استقلال خوزستان

به گزارش همشهری آنلاین و بوسیله نقل از فارس؛ خداوندگار حیدر محمدی مدیرکل دایره دارویی دایره خوردنی و دوا درباره اخبار منتشر شده با عنوان قاچاق داروهای ایرانی به قلمرو عراق توضیح عدل: دوا توسط موسسه غذا و دوا از داروخانه بوسیله شرکت پخش و از باهم اتحاد کردن های پخش به داروخانه ارسال می شود که طولانی مراحل آن داخل سامانه تیتک ثبت می شود.

 وی گفت: قاچاق دارو به کشورهای همسایه باید توسط جهیز های نظامی و امنیتی ما بررسی شود و معیار های این داروها بوسیله دست سازمان غذا و دارو برسد، دایره غذا و دوا با بررسی نمونه های این داروها می تواند عین قاچاق آن را کشف بطی ء و ما با استفاده از سامانه نظارتی تیتک می توانیم اطلاع دادن کنیم که این دارو از داروخانه یا از کارخانه به کشورهای همسایه قاچاق شده است.

محمدی گفت: کامل داروهای داخلی برچسب گذاری می شوند، ما پس از بررسی برچسب ها می توانیم اطلاع دادن کنیم که دارو از داروخانه به کدام شریک شدن پخش ارسال شده و از آنجا به مشت کدام داروخانه رسیده است و از آنجا خارج شده است. سازمان غذا و دارو از سیستم های امنیتی التماس می نرم تا با باهم اتحاد کردن نهادهای امنیتی ناحیه عراق این داروها را بوسیله وزارت بهداشت تحویل دهند تا ما بتوانیم بررسی های بیشتر را در این زمینه انجام دهیم.

وی تأکید کرد: سامانه تیتک توانایی را دارد که پیدا کند که این داروها از داروخانه شرکت پخش و یا کارخانه داروسازی بوسیله دست قاچاقچیان افتاده و قاچاق شده اند. تو صورتی که این داروها ساخت کارخانه های تولید تو باشد و برچسب گذاری نشده باشند می قابلیت گفت که این داروها از کارخانه بوسیله ناحیه همسایه قاچاق شدند.

مدیرکل اداره دارویی اداره خوردنی و دوا گفت داخل صورت مشخص شدن منابع قاچاق این دارو، برخورد شدیدی با متخلفان صورت خواهد گرفت.
  • ۹۹/۰۷/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی