استقلال خوزستان

تحریم های ایالات متحده ی آمریکا مشکلات متعددی پیش روی هواوی گذاشته اند و جدیدترینِ این تحریم ها که زمان زیادی از آغاز آن ها نمی گذرد، غلبه تولید خراش را از هواوی پژمرده اند. بوسیله موجب بایکوت های متاخر ایالات متحده، شرکت های آمریکایی و دیگر انبازی هایی که از فناوری ها و تجهیزات تاسیس آمریکا استفاده می کنند، اجازه ی باهم اتحاد کردن با هواوی را ندارند و چنانچه در جای پا همدستی هستند، باید مجوز مکتوب و رسمی از طالع دریافت کنند. در پی آغاز تحریم ها، هواوی اعلام کرد استعداد تولید تراشه های پرچم دار سری کرین را از دست داده است.

هواوی همکاری عریض ای با شریک صنایع نیمه هادی تایوان (TSMC) داشت؛ با این حال، TSMC از فناوری های آمریکایی استفاده می درنگ و به دلیل تحریم های جدید، ارتباطات تجاری خویشتن را با هواوی کمیت کرد. هواوی بخاطر ادامه ی تولید گوشی به تراشه نیاز دارد؛ به همین دلیل، در حال وارسی چند گزینه است. آن طورکه به دید می رسد، اوضاع فراغت است کمی مساعد شود. افرادی که نخواسته اند نامشان فاش شود، به یکی از رسانه های دولتی چین با شهرت China Securities Journal  گفته اند اینتل مجوز رسمی از دولت آمریکا را برای انبازی با هواوی اخذ کرده است.

همچنین بوسیله نوشته ی خبرگزاری روئیترز، شرکت چینی SMIC درخواست مجوز همکاری با هواوی را ثبت کرده است. SMIC از برگ ساخت انبازی های آمریکایی به منظور تولید تراش برای هواوی و مشارکت های دیگر استفاده می بطی ء. روئیترز تا اینکه از ثبت درخواست مجوزِ SK Hynix، شرکتی فعال در حوزه ی تولید تراشه ی حافظه، شناسایی می دهد؛ با این حال، ظاهرا SK Hynix هنوز مظفر  نشده است مجوز دریافت بطی ء. SK Hynix فعلا بوسیله درخواست خبرنگاران برای شفاف سازی در این باره پاسخ نداده است. 

براساس قوانین ایالات متحده، انبازی هایی که قصد دارند با هواوی همدستی کنند، درخواست خویشتن را ثبت می کنند و دولت آمریکا با بررسی درخواست آن ها، تصمیم نهایی را می گیرد. تاکنون، مشارکت های زیادی التماس ثبت کرده اند و این التماس ها عموما رد شده اند. تو حال حاضر، چیزی رسما اطلاع دادن نشده است؛ اما بوسیله حدس زیاد، اینتل با طرح دلایل کافی توانسته نظر بخت آمریکا را فراخوانی کند تا بتواند با هواوی مخبر شریک شدن تجاری یمین شود.

هواوی مدتی پیش رسما اخبار کرد کوالکام التماس صدور مجوز ثبت کرده؛ ولی این مجوز هنوز صادر نشده است. هواوی گفته بود به محض اعطای مجوز به کوالکام، فرایند سفارش تراشه را شروع می کند تا از تراشه های سری اسنپدراگون در گوشی های آینده اش بهره بگیرد. 

در نگاه اول، سرایت این خبر چندان حیرت برانگیز نیست؛ بجای کوالکام مدت ها است وارد مذاکره با اقبال آمریکا شده تا شاید بتواند مجوز کار با هواوی را دریافت کند. کوالکام به خوبی از ظرفیت راسته هواوی آگاه است و می داند که درصورت همکاری با این شرکت، منفعت سرشاری کسب خواهد کرد. فدایی گزارش ها به نقل از منابع غیررسمی اطلاع دادن کردند مدتی پیش، AMD بیش از یک درخواست صدور مجوز بخاطر فروش تراشه بوسیله بیش از یک مشارکت چینی ثبت کرده است. شکی نداریم که هواوی درون فهرست این شرکت های چینی استراحت دارد.

فردی که نخواسته نامش فاش شود، داخل گفت و گو با رسانه ی روئیترز اخبار کرد باهم اتحاد کردن های فعال داخل بیرون از ایالات متحده بخت قدری برای شهود مجوز همدستی با هواوی دارند. از مدیاتک به عنوان یکی دیگر از شرکت های یاد می شود که به ظهر کسب مجور شرکت با هواوی است.

اوضاع برای هواوی به شدت عصبی مربوط به اعصاب است. تحریم های آمریکا در وهله ی اول، گوشی های هواوی را ازلحاظ نرم افزاری تا کمیت زیادی فلج کردند. دور ابتدا بایکوت ها باعث شدند انبازی هایی قرین گوگل ارتباط خود را با هواوی کمیت کنند که درنتیجه ی آن، تمامی گوشی های جدیدی که همکاری چینی به بازار عرضه می کند، از خدمات موبایلی گوگل موسوم به GMS بی یکروز اند. در دور دوم تحریم ها، آمریکا تهیه ی قطعات باطراوت افزاری را برای هواوی ابدار کرد. اصلی ترین شعار آمریکا از این تحریم ها شل کردن بازوی تراش ساز هواوی وجود و بوسیله این شعار غم رسید. همچنین، تحریم ها باعث شدند شرکت هایی مانند سامسونگ دیسپلی و ال جی دیسپلی خرید نمایشگر پریمیوم را به هواوی متوقف کنند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی همکاری احتمالی بین هواوی و اینتل چیست؟بیشتر بخوانید:مشخصات رقیق افزاری سری صدا 8 هواوی فاش شدمشخصات خانواده AMD Rembrandt با هسته Zen 3 و RDNA 2 روشن شدمشخصات اولیه AMD Ryzen 7 5700U فاش شداینتل تراشه های جدید Elkhart Lake، سلرون و پنتیوم را معرفی کردن کردAMD پردازنده های سری C رایزن و Athlon 3000 را معرفی کردن کرد
  • ۹۹/۰۷/۰۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی