استقلال خوزستان

تو چند سال اخیر، ایموجی ها به بخشی جدانشدنی از ارتباطات روزمره ی آنلاین تبدیل شده است. استفاده از ایموجی ها از دهه ی ۲۰۱۰ افزودن یافت، تا جایی که به کاراکترهایی برای زبان نسل جدید تبدیل شد؛ اما ایموجی ها قدمتی طولانی تیز دارد.

از دهه ی ۱۹۹۰، از کاراکترهای ترکیبی برای ساخت ایموجی هایی مشابه چهره ی خندان استفاده می شد. اسکات فالمن، یکی از استادان کارنیگ ملون، خلق کردن کننده ی این کاراکترها بود. به این کاراکترها ایموتیکان (Emoticon) گفته می شود که از مهم ترین آن ها می توان به ایموتیکان :-) و :-( و D-8 درون مکالمه های چت رومی دهه ی ۱۹۹۰ اشاره کرد. برای القای سخن طعنه آمیز از کاراکتر ;-) و برای انتقال بی اطلاعی از مسئله ای از کاراکتر ¯_(ツ)_/¯ استفاده می شود.

بااین همه، در سال ۱۹۹۹، شیرین کاری ژاپنی بوسیله نام شیگتاکا کوریتا ابتدایی ایموجی را ساخت. کوریتا روی آویشن توسعه ی i-mode فرمان می کرد که اولین پلتفرم اینترنتی موبایلاز حامل موبایل ژاپنی DOCOMO بود. شعار کوریتا مدل سازی واسط کاربری دوست داشتنی بخاطر ارجاع اطلاعات به شیوه ای ساده و مختصر بود. برای مثال، در این واسط کاربری به جای تلفظ هوای ابری از آیکن استفاده می شود. کوریتا تصاویری در ابعاد ۱۲ داخل ۱۲ پیکسل طراحی کرد که ازطریق شبکه ی شبه صفحه کلیدی واسطه ی i-mode تفویض شدنی بود. سپس، این تصاویر بوسیله رخ کاراکترهای افسون شده به موبایل ها راه پیدا کرد. کوریتا درمجموع ۱۷۶ ایموجی نقشه کشی کرد که اکنون به بخشی از مجموعه ی دائمی ملکی ی هنر مدرن نیویورک تبدیل شده است.





کاراکترهایی بی آرامی برای نمایش وضعیت هوا (آیکن های خورشید، ابر، چتر و آدم برفی)، ترافیک (خودرو، هواپیما، کشتی و قطار)، فناوری (تلفن همراه، تلویزیون، تلفن رومیزی و گیم های دستی) و تمام حالت های ماه منتشر شد؛ ولی این کاراکترها کاملا آگاهی بخش نبود. مقدماتی جنین ایموجی بود که راهی برای اضافه کردن احساسات به متن ارائه کرد. شاید جمله ی «غلام حس می کنم» بوسیله انزوا جمله ای سرد و بی روح باشد؛ اما اضافه کردن کاراکتر قلب به آن می تواند احساس قلب گرمی و دل سوزی را منتقل کند؛ اما این تازه آغاز سیاق ایموجی ها بود.مقاله های مرتبط:ایموجی های متاخر چگونه تولد می شوند؟ چگونه خودمان ایموجی بسازیم؟انتشار به روزرسانی بعد اینده ایموجی ها ۶ ماه به تأخیر افتاد

ایموجی ها به سرعت در ژاپن به اشتهار رسید؛ به طوری که باهم اتحاد کردن های موبایل رقیب از ایده ی DOCOMO تقلید کردند. باهم اتحاد کردن های خارج از ژاپن مثل اپل، از ایموجی ها در پلتفرم های دیگر استعمال کردند. تو سال ۲۰۰۷، تیمی از گوگل از کنسرسیوم یونیکد التماس کرد استانداردهای جهانی را برای یکپارچه های ایموجی ها در تمام پلتفرم ها ایجاد درنگ. Unicode Consortium بوسیله عنوان سازمانی غیرانتفاعی برای پایه ریزی طرح رمزنگاری کاراکتر جهانی به اشتهار یونیکد در سال ۱۹۸۷ تأسیس شد.

متنی که روی صفحات ارائه ظاهر می شود، ترکیبی از کاراکترهای یونیکد است و صرف رویت از دستگاه استفاده شده (مک، اثر سی، آیفون یا اندروید) مشخص یکپارچه ای دارد. تمام مایه های مدرن تابع استانداردهای یونیکد است؛ درنتیجه، دست افزار «a» روی کامل صفحات ارائه روشن یکسانی دارد. قبل از یونیکد، صدها مقیاس رقیب برای رمزنگاری متن وجود داشت؛ به همین ترتیب، پس از تأیید شباهت ها و با بررسی های دقیق، طرح پیشنهادی یکپارچه سازی ایموجی ها درون مه ۲۰۰۷ تأیید و ۱۱۴ ایموجی به Unicode 5.2 اضافه شد.

تو سال ۲۰۰۸، اپل در iOS 2.2، ورق کلیدی مخصوص ایموجی ها طراحی کرد. یک سال بعد، یاسو کیدا و پیتر ادبرگ، مهندسان اپل، ۶۰۸ ایموجی جدید به استاندارد یونیکد اضافه کردند. طرح پیشنهادی آن ها تو سال ۲۰۱۰ پذیرفته شد و همراه با ترویج Unicode 6.0، آمار رسمی ایموجی ها به ۷۲۲ مورد رسید.



درنهایت اپل تو سال ۲۰۱۱، صفحه مفتاح رسمی ایموجی ها را به iOS تکثیر کرد. اندروید حزن دو سال بعد، از این مجموعه انقیاد کرد. بدین ترتیب، انسان می توانستند مستقیما ازطریق ورق کلیدهای تلفن همراه خویشتن بوسیله ایموجی ها دسترسی هویدا کنند. بوسیله پیشنهاد نیویورک تایمز، متن ها را می نبوغ به آیکن های کوچک تحول کرد؛ مثلا عبارت «I love you» به کاراکتر قلب و عبارت «LOL» به آیکن خنده.

با افزودن محبوبیت ایموجی ها تعداد آن ها غصه افزایش یافت. کارتل یونیکد سالانه ایموجی های جدیدی به مجموعه ی خویشتن افزایش می بطی ء که از کاربران سراسر دنیا جمع آوری شده است. این ایموجی ها شامل انواع گیاهان، جانوران، غذاها و عرضه فعالیت ها است. یونیکد برای تکثیر کردن هر دسته از ایموجی ها، بوسیله فرایند تأیید و تصویب احتیاج دارد و ممکن است رسیدن ایموجی از طرح اولیه به تلفن های همراه، دو سال طول بکشد. در نخست ایموجی جدید ازطریق طرح پیشنهادی رسمی به کنسرسیوم یونیکد ارائه می شود. طرح های پیشنهادی ایموجی ها دربرگیرنده توضیحاتی مانند برهان استفاده از ایموجی و ایده هایی برای پیدا آن است.

جنبه ی طراحی ایموجی ها پیچیده تیز از حد فرض است. بخاطر مثال، اگر ایموجی نشان دهنده ی دانه های لوبیا باشد، باید طراح بین گوناگون لوبیا گزینش کند: لوبیای سیاه، لوبیای پخته، لوبیای سبز یا لوبیای سفید؛ لوبیا باید در صندوق باشد یا کاسه یا درون زمین سبز شده باشد. تو مرحله ی بعدی، زیرکمیته ی ایموجی ها در کارتل یونیکد طرح های پیشنهادی را بررسی می درنگ. پس از فرود امدن به توافق، ایموجی جدید متولد خواهد شد.امکان پذیر است فرایند نقشه کشی تا گستردن هر ایموجی، حداقل دو سال طول بکشد

با رشد و ترقی ی مجموعه ی ایموجی ها، استفسار های مختلفی برای افراد در سراسر گیتی به وجود آمد. برای مثال، چرا برخی تصاویر درمقایسه با برخی دیگر ارجحیت دارد؟ چرا تعداد زیادی از آیکن ها به سوشی (غذای ژاپنی) ویژه دارد؛ اما ایموجی ای برای تاکو (غذای مکزیکی) یا دیگر غذاهای جهان بود ندارد؟ تعداد مشاغل تو ایموجی قرین آشپز و پزشک و پلیس هم اضافه یافته ؛ اما چرا تمام آن ها مرد است؟ چرا درون میان ایموجی های مختلف انسانی، هیچگاه کدام سیاه غشا یا رنگین غشا نیستند؟

در نفوذ کردن به استفسار های مذکور، در سال ۲۰۱۴، کمپین بزرگ دیپلماتیک سازی ایموجی ها آغاز شد. طبق پیشنهاد این کمپین، تنوع جنسیتی و خانوادگی و تا اینکه غذایی ایموجی ها تکثیر یافت. تنوع ایموجی ها به منزله ی تأیید ادب های متنوع بود؛ بدین ترتیب، ایموجی به عنوان زبانی مهم در عصر دیجیتال به تکامل رسید.

در سال ۲۰۱۵، یونیکد اولین قدم به سمت تکثیر تنوع ایموجی ها را با عرضه ی گزینه ای برای تغییر رنگ غشا ایموجی های انسانی برداشت. همچنین، فعالیت های بیشتری بوسیله ایموجی ها افزایش کرد. از آن زمان، هر به روزرسانی شامل گام هایی بوسیله سمت افزایش تنوع فرهنگ ها و افراد بوده است. برای مثال، بازی کاران و پزشکان زوجه یا نسوان باحجاب بی قراری بوسیله مجموعه ی ایموجی ها اضافه شد. اخیرا یونیکد گام هایی برای پاشیدن ایموجی افراد اثر جسمی و نمادهای دیگری از افراد متنوع جامعه برداشته است.



با اینکه هرکدام از پلتفرم ها به شکل متفاوتی ایموجی ها را ایفا می بطی ء ، مقیاس یونیکد بخاطر شکل واقعی ایموجی ها هم ارز است و صرفا اجرا و ظاهر نهایی برعهده ی طراحان است. بوسیله همین دلیل، ممکن است یک ایموجی در دستگاه های اپل صریح متفاوتی با ایموجی های اندرویدی داشته باشد. به دلیل مشکلات مجوز، هر شریک شدن برند ایموجی خود را دارد که حتی می تواند بوسیله خروجی های بامزه لطافت منجر شود.

ناگفته نماند جهت ایموجی هم یکی از دیگر ابعاد عمده تو نقشه کشی ایموجی است. تغییر جهت می تواند بوسیله لباس درخورتوجهی معنای ایموجی ها را تغییر دهد. برای مثال، جهت ایموجی تفنگ می تواند بوسیله معنی شلیک کردن به شخصی خاص باشد.کنسرسیوم یونیکد گام هایی برای افزایش تنوع فرهنگی ایموجی ها برداشته است

با وجود تلاش های متعدد برای مدل سازی و مفاهیم سازگار، برخی ایموجی ها مقدور است ذهنی خویشتن را از دست دهد یا برداشت دیگری از آن ها شود. برای مثال، بسیاری از افراد از ایموجی دو دست مقابل یکدیگر برداشت اشتباهی می کنند. این ایموجی می تواند به انتزاعی ضربه سرقت کردن به شخصی دیگر خواه دعاکردن باشد. علاوه کنار این، نمی توان تأثیر فرهنگی ایموجی ها را نادیده گرفت. مدت ها است بازاریابان پهلو تأثیر ایموجی ها آگاه هستند و از آن ها در تبلیغات خویشتن مصرف می کنند. این امر می تواند بوسیله افزایش خلاقیت برند و جذابیت شرکت ها کمک کند.آینده ی ایموجی ها

کارتل یونیکد هرسال ایموجی های جدیدی منتشر می کند؛ درنتیجه، طیف فرهنگی ایموجی ها با هربار به روزرسانی iOS و اندروید بسط پیدا می کند. برای مثال درون بوسیله روزرسانی سال ۲۰۱۷، موجودات اسطوره ای (انباشتگی دریایی، جن، الف و  خون آشام)، غذاها (پای و ساندویچ و بروکلی)، حیوانات (دایناسور، زرافه، گورخر و جوجه تیغی)  و کاراکترهای نادیده و غریب به مجموعه ی ایموجی ها تکثیر شدند. در سال ۲۰۱۸، مجموعه ی جدید ایموجی ها با موی خاکستری یا قرمز و نمادهای فرهنگی مثل چشم نظر به ایموجی ها اضافه شد. اخیرا، ایموجی هایی مخصوص افراد ناشنوا و پی حرکتی افزوده شده است. اضافه شدن چنین ایموجی هایی را می توان یکی از پیشرفت های بنیادی تو واژگان ایموجی ها در نظر گرفت.

با بسط ایموجی ها، افراد در سراسر جهان می توانند اولویت ها و تنوع فرهنگ های دیگر را حس کنند. قسمت قسمت کردن اتیه ایموجی ها به طراحی و تأیید یونیکد وابستگی دارد. هر شخصی می تواند طرح پیشنهادی خود برای ایموجی های متاخر را نمایش دهد. در درجه ی اول، یونیکد به طرحی اولیه از ایموجی توضیحاتی درباره ی دلیل استفاده از آن و معنی اش در واژه نامه ایموجی ها احتیاج خواهد داشت. پژوهشگران دانشکده ی سلامت عمومی دانشگاه جانز هاپکینز و مؤسسه ی بیل و ملیندا گیتز، ایموجی مگس را به نشانی راهی برای توصیف بهتر بیماری های مرتبط با حشرات مثل نوبه و زیکا معرفی کردن کردند.

همگی پیاده شدن کلمه انگلیسی مسلط نیستند. همه نمی توانند پیامدهای پزشکی زیکا را مستقیما درک کنند و همه نیز باسواد نیستند؛ اما آیکن مگس برای همگی مفهوم است. مقبول چنین ایموجی هایی تیر ی نیکوکاری بخاطر آینده ی ایموجی ها است و می تواند فرهنگ و ارتباطات جهانی را لباس دهد. حالا تعداد ایموجی ها به ۱۸۰۰ عدد رسا و حس آن ها بسیار ساده است.

 بیشتر بخوانید:گزارش مالی آلفابت در سه ماهه مبدا ۲۰۲۰ منتشر شدگوگل به متعاقب دستیار به استودیوهای ورزش سازی برای تولید بازی های بزرگقابلیت پرونده ارتباط اندروید احتمالا بوسیله عارض منطقه ای منتشر می شودتمامی اعلان کنندگان در گوگل باید هویت خود را مشخص کنندآخرین نسخه توسعه دهندگان اندروید 11 منتشر شد
  • ۹۹/۰۲/۱۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی