استقلال خوزستان

اگرهنگام کار با گوشی موبایل نگران حریم خصوصی خودتان هستید می توانید به آسانی تمام اپلیکیشن هایی که موقعیت مکانی شما را به اشتراک می گذارند غیرفعال کنید تا دیگر نتوانند موضع مکانی شما را به اشتراک  بگذارند داخل این مقاله سعی می کنیم هرآنچه شما احتیاج دارید تا مطمئن شوید که دستور کار ای از داده های مکانی شما استفاده نمی کند به شما آموزش می دهیم. چگونه اَپ هایی که موقعیت مکانی ما را درون اندروید به ابونمان می گذارند پیدا کنیم؟

اَپلیکیشن هایی مثل نقشه گوگل یا تاکسی های اینترنتی بدون دسترسی به موقعیت مکانی شما فقره نمی کنند اما شما می توانید فقط داخل زمان مصرف از خدمات این اَپلیکیشن ها دسترسی آن ها را فعال کنید. اَپ هایی مشابه اینستاگرام و فیسبوک حزن وجود دارند که بوسیله موقعیت مکانی شما دسترسی دارند تا بتوانند پیشنهاد ها بهتری را باتوجه به موقعیت مکانی شما عرضه دهند. اگر نیاز به اَپلیکشنی مانند تاکسی اینترنتی دارید که از موقعیت مکانی شما استعمال می درنگ می توانید قبل از استعمال از خدمات آن ها، مجوز دسترسی به موقعیت مکانی را درون آن اَپلیکیشن خاص فعال کنید.

برای اینکه بدانید چه اَپلیکشن هایی از موقعیت مکانی شما مصرف می کنند، می توانید به رخساره زیرعمل کنید:

۱- روی تنظیمات "Settings" کلیک کنید.

۲- بوسیله پایین صفحه بروید ویا تو کادر خیز وجو کلمه مکان یا "Location" را تایپ کنید.

۳- گزینه مکان خواه "Location" را انتخاب کنید.



۴- در این بخش اَپلیکیشن هایی که به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند را می بینید روی مجوزهای برنامه "App permission" کلیک کنید تا مسوده کامل برنامه هایی که به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند را ببینید.

۵- اپلیکیشن هایی که به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند به سه قسمت قسمت کردن شاخه می شوند: اَپ هایی که در تمام مدت مجاز هستند "Allowed all the time": این برنامه ها می توانند در طولانی مدت به موضع مکانی شما در پس ماخذ دسترسی برملا کنند. توجه داشته باشید که نیاز به فعال کردن این امکان برای هیچ اَپلیکیشنی نیست. مجاز فقط درون زمان مصرف:"Allowed only while in use" چنانچه شما باید به یک اَپلیکیشن امکان دسترسی بوسیله موقعیت مکانی را بدهید این تنظیماتی است که شما باید از آن استفاده کنید. این مجوز اجازه می دهد که اَپلیکیشن ها فقط در زمان انجام بوسیله موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشند. اجازه ندادن "Deny": با استعمال از این گزینه اَپلیکیشن مدنظر به جزئیات موقعیت مکانی دسترسی نخواهد داشت.

۶- یک اَپلیکیشن را برای تغییر سطح دسترسی بوسیله موقعیت مکانی برگزینی کنید.

۷- برای قطع دسترسی به موقعیت مکانی اپلیکیشن مدنظر روی اجازه ندادن "Deny" کلیک کنید.



برای استفاده از خدمات اَپلیکیشن هایی قرین اطلس گوگل خواه تاکسی های اینترنتی باید بوسیله آن ها اجازه استفاده از داده های موقعیت مکانی داده شود. در رخساره حاجت به این امر می توانید مراحل زبر را متعاقب کنید و مجوز دسترسی را از "Deny" یا عدم رخصت به مشروع فقط  در زمان استفاده خواه "Allowed only while in use" تغییر دهید. چگونه اشتراک گذاری موقعیت مکانی را در تلفن همراه اندروید خود غیرفعال کنیم؟ مقاله های مرتبط: آموزش تبدیل پسورد وای فای به کد QR و نحوه ی استفاده از آن چگونه مخبر شویم چه کسی ما را تو اینستاگرام فالو یا آنفالو کرده است؟

اگر نمی خواهید موضع مکانی را در هیچ حالتی به تعهد پرداخت  گذارید می توانید آن را به نعوظ کامل باثبات کنید. بخاطر این کار مراحل زیر را درون تلفن همراه خویشتن عقب کنید:

۱- روی تنظیمات کلیک کنید.

۲- بوسیله پایین صفحه بروید یا در کادر نبض وجو مکان یا "Location" را سرچ کنید.

۳- گزینه جا یا "Location" را آرام کنید.



پس از غیرفعال کردن مجوز موضع مکانی، دیگرهیچ اَپلیکیشنی نمی تواند موقعیت مکانی شما را بدست آورد. چنانچه نگران به وجه اشتراک مجله گذاری موقعیت مکانی خویشتن توسط برخی اپلیکیشن ها هستید این بهترین سیاق برای غیرفعال کردن این گونه دسترسی ها است. بیشتر بخوانید: چرا کیفیت ویدئوهای اینستاگرام در اندروید کمتر از iOS است؟ گوگل روی باگ والپیپر اندروید حکم می کند نسخه بتا اندروید 11 برای شماری از گوشی های پیکسل منتشر شد اسکرین شات هایی از اندروید 11 مشهود شد چگونه والپیپرها باعث کرش کردن گوشی می شوند؟
  • ۹۹/۰۳/۱۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی