استقلال خوزستان

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

Rex/Shutterstock
به طرز ای که هر چند آمریکای شمالی هنوز مقصد ایدئال مهاجرت به شمار می رود، اما ترکیه توانسته است خویشتن را به رله دوم کشورهای تیر مهاجرت ایرانیان برساند.این دیدگاه سنجی که در خرداد ۱۳۹۹ برگزار شد، نظرات بسیار از ۶ هزار نفر را گردآوری و به تحلیل آن ها پرداخته است. نتایج و تفریق های این دیدگاه سنجی را می توانید در قالب یک اینفوگرافی، دراینجامشاهده کنید.

سفرمارکت که راسته مجازی رزرو بلیط هواپیما و تور مسافرتی است، شاید بسیار از هر بنگاه اقتصادی دیگری در حوزه صنعت گردشگری، متوجه آسیب های ویرانگر کرونا پیاده شدن توریسم و صنایع موقوف آن شد. بسته شدن مرزها و تعطیلی اماکن گردشگری و باطل سازی پروازهای تویی و خارجی، صنعتی گردشگری را در ابعاد مختلف بوسیله کما فرو برد.

از همین رو سفرمارکت سعی کرد با ادا یک نظرسنجی بوسیله برآورد نوع واکنش و رفتار مسافران و کاربران داخل دوران پساکرونا بپردازد. داشتن این دورنمای شفاف کمک خواهد کرد تا بنگاه های اقتصادی کوشا در صنعت گردشگری، با اطلاعات و داده های برملا تری، خود را بخاطر عهد گذار از کرونا آماده کنند و تصمیم های اقتصادی بهتری بگیرند. بمنظور سیر بوسیله شکل عمیقی وابسته به واکنش و رفتار اجتماع است و پس از رفع محدودیت های شاگرد از کرونا، اینکه جامعه با چه ضرباهنگی رفتار معمولی سفرهایش را در پیش خواهد گرفت اهمیت بسیاری دارد. همچنین اینکه مسافران، بیشتر چه مقاصدی را بخاطر چه اهدافی تو برنامه سفر می گنجانند هم روند تعیین کننده ای خواهد حیات.

یکی از خروجی های دیدگاه سنجیسفرمارکت تبدیل نشانه سفرهای مهاجرتی ایرانیان است. جلال این موضوع درون صنعت گردشگری، از گنجایش های گوناگونی قابل تحلیل است. زیرا برخلاف این برداشت که مهاجرت یک سفر یک طرفه است، مهاجرت افراد، شالوده ساز مجموعه ای از سفرهای بعد اینده بین کشور ابتدا و آماج توسط فرد مهاجر و خانواده اش خواهد شد. از همین رو اینکه جمعیت مهاجران یک کشور، بیشتر به کدام فروغ می روند، اهمیت بسیاری دارد.

براساس دیدگاه سنجی سفرمارکت، کانادا با دراختیار داشتن ۲۵ درصد از مهاجران ایرانی، هنوز نشانه عده ۱ بخاطر مهاجران ایرانی به شمار می جوی. قناعت مهاجرپذیر و امتیازهای اختصاص اقامتی کانادا، این کشور را تغییر به گزینه ای مطلوب برای مهاجرت کرده است. قرار شهود ایالات متحده آمریکا با ۱۳ درصد درکنار کانادا، موجب شده آمریکای شمالی، محبوب ترین قاره برای مهاجرت ایرانیان به شمار برود. اقتصادهای بزرگ، فرهنگ های متنوع و مهاجرپذیر و بود تعبیر انگلیسی در این کشورها، آمریکای شمالی را خیر تنها بخاطر ایرانیان بلکه برای بسیاری از اهالی کشورهای دیگر، تبدیل بوسیله مقصد مناسب و داخل دسترسی برای مهاجرت کرده است.



اما نکته کلیدی و اساسی که در این تجسس بیشتر به چشم می آید و نکته ای غافلگیرکننده نسبت به داده های یک دهه قبل بوسیله شمار می رود، صبر ستاندن ترکیه در جایگاه دوم کشورهای هدف برای مهاجرت ایرانیان قرار دارد. ترکیه که در این بررسی، ۲۴ درصد از آرا را به خویشتن طلبیدن کرده است، توانسته با فاصله کمی درون رله دوم قرار بگیرد و این موضوعی فکر برانگیز در صنعتی گردشگری است.

همسایگی ایران و ترکیه که انگیزه کاهش نفقه های عروج می شود، نیاز نداشتن بوسیله ویزا بخاطر سفر که فرایند رفت و آمد را آسان می سازد، تشابهات فرهنگی که حل شدن بی تا در جامعه تیر را آسان و نوک تیز می نرم و فاصله کم قیمت پول ملی دو سرزمین که تحول سرمایه را منطقی تیز می سازد، عواملی هستند که جهت شده مهاجرت به ترکیه برای ایرانیان، گزینه داخل دسترسی تلقی شود. از سوی دیگر، ترکیه که خود با چالش های دیپلماتیک و اقتصادی داخل منطقه روبه رو است، تسهیلات فراوانی را برای جلب سرمایه های انسانی و مالی، از ملک همسایه خود ایران، فراهم آورده است تا بتواند به تقویت اقتصاد خود از نحو تزریق سرمایه اجنبی بپردازد.

همه این عوامل دو سویه علت شده گروهی از ایرانیان که امکان مهاجرت به آمریکای شمالی یا اروپا را ندارند، با کمال مطلوب فرود امدن به سطح قابل قبولی از آزادی های محدودیت و اجتماعی و فرصت های اقتصادی بیشتر بوسیله ترکیه مهاجرت کرده و اقامت این قلمرو را به مشت بیاورند.

مولود این معاینه مدال می دهد، فعالان حوزه گردشگری و آژانس های مسافرتی، مخصوصا درون زمینه ارائه تور و بلیط هواپیما، باید روی دو مقصد ترکیه و کانادا، تمرکز خاص ای کنند. چون پس از یک گرداگرد مهاجرت، مجموعه ای از سفرهای آتی بین دو کشور مبدا و مقصد جریان برملا خواهد کرد و این فرصت های اقتصادی بسیاری را می تواند داخل خود داشته باشد.بیشتر بخوانید:دانلود برنامه اندروید و ورزش اندروید؛ هفت فردی متفاوت اندروید تایماجرای چمن مصنوعی زمین بازی برای کودکان یک ویلای مسکونیفروش کندرو گوناگون نیسان کارکرده درون خودرو 45کارلنسر؛ فریلنسینگ و تصرف درآمد اینترنتی با دورکاریتشخیص بلای ناگهانی با فهم مصنوعی در درمانکده
AازGHAROOOON مدت ها پیش اخبار شده حیات که هواوی عزم دارد گوشی های خانواده ی میت ۴۰ (Huawei Mate 40) را پاییز امسال تو جریان برگزاری کنفرانسی عام رونمایی درنگ. طبق ادعاهای مطرح شده توسط یکی از افشاگران صنعت موبال در شبکه ی اجتماعی ویبو، همه چیز طبق برنامه پیش می جوی و تحریم های اخیر باعث اختلال تو روند تولید گوشی پرچمدار متاخر هواوی نشده اند.

همین افشاگر گفته است هواوی انتظار دارد بتواند درون سه گانه ماهه ی پایانی سال ۲۰۲۰ جوان بر هشت میلیون دستگاه از قوم ی میت ۴۰ را به خرید برساند. هواوی تو تخمین این مغز قطعا حساب ویژه ای روی بازار چین باز کرده است، در برابر با نبود خدمات موبایلی گوگل (GMS) روی گوشی های جدید، ناچیز کسی درون خارج از مرزهای چروک مهیا می شود بخاطر تهیه ی گوشی های هواوی - آن غصه معیار های گران قیمت - پول پرداخت بطی ء.

اکنون برای صحبت درمورد مشخصات فنی هواوی میت ۴۰ بسیار مهلت است، اما افشاگران ازمدتی پیش قضیه نمودار کردن مفروضات دستگاه موردبحث را آغاز کرده اند. ماه گذشته یکی از افشاگران مورداعتماد مدعی شد هواوی در پی استفاده از تراشه ی پنج نانومتری داخل گوشی های قوم ی میت ۴۰ است. درون آن زمان اطلاع دادن شد که هواوی قصد دارد تراشه ی موردبحث را کرین ۱۰۰۰ بنامد. یکی از کارشناسان صنعت پردازنده همچنین به لطافت در ویبو بوسیله نصیب مندی میت ۴۰ هواوی از تراش ی پنج نانومتری کوچکتر زده است.

موافق گفته های افشاگران، تراشه ی پنج نانومتری گوشی های قوم ی میت ۴۰ صبر است توسط شرکت صنایع نصف هادی تایوان (TSMC) بوسیله مرحله ی تولید برسد. فدایی از بینایی ها می گویند این تراشه، کرین ۱۰۲۰ شهرت دارد. با این حال بینایی های جدیدتر روی نام کرین ۱۰۰۰ ائتلاف نظر دارند. هنوز جزئیات دقیق مربوط بوسیله تراشه ی کرین ۱۰۰۰ هواوی را نمی دانیم، با این حال گزارش هایی تأییدنشده می گویند هواوی قصد دارد درون تراشه ی موردبحث به استفاده از هسته های Cortex-A78 روی بیاورد.

برخی دیگر از افشاگران کدنام بالتیمور (Baltimore) را برای کرین ۱۰۰۰ اعلام کرده اند. کرین ۱۰۰۰ صبر است در نقش مدل جدید کرین ۹۹۰ 5G ظاهر شود که شهریورماه سال گذشته معرفی شد. خواست داریم هواوی بخواهد تو همین بازه ی زمانی درون سال سیال میلادی، کرین ۱۰۰۰ را رونمایی یواش. تراشه ی کرین ۹۹۰ ابتدا در گوشی های قوم ی میت ۳۰ استفاده شد، بر همین ماخذ احتمال می دهیم کرین ۱۰۰۰ در ابتدا در خانواده ی میت ۴۰ مورداستفاده راحتی گیرد. قوم ی هواوی P50 که انتظار داریم سه ماهه ی ابتدا ۲۰۲۱ ارائه شوند همچنین احتمالا از همین خراش روزی می گیرند. در خاتمه باید ببینیم که نرخ گوشی هواوی میت ۴۰ چقدر خواهد بود.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی داخل این زمینه دارید؟بیشتر بخوانید:هواوی P اسمارت S S رونمایی شدبررسی عملکرد اپلیکیشن های محبوب روی پلتفرم HMS هواویTSMC می گوید ممنوعیت بیع با هواوی تأثیری بر فعالیت آن ها نمی گذاردهواوی داخل حال توسعه ی پروژه ی ردیابی تماسی کووید 19 خصوصی خود استراهنمای معامله گوشی دست
مایکروسافت در حال مدل سازی نبوغ ترجمه ی چت روی اپلیکیشن مایکروسافت Teams تو سیستم عامل iOS و اندروید است. ویژگی ترجمه ی خفیه پیام ها به طولانی کاربران امکان برقراری ارتباط با یکدیگر در سطح جهانی را خواهد داد. این فردی به گونه ای است که با یک کلیک می توان پیام گرفتن شده را بوسیله تعبیر دیگری ترجمه نرم.

مایکروسافت تیمز یکی از برنامه های کاربردی مدیریت نیروهای دورکار است که بوسیله نیکی تو دوران همه گیری کووید ۱۹ به تصرف وکارهای مختلف تو سراسر جهان معاون کرد و باعث شد بسیاری از افراد بتوانند فرایند مفید خود را بوسیله خوبی متعاقب کنند.مقاله ی مرتبط:مایکروسافت تیمز چیست و آیا بخاطر کسب وکار شما ارزان است؟

مایکروسافت گفته است شعار از ساختن این قابلیت، تسهیل کردن برقراری رابطه بین افراد داخل بکلی جهان است. این ویژگی را تیم خدمات ترجمه ی مایکروسافت ایجاد کرده است که البته پیش ازاین در نسخه ی دسکتاپ تیمز دردسترس کاربران قرار گرفته وجود.

هنوز تاریخ باریک بین ارائه ی این نبوغ در سیستم عامل آی او اس و اندروید فاحش نشده است؛ اما شنیده ها از نمایش ی آن در ماه آتی حکایت می نرم.بیشتر بخوانید:همدستی اسلک با آمازون برای رقابت بهتر با مایکروسافت تیمزمایکروسافت تیمز بوسیله زودی از امکان آستان ۳۰۰ نفر داخل یک ویدیو چت پشتیبانی خواهد کردقابلیت چت در چند پنجره مجزا به مایکروسافت تیمز افزایش شدمدیرعامل اسلک می گوید مایکروسافت بسیار از حد روی شکست دادن آن ها متمرکز شده استمایکروسافت می گوید تیمز حتی از ویندوز غم بزرگ تر خواهد شد
اگرهنگام کار با گوشی موبایل نگران حریم خصوصی خودتان هستید می توانید به آسانی تمام اپلیکیشن هایی که موقعیت مکانی شما را به اشتراک می گذارند غیرفعال کنید تا دیگر نتوانند موضع مکانی شما را به اشتراک  بگذارند داخل این مقاله سعی می کنیم هرآنچه شما احتیاج دارید تا مطمئن شوید که دستور کار ای از داده های مکانی شما استفاده نمی کند به شما آموزش می دهیم. چگونه اَپ هایی که موقعیت مکانی ما را درون اندروید به ابونمان می گذارند پیدا کنیم؟

اَپلیکیشن هایی مثل نقشه گوگل یا تاکسی های اینترنتی بدون دسترسی به موقعیت مکانی شما فقره نمی کنند اما شما می توانید فقط داخل زمان مصرف از خدمات این اَپلیکیشن ها دسترسی آن ها را فعال کنید. اَپ هایی مشابه اینستاگرام و فیسبوک حزن وجود دارند که بوسیله موقعیت مکانی شما دسترسی دارند تا بتوانند پیشنهاد ها بهتری را باتوجه به موقعیت مکانی شما عرضه دهند. اگر نیاز به اَپلیکشنی مانند تاکسی اینترنتی دارید که از موقعیت مکانی شما استعمال می درنگ می توانید قبل از استعمال از خدمات آن ها، مجوز دسترسی به موقعیت مکانی را درون آن اَپلیکیشن خاص فعال کنید.

برای اینکه بدانید چه اَپلیکشن هایی از موقعیت مکانی شما مصرف می کنند، می توانید به رخساره زیرعمل کنید:

۱- روی تنظیمات "Settings" کلیک کنید.

۲- بوسیله پایین صفحه بروید ویا تو کادر خیز وجو کلمه مکان یا "Location" را تایپ کنید.

۳- گزینه مکان خواه "Location" را انتخاب کنید.



۴- در این بخش اَپلیکیشن هایی که به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند را می بینید روی مجوزهای برنامه "App permission" کلیک کنید تا مسوده کامل برنامه هایی که به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند را ببینید.

۵- اپلیکیشن هایی که به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند به سه قسمت قسمت کردن شاخه می شوند: اَپ هایی که در تمام مدت مجاز هستند "Allowed all the time": این برنامه ها می توانند در طولانی مدت به موضع مکانی شما در پس ماخذ دسترسی برملا کنند. توجه داشته باشید که نیاز به فعال کردن این امکان برای هیچ اَپلیکیشنی نیست. مجاز فقط درون زمان مصرف:"Allowed only while in use" چنانچه شما باید به یک اَپلیکیشن امکان دسترسی بوسیله موقعیت مکانی را بدهید این تنظیماتی است که شما باید از آن استفاده کنید. این مجوز اجازه می دهد که اَپلیکیشن ها فقط در زمان انجام بوسیله موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشند. اجازه ندادن "Deny": با استعمال از این گزینه اَپلیکیشن مدنظر به جزئیات موقعیت مکانی دسترسی نخواهد داشت.

۶- یک اَپلیکیشن را برای تغییر سطح دسترسی بوسیله موقعیت مکانی برگزینی کنید.

۷- برای قطع دسترسی به موقعیت مکانی اپلیکیشن مدنظر روی اجازه ندادن "Deny" کلیک کنید.



برای استفاده از خدمات اَپلیکیشن هایی قرین اطلس گوگل خواه تاکسی های اینترنتی باید بوسیله آن ها اجازه استفاده از داده های موقعیت مکانی داده شود. در رخساره حاجت به این امر می توانید مراحل زبر را متعاقب کنید و مجوز دسترسی را از "Deny" یا عدم رخصت به مشروع فقط  در زمان استفاده خواه "Allowed only while in use" تغییر دهید. چگونه اشتراک گذاری موقعیت مکانی را در تلفن همراه اندروید خود غیرفعال کنیم؟ مقاله های مرتبط: آموزش تبدیل پسورد وای فای به کد QR و نحوه ی استفاده از آن چگونه مخبر شویم چه کسی ما را تو اینستاگرام فالو یا آنفالو کرده است؟

اگر نمی خواهید موضع مکانی را در هیچ حالتی به تعهد پرداخت  گذارید می توانید آن را به نعوظ کامل باثبات کنید. بخاطر این کار مراحل زیر را درون تلفن همراه خویشتن عقب کنید:

۱- روی تنظیمات کلیک کنید.

۲- بوسیله پایین صفحه بروید یا در کادر نبض وجو مکان یا "Location" را سرچ کنید.

۳- گزینه جا یا "Location" را آرام کنید.



پس از غیرفعال کردن مجوز موضع مکانی، دیگرهیچ اَپلیکیشنی نمی تواند موقعیت مکانی شما را بدست آورد. چنانچه نگران به وجه اشتراک مجله گذاری موقعیت مکانی خویشتن توسط برخی اپلیکیشن ها هستید این بهترین سیاق برای غیرفعال کردن این گونه دسترسی ها است. بیشتر بخوانید: چرا کیفیت ویدئوهای اینستاگرام در اندروید کمتر از iOS است؟ گوگل روی باگ والپیپر اندروید حکم می کند نسخه بتا اندروید 11 برای شماری از گوشی های پیکسل منتشر شد اسکرین شات هایی از اندروید 11 مشهود شد چگونه والپیپرها باعث کرش کردن گوشی می شوند؟
اپل بی سروصدا نرخ ارتقا حافظه رم در مک بوک پرو پایین رده  ۱۲۹۹ دلاری را بالا بازداشت است. این شرکت تا به امروز، برای ارتقا رم ۸ گیگابایتی لپ تاپ های یادشده به ۱۶ گیگابایت، ۱۰۰ دلار هزینه شهود می کرد؛ ولی درحال حاضر، هزینه ی ارتقا در ایالات متحده بوسیله ۲۰۰ دلار تکثیر پیدا کرده است. براساس گزارش های منتشرشده، اپل به ارگان ی اینترنتی فناوری ورج اطلاع داده که این تغییر بها درواقع اصلاح قیمت است. داخل کمی از گزارش ورج درباره ی اظهارات اپل آمده است: قیمت ارتقا حافظه ی رم ۸ گیگابایتی بوسیله ۱۶ گیگابایت تو دیگر کامپیوترهای مک شامل آی مک و مک بوک ایر ۲۰۰ دلار بوده و تغییر اعمال شده به سرود همگن نگه داشتن قیمت است. اپل می گوید به نرخ شمارش شده ی پیشین بخاطر افرادی که قبل از اعمال تغییرات قیمت، حافظه ی رمشان را ارتقا داده اند سرافرازی می نرم.

تا اینکه شرکتی به بزرگی اپل ممکن است در ارزش گذاری مرتکب سهو شود، اما ظاهرا چرخ های ۷۰۰ دلاری مک پرو و پایه ی هزار دلاری مانیتور Pro Display XDR اپل به درستی نرخ گذاری شده اند. همان نعوظ که وب سایت MacRumors برای بدوی بار گزارش کرده، تغییر قیمت لپ تاپمک بوک پرو ۱۳ اینچی تو کشورهای دیگری مثل آلمان همچنین اعمال شده است. در کشور یادشده هزینه ی ارتقا رم از ۸ به ۱۶ گیگابایت، افزایش یافته و از ۱۲۵ یورو بوسیله ۲۵۰ یورو رسیده است. در بریتانیا هزینه ی ارتقا از ۱۰۰ پوند بوسیله ۲۰۰ پوند افزایش پدیدار کرده است.

به هیچ وجه غیرمعمول نیست که اپل نظم ارج گذاری برای محصولات «ساخت به اندرز» از سری کامپیوترهای مک را دستخوش تحول نرم. اپل اخیرا در فصل تابستان گذشته، نرخ حافظه های SSD را بوسیله روش چشم گیری کاهش عدل و درهمین حال، پیکربندی های جدیدی از حافظه را نیز شناساندن کرد. چنین نوساناتی درون قیمت گذاری قطعات کامپیوتری، به طورکلی شاگرد از تغییر در ارائه و تقاضا است. بخاطر مثال، امکان پذیر است همدستی تأمین کننده ی حافظه ی رم مدل پایین رده ی مک بوک پرو اختلال هایی را داخل فرایند تولید تجربه کند؛ حال آن که مشکلات یادشده، ناشی از شیوع مصیبت کووید ۱۹ باشند یا تغییراتی دیگر. مقاله های مرتبط: تعطیلی فروشگاه های حضوری اپل درپی گشادگی دامنه ی اعتراضات در آمریکا شکایت چند میلیارد دلاری برادر پابلو اسکوبار از اپل

البته با اینکه بوسیله برهان شرایط شاگرد از شیوع ویروس کرونا، زنجیره ی تأمین گوناگون محصولات در سراسر جهان بی نظم شده است، ولی چین که بیشتر شرکای تولیدی اپل در آنجا فعالیت می کنند، جلوتر از سایر کشورها، درحال آغاز مکرر ی مراحل تولید است. برهان جلودار بودن این کشور، تعطیلی مراکز تولیدی آن پیش پر حرارت از سایر بخش های گیتی است. درنتیجه، با رویت بوسیله بانوا که اپل یک ماه پیش روی مدل جدید مک بوک پرو ۱۳ اینچی اعمال کرد، شرایط تأمین قطعات باید بهبود یافته باشد.

ماه پیش، اپل با اضافه طرح متاخر Magic Keyboard و اعمال بهبودهایی درون عملکرد، سری مک بوک پرو را تجدید کرد. بااین حال، مدل پایین رده ی این لپ تاپ اپل تقریبا دست نخورده سرمد ماند و تنها به روزرسانی، تعبیه ی ورقه کلید طرح سوییچ قیچی جدید وجود. براین اساس، خلال عرضه ی مک جدید و تحول پیکربندی حافظه ی پیش فرض تو این محصول، اپل قیمت قطعات را همچنین معاوضه می درنگ. برای مثال، به روزرسانی مک بوک پرو در ماه قبل، شامل دوبرابر افزودن حافظه SSD نیز می شد.

تا این لحظه، نرخ حافظه ی رم برای سایر کامپیوترهای مک اپل تغییری نکرده است. باتوجه بوسیله اینکه اپل انواع مختلفی از ذهن ی رم را برای مدل های مختلف لپ تاپ ها و کامپیوترهایش استعمال می کند، ثابت ماندن قیمت در سایر محصولات، چندان تعجب آور زدودن. بیشتر بخوانید: تحلیلگران می گویند اپل تا چهار سال آینده به ارزش بازار دوتریلیون دلاری می رسد چه دستگاه هایی از iOS 14 پشتیبانی خواهند کرد؟ اپل باگ امنیتی خطرناک دسترسی کامل به شمار کاربری را برطرف کرد iOS 13.5.1 با مرام غیرفعال سازی جیلبریک جدید منتشر شد مشخصات و نرخ سری ردمی 9 شیائومی فاش شد
بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ای پی، پس از آنکه دولت ترکیه حضور مسلمانان را در برخی مساجد البته با بزرگداشت کردن موارد پناه و بهداشتی مجاز اطلاع دادن کرد، مردم در اولیه جمعه بعد از ماه خجسته رمضان گرد غم آمدند و نماز جمعه را برپا داشتند. تو واقع، این نخستین نماز جمعه تو مساجد پس از ۷۴ روز حیات.

مقام های محلی بین نمازگزاران ماسک پخش کردند، بوسیله دست ها مواد ضدعفونی کننده زدند و دمای بدن افراد را اندازه گرفتند. آدم بی قراری برای کاهش ظن واگذاری ویروس و ابتلا به کرونا، با فاصله ۱.۵ متری از یکدیگر در صفوف نماز نشستند. بیشتر مسلمانان جانماز و مهربانی خود را آورده بودند و به سایرین هم افزار یکبارمصرف داده شد.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، محمدرضا سلمانی تقریر کرد: در حال مهیا هزار و ۲۰۰ خودرو درون بخش تاکسی و آژانس در شهر رفسنجان فعالیت دارند. بخاطر پیشگیری از شیوع ویروس کروناو محلول دشوار پول بصیرت تاکسیداران، طرح پرداخت الکترونیکی کرایه ها با گمارش مایه کارت خوان به عارض رایگان در این خودروها در حال اجراست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رفسنجان اظهار کرد: کمتر از ۲۰ درصد این خودروها داخل سال ۹۸ با صیقلی بیش از ۱۰ میلیون ریال و خریداری دستگاه کارت سفره خودروی خود را به این جهیز مجهز کردند. با توجه بوسیله بحران کرونا و این که صاحبان این خودروها از کرونا آسیب دیده اند و  مشکلات مالی دارند تصمیم بر این شد که این طرح برای همه تاکسی داران مجانی انجام شود.

سلمانی افزود: با مشی هایی که با بانک صرفه جویی نوین عمل شد این بانک متقبل اعطای وسیله رایگان بوسیله کلیه ناوگان محموله و نقل شد. تاکنون ۵۰۰ خودرو با ارائه مدارک خودرو و مالک به بانک معرفی و این دستگاه را دریافت کردند و بقیه همچنین می توانند از این وضعیت بهره مند شوند.

وی گفت: همچنین ۲۵۰ خودروی سواری بین شهری تو مسیرهای رفسنجان به زرند، کرمان، انار، یزد و سیرجان مشغول فعالیت هستند که فراغت است برای این خودروها تیمار طرح پرداخت الکترونیکی کرایه ها با نصب این دستگاه مجانی ایفا شود.

به گفته مدیرعامل راه اندازی حمل و نقل شهرداری رفسنجان با اجرای این طرح پول از دوچرخه دربست حذف خواهد شد و سلامتی مسافران و راننده با وجود ویروس کرونا تا حدود اضافی تضمین می شود.

سلمانی اشعار کرد: ۷۰ دستگاه اتوبوس داخل مسیرهای مختلف شهری و خوش نشین و دانشگاهی کوشا هستند و بخاطر بازسازی و نوسازی ناوگان غصه تعداد ۲ دستگاه مینی بوسه خریداری شده و کمتر از یک ماه آینده هوشیار چرخه خواهند شد. تعدادی دیگر غم اندرز دادیم و قرار است اتوبوس هایی که توان امر کردن ندارند از حرکت دورانی خارج و اتوبوس های جدید واقف دوچرخه شوند.
به گزارش  همشهری آنلاین، به نقل از النشره، خداوندگار حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان درون این خطبه مبسوط که به صورت زنده پخش شد، تصریح کرد: معصوم خمینی (ره) زمانی که روز قدس را سپس از پیروزی انقلاب اعلام کرد، این امر ماحصل مسیری کامل از جهاد بود. مخالفت معصوم خمینی با شاه به دلیل تسلیم شدن شاه در موافق مواضع آمریکا و معاون های شاه به اسرائیل بود و داخل آن خلال پادشاه هم پیمان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس وجود. موقعیت مراجع دینی شناخته شده و غیر شناخته شده تو نجف خواه قم یا هر جا دیگر غم موضعی شفاف و بی تردید نسبت بوسیله مساله فلسطین بود و آن اینکه فلسطین باید به انسان آن بازگردد و اسرائیل یک رژیم غاصب است و باید زوال یابد و ماندن آن مشروعیت ندارد.

ایسنا که این اطلاع را منتشر کرده در دنباله می افزاید: وی خاطرنشان کرد: ما در لبنان، نسل های ما و اجداد ما و فرزندانمان ما نیز بر بنیاد این موقعیت رشد یافته ایم که این موضع اسرائیل را شر مطلق می داند. موقعیت ما تا به الان نسبت به قدس و مساله فلسطین یک موضع عقیدتی، ایمانی، شرعی، حقوقی و نیز موضعی انسانی و اخلاقی است و این به معنای آن است که این موضع گیری تبدیل نمی بطی ء و این موضع فراموش نمی شود و متناسب بیع نیست. هرکس که بر این کار احصائیه باز می درنگ که از طریق اغتشاش یا گرسنه نگه داشتن خواه گمراه کردن می تواند این موضع را تغییر دهد، غلط می نرم. برخی ظن می کنند که پایداری داخل لبنان و فلسطین عبارت از یک شور جوانی است و طولانی می شود، اما خبط می کنند، چراکه این یک عقیده است که سراب به تبار انتقال نمایان می کند. این یک مساله عاطفی نیست، بلکه یک موضع عقیدتی است.

سید حسن نصرالله نشانی داشت: حق، با گذر زمان زایل نمی شود، چیزی که بوسیله عارض دزدی خراج شده، با گذر زمان، قانونی نمی شود. رباینده چیزی را که سرقت کرده است، با عبور زمان تحت تملک قانونی اش نمی شود. فلسطین از "بحر تا مجرای لنف" (بحرالمیت تا رود اردن) متعلق بوسیله مردم فلسطین است و باید بوسیله آنها بازگردد. این خانه متعلق به مردم فلسطین است. آنچه که سرقت شده است، با گذر زمان تبدیل بوسیله ناحیه شرعی نمی شود، ولو اگر تمامی جهانیان مشروعیت آنچه را که دزد، ربوده است، به رسمیت بشناسند. هیچگاه شخص فلسطینی، یا عربی یا مسلمان یا مسیحی حق ندارد بخشی از فلسطین یا قدس را بوسیله صهیونیست ها بدهد، این ها مقدسات ملت است و این ناحیه متعلق به آدم فلسطین است و فقط برای دودمان کنونی نیست، بلکه برای نسل های آتی نیز است.

دبیرکل حزب الله افزود: مسئولیت بازگرداندن مقدسات و حقوق، در وهله شروع مسئولیت مردم فلسطین است، اما مسئولیت پیرو نیز است. مقاومت بوسیله هر شکلی، تنها اسلوب بخاطر آزادسازی اراضی و مقدسات و بازگرداندن حقوق است و هر راه دیگری، وقت تلف کردن است و فقط به بن بست منتهی می شود، همانند چیزی که در مذاکرات اخیر رخ داد و آزادسازی خلال دو سه گانه سال خراج نشد. طولانی بودن زمان نبرد، نباید دلیلی برای ناامیدی شود و نسل ها باید این مسئولیت را حفظ کنند و می بایست پایداری ادامه یابد و دوده معاصر اگر عاطفه می کند که قادر به مقاومت نیست، نباید این را توجیهی برای مشروعیت بخشیدن بداند و نباید آن را به رسمیت بشناسد. نبردهای آزادسازی سال های طولانی زمان می برد.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید درخشنده باشیم که با چه کسی می جنگیم. مردم لبنان با اسرائیل می جنگند. مردم فلسطین با اسرائیل می جنگند. هویدا امر این است که با اسرائیل می جنگیم، اما ذات این است که بحران با آمریکا است. اسرائیل فقط در خط مقدم است و این جنگ با دولت های آمریکاست. فداکار ممکن است که این مساله را بپذیرند، ولی فداکار که این امر را نمی پذیرند، باید درون نگاه خود بازنگری کنند. آمریکا تجهیزاتی بوسیله اسرائیل می دهد که بوسیله هیچ طرفی نمی دهد. حمایت های اقتصادی بسیاری از اسرائیل نمایش می دهد. مانورهای مشترک با گند اسرائیل رخساره می گیرد و تمامی اقدامات بخاطر مشروعیت بخشی به متخاصم اسرائیلی صورت می گیرد.

نصرالله ادامه عدالت: در لبنان، آمریکا اجازه محکوم کردن هیچ جنایتی که توسط اسرائیل رخ می گرفت را نمی انصاف و آمریکا تمامی روابط بین المللی خود را به نفع اسرائیل به کارگرفت تا کشورها به اسرائیل خدمات عرضه دهند و روابط را با اسرائیل عادی سازی کنند. آمریکا برای برتری نظامی اسرائیل تقلا کرد. نبرد حقیقی با آمریکا است. آمریکا جنگ هایی را برای دفاع از اسرائیل تو منطقه به راه می اندازد و به سمت حادثه هیاهو ها در منطقه سوق می دهد تا اسرائیل را تثبیت بطی ء. به عنوان مثال، جنگ صدام علیه ایران و امروز بحران تحمیلی که علیه یمن صورت داده است.

دبیرکل حزب الله پیش روی کرد: در شرایط کنونی، داخل نزاع کنونی، در رده بندی مواضع، فداکار از شانس ها از این مطابقت بیرون شده اند و بوسیله وضعیت خود و به تلاطم های داخلی موجودی مشغول هستند. کشورهایی دیگر، از معامله فساد با دشمن خارج شده اند، اما بی طرف نیستند، بلکه موضع طرف هایی را پژمرده اند که به متخاصم کمک می کنند. فلسطینی ها را در کشورهای عربی دستگیر می کنند، فلسطینی ها را در فهرست "تروریست ها" فراغت می دهند، به عادی سازی روابط با اسرائیل می پردازند. این کشورها درون واقع موقعیت دوست و پشتیبان اسرائیل را درون پیش گرفته اند. فدایی از کشورها، در دل معادله هستند که تعدادشان محدود است، در راس شان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سوریه است. تشنج های مردمی حزن که داخل عراق، لبنان، افغانستان، بحرین، شمال آفریقا و نیجریه وجود دارد. اما در پشتیبانی از محور آمریکایی و اسرائیلی، برخی از کشورهای عربی علناً خدماتی بوسیله این پایه تو عراق یا در یمن یا در بحرین و لبنان یا علیه جمهوری اسلامی ایران ارائه می دهند.

دبیرکل حزب الله گفت: هنگام سال گذشته، آمریکا و اسرائیل پهلو سرنگونی نظم جمهوری اسلامی ایران خواه مشت کم تغییر موضع ترتیب درخصوص مساله فلسطین حساب باز می کردند. ترامپ فکر می کرد که خروجش از برجام، بحران معیشتی شدیدی در ایران ایجاد می نرم و تظاهرات گشاد برگزار می شود و خصومتی میان دسته های دیپلماتیک در ایران رخساره می دهد. بولتون بوسیله بناء اش رفت، اما ترتیب جمهوری اسلامی ایران پابرجاست. اسرائیل بر قسمت قسمت کردن های تکفیری حساب باز کرد، همانند گروه هایی که تو مرزهای خاوری یا غربی ایران درصدد حملات تروریستی بودند که ایران با این فرمان مقابله کرد. اسرائیل حتی پیاده شدن کرونا هم شمار باز کرده بود اما جمهوری اسلامی ایران از امتحان کرونا نیز با افتخار بیرون آمد. اداره بهداشت جهانی اذعان می نرم که ترتیب بهداشتی در ایران قدرتمند است. اسرائیل با تاکید شرایط را به جانب واقعه فساد میان آمریکا و ایران بی قراری سوق می داد، اما این امر نیز شکست خورد.

وی ادامه انصاف: در عراق تحول شکوه به نفع اتیکت مقاومت عارض داد. حفظ عراق و قدرت آن، با طرح صهیونیستی منافات دارد و اسرائیل از شدیدترین تهییج کنندگان دشت عراق بود. اسرائیل به تعاقب جنگ طائفه ای و سنی و شیعی تو عراق بود. اما پایداری عراق، به هر نحوی به سود پایه ایستادگی بوده است. مسئولیت خواهران و برادران عراقی این است که عراق را به ایستگاه غریزی آن در رویارویی با اسرائیل باز گردانند. درون سوریه، موضع این کشور در موضوع "مقاومت" مساله ای شناخته شده است. سوریه در معرض جنگ موجودیتی قرار گرفت، اما بر این جنگ قدرت کرد. همچنان پیش روی سوریه، نبردهایی وجود دارد که باید وارد آنها شود. رهبری و سپاه اسرائیل درون حال بازیابی شرایط خویشتن هستند. اسرائیل زمانی که درون سرنگونی ترتیب سوریه انقراض خورد، بلندپروازی هایی برای ایجاد کمربند امنیتی تو جنوب سوریه داشت که این فرمان هم ضعف خورد. آنچه که درون سوریه صورت داد، ناامیدی بزرگی برای آن چیزی بود که اسرائیل به دنبالش وجود.

نصرالله پیش روی داشت: جنگ محور آمریکایی- اسرائیلی- سعودی علیه یمن شکست خورد. شکست این تلاطم در یمن تاثیری نیز پیاده شدن معامله قرن داشت. چنانچه محمد مبنا سلمان می توانست در یمن پیروز شود، یقیناً پیروزی خود را بخاطر تحمیل ابتیاع قرن بر فلسطینی ها به فقره می گرفت. درخصوص مساله لبنان، باید گفت که اسرائیل نگران است و وحشت غوغا را دارد و فایده های مقاومت را محاسبه می بطی ء. اسرائیل به این امر اذعان می کند که در ممانعت از افزایش قدرت مقاومت درون حزب الله شکست زده است. داخل انتخابات پیشین، اسرائیل کود عدل که دگرگونی در وضعیت شیعیان رخ دهد، اما اسرائیل با نتایج انتخابات غافلگیر شد و در حال حاضر اسرائیل پهلو تحریم ها احصائیه باز کرده است. شرط گذاری های آمریکا طولانی شدنی نیست، چه در مورد سلاح مقاومت یا درون مورد ترسیم مرزهای دریایی با اسرائیل. اسرائیل در حال حاضر بر وضعیت اقتصادی تو لبنان احصائیه باز می کند تا وضعیت مقاومت را از شیوه بایکوت ها دگرگون کند. ما تو لبنان قدرت مند هستیم و انتخاب با خودمان است و می توانیم با امکانات مان به خشکی امدن دعوا فائق آییم.

دبیرکل حزب الله افزود: درخصوص فلسطین نیز باید گفت که اسرائیل بر تحریک کردن مردم غزه دشت مقاومت و جلوگیری از افزودن قدرت آن حساب باز کرد، اما انقراض خورد. امتداد عملیات داخل کران باختری بر پایبدی انسان فلسطین تاکید دارد. آنها حتی یک فلسطینی را علنی نکردند تا معامله قرن را صحه کند یا آن را بپذیرد و این شکست اهمیت برای آمریکا و اسرائیل است. با این حال اسرائیل از زمان سرمد مانده از حضور ترامپ داخل قلعه سفید بهره برداری می کند چراکه او فرصت تاریخی برای اسرائیل است. اسرائیل گام های خود را تسریع می بخشد تا از راهکار تشکیل دو قلمرو نجات یابد و کشور خاله را ایجاد کند و درون این راستا از حضرت ترامپ روزی ببرد.

وی تصریح کرد: ما با توانمندی های انسانی و مادی خود و از قانون همبستگی مان می توانیم حاکمیت و قدرتمان را حفظ کنیم و - آن طور که هول و وحشت ساختن می کنند- از گرسنگی نمیریم! بازدارندگی تو مرزها میان لبنان و فلسطین اشغالی بود دارد و اسرائیل سراسیمه است و نسبت به هر جنگی بر حذر است، بوسیله همین دلیل، بر اوضاع اقتصادی و سیاسی لبنان شمار باز می بطی ء. عادی سازی روابط با اسرائیل یک مسیر ضعف زده است و نتیجه آن را برای کشورهایی که معمولی سازی می کنند، تماشاچی بودیم. عادی سازی یک سطر ناامیدانه و خائنانه است و باید متوقف شود. عادی سازی امری محکوم شده است و پیرو های عربی باید با تمامی ابزارهای موجود خود، مانع از این عادی سازی شوند.

دبیرکل حزب الله درون پاپان با حی نگه داشتن یاد و خاطره سردار سلیمانی اظهار کرد: ما اذعان می کنیم که شهادت فرمانده بزرگ حاج قاسم سلیمانی خسارت و ضربه ای برای محور مقاومت بود، ولی خون او حروف ایستادگی را استقامت می بخشد و قویتر می کند. چشم اندازِ مقابل ما، به خوش بینی و اتمام غلبه در تمامی محورهای مقاومت فرا می خواند و امر مطلوب در حال حاضر، تحکیم مقاومت است و دشمن نخواهد توانست که مقاومت را نه در ایران و نه داخل عراق و خیر درون یمن و نه فلسطین و خیر در سوریه متوقف کند. گزینه های جنگ های لشکری یمین از لفظ اسرائیلی ها و آمریکایی ها امکان پذیر است امری بعید شده باشد و اکنون رجحان های آنها إعمال تحریم ها است. فروش قرن یک ظلم است و پایه و بن های آن یعنی ترامپ و نتانیاهو و بن سلمان، در تنگناهای مختلفی به سر می برند. ما به جانب وضعیت بین المللی و منطقه ای جدیدی پیش می رویم و ممکن است این وضعیت در تهدیدهایی شکل بگیرد که درون گذشته وجود نداشته است. تو حال حاضر، رهبری جهانی بخاطر مقابله با کرونا وجود ندارد و حتی سازمان بهداشت جهانی نیز داخل معرض هجمه های جدی آمریکا است.