خانه بیرون کردند. فروشنده بیمه که عصبانی شده بود بوسیله آن ها بانگ داده بود:«این مسکن لعنتی بخار می شود می رود هوا، صغیر هایتان حزن نیست و نابود می شوند. شماها تاوان ناسزاهایی که به موسولینی داده اید را پس می دهید.»

قضیه از این قرار بود که جورج سودر که تباری ایتالیایی داشت و داخل سیزده سالگی به همراه برادرش بوسیله آمریکا مهاجرت کرده بود، در یکی از جلسات محلی کشمکش شدیدالحن خود را  با خودکامه ایتالیا اطلاع دادن کرد. طبیعتا اظهارات جورج داخل شهر کوچک فییتویل که مهاجران ایتالیایی نسل اضافی داشت بوسیله خصوص داخل مورد دیکتاتور به تازگی اعدام شده ایتالیا بوسیله مذاق برخی دلگشا نیامده حیات. بااین حال، جورج هیچ وقت تهدیدهای این مرد را قطعی تلقی نگرفت. ولی دقایقی قبل از آتش سوزی، زنی به خانه تلفن کرده و گفته بود می خواهد با انحصاری که جِنی نمی دوست گفتگو کند. جنی بوسیله او گفته بود که شماره را اشتباهی گرفته، ولی از آن لفظ خط می توانست صدای خنده و خوردن استکان ها بوسیله غم را بشنود.  



عکسی که به همراه نامه ای در سال ۱۹۶۷ به دست جنی سودر رسید (سمت چپ). چنانچه ملاحظه می کنید، شباهت زیادی بین این جوان و لوئیس وجود دارد

ولی بچه های سودرها کجا بودند؟ مقدماتی کسی که توانسته بود آن ها را ببیند، زنی بود که تقاضا می کرد داخل ایستگاه گردشگری داخل بور ۷۰ کیلومتری غرب بخاطر آن ها صبحانه سرو کرده است. شخص دیگری نیز ادعا کرد که او چهار بچه نفر از بچه های سودر را در هتلی درون شهر چارلستون دیده است. سودرها با اف بی آی مناسبت گرفتند، ولی جی. ادگار هوور، مهتر وقت اداره تحقیقات فدرال مسئولیت ضبط را قبول نکرد. سپس سودرها یک مامور جستار خصوصی به صیت سی.سی. تینسلی استخدام کردند. تینسلی درون تحقیقات خویشتن متوجه شد که فروشنده بیمه ای که سودرها قبل از جریان آتش سوزی با او مواجه شده اند، یکی از اعضای هیئت تحقیق درباره موجب اجل بوده است. یعنی همان کسی که بوسیله آن ها گفته حیات آتش سوزی بر معلول اتصالی برق رخساره داده است. سپس قوم تو حیاط محل زندگی خود گشتند و چند استخوان پیدا کردند که آن ها را برای تجزیه و تحلیل بوسیله مؤسسه اسمیتسونیان فرستادند. آسیب شناسان این مؤسسه تشخیص دادند که عظم ها تماما متعلق بوسیله یک فرد است، ولی اصلا هیچ کدام از این استخوان ها داخل آتش نسوخته اند.

کارمزد خانواده سودر برای معلومات بیشتر داخل مورد فرزندانشان دو برابر شد و به ۱۰ هزار دلار رسید. همین هم باعث شد تا بسیاری به تکاپوی برملا کردن فرزندان گمشده سودرها بیافتند. سپس از آن، وابستگی های یدکی با ادعاهای متاخر داخل تک دیده شدن بچه های گمشده به سوی قوم سودر سرازیر شد. ولی گویی مقدر نبود، خردسال های سودر پیدا شوند. ۲۰ سال عاری یافتن هیچ سرنخی از فرزندان خانواده سپری شد. تا اینکه جنی سرنخ امیدبخشی قبض کرد. نامه ای از کنتاکی بدون آدرس فرستنده بوسیله دست او رسید که تو آن یک عکس و یک یادداشت رمزگونه بود.

این عکس مربوط به مردی حدودا ۲۰ ساله بود که شباهت یدکی بوسیله لوئیس داشت که احتمالا زمان حال مبصر شده حیات. وقتی سودرها یک کارآگاه خصوصی را برای جستجو بوسیله کنتاکی فرستادند، کارگاه هنری ناپدید شد. سودرها عکس متاخر لوئیس را به بیلبورد خود افزودن کردند، ولی هیچ نفس فرزندان گمشده خود را صریح نکردند. جورج سودر داخل مصاحبه ای گفت: «دم ما دارد به پایان می رسد. اما فقط می خواهیم از حقیقت اطلاع پیدا کنیم. چنانچه آن ها در آتش اسودگی اند می خواهیم قانع شویم. در جاهل این صورت، می خواهیم بدانیم که چه بلایی بر سرشان آمده است.»

جورج یک سال سپس از این مصاحبه داخل سال ۱۹۶۸ درگذشت. جنی بی قراری در سال ۱۹۸۹ درگذشت. آخرین بازمانده خانواده، سیلویا هنوز قانع نشده که خواهر و برادرانش درون آتش سوخته اند.آناتولی مسکوین؛ رجولیت که نعش دختران را مومیایی می کرد



آناتولی مسکوین به نظر آدم باهوشی حیات. لله دانشگاه و مجله منظره روس به ۱۳ زبان تسلط داشت. ولی سرگرمی عجیب و غریبی بی قراری داشت. او خود را متخصص قبرستان می دانست. او به قدری بی اختیار قبرستان ها حیات که بوسیله ۷۵۲ گورستان تو شهر و پیرامون زادگاه خود سر زده حیات. او گزارش های طولانی با عناوینی شبیه «پیاده روی طولانی تو گورستان ها» خواه «آنچه مردگان گفتند» نوشته و به هفته مجله ای که به درج آگهی های فوت و مسائل مربوط به آن اختصاص داشت بخاطر چاپ می فرستاد.

ظاهرا این کنجکاوی از حادثه ای از دوران طفولیت او نشأت می گرفت که در آخرین پیغام خود در مجله به آن رمز کرده وجود. ماجرا از این قرار بود: زمانی که مسکوین ۱۳ ساله داشت، در حال عبور از قبرستانی بوسیله عده ای برخورده وجود که جلویش را گرفته و مجبورش کرده بودند در یک مراسم خاکسپاری شرکت یواش و جسد دختر ۱۱ ساله ای را ببوسد. مسکوین در این نامه نوشته است: «غلام او یک کود بوسیدم و بعدا دوباره و دوباره این کار را کردم.»

مادر بکر پس ازآن حلقه ازدواجی را بوسیله دستان مسکوین و دخترش کرد. همین حادثه و عروسی عجیب او با یک بکر مایه تسلی احتمالا باعث شیفتگی مسکوین به دنیای مردگان شده باشد. به تدریج به شیفتگی مسکوین افزوده شد و او به مرور به نوشتن تو مورد مردگان و یادداشت برداری باریک بین از هر قبرستانی که بوسیله آن شیوه می زد روی آورد. او تا اینکه در موردی یک شب را در یک تابوت خوابید. ولی وقتی که آدم محلی در سال ۲۰۰۹ ملتفت شدند که به قبر عزیزانشان دستبرد زده شده و اجسادشان خمش قبر شده اند، جای هیچ دفاعی بخاطر سرگرمی عجیب مسکوین پایا نمی گذاشت. بااین حال، دولت روسیه هنوز هیچ سرنخی از عاملان نبش مقبره نداشت، ولی احتمال می داد که این طور تخریب هایی کار زیاده روی گرایان باشد.جیمسون بوسیله تیپ گفت که دوست دارد شخصا از نزدیک شاهد آدم خواری باشد



تا سال ۲۰۱۱ عامل این واقعه مشخص نشد. ولی وقتی پلیس شنید که در پی حمله تروریستی به فرودگاه بین المللی دمودوو مسکو، قبر مسلمانان تو نیژنی نووگورود تخریب شده، سرانجام سرنخ هایی به دست آورد. آن ها مسکوین را تو حال نقاشی روی عکس مزار مسلمانان مشهود کردند. بااین حال، او تو این مورد کاری به خود قبرها نداشت. ماموران پلیس موقت او را دستگیر کردند. پس از دستگیری مسکوین، ماموران آپارتمان او را نظارت کردند. اینجا بود که مسئله مسکوین تغییر به یکی از  ماجراهای ترسناک پا بر جا شد.

آپارتمان مسکوین که به همراه والدینش در آن زندگی می کرد، مملو از عروسک هایی درون اندازه پا بر جا بود. دست اسباب بازی ها با پارچه پوشیده و رخساره برخی نیز آرایش شده بود. بوسیله سرعت محسوس شد که اینها اجسام بی جان و اسباب بازی نیستند. بلکه اجساد مومیایی شده ای هستند که خود مسکوین آن ها را خشک کرده است.  

شاید این ترسناک ترین جسد مومیای شده مسکوین باشد

وقتی ماموران پلیس، عروسک ها را جابه مکان کردند، موسیقی نخست به نواختن کرد. مسکوین جعبه های موسیقی را در فرو رفتگی هیئت دولت سینه این عروسک ها جاسازی کرده وجود. یک قلب خشک شده و یک قطعه حجر قبر همچنین درون آپارتمان مسکوین فاحش شد. او اجساد را با پارچه لبریز کرده بود و روی چشم ها بی آرامی دکمه یا چشم های اسباب بازی گذاشته حیات. مسکوین گفت که با آن ها کارتون تماشا می کرده و به دلیل اینکه عاطفه تنهایی می کرده، آن ها را از قبرهایشان دزدیده است. او گفت که بزرگ ترین آرزویش کودک دار شدن است و منتظر است تا دانشمندان راز زنده کردن مردگان را کشف کنند.  

در همین حال، پدر و مادر او اصلا روحشان از تصادم خبر نداشت. آن ها فرض می کردند مشغولیت مورد علاقه پسرشان ساختن عروسک های بزرگ است. در دادگاه فرزند آن ها به هتک عزت و دزدی از ۴۴ مقبره اقرار کرد. ناتالیا چاردیمووا، مادر اولیه قربانی مسکوین، گفت: «هنوز هضم رفتار بیمارگونه او برایم سخت است، او ۹ سال با دختر مومیایی شده من زندگی می کرد. دخترم برای ۱۰ سال پیش من و ۹ سال پیش او بود.»

با وجود اینکه روانپزشکان اخبار کرده اند که شرایط فکری روانی مسکوین دائما رو به بهبودی است، دادستان ها با چاردیمووا موافق هستند و همچنان او را دور از اجتماع نگه داشته اند.رجولیت که دختری را برای تماشای خورده شدنش خرید



جیمسون معمولا اوقات مرحمت را با دوستان باستانی خودش سپری می کرد، ولی تو سال ۱۸۸۸ سپری کردن اوقات خوب با دوستان به معنای تماشای کشته شدن و خورده شدن یک دختر ۱۰ ساله توسط آدم خوارها حیات. عارضه از این قرار است که جیمز اس. جیمسون وارث ثروتمند برند ویسکی ایرلندی که خود را محدودیت ماجراجو می دانست، به همراه هئیتی برای آزاد کردن مستقر پاشا، والی عثمانی رهسپار آفریقا شد. در همین وقت بود که برنامه مردم خواری نادیده را زیبایی داد تا بتواند از چیز پهن نقاشی بکشد.  

انقلابیون یکی از ولایات عثمانی در سودان را به تصرف خود درآورده بودند و متین پاشا، والی آنجا نیز به تجهیزات و آذوقه احتیاج داشت. ازآنجاکه حکمرانی هئیت اعزامی برعهده هنری مورتون استنلی، نویسنده و کاشف معروف بریتانیایی بود، به دیدن می رسید که شعار این دستور کار چیزی جز کمک به امین پاشا نباشد. ولی بعدا مشخص شد که هدف اصلی این مأموریت (خواه حداقل یکی از دو هدف آن)، فرود امدن زمین های بیشتر به دولت آزاد کنگو مستعمره پادشاهی بلژیک وجود. در آن دوران، هرج و مرج و قساوت ها و خشونت بی سابقه ای تمام منطقه را فرا پژمرده بود. شاید همین باعث شده بود که جیمسون پیشگام نمای اخلاقی خویشتن را گم یواش و به این اعتقاد برسد، جنایتی که عمل می دهد اصلا موضوع خارج از قانون ای تراشیدن. شرح وحشتناک این رخداد در پیش نویس خاطرات خویشتن جیمسون آمده است.

مقاله های مرتبط:نگاهی به ۲۵ مورد از ترسناک ترین اکتشافات باستان شناسی تاریخسفری به ترسناک ترین نقاط جهان

آنچه از اسناد و سوابق مختلف مشخص می شود این است که درون جون ۱۸۸۸، جیمسون و هئیت اعزامی به منطقه ریباکیبا تو کنگو رسیدند که بوسیله دلیل جمعیت بالای آدم خوارهایش مشهور است. درون این گزارش ها همچنین تأیید شده، انحصاری که کامل امور جیمسون را عمل می داد، تیپو تیپ یک کارچاق کن و بازرگان برده وجود. طبق اظهارنامه ای که توسط فاران در سال ۱۸۹۰ منتشر شد که پس ازآن مافوق فشار مقامات هئیت اعزامی مجبور شد گفته های خویشتن را پس بگیرد؛ جیمسون بوسیله تیپ گفت که خودی دارد شخصا از نزدیک گواه مردم خواری باشد. تیپ با روسای بخانه برگشتن گپ کرد و آن ها هم به او گفتند که بهتر است یک بنده بخرد. جیمسون ارج برده را پرسید و داخل ازای آن کبد بقچه به روسای دهکده عدل.

تیپو تیپ، یک تاجر اسمی برده که در ماجرای جیمسون، نقش دلال را ایفا کرد

چند دقیقه بعد مرد دختری ۱۰ ساله را بخاطر او آورد. مترجمی که گفته های جیمسون و همراهانش را بخاطر روسای دهکده ترجمه می کرد، گفت که آن ها به روستاییان گفته اند که «این کادو ای از سوی مرد سفیدپوستی است که می خواهد شاهد خوردن شدنش باشد.»

فاران شرح داده:«دوشیزه را به درخت بسته بودند، بومیان خنجرهای خویشتن را تیز کردند. بعد یکی از آن ها دو ضربه بوسیله شکم دخترک زد.»

جیمسون هم درون شرح ماجرا درون دفتر خاطرات خود نوشت:«سپس سه مرد پیش رفتند و شروع به خرده خرده کردن بدن دختر کردند. سرانجام سر او بریده شد و ذره ای هم از او باقی نماند، هر کس تکه گوشت خود را برای شستن در رودخانه سرما.»

جیمسون و فاران هر دو گفته اند که چطور دختر بیچاره اصلا داخل این لحظات هولناک جیغ نزده است. فاران نیز بوسیله یاد می آورد: «تو همین حال، جیمسون طرح های خامی از این چیز پهن های تکان دهنده نقاشی می کرد. جیمسون بعدا به چادرش رفت و درون آنجا نقاشی خود را با آبرنگ اتمام کرد.» (می توانید نقاشی های جیسمون را از اینجا ملاحظه کنید.)

جیمسون تو نامه ای به همسرش توقع کرد که کل تصادم یک سوءتفاهم بزرگ بوده است. او دعوی کرد که بقچه ها را بوسیله نشانی یک شوخی به روسای دهکده داده است، بی خبر از اینکه مردم دهکده واقعا یک دختربچه را می خورند. ولی وقتی که مردان تبعه خنجرها را کشیده و نخست به قطعه قطعه کردن نعش کردند، هیچ کاری مگر سیاحت کردن از دستش بر نمی آید. اگرچه اعلام مربوط به این سانحه موجب خشم انسان در اروپا و آمریکا شد، ولی جیمشسون هیچ وقت بخاطر نقش خود داخل اجل این صغیر بی گناه دادرسی نشد، زیرا تنها چند ماه سپس بر معلول تب جابجایی. همچنین هئیت اعزامی برای آزاد کردن قائم پاشا آخرین از نوع خود بود. پس از آن، گسیل هئیت های غیرنظامی به آفریقا متوقف شد.مقاله های مرتبط:۱۱ ماجرای اصلی که از فیلم های هالیوودی هم ترسناک ترند! (مدخل اول)بیشتر بخوانید:چگونه افکار شیفته در مغز نهان می شوند؟به دنبال شرایط قزل در پایتخت، تهران یک هفته تعطیل شد [محدودیت ها تسلسل شد]ساخت هیدروژلی که می تواند بوسیله نوسازی اعصاب آسیب دیده کمک کندابتلای سابق به انواع ویروس های کرونا ممکن است از شدت بیماری کووید ۱۹ بکاهدویروس های کشنده ای که بدون هیچ نشانی از صحنه زمانه محو شدند
به گزارش همشهری آنلاین به رویت می رسد داستان محمود فکری و بافندگی را باید تمام شده دانست و کاپیتان قبلی استقلال به زودی هدایت آبیها را به خشکی امدن عهده داری خواهد گرفت. با این حال از زمان پیشنهاد خلاصی به محمود فکری، مدیران پارچه بافی به تامل جایگزین سرمربی خویشتن بودند و یکی از گزینه های اصلی آنها حمید مطهری کمک یحیی تراب محمدی در پرسپولیس است. 

روز گذشته بافندگی با حمیدمطهری مربی سابق پارچه بافی و مربی حال حاضر پرسپولیس مذاکرات جدی را عمل داده است. مطهری که همراه پرسپولیس علاوه بر قهرمانی تو لیگ برتر توانست به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد ، تا امشب از مسئولان نساجی لمحه گرفته تا پاسخ بازپسین اش را اطلاع دادن کند.

دستیار اول یحیی تراب محمدی و یکی از پا بر جا ترین نفرات کادرفنی پرسپولیس، درون لیگ هجدهم به همراه مجید جلالی نیم فصل را در بافندگی کار کرد و نتایج عطا را غصه همراه این تیم بوسیله مشت آورد. باید دید مطهری که تو حال حاضر گزینه اول بافندگی است به این آویشن پاسخ مثبت می دهد یا اینکه او کماکان به فقره در پرسپولیس  دنباله  خواهد عدالت. مطهری پپیش از این هم اعلام کرده بود که از تیم های لیگ برتری پیشنهاد سرمربیگری داشته است. با این همگی حضور در فینال آسیا شاید باعث شود که مطهری همچنان ظرف سرمربیگری در لیگ لایق را موقتا بزند.
اپل بوسیله تری محصول یک همدستی کانادایی درون حوزه ی بازیافت قطعات الکترونیکی با نام گیپ (Geep)  اقامه بحران است؛ اپل تقاضا می بطی ء Geep بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ دستگاه این شرکت را که قرار بوده بازیافت شوند به شکلی غیرقانونی به ابتیاع رسانده است تا از آن درآمد تصرف کند. Geep در اطلاعیه ای اعلام کرد سه نفر از کارکنانش که به رخ خودسرانه دستگاه های بازیافت شدنی را فروخته اند، مسئول این کار غیرقانونی بوده اند. موضوع مهمی که رسانه ها به آن معلول برده اند این است که سه کارمند یادشده، کارمند عادی نبودند. پیاده شدن بن شنیده ها، سه نفری که مایه ها را فروخته اند جزو مدیران اجرایی Geep هستند. 

این خبر که ابتدایی بار توسط رسانه ی iPhone Addict منتشر شد اعلام می نرم اپل مدعی شده بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ دستگاهی که گیپ به بیع رسانده شامل آیفونو آیپدو اپل واچ می شده. اپل به گیپ اعلام کرده که این دستگاه ها باید بازیافت شوند، ولی ظاهرا مدیران اجرایی گیپ از این کار شیوه باز زده اند. رسانه ی 9to5Mac به نقل iPhone Addict می نویسد اپل به دقت روی فعالیت های گیپ تمرکز کرده است. 9to5Mac شمار نکته سنج دستگاه های بازیافت شدنیِ فروخته شده را ۱۰۳٬۸۴۵ واحد نشانی می کند و می گوید گیپ موظف بوده قطعات آن ها را جدا و بازیافت کند.

زمان اضافی از انتساب اتهام به گیپ از سوی اپل نگذشته حیات که شاهد اشاعه بیانیه ی گیپ بودیم. گیپ در این بیانیه تلاش کرد مسئولیت این اشتباه مبصر را از دوش خود بردارد و بگوید که از این اتحاد خبر نداشته است. درحالی که گیپ ادعا می درنگ سه نفر به رخساره خودسرانه چنین کار کننده ارتکاب داده اند، اپل می گوید این سه نفر مدیر اجرایی گیپ هستند. در کمی از گزارش iPhone Addict می خوانیم: «گیپ۷ فروش غیرقانونی مایه های بازیافت شدنی را تکذیب نکرده است، ولی اطمینان می دهد این اتفاق توسط سه کارمند انجام شده و این افراد به کس دیگری شناسایی نداده بودند؛ بنابه گفته ی اپل، سه گانه فرد خاطی مدیر اجرایی گیپ هستند».

ظاهرا شکایت اپل علیه گیپ داخل ماه ژانویه ی ۲۰۲۰ (دی و بهمن ۱۳۹۸) ثبت شده، ولی اسناد مربوط بوسیله ضبط به تری دردسترس رسانه ها قرار گرفته است. نیز گفته می شود که گیپ در ماه جولای ۲۰۲۰ (تیر و مرداد ۱۳۹۹) ضبط ای جداگانه در محکمه ثبت کرده است. آن طور که رسانه ها بوسیله نقل از منابع آگاه می نویسند، اپل درحال برآورد خرج ی بازپسین است تا از گیپ عوضی اخذ درنگ. گفته می شود این هزینه محتوی سود طولانی دستگاه های فروخته شده بوسیله همراه ۲۳٫۳ میلیون دلار دیگر است. گیپ می خواهد مدیرانی که باعث این مغلوط شده اند، خودشان زیان های احتمالی را پرداخت کنند.

داخل بخشی از گزارش iPhone Addict می خوانیم: «اپل به محض ورود به بایگانی منتظر دریافت ۱۰۰ درصد منفعت شاگرد از فروش محصولات فروخته شده به همراه ۳۱ میلیون دلار کانادایی (معادل ۲۳٫۳ میلیون دلار آمریکایی یا ۱۹٫۸۷ میلیون یورو) شد. گیپ می خواهد درصورتی که محکمه حق را به اپل داد، سه سازمانی خاطی مسئولیت صیقل زیان را برعهده بگیرند». سؤالی که پیش می آید این است که اپل چگونه توانست بفهمد گیپ دستگاه ها را بازیافت نکرده است؟ iPhone Addict گزارشی جالب در این باره دارد.

iPhone Addict می نویسد اپل چند ماه پیش، از انبارهای شرکت گیپ بازرسی کرد و در همین موقع وجود که واقف ربودن شماری از دستگاه هایی شد که امکان فروخته شدن آن ها وجود داشت. اپل بعد سراغ معاینه عده سریال دستگاه ها رفت و متوجه شد ۱۸ درصد از طولانی دستگاه هایی که بوسیله قصد بازیافت بخاطر گیپ ارسال شده بوده اند، داخل شبکه ی همراه چند اپراتور مورد مصرف قرار گرفته اند. اپل نیز می گوید منطقا شمار وسیله هایی که دزدیده شده و سپس مجددا فروخته شده اند باید بیشتر از ۱۰۳٬۸۴۵ واحد باشد؛ بجای آیپدها و اپل واچ ها صرفا با شبکه ی وای فای سازگاری دارند و نمی قابلیت در شبکه ی اپراتورها متوجه فعال شدن شان شد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درون این مبنا دارید؟بیشتر بخوانید:اپل امکان دانگرید از iOS 14.0.1 به iOS 14 را مسدود کردقدرت نمایی تراشه A14 اپل در بنچمارک های جدیدبررسی ردمی نوت 9 شیائومینمایشگر گلکسی زد فولد 2 با ناخن تراش برمی داردگوگل روتوش سلفی را از حالت پیش فرض دوربین گوشی های متاخر پیکسل حذف می درنگ
یکی از نکات جالب درباره خودروهای رولزرویس، مدل های طویل فوق العاده ای است که این شرکت بخاطر حداکثر راحتی سرنشینان عرضه می درنگ. عرضه این طور محصولاتی مانند این است که سازندگان ابرخودرو به متعاقب هر مزیت بیش کوچکی هستند تا خودروهای خود را یک دهم ثانیه سریع پر حرارت کنند. در رولزرویس گوست ۲۰۲۱، این باهم اتحاد کردن جهیز تعلیق Planar را به فقره می گیرد که نامی پیچیده برای مجموعه سیستم ها و قطعات به کار رفته است. فداکار از اجزای این سیستم، ساده و واضح هستند؛ مانند سیستم تعلیق بادی مختار چهار چرخ و نحوه اطلاع یافتن GPS و دوربین های جلو از استاندارد استحکام لازم برای تعلیق در جاده پیش رو که فرمان آن محسوس است. اما یکی از اجزای این سیستم قدری ما را هراسان کرد: دمپر بازوی کنترلی بالایی. وب سایت اتوکار برای کسب داده ها بیشتر در این زمینه با جان سیمز، مهندس مبصر رولزرویس گوست صحبت کرد تا حس بهتری از این جهیز برای دلبستگی مندان دنیای خودرو ارائه دهد.



بازوی کنترلی بالایی، قطعه ای تقریبا نعل اسبی لباس است که در عکس ارتفاع با طعم جزیی بنفش ظاهر شده است. قطعات زردرنگ ضربه گیر هستند و روی همان مفصل بازوی کنترلی فوقانی سوار می شوند. البته برملا شد که این قطعه یکی از برگ کاملا ساده سیستم تعلیق به شمار می رود و بسیار مشابه لرزش گیر میل لنگ در انتهای پیشرانه عمل می کند. این قطعه یک وزنه با لولای انعطاف پذیر لاستیکی است و با عبور خودرواز دست اندازهای کوچک، فداکار از لرزه ها و حرکات زیادی جهیز تعلیق را جذب می یواش. ضربه گیرهای زردرنگ نیز بوسیله بازوی کنترلی روی دمپر، لنگر اضافی می دهند و ضربه های ناشی از دست اندازهای بزرگ تر را جذب می کنند. به عبارت دیگر مقدور است این دست اندازهای بزرگ، بازوی کنترلی را به طور تصادفی حرکت دهند تا ساعد و دمپر بوسیله یکدیگر برخورد کنند و ضربه گیرها از این کار جلوگیری می کنند.مقاله های مرتبط:نسخه طویل رولزرویس گوست ۲۰۲۱ رونمایی شدنسل متاخر رولزوریس گوست ۲۰۲۱ معرفی شد

امکان پذیر است این قطعه کاملا قلیل به نظر برسد، ولی بوسیله یاد داشته باشید رولزرویس و خریدارانش بوسیله عقب حداکثر فراغت و رفاه در خودرو هستند. بنابراین برهان مرحمت برای مهندسان رولزرویس وجود دارد که روی هر سیلان ی مرتبط با چونی سواری، صرف نظر از معادل ی آن، سرمایه گذاری کنند. تا اینکه اگر این پیشرفت معدود باشد، لزوماً چیز بدی حلق. جان سیمز به اتوکار گفت:مشتریان کنونی گوست که در طول فرایند توسعه با آن ها گپ کرده ام، درخواست کلیدی درباره ی امتحان رانندگی با خودرو داشتند و می گفتند که «آن را متروک نکنید». بنابراین به نظر می رسد افزایش کیفیت سواری مدل جدید نسبت به نسل گذشته، همان چیزی است که مشتری می خواهد.



گوست نخستین محصول رولزرویس است که این کلکسیون تمام از قطعات سیستم تعلیق Planar را به کار می گیرد، اگرچه سایر مقیاس های رولزرویس همچنین قطعاتی از این سیستم را داشته اند. باتوجه به این واقعیت که پلتفرم گوست با رولزرویس فانتوم و شاسی بلند کالینان مشترک است، اگر نسخه های بعدی این دو خودرو به قطعاتی مانند دمپر جدید حاضر شوند، خیلی شگفتی نخواهیم کرد.بیشتر بخوانید:شاسی اهتزاز مفهومی و برقی هوندا رونمایی شدفورد پوما ST میزان 2021 رونمایی شدنسخه اختصاص STX فورد رنجر 2021 معرفی شدآئودی Q5 اسپرت بک مدل ۲۰۲۱ رونمایی شدلینک اند کو از خودروی الکتریکی و مفهومی زیرو رونمایی کرد
تحریم های ایالات متحده ی آمریکا مشکلات متعددی پیش روی هواوی گذاشته اند و جدیدترینِ این تحریم ها که زمان زیادی از آغاز آن ها نمی گذرد، غلبه تولید خراش را از هواوی پژمرده اند. بوسیله موجب بایکوت های متاخر ایالات متحده، شرکت های آمریکایی و دیگر انبازی هایی که از فناوری ها و تجهیزات تاسیس آمریکا استفاده می کنند، اجازه ی باهم اتحاد کردن با هواوی را ندارند و چنانچه در جای پا همدستی هستند، باید مجوز مکتوب و رسمی از طالع دریافت کنند. در پی آغاز تحریم ها، هواوی اعلام کرد استعداد تولید تراشه های پرچم دار سری کرین را از دست داده است.

هواوی همکاری عریض ای با شریک صنایع نیمه هادی تایوان (TSMC) داشت؛ با این حال، TSMC از فناوری های آمریکایی استفاده می درنگ و به دلیل تحریم های جدید، ارتباطات تجاری خویشتن را با هواوی کمیت کرد. هواوی بخاطر ادامه ی تولید گوشی به تراشه نیاز دارد؛ به همین دلیل، در حال وارسی چند گزینه است. آن طورکه به دید می رسد، اوضاع فراغت است کمی مساعد شود. افرادی که نخواسته اند نامشان فاش شود، به یکی از رسانه های دولتی چین با شهرت China Securities Journal  گفته اند اینتل مجوز رسمی از دولت آمریکا را برای انبازی با هواوی اخذ کرده است.

همچنین بوسیله نوشته ی خبرگزاری روئیترز، شرکت چینی SMIC درخواست مجوز همکاری با هواوی را ثبت کرده است. SMIC از برگ ساخت انبازی های آمریکایی به منظور تولید تراش برای هواوی و مشارکت های دیگر استفاده می بطی ء. روئیترز تا اینکه از ثبت درخواست مجوزِ SK Hynix، شرکتی فعال در حوزه ی تولید تراشه ی حافظه، شناسایی می دهد؛ با این حال، ظاهرا SK Hynix هنوز مظفر  نشده است مجوز دریافت بطی ء. SK Hynix فعلا بوسیله درخواست خبرنگاران برای شفاف سازی در این باره پاسخ نداده است. 

براساس قوانین ایالات متحده، انبازی هایی که قصد دارند با هواوی همدستی کنند، درخواست خویشتن را ثبت می کنند و دولت آمریکا با بررسی درخواست آن ها، تصمیم نهایی را می گیرد. تاکنون، مشارکت های زیادی التماس ثبت کرده اند و این التماس ها عموما رد شده اند. تو حال حاضر، چیزی رسما اطلاع دادن نشده است؛ اما بوسیله حدس زیاد، اینتل با طرح دلایل کافی توانسته نظر بخت آمریکا را فراخوانی کند تا بتواند با هواوی مخبر شریک شدن تجاری یمین شود.

هواوی مدتی پیش رسما اخبار کرد کوالکام التماس صدور مجوز ثبت کرده؛ ولی این مجوز هنوز صادر نشده است. هواوی گفته بود به محض اعطای مجوز به کوالکام، فرایند سفارش تراشه را شروع می کند تا از تراشه های سری اسنپدراگون در گوشی های آینده اش بهره بگیرد. 

در نگاه اول، سرایت این خبر چندان حیرت برانگیز نیست؛ بجای کوالکام مدت ها است وارد مذاکره با اقبال آمریکا شده تا شاید بتواند مجوز کار با هواوی را دریافت کند. کوالکام به خوبی از ظرفیت راسته هواوی آگاه است و می داند که درصورت همکاری با این شرکت، منفعت سرشاری کسب خواهد کرد. فدایی گزارش ها به نقل از منابع غیررسمی اطلاع دادن کردند مدتی پیش، AMD بیش از یک درخواست صدور مجوز بخاطر فروش تراشه بوسیله بیش از یک مشارکت چینی ثبت کرده است. شکی نداریم که هواوی درون فهرست این شرکت های چینی استراحت دارد.

فردی که نخواسته نامش فاش شود، داخل گفت و گو با رسانه ی روئیترز اخبار کرد باهم اتحاد کردن های فعال داخل بیرون از ایالات متحده بخت قدری برای شهود مجوز همدستی با هواوی دارند. از مدیاتک به عنوان یکی دیگر از شرکت های یاد می شود که به ظهر کسب مجور شرکت با هواوی است.

اوضاع برای هواوی به شدت عصبی مربوط به اعصاب است. تحریم های آمریکا در وهله ی اول، گوشی های هواوی را ازلحاظ نرم افزاری تا کمیت زیادی فلج کردند. دور ابتدا بایکوت ها باعث شدند انبازی هایی قرین گوگل ارتباط خود را با هواوی کمیت کنند که درنتیجه ی آن، تمامی گوشی های جدیدی که همکاری چینی به بازار عرضه می کند، از خدمات موبایلی گوگل موسوم به GMS بی یکروز اند. در دور دوم تحریم ها، آمریکا تهیه ی قطعات باطراوت افزاری را برای هواوی ابدار کرد. اصلی ترین شعار آمریکا از این تحریم ها شل کردن بازوی تراش ساز هواوی وجود و بوسیله این شعار غم رسید. همچنین، تحریم ها باعث شدند شرکت هایی مانند سامسونگ دیسپلی و ال جی دیسپلی خرید نمایشگر پریمیوم را به هواوی متوقف کنند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی همکاری احتمالی بین هواوی و اینتل چیست؟بیشتر بخوانید:مشخصات رقیق افزاری سری صدا 8 هواوی فاش شدمشخصات خانواده AMD Rembrandt با هسته Zen 3 و RDNA 2 روشن شدمشخصات اولیه AMD Ryzen 7 5700U فاش شداینتل تراشه های جدید Elkhart Lake، سلرون و پنتیوم را معرفی کردن کردAMD پردازنده های سری C رایزن و Athlon 3000 را معرفی کردن کرد