استقلال خوزستان

به گزارش  همشهری آنلاین، به نقل از النشره، خداوندگار حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان درون این خطبه مبسوط که به صورت زنده پخش شد، تصریح کرد: معصوم خمینی (ره) زمانی که روز قدس را سپس از پیروزی انقلاب اعلام کرد، این امر ماحصل مسیری کامل از جهاد بود. مخالفت معصوم خمینی با شاه به دلیل تسلیم شدن شاه در موافق مواضع آمریکا و معاون های شاه به اسرائیل بود و داخل آن خلال پادشاه هم پیمان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس وجود. موقعیت مراجع دینی شناخته شده و غیر شناخته شده تو نجف خواه قم یا هر جا دیگر غم موضعی شفاف و بی تردید نسبت بوسیله مساله فلسطین بود و آن اینکه فلسطین باید به انسان آن بازگردد و اسرائیل یک رژیم غاصب است و باید زوال یابد و ماندن آن مشروعیت ندارد.

ایسنا که این اطلاع را منتشر کرده در دنباله می افزاید: وی خاطرنشان کرد: ما در لبنان، نسل های ما و اجداد ما و فرزندانمان ما نیز بر بنیاد این موقعیت رشد یافته ایم که این موضع اسرائیل را شر مطلق می داند. موقعیت ما تا به الان نسبت به قدس و مساله فلسطین یک موضع عقیدتی، ایمانی، شرعی، حقوقی و نیز موضعی انسانی و اخلاقی است و این به معنای آن است که این موضع گیری تبدیل نمی بطی ء و این موضع فراموش نمی شود و متناسب بیع نیست. هرکس که بر این کار احصائیه باز می درنگ که از طریق اغتشاش یا گرسنه نگه داشتن خواه گمراه کردن می تواند این موضع را تغییر دهد، غلط می نرم. برخی ظن می کنند که پایداری داخل لبنان و فلسطین عبارت از یک شور جوانی است و طولانی می شود، اما خبط می کنند، چراکه این یک عقیده است که سراب به تبار انتقال نمایان می کند. این یک مساله عاطفی نیست، بلکه یک موضع عقیدتی است.

سید حسن نصرالله نشانی داشت: حق، با گذر زمان زایل نمی شود، چیزی که بوسیله عارض دزدی خراج شده، با گذر زمان، قانونی نمی شود. رباینده چیزی را که سرقت کرده است، با عبور زمان تحت تملک قانونی اش نمی شود. فلسطین از "بحر تا مجرای لنف" (بحرالمیت تا رود اردن) متعلق بوسیله مردم فلسطین است و باید بوسیله آنها بازگردد. این خانه متعلق به مردم فلسطین است. آنچه که سرقت شده است، با گذر زمان تبدیل بوسیله ناحیه شرعی نمی شود، ولو اگر تمامی جهانیان مشروعیت آنچه را که دزد، ربوده است، به رسمیت بشناسند. هیچگاه شخص فلسطینی، یا عربی یا مسلمان یا مسیحی حق ندارد بخشی از فلسطین یا قدس را بوسیله صهیونیست ها بدهد، این ها مقدسات ملت است و این ناحیه متعلق به آدم فلسطین است و فقط برای دودمان کنونی نیست، بلکه برای نسل های آتی نیز است.

دبیرکل حزب الله افزود: مسئولیت بازگرداندن مقدسات و حقوق، در وهله شروع مسئولیت مردم فلسطین است، اما مسئولیت پیرو نیز است. مقاومت بوسیله هر شکلی، تنها اسلوب بخاطر آزادسازی اراضی و مقدسات و بازگرداندن حقوق است و هر راه دیگری، وقت تلف کردن است و فقط به بن بست منتهی می شود، همانند چیزی که در مذاکرات اخیر رخ داد و آزادسازی خلال دو سه گانه سال خراج نشد. طولانی بودن زمان نبرد، نباید دلیلی برای ناامیدی شود و نسل ها باید این مسئولیت را حفظ کنند و می بایست پایداری ادامه یابد و دوده معاصر اگر عاطفه می کند که قادر به مقاومت نیست، نباید این را توجیهی برای مشروعیت بخشیدن بداند و نباید آن را به رسمیت بشناسد. نبردهای آزادسازی سال های طولانی زمان می برد.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید درخشنده باشیم که با چه کسی می جنگیم. مردم لبنان با اسرائیل می جنگند. مردم فلسطین با اسرائیل می جنگند. هویدا امر این است که با اسرائیل می جنگیم، اما ذات این است که بحران با آمریکا است. اسرائیل فقط در خط مقدم است و این جنگ با دولت های آمریکاست. فداکار ممکن است که این مساله را بپذیرند، ولی فداکار که این امر را نمی پذیرند، باید درون نگاه خود بازنگری کنند. آمریکا تجهیزاتی بوسیله اسرائیل می دهد که بوسیله هیچ طرفی نمی دهد. حمایت های اقتصادی بسیاری از اسرائیل نمایش می دهد. مانورهای مشترک با گند اسرائیل رخساره می گیرد و تمامی اقدامات بخاطر مشروعیت بخشی به متخاصم اسرائیلی صورت می گیرد.

نصرالله ادامه عدالت: در لبنان، آمریکا اجازه محکوم کردن هیچ جنایتی که توسط اسرائیل رخ می گرفت را نمی انصاف و آمریکا تمامی روابط بین المللی خود را به نفع اسرائیل به کارگرفت تا کشورها به اسرائیل خدمات عرضه دهند و روابط را با اسرائیل عادی سازی کنند. آمریکا برای برتری نظامی اسرائیل تقلا کرد. نبرد حقیقی با آمریکا است. آمریکا جنگ هایی را برای دفاع از اسرائیل تو منطقه به راه می اندازد و به سمت حادثه هیاهو ها در منطقه سوق می دهد تا اسرائیل را تثبیت بطی ء. به عنوان مثال، جنگ صدام علیه ایران و امروز بحران تحمیلی که علیه یمن صورت داده است.

دبیرکل حزب الله پیش روی کرد: در شرایط کنونی، داخل نزاع کنونی، در رده بندی مواضع، فداکار از شانس ها از این مطابقت بیرون شده اند و بوسیله وضعیت خود و به تلاطم های داخلی موجودی مشغول هستند. کشورهایی دیگر، از معامله فساد با دشمن خارج شده اند، اما بی طرف نیستند، بلکه موضع طرف هایی را پژمرده اند که به متخاصم کمک می کنند. فلسطینی ها را در کشورهای عربی دستگیر می کنند، فلسطینی ها را در فهرست "تروریست ها" فراغت می دهند، به عادی سازی روابط با اسرائیل می پردازند. این کشورها درون واقع موقعیت دوست و پشتیبان اسرائیل را درون پیش گرفته اند. فدایی از کشورها، در دل معادله هستند که تعدادشان محدود است، در راس شان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سوریه است. تشنج های مردمی حزن که داخل عراق، لبنان، افغانستان، بحرین، شمال آفریقا و نیجریه وجود دارد. اما در پشتیبانی از محور آمریکایی و اسرائیلی، برخی از کشورهای عربی علناً خدماتی بوسیله این پایه تو عراق یا در یمن یا در بحرین و لبنان یا علیه جمهوری اسلامی ایران ارائه می دهند.

دبیرکل حزب الله گفت: هنگام سال گذشته، آمریکا و اسرائیل پهلو سرنگونی نظم جمهوری اسلامی ایران خواه مشت کم تغییر موضع ترتیب درخصوص مساله فلسطین حساب باز می کردند. ترامپ فکر می کرد که خروجش از برجام، بحران معیشتی شدیدی در ایران ایجاد می نرم و تظاهرات گشاد برگزار می شود و خصومتی میان دسته های دیپلماتیک در ایران رخساره می دهد. بولتون بوسیله بناء اش رفت، اما ترتیب جمهوری اسلامی ایران پابرجاست. اسرائیل بر قسمت قسمت کردن های تکفیری حساب باز کرد، همانند گروه هایی که تو مرزهای خاوری یا غربی ایران درصدد حملات تروریستی بودند که ایران با این فرمان مقابله کرد. اسرائیل حتی پیاده شدن کرونا هم شمار باز کرده بود اما جمهوری اسلامی ایران از امتحان کرونا نیز با افتخار بیرون آمد. اداره بهداشت جهانی اذعان می نرم که ترتیب بهداشتی در ایران قدرتمند است. اسرائیل با تاکید شرایط را به جانب واقعه فساد میان آمریکا و ایران بی قراری سوق می داد، اما این امر نیز شکست خورد.

وی ادامه انصاف: در عراق تحول شکوه به نفع اتیکت مقاومت عارض داد. حفظ عراق و قدرت آن، با طرح صهیونیستی منافات دارد و اسرائیل از شدیدترین تهییج کنندگان دشت عراق بود. اسرائیل به تعاقب جنگ طائفه ای و سنی و شیعی تو عراق بود. اما پایداری عراق، به هر نحوی به سود پایه ایستادگی بوده است. مسئولیت خواهران و برادران عراقی این است که عراق را به ایستگاه غریزی آن در رویارویی با اسرائیل باز گردانند. درون سوریه، موضع این کشور در موضوع "مقاومت" مساله ای شناخته شده است. سوریه در معرض جنگ موجودیتی قرار گرفت، اما بر این جنگ قدرت کرد. همچنان پیش روی سوریه، نبردهایی وجود دارد که باید وارد آنها شود. رهبری و سپاه اسرائیل درون حال بازیابی شرایط خویشتن هستند. اسرائیل زمانی که درون سرنگونی ترتیب سوریه انقراض خورد، بلندپروازی هایی برای ایجاد کمربند امنیتی تو جنوب سوریه داشت که این فرمان هم ضعف خورد. آنچه که درون سوریه صورت داد، ناامیدی بزرگی برای آن چیزی بود که اسرائیل به دنبالش وجود.

نصرالله پیش روی داشت: جنگ محور آمریکایی- اسرائیلی- سعودی علیه یمن شکست خورد. شکست این تلاطم در یمن تاثیری نیز پیاده شدن معامله قرن داشت. چنانچه محمد مبنا سلمان می توانست در یمن پیروز شود، یقیناً پیروزی خود را بخاطر تحمیل ابتیاع قرن بر فلسطینی ها به فقره می گرفت. درخصوص مساله لبنان، باید گفت که اسرائیل نگران است و وحشت غوغا را دارد و فایده های مقاومت را محاسبه می بطی ء. اسرائیل به این امر اذعان می کند که در ممانعت از افزایش قدرت مقاومت درون حزب الله شکست زده است. داخل انتخابات پیشین، اسرائیل کود عدل که دگرگونی در وضعیت شیعیان رخ دهد، اما اسرائیل با نتایج انتخابات غافلگیر شد و در حال حاضر اسرائیل پهلو تحریم ها احصائیه باز کرده است. شرط گذاری های آمریکا طولانی شدنی نیست، چه در مورد سلاح مقاومت یا درون مورد ترسیم مرزهای دریایی با اسرائیل. اسرائیل در حال حاضر بر وضعیت اقتصادی تو لبنان احصائیه باز می کند تا وضعیت مقاومت را از شیوه بایکوت ها دگرگون کند. ما تو لبنان قدرت مند هستیم و انتخاب با خودمان است و می توانیم با امکانات مان به خشکی امدن دعوا فائق آییم.

دبیرکل حزب الله افزود: درخصوص فلسطین نیز باید گفت که اسرائیل بر تحریک کردن مردم غزه دشت مقاومت و جلوگیری از افزودن قدرت آن حساب باز کرد، اما انقراض خورد. امتداد عملیات داخل کران باختری بر پایبدی انسان فلسطین تاکید دارد. آنها حتی یک فلسطینی را علنی نکردند تا معامله قرن را صحه کند یا آن را بپذیرد و این شکست اهمیت برای آمریکا و اسرائیل است. با این حال اسرائیل از زمان سرمد مانده از حضور ترامپ داخل قلعه سفید بهره برداری می کند چراکه او فرصت تاریخی برای اسرائیل است. اسرائیل گام های خود را تسریع می بخشد تا از راهکار تشکیل دو قلمرو نجات یابد و کشور خاله را ایجاد کند و درون این راستا از حضرت ترامپ روزی ببرد.

وی تصریح کرد: ما با توانمندی های انسانی و مادی خود و از قانون همبستگی مان می توانیم حاکمیت و قدرتمان را حفظ کنیم و - آن طور که هول و وحشت ساختن می کنند- از گرسنگی نمیریم! بازدارندگی تو مرزها میان لبنان و فلسطین اشغالی بود دارد و اسرائیل سراسیمه است و نسبت به هر جنگی بر حذر است، بوسیله همین دلیل، بر اوضاع اقتصادی و سیاسی لبنان شمار باز می بطی ء. عادی سازی روابط با اسرائیل یک مسیر ضعف زده است و نتیجه آن را برای کشورهایی که معمولی سازی می کنند، تماشاچی بودیم. عادی سازی یک سطر ناامیدانه و خائنانه است و باید متوقف شود. عادی سازی امری محکوم شده است و پیرو های عربی باید با تمامی ابزارهای موجود خود، مانع از این عادی سازی شوند.

دبیرکل حزب الله درون پاپان با حی نگه داشتن یاد و خاطره سردار سلیمانی اظهار کرد: ما اذعان می کنیم که شهادت فرمانده بزرگ حاج قاسم سلیمانی خسارت و ضربه ای برای محور مقاومت بود، ولی خون او حروف ایستادگی را استقامت می بخشد و قویتر می کند. چشم اندازِ مقابل ما، به خوش بینی و اتمام غلبه در تمامی محورهای مقاومت فرا می خواند و امر مطلوب در حال حاضر، تحکیم مقاومت است و دشمن نخواهد توانست که مقاومت را نه در ایران و نه داخل عراق و خیر درون یمن و نه فلسطین و خیر در سوریه متوقف کند. گزینه های جنگ های لشکری یمین از لفظ اسرائیلی ها و آمریکایی ها امکان پذیر است امری بعید شده باشد و اکنون رجحان های آنها إعمال تحریم ها است. فروش قرن یک ظلم است و پایه و بن های آن یعنی ترامپ و نتانیاهو و بن سلمان، در تنگناهای مختلفی به سر می برند. ما به جانب وضعیت بین المللی و منطقه ای جدیدی پیش می رویم و ممکن است این وضعیت در تهدیدهایی شکل بگیرد که درون گذشته وجود نداشته است. تو حال حاضر، رهبری جهانی بخاطر مقابله با کرونا وجود ندارد و حتی سازمان بهداشت جهانی نیز داخل معرض هجمه های جدی آمریکا است.
  • ۹۹/۰۳/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی