استقلال خوزستان

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، طبیب جمال شمس با رمز به اثرات زیانبار ویروس کرونا و با اشعار اینکه این ویروس تبعات متنوع و اثرات یدکی را بر تک مورد افراد جامعه به جای گذاشته است، گفت: زمانی که مشکلی در روند عادی زندگی صورت می دهد به طور متعارف دچار اضطراب و تنش می شویم و تو این میانپاندمی کووید ۱۹ افراد را دچار مسایل و مشکلات مختلفی کرده که فشار روانی و ابراز علائم ژولیدگی یکی از این آنهاست.

اندام هیئت علمی دانشگاه با اشاره به ابعاد متنوع و ناشناخته ویروس کووید ۱۹ توضیح داد: این ویروس به برهان ناشناخته بودن استرس مضاعف تری را به مردم ملتفت کرده و همانطور که زلزله و سیل می تواند خرابی های اضافی برجای بگذارد، این بیماری نیز می تواند مشکلات قطعی را بخاطر تمامی جوامع ایجاد یواش.

وی در توضیح تاثیرگذاری اپیدمی ها بر سلامت روان افراد جامعه، اظهار کرد: اگر چنانچه فردی سابقه مصیبت داشته باشد، تلاطم ها باعث می شود بیماری او مجدد عقب نشینی کند. و یا چنانچه فردی ژن ابتلا به بیماری روحی خاصی را داشته باشد این اغتشاش می تواند این ژن ها را در فرید بیدار و آشکار و فرد را با اغتشاش روبرو درنگ.

نتایج یک تجسس درباره تاثیر منفی کرونا بر سلامت رسیده نوجوانان

دکتر شمس با بیان اینکه استرس های متواتر زمینه ساز تغییرات روان شناختی است، خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان می دهد که در ادامه اپیدمی هایی مثل سارس و یا ابولامشکلات رسا شناختی نظیر افسردگی، تپش و تردید خلق کردن شده است. داخل همین راستا، با نگاهی به رفتارهای مردم درون جوامع مختلف طی دوره اپیدمی کرونا ملتفت می شویم که بسیاری از مردم رفتارهای تردید وضع بی پرده کرده اند مثلا اسپری ضدعفونی کننده را مدام و هر چند دقیقه یکبار استفاده می کنند و خواه موقع مصرف طعام حالات جاهل طبیعی دارند.

وی با اشعار اینکه رعایت بهداشت فردی موضوعی ضروری است، با اقرار اینکه بهداشت باید در بالاترین سطح رعایت شود ولی نباید بوسیله رفتارهای غیرطبیعی و وسواس راه تبدیل شود، گفت:  فشارهای مسئله مستقیما بر فصیح ما اثر گذار حلق ولی به عنوان یک عامل مضطرب کننده می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

وی بانگ عدل: چنانچه در دوران بحران خصوصا تو اغتشاش اپیدمی کرونا دستخوش ترس و یا رنجش شده اید و یا اگر بوسیله سرعت تحملتان کمتر شده و یا بی اندازه مهلت با کوچکترین حرف و یا مخالفتی عصبانی می شوید، حتما باید مداخلات درمانی ارتکاب دهید. البته مداخلات درمانی صرفا به معنای درمان دارویی نیست، بلکه مداخلات فصیح درمانی و یا مشاوره ها نیز می توانند از بسیاری مالیات و علائم بکاهد.

وی یادآور شد: کرونا مستقیما پیاده شدن فصیح تاثیرگذار زدودن اما بی تردید تبعات جریان را در جای پا دارد که می تواند زندگی روزمره را دستخوش اختلال بطی ء و این مهم علاج های خاص خود را می طلبد.

این پزشک یکی از عوارض مواجه با ضیق روانی اجتماعی مشابه اپیدمی کرونا را ابتلا بوسیله رفتارهای وسواس گونه و افکار مزاحم دانست و خاطرنشان کرد: این افکار، افکار مزاحم زندگی هستند و می توانند ما را دچار عذاب کنند بنابراین باید راهکارهایی را بخاطر مقابله با این رفتارها داشته باشیم.

دکتر شمس تو خاتمه اصرار کرد: افکار شکنجه کننده باید از ما دور شوند و باید برای حفظ آرامش خود و اطرافیانمان افکار مزاحم را از خویشتن دور کرده و به ایجاد آرامش تو این فضا کمک کنیم.
  • ۹۹/۰۴/۲۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی