استقلال خوزستان

ASدیگرHAROOOON تعجبی ندارد که هر روز تماشاچی رونمایی از یک خودروی الکتریکی جدید باشیم. مزدا همچنین تصمیم به ورود به میدان رو به گسترش این خودروها پژمرده و امروز از یک کراس اورکوچک شهری با موتور برقی رونمایی کرد. مزدا نام این خودروی جدید را MX-30 گذاشته و گفته شده که روی پلتفرم تمام الکتریکی e-SkyActiv ساخته می شود. درون کابین این مدل برخی فن شناسی ها و امکانات جدید بود دارد که در آینده بوسیله سایر محصولات این خودروساز ژاپنی هم گونه علنی خواهند کرد. 

تولید مدل تمام الکتریکی مزدا MX-30 کمی از دستور کار ی مزدا برای تولید خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و طولانی الکتریکی روی پلتفرم e-SkyActiv است. طبق برنامه ی مزدا سری محصولاتی که روی این پلتفرم مخلوق خواهند شد همه تا سال ۲۰۳۰ باخبر بازار خواهند شد. این برنامه دربرگیرنده طولانی میزان های مزدا از Mazda2 خمود تا پیکاپ دو اتاقک BT-50 را شامل می شود.



مزدا هنوز به طور رسمی اطلاعاتی از ابعاد نکته سنج بدنه، باتری و مشخصات فنی مدل MX-30 منتشر نکرده است اما به نظر می رسد که این کراس اور ۴ در با توجه به داشتن کد ۳۰ دارای ابعادی تو حدود مزدا CX-30 باشد. در مزدا MX-30 به جای استعمال از ستون های عادی مرسوم تو خودروها تماشایی طراحی بدون ستون مرکزی هستیم و از این نظر درهای این خودرو همانند درهای مزدا RX-8 خلاف جهت بی آرامی باز می شوند. درهای جلویی توانایی باز شدن تا ۸۲ منصب و درهای عقب همچنین درون انگیزه مخالف اقتدار باز شدن تا ۸۰ درجه را دارند تا ورود و در رو سرنشینان از کابین با سهولت بیشتری عمل شود.

مزدا در مورد معادل و ظرفیت باتری این کراس اور چیزی اعلام نکرده اما می دانیم که با کاربرد از شارژر AC استعداد شارژ شدن تا ۶.۶ کیلووات وجود دارد. امکان شارژ  این خودرو با شارژر نوک تیز DC مدل CCS Type 2 Combo یا شارژر CHAdeMO هم بود دارد. مزدا می گوید که با استفاده از شارژٰ DC درون عرض ۴۰ دقیقه امکان شارژ کردن باتری وجود دارد و در عارض کاربرد از شارژر AC نیز شارژ شدن باتری به ۴.۵ ساعت زمان احتیاج دارد. با توجه به این اطلاعات، می شود تقویم زد که باتری MX-30 ظرفیتی تو حدود ۳۵ کیلووات شایسته کردن داشته باشد و شارژر سریع DC آن نیز از جنس ۵۰ کیلوواتی باشد. شعاع حرکتی MX-30 با هر بار شارژ در حدود ۲۰۰ کیلومتر است. مدل نخستین ی MX-30 که روی قد ی CX-30 ساخته شده بود، از اتومبیل الکتریکی ۱۴۰ اسب فرخوراک پزی با گشتاور ۲۶۴ نیوتن متر استفاده می کرد که پیش بینی می شود همین موتور روی MX-30 استفاده شود.



مزدا داخل مدل سازی اتاقک MX-30 از بی ام و i3 الهام گرفته و از موادی مانند کوهمیز پنبه در ساخت کنسول مرکزی و جالیوانی ها استفاده شده است. روی داشبورد نیز مصرف از مواد نرم به چشم می خورد و رودری ها بی آرامی از از پلی اتیلن PET بازیافت شده ساخته شده اند. صندلی های MX-30 دارای روکش پارچه ای هستند. مزدا در این مدل بخاطر بدوی بار از نمایشگر ۷ اینچی داخل حصه پایینی خروجی های سیستم تهویه مصرف کرده است که پیش از این درون محصولات این خودروساز مشاهده نشده بود. استفاده از نمایشگر یادشده در این جزء سبب شباهت معنوی کابین به محصولات آئودی همچنین شده است اما برخلاف آئودی، نمایشگر مزدا دارای بازخورد هپتیک (Haptic) زدودن.



با توجه به اینکه مزدا MX-30 پرچم دار محصولات مزدا در مقدر شدن فناوری است، این نمایشگر جایگزین کنترلرهای متداول سیستم تهویه خواهد شد. کنسول مرکزی مزدا MX-30 از نوع اب باز است و روی آن جوی استیک مربوط بوسیله کنترل سیستم MZD دیده می شود. تو فضای پایین تر کنسول مرکزی نیز پورت USB از جنس ۲.۵ آمپر و یک خروجی برق AC با قدرت ۱۵۰ آمپر تعبیه شده است. در پاره صندوق عقب، مزدا تقاضا می درنگ که این خودرو توانایی حمل ۴ چمدان را دارد. تو کف صندوق وهله همچنین فضای دیگری بخاطر قراردادن اشیای کوچک پیش دماغ شده است.

مقاله های مرتبط:مزدا CX-30 معرفی شدمشخصات فنی پیشرانه موردانتظار مزدا Skyactiv-X اعلام شد

حروف MX در نام مزدا MX-30 نشان می دهند که این خودرو فراتر از یک دشت شهری است. به گفته ی مزدا، MX-30 با شعار Jinba-ittai ساخته شده که داخل زبان ژاپنی به معنای «اسب و انسان در یک بدن» است. این خودرو به جهیز مدیریت گشتاور مزدا با نام G-G Vectoring Control مجهز است که می تواند گشتاور ارسالی به هر چرخ را انتظام. کند همچنین جهیز پیشرفته ی دیگری بوسیله اشتهار-e GVC Plus نیز برای افزایش دینامیک رانندگی در این مدل به فرمان رفته.

است واکنش سیستم بازیابی کارمایه نیز تو مدل موردبحث بهتر از دیگر خودروهای الکتریکی است برای اینکه درون برخی خودروها فعال شدن این سیستم مقداری آزاردهنده. است با توجه به حذف یکی از ستون ها، مزدا ناچار شده تا با مصرف از فولاد مقاومت بالا ستون های دیگر را تحکیم نرم و همین مسئله پایداری شاسی را بلندی برده و سبب شده تا-MX 30 خلال رانندگی همچنین خودرویی درست با مرکز ثقل پایین.



باشد مزدا توجه ویژه ای بوسیله روانی ی حمایت تو-MX 30 دارد و بسیاری از امکانات ایمنی مدرن در این خودرو دیده می. شوند از تجهیزات زنهار مزدا-MX 30 می قابلیت به جهیز ترمز اضطراری خودکار جدیدی با اشتهار Smart Brake Support و سیستم-Turn Across Traffic detection اشاره کرد که می تواند با استفاده از یک رادار و دوربین درون جلوی خودرو پیچیدن خودروی دیگری به مسیر-MX 30 را نمره داده و ترمزها را فعال. درنگ سیستم Road Keep Assist همچنین با مصرف از دوربینی تو جلوی خودرو شرایط اطراف جاده مانند جدول، علف های کنار جاده و غیره را خبر می درنگ و می تواند درون قیافه خارج شدن خودرو از مسیر جاده تو صورت عدم واکنش راننده، اقدام بوسیله اصلاح مسیر و بازگرداندن خودرو بوسیله سطر.



کند در خاتمه نیز باید به استعمال از حسگر ۲۴ گیگاهرتزی تو-MX 30 اشاره کرد که می تواند عملکرد سیستم آژیر نقطه ی کور را بهبود. ببخشد این جهیز از نوع هوشمند است و تو صورتی که خودرویی در عمه ی کورد شوفر قرار داشته باشد و شوفر تصمیم به تغییر دست خط بگیرد، سیستم واکنش مدال داده و دست خط را سازش می. بطی ء چراغ مربوط به رادار هشدار عمه ی کور-MX 30 درون آینده های جانبی حکم گذاشته شده.

است ثبت سفارش برای مزدا-MX 30 از امروز در بازار اروپاشروع شده است و تحویل خودروها از سال آینده آغاز می.شود بیشتر:بخوانید کراس اور برقی و مفهومی نیسان آریا رونمایی شدباتری آلومینیوم هوا، انرژی لازم برای رانندگی تا,۲ ۴۰۰ کیلومتر فراهم می کندهامر به عنوان تولیدکننده خودرو برقی احیا می شودسهم خودروهای الکتریکی در میدان جهانی افزایش پیدا خواهد کردپنج نفربر زرهی که می توانند الگوی تسلا
  • ۹۸/۰۸/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی