استقلال خوزستان

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

تویوتاSGHAROOOON در جدیدترین اقدام خود، مینی ون سیه نا (Sienna minivan) را به روزرسانی کرده و مدل کاملا جدید سال ۲۰۲۱ را با جهیز محرکه هیبریدی به نشانی گزینه ی استاندارد ارائه است؛ استفاده از فناوری هیبریدی باعث می شود تا استعمال سوخت این ون بوسیله ۷/۱ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر برسد. تویوتا سیه نا ۲۰۲۱ همچنان سیستم تمام چرخ محرک را به نشانی آپشن ارائه می دهد و بر ایمنی بوسیله عنوان اولویت اصلی متمرکز می شود که برخی از آپشن های لوکس را همچنین درون بر می گیرد.

مسئولان تویوتا می گویند که مینی ون سیه نا تو ایالات متحده مدل سازی و مهندسی شده و برای راسته آمریکای شمالی عرضه می شود و تولید آن تو کارخانه ایندیانا ارتکاب خواهد شد. از جمله تیپ های مختلف این خودروی هیبریدی می استعداد به آپشن جدید پلاتینیوم اشاره کرد که با نبوغ هایی از جمله درهای کناری کشویی و داخل عقب، صندلی های راحتی (کاپیتانی) گرم شونده در صف دوم با ریل کشویی طولانی تر، یخچال و جاروبرقی داخلی، فرمان تلسکوپی شایان تنظیم برقی، آینه قفا دیجیتال و نمایشگر رنگی ۱۰ اینچی هدآپ عرضه می شود. کامل نسخه های تویوتا سیه نا ۲۰۲۱ قادر خواهند حیات وزنی حدود ۱،۵۸۸ کیلوگرم را یدک بکشند. 



مینی ون سیه نا با استفاده از پلتفرم خاندان متاخر A-A K (تویوتا-TNGA) K بازطراحی شده. است ظاهر این مینی ون هیبریدی شباهت زیادی به فدایی استاندارد های شاسی - اهتزاز کراس اور خودروساز ژاپنی مانند تویوتا راو۴ و هدلاینر دارد و از آن ها قرض خمود می. شود از جمله این ویژگی های بصری می استعداد به جلوپنجره تهاجمی و خطوط روی گلگیر اشاره. 

کرد مونته کاهر، مهندس مبصر تویوتا در این زمینه:گفت سیه نا در بی مو خودروی کاملا جدیدی است که شامل پلتفرم شاسی و سیستم محرکه برقی جدید می. 



شود شانه های ایجادشده توسط گلگیرهای جلو، تو دنباله خطوط و برجستگی های بدنه به سمت گلگیرهای متعاقب امتداد می. یابند جلوپنجره کوچک شده است، بنابراین ورودی جلو می تواند بزرگ تر شود تا ظاهری متشابه تویوتا RAV4 یا آوالون داشته. باشد سقف خودرو با سراشیب بخشی به سمت ظهر تمایل دارد و در ترکیب با پنجره (پشت)greenhouse ، نمای اسپرتی به سیه نا می. 



دهد فضای داخل کابین مدل ۲۰۲۱ تویوتا سیه نا دگرگونی یافته تا راننده احساس نکند که متعاقب کار اتوبوس نشسته. است به جای باز نگه داشتن فضای بین شوفر و سرنشین جلو بخاطر نگه داری وسایل (بزرگ شبیه سایر مینی ونا و مقیاس های)گذشته ، سیه نا جدید از کنسول پل مانندی بهره می برد که جزء مرکزی داشبورد را به قسمت قسمت کردن صندلی وسط و سطل نگه داری وسایل همواره می. کند طراحی جدید کنسول به یاور تعویض کنگره و سایر افزار کوچک امکان می دهد که در بالای فضای خالی زیر آن پل راحتی. 



بگیرند در عقب، صندلی های کاپیتانی صف دوم می تواند با آپشن Super Long Slide بوسیله روزرسانی شود که امکان لول کشویی/۶۳ ۵ سانتی متری صندلی را به جلو و ظهر فراهم می. درنگ «توان» ottoman همچنین تو این صندلی های صبر وجود دارد که باعث می شود تا سرنشینان بتوانند پاهای خود را بکشند و استراحت. کنند پیکربندی هشت صندلی با صف دوم نیمکتی نیز موجود. 



است مجموعه سیستم های ایمنی فعال و غیرفعال اکنون محتوی سیستم نظارت بر خال کور دیدن راننده به عنوان گزینه ی نمونه می شود که به سیستم اخطار برخورد و حادثه و ترمز اضطراری می. پیوندد همچنین آپشن های پیشرفته ای مانند دوربین دید عقب با زاویه دیدن عریض، جهیز دوربین دید ۳۶۰ درجه ای و آینه عقب دیجیتالی جدیدی وجود دارد که راننده می تواند فضای داخل ون را ازطریق دوربین انتصاب شده درون دنبال خودرو مشاهده. کند ورقه نمایش رنگی ۱۰ اینچی هدآپ در بیشتر تیپ ها بوسیله عنوان آپشن عرضه می شود اما در پلاتینیوم بوسیله نشانی گزینه ی نمونه موجود. است سیستم سرگرمی صندلی عقب را می قابلیت به امکانات این ون هیبریدی افزودن کرد و محتوی ورق نمایش/۱۱ ۶ اینچی با ورودی HDMI و کنترل از راه دور می.



شود امکانات سرگرمی تویوتا سیه نا ۲۰۲۱ شامل رابط ۹ اینچی لمسی روی ورقه نمایش لمسی، اندروید اتو و اپل کارپلی و هفت درگاه USB به همراه قابلیت سازگاری آمازون الکسا می. شود یگانگی-Wi Fi یک ساله ازطریق سرویس های متصل (تویوتا Toyota Connected) Services نیز در مینی ون سیه نا ۲۰۲۱ بوسیله عنوان گزینه ی مقیاس موجود. است سایر به روزرسانی ها شامل صدای استریوی بهبودیافته، از جمله آپشن JBL Premium Audio و ناوبری (پویا Dynamic) Navigation می.



شود تویوتا سیه نا به نشانی یک خودروی هیبریدی نمونه به بازار عرضه خواهد شد و از سیستم جدید هیبریدی تویوتا II با ۲۴۳ اسب تبخیر قدرت ترکیبی سیستم بهره می. برد سیستم هیبریدی تویوتا امکان دستیابی بوسیله استفاده سوخت/۷ ۱ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر را برای ون سیه نا مهیا می.

بطی ء مقاله های:مرتبط ناکامی ون تویوتا در مقایسه امن با کرایسلر و هونداشاسی بلند یا مینی ون؛ کدام بهتر

است؟ سیستم محرکه هیبریدی جدید، ترکیبی از پیشرانه چهار سیلندر/۲ ۵ لیتری با دو اتومبیل الکتریکی است که نیروی خویشتن را به قوطی کنگره خودکار منتقل می. یواش مسئولان تویوتا می گویند که سیستم محرکه هیبریدی معمولی استفاده شده در سیه نا، بیش میسر زیرفون و راحت برنده از آپشن پلاگین هیبریدی. است این موضوع، تفوق تویوتا را پیاده شدن کرایسلر نشان می دهد که ون پاسیفیکا، پرفروش ترین محصول آن یک خودروی پلاگین هیبریدی. است سیه نا دارای حالت های رانندگی مختلفی خواهد بود و حالت رانندگی تمام برقی بخاطر سرعت های کم و مسافت های کوتاه دردسترس فراغت می. گیرد تویوتا هنوز محسوس نکرده است که حجم پیمایش سیه نا تو حالت تمام برقی چقدر خواهد. 

بود از سال جاری، سیه نا دیگر عزب مینی ون تو میدان نخواهد حیات که با سیستم تمام چرخ (محرک) AWD ارائه می شود؛ بلکه تنها استاندارد-هیبریدی برقی خواهد بود که از سیستم تمام چرخ محرک بهره می. برد قابلیت تمام چرخ محرک داخل تمام تیپ های تویوتا سیه نا دردسترس قرار می. گیرد جهیز محرکه هیبریدی جدید تویوتا از دیفرانسیل و میل گاردان برای احاله غلبه بوسیله چرخ های عقب استفاده نمی کند و بوسیله جای آن، یک اتومبیل الکتریکی در عقب برای انتقال غلبه بوسیله محور دنبال صبر می. دهد این سیستم چند سال برای اولین وعده تو تویوتا RAV4 هیبریدی مورد استفاده قرار گرفت و به عطا عملکرد خویشتن را علامت.



قسط مدل متاخر تویوتا سیه نا ۲۰۲۱ طی سه ماهه ثالث سال ۲۰۲۰ هوشیار بازارهای آمریکای شمالی خواهد. شد قیمت و جزئیات بیشتر تو زمان های نزدیک بوسیله عرضه ی این محصول منتشر می.

شود مشخصات فنی دقیق انواع خودرو تویوتا، مقایسه ی آن ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پرگیر آن ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به همراه گالری تصاویر اتومبیل های این خودروساز ژاپنی را در بخش محصولات زومیت.ببنید مشاهده لیست خودروهای تویوتابیشتر:بخوانید تویوتا ونزا 2021 رونمایی شدهمکاری لامبورگینی و دانشگاه MIT در توسعه ابرخازن بخاطر جایگزینی باتری خودروهای الکتریکیفناوری هیبریدی بی ام و چگونه است؟تویوتا به دنبال توسعه تحقیقات درزمینه فناوری بلاک گره درون صنعت خودروسازیچرا خودروهای متاخر زاپاس
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، بنا به نظرسنجی منتشر شده از سوی مرکز تحقیقات صداوسیما، سریال «زیرخاکی» که از شبکه یک پخش می شود، توانسته بیش از ۵۰ درصد از مردم را پای خود بنشاند. در این نظرسنجی که درون بکلی کشور ارتکاب شده، تا مقدماتی شب قدر، سریال زیرخاکی با ۵۱.۳ درصد، پربیننده ترین سریال سیما بوده و خرسند ۷۸.۴ درصد از بینندگان را طلبیدن کرده است.

«بچه مهندس ۳» شبکه دو با جذب ۴۱.۷ درصد مخاطب و کسب خرسند در قطع  ۸۴.۸ درصدی و «سرباز» شبکه سه با ۲۹.۴  درصد مخاطب و کسب خرسند در وزن  ۳۷.۶ درصدی داخل رتبه های بعدی فراغت محزون اند. «بابا پسری» شبکه پنج هم با جذب ۱۰.۲ درصد بیننده، توانسته رضایت ۵۷.۱ درصد مخاطبان را جلب بطی ء.

بنا به ادعای مرکز تحقیقات صداوسیما، مقایسه آمار ۸ روز اولیه ماه مبارک با آمار جدید حکایت از افزایش بینندگان مجموعه های تلویزیونی رمضانی شبکه های مختلف بادخور کردن دارد. به طوری که تعداد بینندگان «زیرخاکی» شبکه یک ۷.۴ درصد، «بچه مهندس ۳» شبکه دو ۸.۴ درصد، «سپاهی» شبکه سه گانه ۵.۴ درصد و «پدر پسری» شبکه پنج حدود یک درصد اضافه داشته است.

آمار بازدیدها و رتبه بندی سریال ها:



به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، رضوان طبیب زاده دستیار آموزش اولیه وزارت آموزش و یادگیری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ثبت نام مدارس برای سال تحصیلی جدید تقریر کرد: این دستورالعمل ۲۲ اریبهشت بخاطر همه استان ها ارسال شد. با توجه به شرایط خاصی که درون آن قرار داریم سعی شده تمام نکاتی که باید مدیران مدارس رعایت کنند در این دستورالعمل ظرف شود.

وی افزود: ثبت شهرت از اول خرداد آغاز می شود و پیش دماغ ما این است که تا ۳۱ مرداد همه ثبت صیت ها انجام و اطلاعات دانش آموزان وارد سامانه سناد شده باشد.

کمک آموزش ابتدایی وزارت آموزش و درس در پاسخ به اینکه آیا برای ثبت نام دانش آموزان ابتدایی و پیش دبستانی و خانواده هایی که نگرش سکونت خود را تغییر می دهند باید مراجعه حضوری صورت بگیرد، گفت: پیش دماغ شده تا جای امکان پذیر مدارس به صورت سیستمی ثبت نام را ادا دهند. اما تو  ورودی دوره ها و یا مواردی مربوط به تغییر نگرش سکونت که رجوع حضوری لازم است، مدرسه باید برای جلوگیری از تجمع و احترام گذاردن بور گذاری اجتماعی، تدابیری درنظر بگیرد تا رجوع طبق سطر الفبا و یا سیستم نوبت دهی اینترنتی باشد.

دکتر زاده دنباله داد: در دستورالعمل ثبت صیت اشاره شده است که مدارس باید از تمام حجم ها کاربرد کنند تا خانواده ها بدون نگرانی و با آرامش و با رعایت نکات بهداشتی ثبت نام کنند.

وی درباره نحوه بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت و خاصیت آن در ارتقای کیفیت آموزشی گفت: اقدامات مختلفی در زمان تعطیلی مدارس انجام شد که جا دارد از همکاران برای تداوم آموزش قدردانی کنیم. بخاطر تخمین از این اقدامات و میزان یادگیری بصیرت آموزان و رفع اشکالات آن دسته از دانش آموزان که به فضای مجازی و تلویزیون دسترسی نداشتند، مدارس بازگشایی می شوند تا شورای مکتب درباره شرایط دانش آموزان تخمین داشته باشد و بر شالوده بررسی شورای مکتب درباره پیشگاه دبیران و دانش آموزان تصمیم گیری خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و فراگیری افزود: این بازگشایی به ما اطمینان می دهد که اگر سال آینده با مشکلات شبیه مواجه شویم بتوانیم با یار چالش ها و نقاط انقراض و توشه شرایط بهتری را فراهم کنیم.

حکیم زاده دنباله عدالت: نکته حائز اهمیت دیگر، بصیرت آموزان پایه اولی هستند که باید سطر الفبا را تمام یاد بگیرند و توانایی قرائت کردن و نگاشتن را کسب کنند. باید اطمینان یابیم که کودک ها یاد پژمان اند و نگرانی خانواده ها رفع شود.
تو چند سال اخیر، ایموجی ها به بخشی جدانشدنی از ارتباطات روزمره ی آنلاین تبدیل شده است. استفاده از ایموجی ها از دهه ی ۲۰۱۰ افزودن یافت، تا جایی که به کاراکترهایی برای زبان نسل جدید تبدیل شد؛ اما ایموجی ها قدمتی طولانی تیز دارد.

از دهه ی ۱۹۹۰، از کاراکترهای ترکیبی برای ساخت ایموجی هایی مشابه چهره ی خندان استفاده می شد. اسکات فالمن، یکی از استادان کارنیگ ملون، خلق کردن کننده ی این کاراکترها بود. به این کاراکترها ایموتیکان (Emoticon) گفته می شود که از مهم ترین آن ها می توان به ایموتیکان :-) و :-( و D-8 درون مکالمه های چت رومی دهه ی ۱۹۹۰ اشاره کرد. برای القای سخن طعنه آمیز از کاراکتر ;-) و برای انتقال بی اطلاعی از مسئله ای از کاراکتر ¯_(ツ)_/¯ استفاده می شود.

بااین همه، در سال ۱۹۹۹، شیرین کاری ژاپنی بوسیله نام شیگتاکا کوریتا ابتدایی ایموجی را ساخت. کوریتا روی آویشن توسعه ی i-mode فرمان می کرد که اولین پلتفرم اینترنتی موبایلاز حامل موبایل ژاپنی DOCOMO بود. شعار کوریتا مدل سازی واسط کاربری دوست داشتنی بخاطر ارجاع اطلاعات به شیوه ای ساده و مختصر بود. برای مثال، در این واسط کاربری به جای تلفظ هوای ابری از آیکن استفاده می شود. کوریتا تصاویری در ابعاد ۱۲ داخل ۱۲ پیکسل طراحی کرد که ازطریق شبکه ی شبه صفحه کلیدی واسطه ی i-mode تفویض شدنی بود. سپس، این تصاویر بوسیله رخ کاراکترهای افسون شده به موبایل ها راه پیدا کرد. کوریتا درمجموع ۱۷۶ ایموجی نقشه کشی کرد که اکنون به بخشی از مجموعه ی دائمی ملکی ی هنر مدرن نیویورک تبدیل شده است.





کاراکترهایی بی آرامی برای نمایش وضعیت هوا (آیکن های خورشید، ابر، چتر و آدم برفی)، ترافیک (خودرو، هواپیما، کشتی و قطار)، فناوری (تلفن همراه، تلویزیون، تلفن رومیزی و گیم های دستی) و تمام حالت های ماه منتشر شد؛ ولی این کاراکترها کاملا آگاهی بخش نبود. مقدماتی جنین ایموجی بود که راهی برای اضافه کردن احساسات به متن ارائه کرد. شاید جمله ی «غلام حس می کنم» بوسیله انزوا جمله ای سرد و بی روح باشد؛ اما اضافه کردن کاراکتر قلب به آن می تواند احساس قلب گرمی و دل سوزی را منتقل کند؛ اما این تازه آغاز سیاق ایموجی ها بود.مقاله های مرتبط:ایموجی های متاخر چگونه تولد می شوند؟ چگونه خودمان ایموجی بسازیم؟انتشار به روزرسانی بعد اینده ایموجی ها ۶ ماه به تأخیر افتاد

ایموجی ها به سرعت در ژاپن به اشتهار رسید؛ به طوری که باهم اتحاد کردن های موبایل رقیب از ایده ی DOCOMO تقلید کردند. باهم اتحاد کردن های خارج از ژاپن مثل اپل، از ایموجی ها در پلتفرم های دیگر استعمال کردند. تو سال ۲۰۰۷، تیمی از گوگل از کنسرسیوم یونیکد التماس کرد استانداردهای جهانی را برای یکپارچه های ایموجی ها در تمام پلتفرم ها ایجاد درنگ. Unicode Consortium بوسیله عنوان سازمانی غیرانتفاعی برای پایه ریزی طرح رمزنگاری کاراکتر جهانی به اشتهار یونیکد در سال ۱۹۸۷ تأسیس شد.

متنی که روی صفحات ارائه ظاهر می شود، ترکیبی از کاراکترهای یونیکد است و صرف رویت از دستگاه استفاده شده (مک، اثر سی، آیفون یا اندروید) مشخص یکپارچه ای دارد. تمام مایه های مدرن تابع استانداردهای یونیکد است؛ درنتیجه، دست افزار «a» روی کامل صفحات ارائه روشن یکسانی دارد. قبل از یونیکد، صدها مقیاس رقیب برای رمزنگاری متن وجود داشت؛ به همین ترتیب، پس از تأیید شباهت ها و با بررسی های دقیق، طرح پیشنهادی یکپارچه سازی ایموجی ها درون مه ۲۰۰۷ تأیید و ۱۱۴ ایموجی به Unicode 5.2 اضافه شد.

تو سال ۲۰۰۸، اپل در iOS 2.2، ورق کلیدی مخصوص ایموجی ها طراحی کرد. یک سال بعد، یاسو کیدا و پیتر ادبرگ، مهندسان اپل، ۶۰۸ ایموجی جدید به استاندارد یونیکد اضافه کردند. طرح پیشنهادی آن ها تو سال ۲۰۱۰ پذیرفته شد و همراه با ترویج Unicode 6.0، آمار رسمی ایموجی ها به ۷۲۲ مورد رسید.



درنهایت اپل تو سال ۲۰۱۱، صفحه مفتاح رسمی ایموجی ها را به iOS تکثیر کرد. اندروید حزن دو سال بعد، از این مجموعه انقیاد کرد. بدین ترتیب، انسان می توانستند مستقیما ازطریق ورق کلیدهای تلفن همراه خویشتن بوسیله ایموجی ها دسترسی هویدا کنند. بوسیله پیشنهاد نیویورک تایمز، متن ها را می نبوغ به آیکن های کوچک تحول کرد؛ مثلا عبارت «I love you» به کاراکتر قلب و عبارت «LOL» به آیکن خنده.

با افزودن محبوبیت ایموجی ها تعداد آن ها غصه افزایش یافت. کارتل یونیکد سالانه ایموجی های جدیدی به مجموعه ی خویشتن افزایش می بطی ء که از کاربران سراسر دنیا جمع آوری شده است. این ایموجی ها شامل انواع گیاهان، جانوران، غذاها و عرضه فعالیت ها است. یونیکد برای تکثیر کردن هر دسته از ایموجی ها، بوسیله فرایند تأیید و تصویب احتیاج دارد و ممکن است رسیدن ایموجی از طرح اولیه به تلفن های همراه، دو سال طول بکشد. در نخست ایموجی جدید ازطریق طرح پیشنهادی رسمی به کنسرسیوم یونیکد ارائه می شود. طرح های پیشنهادی ایموجی ها دربرگیرنده توضیحاتی مانند برهان استفاده از ایموجی و ایده هایی برای پیدا آن است.

جنبه ی طراحی ایموجی ها پیچیده تیز از حد فرض است. بخاطر مثال، اگر ایموجی نشان دهنده ی دانه های لوبیا باشد، باید طراح بین گوناگون لوبیا گزینش کند: لوبیای سیاه، لوبیای پخته، لوبیای سبز یا لوبیای سفید؛ لوبیا باید در صندوق باشد یا کاسه یا درون زمین سبز شده باشد. تو مرحله ی بعدی، زیرکمیته ی ایموجی ها در کارتل یونیکد طرح های پیشنهادی را بررسی می درنگ. پس از فرود امدن به توافق، ایموجی جدید متولد خواهد شد.امکان پذیر است فرایند نقشه کشی تا گستردن هر ایموجی، حداقل دو سال طول بکشد

با رشد و ترقی ی مجموعه ی ایموجی ها، استفسار های مختلفی برای افراد در سراسر گیتی به وجود آمد. برای مثال، چرا برخی تصاویر درمقایسه با برخی دیگر ارجحیت دارد؟ چرا تعداد زیادی از آیکن ها به سوشی (غذای ژاپنی) ویژه دارد؛ اما ایموجی ای برای تاکو (غذای مکزیکی) یا دیگر غذاهای جهان بود ندارد؟ تعداد مشاغل تو ایموجی قرین آشپز و پزشک و پلیس هم اضافه یافته ؛ اما چرا تمام آن ها مرد است؟ چرا درون میان ایموجی های مختلف انسانی، هیچگاه کدام سیاه غشا یا رنگین غشا نیستند؟

در نفوذ کردن به استفسار های مذکور، در سال ۲۰۱۴، کمپین بزرگ دیپلماتیک سازی ایموجی ها آغاز شد. طبق پیشنهاد این کمپین، تنوع جنسیتی و خانوادگی و تا اینکه غذایی ایموجی ها تکثیر یافت. تنوع ایموجی ها به منزله ی تأیید ادب های متنوع بود؛ بدین ترتیب، ایموجی به عنوان زبانی مهم در عصر دیجیتال به تکامل رسید.

در سال ۲۰۱۵، یونیکد اولین قدم به سمت تکثیر تنوع ایموجی ها را با عرضه ی گزینه ای برای تغییر رنگ غشا ایموجی های انسانی برداشت. همچنین، فعالیت های بیشتری بوسیله ایموجی ها افزایش کرد. از آن زمان، هر به روزرسانی شامل گام هایی بوسیله سمت افزایش تنوع فرهنگ ها و افراد بوده است. برای مثال، بازی کاران و پزشکان زوجه یا نسوان باحجاب بی قراری بوسیله مجموعه ی ایموجی ها اضافه شد. اخیرا یونیکد گام هایی برای پاشیدن ایموجی افراد اثر جسمی و نمادهای دیگری از افراد متنوع جامعه برداشته است.



با اینکه هرکدام از پلتفرم ها به شکل متفاوتی ایموجی ها را ایفا می بطی ء ، مقیاس یونیکد بخاطر شکل واقعی ایموجی ها هم ارز است و صرفا اجرا و ظاهر نهایی برعهده ی طراحان است. بوسیله همین دلیل، ممکن است یک ایموجی در دستگاه های اپل صریح متفاوتی با ایموجی های اندرویدی داشته باشد. به دلیل مشکلات مجوز، هر شریک شدن برند ایموجی خود را دارد که حتی می تواند بوسیله خروجی های بامزه لطافت منجر شود.

ناگفته نماند جهت ایموجی هم یکی از دیگر ابعاد عمده تو نقشه کشی ایموجی است. تغییر جهت می تواند بوسیله لباس درخورتوجهی معنای ایموجی ها را تغییر دهد. برای مثال، جهت ایموجی تفنگ می تواند بوسیله معنی شلیک کردن به شخصی خاص باشد.کنسرسیوم یونیکد گام هایی برای افزایش تنوع فرهنگی ایموجی ها برداشته است

با وجود تلاش های متعدد برای مدل سازی و مفاهیم سازگار، برخی ایموجی ها مقدور است ذهنی خویشتن را از دست دهد یا برداشت دیگری از آن ها شود. برای مثال، بسیاری از افراد از ایموجی دو دست مقابل یکدیگر برداشت اشتباهی می کنند. این ایموجی می تواند به انتزاعی ضربه سرقت کردن به شخصی دیگر خواه دعاکردن باشد. علاوه کنار این، نمی توان تأثیر فرهنگی ایموجی ها را نادیده گرفت. مدت ها است بازاریابان پهلو تأثیر ایموجی ها آگاه هستند و از آن ها در تبلیغات خویشتن مصرف می کنند. این امر می تواند بوسیله افزایش خلاقیت برند و جذابیت شرکت ها کمک کند.آینده ی ایموجی ها

کارتل یونیکد هرسال ایموجی های جدیدی منتشر می کند؛ درنتیجه، طیف فرهنگی ایموجی ها با هربار به روزرسانی iOS و اندروید بسط پیدا می کند. برای مثال درون بوسیله روزرسانی سال ۲۰۱۷، موجودات اسطوره ای (انباشتگی دریایی، جن، الف و  خون آشام)، غذاها (پای و ساندویچ و بروکلی)، حیوانات (دایناسور، زرافه، گورخر و جوجه تیغی)  و کاراکترهای نادیده و غریب به مجموعه ی ایموجی ها تکثیر شدند. در سال ۲۰۱۸، مجموعه ی جدید ایموجی ها با موی خاکستری یا قرمز و نمادهای فرهنگی مثل چشم نظر به ایموجی ها اضافه شد. اخیرا، ایموجی هایی مخصوص افراد ناشنوا و پی حرکتی افزوده شده است. اضافه شدن چنین ایموجی هایی را می توان یکی از پیشرفت های بنیادی تو واژگان ایموجی ها در نظر گرفت.

با بسط ایموجی ها، افراد در سراسر جهان می توانند اولویت ها و تنوع فرهنگ های دیگر را حس کنند. قسمت قسمت کردن اتیه ایموجی ها به طراحی و تأیید یونیکد وابستگی دارد. هر شخصی می تواند طرح پیشنهادی خود برای ایموجی های متاخر را نمایش دهد. در درجه ی اول، یونیکد به طرحی اولیه از ایموجی توضیحاتی درباره ی دلیل استفاده از آن و معنی اش در واژه نامه ایموجی ها احتیاج خواهد داشت. پژوهشگران دانشکده ی سلامت عمومی دانشگاه جانز هاپکینز و مؤسسه ی بیل و ملیندا گیتز، ایموجی مگس را به نشانی راهی برای توصیف بهتر بیماری های مرتبط با حشرات مثل نوبه و زیکا معرفی کردن کردند.

همگی پیاده شدن کلمه انگلیسی مسلط نیستند. همه نمی توانند پیامدهای پزشکی زیکا را مستقیما درک کنند و همه نیز باسواد نیستند؛ اما آیکن مگس برای همگی مفهوم است. مقبول چنین ایموجی هایی تیر ی نیکوکاری بخاطر آینده ی ایموجی ها است و می تواند فرهنگ و ارتباطات جهانی را لباس دهد. حالا تعداد ایموجی ها به ۱۸۰۰ عدد رسا و حس آن ها بسیار ساده است.

 بیشتر بخوانید:گزارش مالی آلفابت در سه ماهه مبدا ۲۰۲۰ منتشر شدگوگل به متعاقب دستیار به استودیوهای ورزش سازی برای تولید بازی های بزرگقابلیت پرونده ارتباط اندروید احتمالا بوسیله عارض منطقه ای منتشر می شودتمامی اعلان کنندگان در گوگل باید هویت خود را مشخص کنندآخرین نسخه توسعه دهندگان اندروید 11 منتشر شد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق، فریدون مجلسی-پژوهشگر تاریخ داخل یادداشتی نوشت: نقش برجسته و تاریخی مصدقدر ماجرای نفت، ایجاد موج ملی اهمیت به دلیل خواه بوسیله بهانه ملی کردن صنعت نفت ایران بود که در آن نهضت ایرانیان بوسیله رهبری او تلاش کردند خود را از احساس تحقیر ناشی از انقراض تاریخی از روسیه و دخالت های اربابانه انگلیسی ها شاگرد از عضو اعطا کردن به قرارداد ترکمانچای برهانند. ایرانیان که هنوز خود را وارثان ابرقدرتی تاریخی می پنداشتند، پس از دو انقراض متواتر از روس ها در جایگاه «رومیان زمان» برضد قدیم که درپی هر شکستی به جبران و پیروزی بعدی غبطه داشتند، جبران آن شکست را ناممکن و فرنگیان را شکست ناپذیر و خویشتن را در مقابل آنان حقیر پنداشتند.

از فردای آن شکست دادرسی مردان ایران کوشیدند بر آن احساس فائق آیند. عباس میرزا به احسان درک کرده حیات که عقب ماندگی علمی و فرهنگی نقطه ضعف بزرگ ایران است، ازاین رو درصدد رفع آن برآمد. دستور کار طولانی امیرکبیر که دست پرورده عباس میرزا بود، داخل احداث دارالفنون که تا اینکه ناصرالدین پادشاه به ایمنی از آن ادامه داد و تفکر مشروطیت از همان مدرسه و نیز تأثیرات جانبی سفرهای ناصرالدین خسرو و سپس مظفرالدین سلطان به فرنگ و کوشش های برخی از سفیران آنان در ممالک راقیه نشئت گرفت که تو دوران مظفری به گشایش مدارس ممتاز سیاسی و حقوق و بازرگانی ازسوی مشیرالدوله پیرنیا و همت کسانی متشابه ذکاءالملک فروغی (پدر و پسر) و استادانی مانند دهخدا تفکر مشروطه را عرف و رجال و مدیران آینده ایران را پرورش داد، اما ازهم اضمحلال قلمرو و توهم آزادی که بزرگان محلی و عشایر ایران آن را حکمرانی دلبخواهی خود تلقی کرده بودند، شیرازه امور را گسست و منجر به هرج ومرجی ارشد شد. واردشدن بوسیله بحث ایستگاه رضاشاه و مخالفت با سلطنت او با استناد بوسیله استدلال حقوقی که در آن کسب بصیرت و تجربه کرده بود، حکم مشکلی است، از طرف مصدق در نقش نمادی اسطوره ای نزد فدایی از طرفدارانش نقش خواست و مریدی دارد که موجب پیش داوری در هر مذاکره مربوط بوسیله او می شود. متقابلا طرفداران اصلاحات و دستور کار های رضاشاه نیز درباره او چنین نظراتی دارند که با پیش داوری همراه است؛ یعنی قبلا می پذیرند که مصدق ممتاز ترین، وطن پرست ترین و پاک مشت ترین رجل ایرانی و بدون ایراد و نقص در عهد خود بوده است و منظورشان تو بحث تاریخی درباره او ثبوت این نظرات است.

در مذاکره رضاشاه همچنین این طور امری صادق است؛ درواقع درباره نقش عهد شباب مصدق گاهی مبالغه بیشتر است. ایشان بوسیله دلیل وفاق های قاجاری در نوجوانی یعنی ۱۲ سالگی به سمت مستوفیگری بزرگ ترین ده کشور، یعنی خراسان، برگزیده شد. ایشان به زودی این مقام را اکید گرفت و کسب امتحان کرد و ۲۵ ساله وجود که به ظهر انقلاب مشروطه و برقراری معیارهای جدید، آن شغل منتفی شد و ایشان به تهران آمد؛ به این زیبایی نظر برخی که ایشان را یکی از رجال مشروطه می نامند، قرص ازاله. البته در مراحل اتیه خود را با شرایط جدید وفق انصاف. اینکه واگذاری چنان سمتی به چنان نوجوانی تقصیر او نبوده است، البته بی عیب است اما به بهانه اینکه به فرمان خود آشنا شده بود قابل دفاع بی آرامی نیست. اصولا قیام مشروطه درون برابر آن گونه امتیازات ویژه و برقراری ضابطه مداری به جای خویشاوندسالاری رخ داد. مصدق حتی کوشید وکیل محفل اول شود که بوسیله دلیل عدم صلاحیت سنی که ۳۰سالگی بود، اعتبارنامه او پذیرفته نشد؛ درحالی که در ۱۵سالگی مقام و حقوق و اختیارات بسیار بیشتری داشت.

مصدق پس از ورود بوسیله تهران درون میان رجال فرهیخته عصر مشروطه احساس نیاز بوسیله آموزش بیشتر کرد، به دلیل اهل سنت و نپذیرفتن تحصیلات خانگی بوسیله جای سابقه تحصیلی رسمی، همت زیاد به خرج عدل و زمانی که محمدعلی شاه اعتبار خود را از مشت می عدالت به فرانسه و سپس به سوئیس رفت و توانست دوره مدرسه حقوق را به اختتام برساند و توانست رساله دکترای خود را نیز در باب وصیت در اسلام بگذراند و در بازگشت در مکتب ای که زمانی او را بوسیله شاگردی نپذیرفته بود، یعنی مدرسه سیاسی مشغول تحصیل شود. در زمان هرج ومرج و هنگامی که سیدضیا مصمم به براندازی شد، مصدق که از مهاجرت خود به فرنگ منصرف شده بود و پس از اعلام مشاجره با قرارداد ناکام عموزاده اش، وثوق الدوله به ایران بازگشته و به جانب والی فارس جانشین دایی اش فرمانفرما شده بود، موضوع کودتای ثالث اسفند۱۲۹۹ سیدضیا علیه قضا و قدر بی اعتبار سپهدار پیش آمد. با اینکه احمدشاه امر نصب سیدضیا را صحه و اعلامیه کرد، دو نفر از رجال بانفوذ با اطلاع دادن غیرقانونی وجود داشتن کودتا دامن بار سیدضیا نرفتند.

مصدق، والی فارس، نزد دوستان بختیاریِ خود ایمنی گرفت و قوام السلطنه، والی خراسان، درگیر و در عشرت آباد در تهران زندانی شد. سیدضیا که عموزادگان پرنفوذ او را «مردک جُلُنبُر» می نامیدند، تعداد بسیاری از رجال پیشین را برده و اسارت کرد تا اصلاحات مورد نظر خود را که در آن سن و سال که تحصیلات آکادمیک عمیقی غصه نداشت عمل کند و رضاخان نیروی اصلی و لشکری کودتا اول سپهبد سپه و سپس وزیر دعوا شد. رجال متنفذ با اصلاح با رضاخان سیدضیا را سرنگون و قوام السلطنه را از زندان راهی مسند مبدا وزیری کردند. یعنی در کنار کسی نشستند که قبلا کودتا و قضا و قدر روی کارآمده به مشت او را غیرقانونی اخبار کرده بودند.

احمدشاه هم که داخل غیاب کانون امر نخست وزیری سیدضیا را داده حیات و به دلیل مغایرت با عادت اساسی بوسیله آن معترض بودند، زمان حال باز بی آرامی در غیاب مجلس فقره گسستگی سیدضیا و نصب قوام را صادر کرد که با اعتراضی مواجه نشد. درواقع الحاق رضاخان به دسیسه رجال، آسوده شدن او از احساس ریاست سیدضیا بود که او را برگزیده و به وزارت رسانده بود. رجال بوسیله مالاریا خویشتن کوشیده بودند با کمک رضاخان مهتر او را برکنار کنند تا پس ازآن فکری به حال او کنند.

از رفتارهای رضاخان مشخص حیات که از همان آغاز افکار بلندپروازانه تری در سر داشت. او ترتیب و امنیتی در کشور برقرار کرد که رجال و مدیران حرفه ای با خیال اسایش بتوانند پروگرام های اداری و دیپلماتیک شانس را در بکلی کشور اجرا کنند و سرزمین دارای قانون و نوبت دارای حاکمیت واقعی شد. این حکم شمار رضاخان را از تغییرات قضا و قدر جدا کرد تا آنکه خودش نخست وزیر شد و دولت بوسیله مرحله دوم برنامه او رسید، یعنی بیرون کردن محترمانه احمدشاه از ملک.

داخل زمانی که دولتیان با فکر راحت مدیریت می کردند، رضاخان نیز با تامل اسایش به ترقی نفوذ کردن شخصی خود داخل میان نیروهای مسلح مشغول حیات. زمانی که احمدشاه در خارج بود رضاخان دامنه بوسیله دامنه از اختیارات سلطان و وکیل السلطنه، یعنی خلیفه محمدحسن میرزا می کاست. رضاخان تو اخذ مقام حکومت کل قوا از مشی شورایی استفاده کرد دربرگیرنده تقی زاده و مصدق و علا و یکی، دو نفر دیگر بود که تأیید کردند مانند نمادین وجود داشتن توشیح قوانین و صدور احکام قضائی به صیت نامی اعلیحضرت ... حکمرانی کل قوا مندرج در ضابطه اساسی نیز نمادین است. پس از برگزینی فرماندهی کل قوا ازسوی مجلس «به شخص آقای سردار سپه»، آن شورا دیگر بوسیله هیچگاه وجه تشکیل نشد!

رجال که یک جنین با کمک رضاخان سیدضیا را برکنار کرده بودند، این جنین کوشیدند با دستیار احمدشاه او را برکنار کنند. به احمدشاه گزارش دادند که رضاخان درصدد برانداختن حکمرانی اوست و فرمان جزئی از جمله او را گرفتند. رضاخان بوسیله سادگی آن فرمان را پذیرفت و به باغچه اش در بومهن رفت. رجال که می کوشیدند دولتی تشکیل دهند، دریافتند که نیروهای مسلح را مطلقا در جوانمردی ندارند. سپس دسته جمعی بوسیله بومهن رفتند و او را با ناموس بوسیله تهران بازگرداندند. اما بدیهی است که این رضاخان دیگر رضاخان دیروز نبود!

رضاخان از آن پس درصدد برآمد که رجال گذشته را به تدریج برکنار درنگ و افراد دیگری را با وابستگی های قاجاری ناچیز از میان تحصیلکردگان جوان تر برگزیند. این گونه بود که به فکر جمهوریت افتاد. طرفداران قاجار خواه شاید بتوان گفت مخالفان رضاخان که نگران قدرت مداری او بودند با جمهوریت مشاجره کردند. رضاخان داخل باشگاه چهارم که مصدق و علا و تقی زاده و سیار از اعضای آن بودند، با فراهم کردن بنیان قبلی تو میان نمایندگان موضوع فرجام دادن به فرماندهی قاجار را مطرح کرد.

درون میان نمایندگان مصدق، نواده عباس میرزا و خواهرزاده فرمانفرما، در دربار تبریز که عقب مانده اش همسر مظفرالدین میرزا حیات زیاد از همه علایق و وابستگی قاجاری داشت و به نوبه خود ناراحت خودکامگی رضاخان همچنین بود؛ بی قراری با برچیدن بساط قاجار و حکومت بلافاصله به زوجیت رضاخان پهلوی مخالف بود و هم در مرحله اتیه با مصالحه سر اساسی و گمارش رضاخان به سلطنت به شدت کشمکش کرد. مصدق و دوستانش تبدیل قانون عمده را برخلاف قانون بنیانی می دانستند، زیرا داخل یکی از اصول غیرقابل تغییر آن سلطنت قاجار تا قدیم در تبار قاجار تضمین شده بود؛ بنابراین با فرمانروایی رضاخان به شدت مخالفت و آن رفتار را برضد قانون مهم اطلاع دادن کرد.

مصدق ضمن تکریم از اقدامات رضاخان در برقرار ترتیب و اجرای برنامه های دولت، گفت که این طور شخصیتی در مقام مسئول نخست وزیری بهتر می تواند به قلمرو خدمت کند تا تو مقام غیرمسئول سلطنت. مصدق که نگران دیکتاتوری رضاخان بود، باهوش تر از آن حیات که نداند رضاخان که یک بار با ستایشگری همین رجال از مقدمه وزیری برکنار شده بود، مرض ابله چنین وعده هایی را در مقامی بلافاصله نخواهد خورد؛ خاصه آنکه داخل طریق اساسی و متمم قانون بنیادی اصولا اشاره ای به مقام نخست وزیری یا ریاست وزرایی نشده بود! به همین دلیل مصدق پس از خطبه برای رأی گیری درون مجتمع نماند. رضاخان دگرگونی به رضاشاه شد.

از همکاری تیمی از فرهیختگان مانند تیمورتاش و داور و نصرت الدوله و حکمت و میرزا جوادخان عامری و حسابی و برجسته زیرفون از همه ذکاءالملک فروغی برخوردار بود. شروع وزیری که با او آغاز کرد و خطبه تهنیت آغاز حکمرانی او با اندرزهایی درباره عدالت و عرض بوسیله اصول مشروطه همراه بود. در میانه روش نیز ذکاءالملک رهبری دستور کار های اصلاحی و عمرانی را بر عهده داشت.

از سال۱۹۱۴ که با طولانی شدن دوران قدرت، دوران افول اخلاقی و خوی استبداد در او آشکار یا تشدید شد و با پیداشدن هیتلر داخل آلمان و نفرت رضاشاه از هر دو قدرت مطرح روس و انگلیس سبب گرایش او به دادرسی های هیتلر شد، تیم ارامش طلب خود را متلاشی کرد. محکم دفتری، جوان جرمانوفیل را به معاونت وزارت دادگستری گمارد که بعدا وزیر دادگستری و نخست وزیر شد. داخل این دوره دکتر شاخت، رئیس بانک مرکزی و پس ازآن وزیر اقتصاد هیتلر تو دستور کار ریزی اقتصادی و عمرانی به او کمک می کرد. درون آن گرداگرد کوتاه نوعی مدارا با حکیم مصدق داشت که بر تبدیل رأی نسبت به متین دفتری که داماد مصدق بود، درون چهارم تیر۱۳۱۹ نخست وزیر برکنار و زندانی شد و دکتر مصدق نیز فردای آن روز به بیرجند جلای وطن شد و سپس در احمدآباد داخل حصر راحتی گرفت.

از یادگار آن دوران می توان بوسیله دعوت مکرر در ماه های غوغا اقتصادی پایانی حکومت مصدق رمز کرد که به یاد برنامه های موفق طبیب شاخت، جنین دیگر از او برای برنامه ریزی اقتصادی ایران دعوت کرد تا شاید دستور کار اول تنظیمی سازمان پروگرام آن روز را سازش کند، بی خبر از اینکه حکیم شاخت سپس از محاکمه نورنبرگ با دکتر شاخت زمان اقتدار درون شانس آلمان نازی فرق داشت. برنامه دکتر شاخت هنگامی اخذ شد که در حکم نوشداروی پس از اجل سهراب بود.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، جبار کوچکی نژاد داخل مجمع اقتصاد مقاومتی و تیک تولید که در استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به نیاز ۱۳ هزار مجری ای ناحیه به تخم نوغان، اقرار کرد: ظرفیت تولید داخلی دانه نوغان وجود دارد تا دیگر ملتفت نکنیم.

وی ضعف سیستم محافظت از دانه نوغان را یکی از عوامل کاهش تولید داخلی درون این بخش دانست و تصریح کرد: باید تحقیقات تو مرزوبوم نوغانداری را افزایش دهیم تا با رفع مشکلات کیفی، شاهد استقبال نوغانداران از تخم نوغان داخلی باشیم.

نماینده شهرستان رشت تو محفل شورای اسلامی، با اشاره به اذعان موسسه تحقیقات تاسماهیان گیلان توسط شورای عالی اداری، گفت: برای ایجاد یا ادغام موسسات تحقیقاتی مصوبه باشگاه لازم است لذا با توجه به اینکه این مرکز تحقیقاتی برای گیلان عمده است، پیگیری این مسئله هستیم.

کوچکی نژاد، با بیان این که موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر را تامین کننده ذخائر آبزیان دانست و عنوان کرد: انحلال این موسسه اصلا به نفع گیلان حلق.

وی با رمز به بحث مجلس با راه اندازی انرژی اتمی در راستای سیاق اندازی سایت های هسته ای، اضافه کرد: بخش هسته ای اداره انرژی اتمی ظرفیت بسیار بالایی دارد و لذا امسال ۴۰ میلیارد تومان به صف بودجه آن اضافه کردیم.

پاسبان رشت تو مجلس، راه اندازی این سایت های هسته ای درون گیلان را با هدف ارتقای کشت و منابع طبیعی دانست و اظهار کرد: سم پاشی مزارع کشاورزی برای مقابله با آفات و حشرات خوب نیست و طبیعت و منابع آبی را آلوده می کند، اما دستاوردهای هسته ای می تواند با اسلوب های علمی آفات و حشرات را از بین ببرد.

وی با اشاره به آمادگی سازمان انرژی اتمی برای فعالیت در حوزه پزشکی و کشاورزی گیلان، یادآور شد: با واگذاری ۱۵ هکتار زمین در گیلان طی یکسال این سایت گونه اندازی شده و فعالیت علمی و تحقیقاتی خود را مقدمه می نرم و بن ساز اشتغال می شود.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام اهل والی گفت: شهرستان آبدانان حدود ۳۱۲ کیلومتر راه عشایری دارد که باران های گذشته حدود ۲۵۰ کیلومتر از این راه ها را خرابکاری کرده است و اکنون حاجت به تعمیر دارند.

او با بیان اینکه بیشتر سیاق های عشایری مرمت خواهند شد اظهار کرد: اینک با مساعدت موسسه کل امور عشایر استان ایلام، فرمانداری شهرستان آبدانان و همچنین اداره امور عشایر شهرستان آبدانان، با به کارگیری یک دستگاه بلدوزر و یک مایه لودر تاکنون حدود ۱۰۰ کیلومتر از این راه ها بازگشایی و مرمت شده است.

حامی امور عشایری آبدانان مطرح کرد: بازگشایی و تعمیر روش های عشایری باعث شادکامی انسان عشایر می شود و همچنین باعث می شود که تولیدات عشایر راحت خیس بوسیله بازارهای فروش برسند.

در مناطق دور و نزدیک عشایری شهرستان آبدانان، حدود ۲۲۰۰ خانوار زندگی می کنند که نرخ تولیدات سالانه آن ها مبلغی در حدود ۸۷ میلیارد تومان است.