استقلال خوزستان

بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، جبار کوچکی نژاد داخل مجمع اقتصاد مقاومتی و تیک تولید که در استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به نیاز ۱۳ هزار مجری ای ناحیه به تخم نوغان، اقرار کرد: ظرفیت تولید داخلی دانه نوغان وجود دارد تا دیگر ملتفت نکنیم.

وی ضعف سیستم محافظت از دانه نوغان را یکی از عوامل کاهش تولید داخلی درون این بخش دانست و تصریح کرد: باید تحقیقات تو مرزوبوم نوغانداری را افزایش دهیم تا با رفع مشکلات کیفی، شاهد استقبال نوغانداران از تخم نوغان داخلی باشیم.

نماینده شهرستان رشت تو محفل شورای اسلامی، با اشاره به اذعان موسسه تحقیقات تاسماهیان گیلان توسط شورای عالی اداری، گفت: برای ایجاد یا ادغام موسسات تحقیقاتی مصوبه باشگاه لازم است لذا با توجه به اینکه این مرکز تحقیقاتی برای گیلان عمده است، پیگیری این مسئله هستیم.

کوچکی نژاد، با بیان این که موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر را تامین کننده ذخائر آبزیان دانست و عنوان کرد: انحلال این موسسه اصلا به نفع گیلان حلق.

وی با رمز به بحث مجلس با راه اندازی انرژی اتمی در راستای سیاق اندازی سایت های هسته ای، اضافه کرد: بخش هسته ای اداره انرژی اتمی ظرفیت بسیار بالایی دارد و لذا امسال ۴۰ میلیارد تومان به صف بودجه آن اضافه کردیم.

پاسبان رشت تو مجلس، راه اندازی این سایت های هسته ای درون گیلان را با هدف ارتقای کشت و منابع طبیعی دانست و اظهار کرد: سم پاشی مزارع کشاورزی برای مقابله با آفات و حشرات خوب نیست و طبیعت و منابع آبی را آلوده می کند، اما دستاوردهای هسته ای می تواند با اسلوب های علمی آفات و حشرات را از بین ببرد.

وی با اشاره به آمادگی سازمان انرژی اتمی برای فعالیت در حوزه پزشکی و کشاورزی گیلان، یادآور شد: با واگذاری ۱۵ هکتار زمین در گیلان طی یکسال این سایت گونه اندازی شده و فعالیت علمی و تحقیقاتی خود را مقدمه می نرم و بن ساز اشتغال می شود.
  • ۹۹/۰۲/۰۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی