استقلال خوزستان

ASGHARانویدیاOOON اطلاعات تکمیلی جدیدی را درباره ی کارت های گرافیکی RTX 30 خویشتن دراختیار رسانه ها گذاشت. اطلاعات جدید، جزئیاتی از عملکرد و بهره وری پردازنده های امپر (Ampere) موجود در کارت های مذکور را غم دراختیار مخاطبان قرار می دهد. اطلاعات تکمیلی، قدری از پروگرام ی معاینه عمیق محصولات انویدیا هستند که پردازنده های گرافیکی گیمینگ امپر میزان های GA 102 و GA 104 را مورد مطالعه استراحت می دهند. پردازنده های مذکور، بوسیله زودی و در قالب کارت های گرافیکی متاخر دراختیار استفاده کننده ها قرار می گیرند.

همان طور که گفته شد، مفروضات متاخر انویدیا پیرامون محصولات جدید، علاوه بر اشاره ی مجدد به فداکار از جزئیات RTX 30، بیشتر روی توانایی ها و جزئیات پردازنده ی گرافیکی امپر متمرکز می شود. انویدیا جلسه ی پرسش و پاسخی هم درون ردیت برگزار کرد که اطلاعاتی لخت در آن دراختیار مخاطبان فراغت گرفت. مفروضات جلسه ی مذکور بیشتر حول طراحی SM برای پردازنده های گرافیکی امپر تمرکز داشت. ابتدا، نگاهی بوسیله پردازنده های گرافیکی داریم که در دل کارت های RTX 30 قرار گرفته اند.پردازنده ی گرافیکی درفش دار GA102 (مخصوص RTX 3080 و RTX 3090)

پردازنده ی گرافیمی GA102 بوسیله عنوان ثمر درفش دار انویدیا در خانواده ی گیمینگ جدید شناخته می شود که تو قالبی با ابعاد ۶۲۸ میلی متر مربع مصنوع می شود. درون مجموع، ۲۸ میلیارد ترانزیستور در این تراشه کاربرد شده است. انویدیا می گوید خراش ی GA102 شامل ۶ واحد GPC (مخفف Graphics Processing Clusters) می شود و همچنین ۶ واحد TPC (مخفف Texture Processing Clusters) در آن وجود دارد. خراش ی GA102 درون RTX 3090 از ۴۱ واحد TPC یا ۸۲ واحد SM استفاده می کند، درحالی که تو RTX 3080 این اعداد بوسیله ۳۴ واحد TPC یا ۶۸ واحد SM می رسند. هر واحد SM درون پردازنده های گرافیکی اتمپر شامل ۱۲۸ هسته ی CUDA می شود که دارای ساختار بازطراحی شده هستند و در ادامه، جزئیات آن ها را تطویل می دهیم. پردازنده ی GA102 در RTX 3080 دارای ۱۰،۴۹۶ هسته است، درحالی که تو RTX 3080 تماشایی ۸،۷۰۴ هسته هستیم.

پردازنده ی گرافیکی GA102 ازلحاظ چگالی، دوبرابر پردازنده ی تورینگ TU102 است و درون هر میلی متر مربع، ۴۴/۵۶ میلیون ترانزیستور دارد. در مدل قبلی، در هر میلی متری مربع، ۲۴/۶۷ میلیون ترانزیستور بود داشت. دلیل پا بر جا افزایش چگالی را می توان بهره برداری از طرز تولید هشت نانومتری سامسونگ تو پردازنده های جدید دانست.





هر واحد SM در پردازنده ی گرافیکی جدید محتوی چهار هسته ی تنسور و یک هسته ی RT می شود. پردازنده ی گرافیکی GA102 از یک حافظه ی کش L2 مشترک روزی می برد. RTX 3090 دارای ۶ و RTX 3080 دارای پنج مگابایت حافظه ی کش است. دیاگرام بلوکی اختصای پردازنده ی گرافیکی که ازسوی انویدیا دراختیار رسانه ها قرار گرفت، مجموع ۱۰ کنترلر ۳۲ بیتی حافظه را داخل RTX 3080 نشان می دهد که باس ۳۲۰ بیتی را بوسیله هرماه دارد. کارت گرافیک RTX 3090 دارای ۱۲ کنترلر ۳۲ بیتی حافظه خواهد بود که رابط باس ۳۸۴ بیتی را به همراه می آورد.

پردازنده ی گرافیکی GA104 (خصوصی RTX 3070)

داخل دل کارت گرافیک RTX 3070 انویدیا، پردازنده ی گرافیکی GA104 صبر دارد. این تراشه، یکی از چندین پردازنده ی گرافیکی امپر محسوب می شود که در دسته ی گیمینگ بوسیله راسته خواهد آمد. GA104 دومین تراش ی کندرو امپر در خانواده ی جدید محسوب می شود که آن حزن با رویه تولید هشت نانومتری سامسونگ مصنوع شده است. پردازنده ی گرافیکی مذکور، ابعاد ۳۵۹/۲ میلی متر مربعی داشته و ۱۷/۴ میلیارد ترانزیستور تو آن قرار دارد. تعداد ترانزیستورهای GA104 حدود ۹۳ درصد تعداد ترانزیستور GA102 می شود. فراموش نکنید که GA104 ابعادی شقه GA102 دارد و درنتیجه چگالی متجاوز بالایی را درون آن شاهد هستیم.

انویدیا در RTX 3070 از ۴۶ واحد SM استفاده می کند که تو مجموع، ۵،۸۸۸ هسته ی CUDA را دراختیار کاربر می گذارد. کارت گرافیکی RTX 3070 علاوه بر هسته های CUDA مجهز به خاندان دوم هسته های رهگیری تلالو خواه همان RT نیز می شود. همچنین قبیله جدید هسته های تنسور و SM کاملا جدید بخاطر استریم چندگانه ی داده در واحدها در کارت جدید استفاده می شوند. پردازنده ی گرافیکی GA104 شامل ۱۸۴ هسته ی تنسور و ۴۶ هسته ی RT می شود. البته احتمال اضافی بود دارد که GA104 با پیکربندی ۶،۱۴۴ هسته ای عرضه شود که شاید در یک علیه آتی شاهد آن باشیم. پردازنده ی GA104 از چهار مگابایت حافظه ی کش L2 عمومی بهره می سرما و در مجموع، هشت کنترلر حافظه ی ۳۲ بیتی درون آن دیده می شود. درنتیجه رابط باس این کارت گرافیک، ۲۵۶ بیتی است.مشخصات متخصص کارت های گرافیک RTX 30 فراهم بوسیله پردازنده های انویدیا امپرنام کارت گرافیکانویدیا GeForce RTX 3070انویدیا GeForce RTX 3080انویدیا GeForce RTX 3090نام پردازنده گرافیکیAmpere GA104-300Ampere GA102-200Ampere GA102-300روش تولیدهشت نانومتری سامسونگهشت نانومتری سامسونگهشت نانومتری سامسونگابعاد قالب۳۹۵/۲ میلی متر مربع۶۲۸/۴ میلی متر مربع۶۲۸/۴ میلی متر مربعتعداد ترانزیستور۱۷/۴ میلیارد۲۸ میلیارد۲۸ میلیاردتعداد هسته های CUDA۵،۸۸۸۸،۷۰۴۱۰،۴۹۶TMU/ROPنامشخصنامشخصنامشخصهسته های Tensor/RT184/46272/68328/82کلاک پایه۱۵۰۰ مگاهرتز۱۴۴۰ مگاهرتز۱۴۰۰ مگاهرتزکلاک محکمی شده۱۷۳۰ مگاهرتز۱۷۱۰ مگاهرتز۱۷۰۰ مگاهرتزقدرت پردازشی FP32۲۰ ترافلاپس۳۰ ترافلاپس۳۶ ترافلاپسترافلاپس RT۴۰ ترافلاپس۵۸ ترافلاپس۶۹ ترافلاپسTOPs هسته های تنسور۱۶۳۲۳۸۲۸۵ظرفیت حافظه۸ یا ۱۶ گیگابایت GDDR6۱۰ یا ۲۰ گیگابایت GDDR6X۲۴ گیگابایت GDDR6Xباس حافظه۲۵۶ بیت۳۲۰ بیت۳۸۴ بیتسرعت حافظه۱۴ گیگابیت برثانیه۱۹ گیگابیت برثانیه۱۹/۵ گیگابیت برثانیهپهنای باند۴۴۸ گیگابیت برثانیه۷۶۰ گیگابیت برثانیه۹۳۶ گیگابیت برثانیهتوان طراحی گرمایی۲۲۰ وات۳۲۰ وات۳۵۰ واتقیمت۴۹۹ دلار۶۹۹ دلار۱۴۹۹ دلارتاریخ عرضهاکتبر ۲۰۲۰۱۷ سپتامبر ۲۰۲۰۲۴ سپتامبر ۲۰۲۰طراحی پردازنده ی جریان یا SM تو انویدیا امپر

کارت های گرافیکی RTX 30 انویدیا مجهز بوسیله پردازنده های امپر، با نقشه کشی کاملا جدیدی در جزء SM همراه هستند. در ادامه، جزئیات کاملی از نقشه کشی متاخر SM تو معماری امپر می خوانید.



تونی تاماسی از تیم انویدیا می گوید یکی از اهداف رادیکال طراحی داخل SM داخل کارت های گرافیکی RTX 30 با پردازنده ی امپر، پیوستن به دوبرابر جریان عملیایتی FP32 نسبت بوسیله معماری تورینگ بوده است. واحد SM در پردازنده های امپر برای فرود امدن به این هدف از طراحی سطر داده ای متاخر برای فرایندهای عملیاتی FP32 و INT32 روزی می برند. هر سطر داده در هر جهت، شامل ۱۶ هسته ی FP32 CUDA می شود که توانایی اجرای ۱۶ عملیات FP32 را در هر چرخه ی کلاک دارند. خوش نویسی داده ای دیگر محتوی ۱۶ هسته ی FP32 و ۱۶ هسته ی INT32 می شود. درنتیجه ی این طراحی جدید، هریک از بخش های Ampere SM داخل هر کلاک توانایی اجرای ۳۲ عملیات FP32 یا ۱۶ عملیات FP32 به همراه ۱۶ عملیات INT32 را دارد. همه ی چهار بخش SM در ترکیب با یکدیگر می توانند ۱۲۸ عملیات FP32 را در یک کلاک ارتکاب دهند که دوبرابر بها FP32 در واحد های SM معماری تورینگ می شود. همچنین آن ها می توانند در هر کلاک، ۶۴ عملیات FP32 و ۶۴ عملیات INT32 ارتکاب دهند.طراحی جدید واحد SM درون کارت های جدید RTX 30 کی از عوامنل واقعی افزایش سرعت آن ها است

دوبرابر کردن سرعت پردازش بخاطر FP32، غلبه و عملکرد را بخاطر تعدادی از فرایندها و الگوریتم های مرسوم گرافیکی بهبود می بخشد. فرایندهای سایه زنی مدرن عموما ترکیبی از دستورالعمل های FP32 حسابی مثل FFMA و FADD و FMUL دارند که با دستورالعمل های ساده تیز همچون جمع اعداد صحیح برای پیدا و ستاندن کردن داده، مقایسه های کارشناس شناور، پردازش های حداقل/حداکثر و موارد دیگر می شود. گشایش عملکرد بسته به سطح سایه زنی یا اپلیکیشن در پردازش ها متفاوت خواهد وجود که بوسیله کلکسیون ای از دستورالعمل ها وابسته می شود. سایه عیال های حذف نویز در رهگیری تلالو شهید های احسان هستند که احتمالا از دوبرابر شدن قضیه های داده ای داخل FP32 سود می برند.

دوبرابر کردن جریان خروجی محاسبه در پردازنده، نیازمند دوبرابر کردن مسیرهای داده ای حیات که از آن ها پشتیبانی می کردند. به همین دلیل در Ampere SM تماشاچی دوبرابر شدن ذهن ی اشتراکی و عملکرد کش L1 در SM هستیم. در SM امپر تماشاگر ۱۲۸ بایت در هر کلاک هستیم که داخل تورینگ، ۶۴ بایت در هر کلاک بود. انویدیا، پهنای باند L1 برای GeForce RTX 3080 را ۲۱۹ گیگابایت برثانیه اخبار می بطی ء که درون مقایسه با ۱۱۶ گیگابایت برثانیه داخل GeForce RTX 2080 Super یک بهبود قابل توجه محسوب می شود.

تاماسی در امتداد ی صحبت هایش می گوید امپر بی آرامی مانند نسل های سابق پردازنده های انویدیا، فراهم به GPC، TPC، SM و ROP است که درکنار کنترلرهای حافظه عمل می کنند. واحد GPC را می توان یک بلوک ابکی افزاری سطح بالا با چیرگی ی بیشتر دانست. تمامی واحدهای پردازشی گرافیکی کلیدی تو تو GPC قرار می گیرند. هر GPC دربرگیرنده یک اتومبیل عام Raster می شود که داخل طراحی جدید، دو پارتیشن ROP بی قراری در آن قرار اندوهناک اند. هر پارتیشن، شامل هشت واحد ROP (مخفف Raster Operators) می شود. اضافه شدن ROP را می توان قابلیت جدید پردازنده های گرافیکی مبتنی بر معماری امپر در قسمت قسمت کردن ی GA10x دانست. تاماسی در پایان صحبت هایش می گوید که به زودی جزئیات بیشتر را در مدرک فنی انویدیا امپر منتشر خواهند کرد.

با نگاهی باریک بین نمدار به واحد SM درون امپر، متوجه وجود ۱۲۸ واحد FP32 داخل هر بلوک می شویم. یکی از دو دست خط داده ای FP32 می تواند به رخساره تیمار زمان فرایندهای عملیاتی INT32 را هم انجام دهد. هزینه های تنسور شامل چهار واحد می شوند. چهار واحد بافتن و یک هسته ی RT غم در هر SM دیده می شود.

انویدیا بخاطر هسته های نسل سومی تنسور، از همان معماری Smarsity مصرف می درنگ که داخل قوم ی محصولات Ampere HPC غم استفاده شده بود. امپر از چهار هسته ی تنسور در هر SM یکروز می برد که اندک از هشت هسته ی موجود در هر SM در تورینگ است. ازطرفی آن ها نه عزب از طراحی قبیله ثالث بهره می برند، بلکه سیلان های SM بزرگ لطافت هم دارند که موجب افزایش تعداد می شود. پردازنده های گرافیکی امپر توانایی اجرای ۱۲۸ فرایند عملیاتی FP16 FMA را درون هر هسته ی تنسور دارند که از کل هسته های INT16 روزی می برد و با به کار گرفتن معماری Sparsity تا ۲۵۶ افزایش برملا می درنگ. مجموع فرایندهای عملیاتی FP16 FMA به ۵۱۲ می رسد و با به کارگیری معماری مذکور، می قابلیت آن را به ۱۰۲۴ رساند. اعداد مذکور، نشان دهنده ی بهبود دوبرابری نسبت به پردازنده های گرافیکی تورینگ هستند که به لطف طراحی بوسیله روز تنسور ممکن می شود.

فرایندهای بهبود اوج برای هسته های رهگیری پرتو بی آرامی رخ می دهد که در خاندان دوم، دوبرابر تداخل پرتو را نسبت به معماری تورینگ درون اثر دارند. بیشتر بودن تعداد واحدهای SM همچنین باعث افزایش تعداد هسته های RT اندوه می شود که عملکرد کلی و شتاب دهی رهگیری تلالو را به میزان زیبنده توجهی تو امپر افزایش می دهد. حافظه ی GDDR6X، تکامل بعدی در دنیای گرافیک

حافظه های Micron GDDR6X دستاوردهای مهمی درون کارت های گرافیکی جدید دارند. این ذهن ها زننده تر هستند و درکنار دوبرابر کردن قیمت داده ی I/O، برای اولین بار از سیگنال دهی PAM4 چندسطحی داخل قالب های حافظه بهره می برند. ذهن های سابق الذکر تو کلاس محصولات انویدیا RTX 3090 بوسیله پهنای باند تا یک ترابایت می رسند که برای اجرای بازی های حرفه ای قبیله پس ازآن در رزولوشن 8K ممتاز خواهند وجود.

مشخصات و استعداد های GDDR6X SGRAM جدیدنرخ داده ی SGRAM در ذهن های جدید نسبت به نسل قبلی دوبرابر می شود که در هر تراکنش، توان کمتری تیمار کاربرد می کنند و از سرحد یک ترابایت برثانیه تو پهنای باند ذهن ی سیستمی فراتر می روند.این حافظه ها، مقدماتی دستگاه های حافظه ای اختصاصی گرافیک محسوب می شوند کع از سیگنال دهی رمزنگاری شده ی PAM4 بین پردازنده و DRAM یکروز می برند. داخل سیستم جدید، از چهار سطح ولتاژ برای رمزنگاری و جابه جایی دو بیت از داده تو هر کلاک رابط استفاده می شود.ذهن های متاخر را می توان درون سرعت های بیش بالا با پایداری مناسب طراحی کرد و به فقره انداخت. امکان تولید انبوه آن ها همچنین اینک مجهز شده است.

همان طور که گفته شد، GDDR6X از سیگنال دهی چندسطحی PAM4 جدید استعمال کرده که سرعت انتقال داده را زیاد سریع تر می بطی ء. همچنین بها I/O O نیز بهبود معلوم می درنگ و حجم هر قالب حافظه تو آن از ۶۴ به ۸۴ گیگابیت برثانیه می. رسد قالب های حافظه ی Micron GDDR6x همچنین تنها DRAMهای مخصوص گرافیک هستند که می نبوغ با حیات نصیب گیری از PAM4 آن ها را به رخ انبوه تولید.



کرد نکته ی دوست داشتنی درباره ی حافظه های GDDR6X اینکه می استعداد سرعت آن ها را تا ۲۱ گیگابیت برثانیه افزودن. عدالت البته در RTX 3090 شاهد حداکثر سرعت/۱۹ ۵ گیگابیت برثانیه در آن ها. هستیم ظاهرا تولیدکننده ها می توانند قالب هایی با ظرفیت بیشتر را بی قراری از مایکرون خریداری. کنند مایکرون همچنین تأیید می یواش که برنامه هایی بخاطر افزایش سرعت حافظه ها تا بیش از ۲۱ گیگابیت برثانیه در سال ۲۰۲۱ داد، اما هنوز مشخص نیست که چه کارت هایی از این حافظه ها یکروز خواهند.

سرما ذهن های مایکرون GDDR6X نه تنها سرعت بیشتر، بلکه پهنای باند بیشتری را هم با ۱۵ درصد نبوغ مصرفی ناچیز نسبت به نسل قبل نمایش می.کنند مشخصات حافظه های GDDR6X در مقایسه با نسل های قبلنام حافظهGDDR5GDDR5XGDDR6GDDR6X چگالیاز ۵۱۲ مگابایت تا هشت گیگابایتهشت گیگابایتهشت گیگابایت و ۱۶ گیگابایتهشت گیگابایت و ۱۶ گیگابایتVDD و/VDDQ۱ ۵ خواه/۱ ۳۵/ولت۱ ۳۵/ولت۱ ۳۵ یا/۱ ۲۵/ولت۱ ۳۵ یا/۱ ۲۵/ولتVPPنامشخص۱ ۸/ولت۱ ۸/ولت۱ ۸ ولتنرخ دادهتا هشت گیگابیت برثانیهتا ۱۲ گیگابیت برثانیهتا ۱۶ گیگابیت برثانیه۱۹ و ۲۱ و بیشتر از ۲۱ گیگابیت برثانیهتعداد کانال۱۱۲۲Access granularity۳۲ بایت۶۴ - بایت ۲ عدد ۳۲ بایتی در حالت pseuso 32Bدو کانال ۳۲ بایتیدو کانال ۳۲ بایتیBurst length۸۱۶ یا ۸۱۶۸ داخل حالت PAM4 و ۱۶ در حالت RDQSسیگنال/دهیPOD15/POD135POD135POD135 POD125PAM4/POD135-POD125پکیجBGA
170.14x12x0 8mm ball-pitchBGA

190.14x12x0 65mm ball-pitchBGA

180.14x12x0 75mm ball-pitchBGA

180.14x12x0 75mm ball pitchعرض/I/Ox32/x16x32 x16دو کانال/x16 x8دو کانال/x16 x8تعداد

- سیگنال61 40, DQ, DBI

- EDC 15

- CA 6, CK

- WCK61 40, DQ, DBI

- EDC 15

- CA 6, CK WCK70 خواه

- 74 40, DQ, DBI

- EDC 24

- CA 6 or 10, CK WCK70 یا

- 74 40, DQ, DBI

- EDC 24

- CA 6 or 10, CK, WCKPLL,DCCPLLPLLPLL-DCCDCCCRCCRC-8CRC 8دو مغز-CRC 8دو عدد-CRC 8VREFDدر هر دو بایت، داخلی یا خارجیداخلی درون هر بایتداخلی تو هر پینداخلی تو هر پین، سه گیرنده ی زیرمجموعه در هر/پینEqualizationنامشخصRX/TXRX/TXRX TXVREFCخارجیخارجی خواه داخلیخارجی یا داخلیخارجی یا داخلیخود ترمیم یا SRFبله، SRF موقتی کنترل شدهبله، SRF موقتی کنترل شده و SRF هایبرنیتبله، SRF موقتی کنترل شده و SRF

هایبرنیت-VDDQ offبله، SRF موقتی کنترل شده و SRF

هایبرنیت-VDDQ offاسکنSENIEEE.1149 1 JTAGIEEE.1149 1 JTAGIEEE.1149 1 JTAGطراحی جهیز یخ کننده در GeForce RTX 30مقاله های:مرتبط پردازنده های انویدیا GeForce RTX 30 تا سال ۲۰۲۱ با نزول عرضه مواجه هستندپردازنده های گرافیکی انویدیا GeForce RTX 30 چه رهاوردهایی برای گیمرهای PC

دارند؟ انویدیا یکی از بهترین طراحی های سیستم گرمایی Founders Edition را داخل کارت های گرافیکی RTX 30 پیاده سازی کرده. است آویشن سبز می گوید عملکرد بهتر و نوک تیز تر کارت های گرافیکی جدید، نیازمند راهکارهای یخ کننده ی بهتر بود و به همین دلیل، آن ها راهکاری خصوصی را برای سراب بعد اینده کارت های گرافیکی خود به امر محزون. اند این راهکارهای جدید، پردازنده ی گرافیکی را تو دمای پایین نگه می دارند و با پیاده سازی فناوری های هنگفت موجود و تعدادی فناوری جدید، جلوی افزایش بیش ازحد صدای عملیاتی را حزن می.

گیرند سیستم خنک کننده ی جدید فاندرز ادیشن از یک هیت سینک مخصوص با آلیاژ آلومینیم استفاده می نرم که با بهره مندی از محفظه ی بخار و فن های مبتنی کنار فناوری محوری دوسویه، عملکردی برجسته. دارد هیت سینک خنک کننده از یک پوشش نانوکربن یکروز می برد که قطعا در کنترل کردن دما موفق خواهد.



وجود طراحی سیستم یخ کننده ی متاخر در RTX 30 زیاد منحصربه بی تا بوسیله دیدن می. رسد این اولین طراحی درون نوع خود محسوب می شود که آخرین مرحله نمونه ای مشابه با آن را در GTX 780 با هیت سینکی ارشد دیده.

بودیم درون طراحی جهیز یخ کننده ی جدید، موضع های خاصی بخاطر قرارگیری تدبیر دیده می شود که یکی درون جلو و دیگری داخل پشت کارت قرار می. گیرد این پیکربندی طول و مکش که با خیساندن فن دوگانه ابداع می شود، گرما را با عملکردی ساده زیرفون و بهینه نمدار از خروجی دود کارت گرافیک حصول می. کند البته بخشی هوا به داخل کیس انتقال داده می شود که باتوجه به قدرت و کیفیت بالای جهیز های یخ کننده ی کنونی و یکروز مندی از خنک کننده های مایع، مشکل زیادی خلق نخواهد.

کرد انویدیا تأکید می کند که طراحی متاخر فاندرز ادیشن صدای کمتری نسبت به خنک کننده های سنتی دومحوره دارد و همچنین عملکردی دوبرابر بهتر از آن ها را ارائه می. کند تغییر داخل طراحی مصرف توان و خصوصا NVLink نقش مهمی در بهبود عملکرد جهیز یخ کننده داشته. است تغییرات جدید، روند بهتر هوا را تو از میان مبصر ترین مجموعه ی فین طراحی شده تا به امروز، آسان تر می. درنگ منافذ براکتی بزرگ زیرفون تو ساختار خنک کننده در خیساندن با فین های خاص، جریان بزرگ تری از هوا را ممکن می. کنند از هر جهت که نگاه کنید، نقشه کشی فاندرز ادیشن با تمرکز بر افزایش جریان فضا ارتکاب شده. است به حداقل رساندن حرارت و رسیدن بوسیله بالاترین سطح عملکرد با کمترین صدا، همه داخل طراحی متاخر محاسبه شده.



اند کارت گرافیک RTX 3080 داخل مبحث صدای خنک کننده و عملکرد، داخل حداکثر دمای ۷۸ درجه ی سانتی گراد ادا می. بطی ء کارت گرافیک مذکور برای الحاق بوسیله حداکثر باید به توان ۳۲۰ وات برسد که در آن حالت، خروجی صدای ۳۰ دسی بل خواهد. داشت در مقام مقایسه، کارت گرافیک تورینگ فاندر ادیشن حداکثر دمای ۸۱ درجه ی سانتی گراد داشت و حداکثر صدای آن نیز با قابلیت ۲۴۰ وات، ۳۲ دسی بل گزارش می (شد کارت گرافیک RTX 2080).



Super در آزمایش های عام تیم  سبز، RTX 3080 فرکانس میانگین ۱۹۲۰ مگاهرتز را با توان مصرفی ۳۱۰ وات ثبت می کند که حداکثر دمای آن را بوسیله ۷۶ درجه می. رساند انویدیا داخل همین مقایسه، فاکتور/۱ ۹ برابر را مطرح کرده و تقاضا می کند که RTX 3080 با صدا و دمای کمتر امکان ارائه ی خروجی ۱۰۰ فریم برثانیه را دارد که تو مقایسه با ۶۰ فریم برثانیه ی سلاله قبلی، یک ترفیع محسوب می.شود طراحی برد PCB و توان RTX 3080 و RTX

3090 یکی از تغییرهای بنیادی ای که در کارت گرافیک RTX 3090 Founders Edition دیده می شود، در طراحی PCB مستور. است کارت های گرافیکی RTX 3080 و RTX 3090 با پکیجینگ منحصربه فرد و کامپکت PCB طراحی و ساخته می شوند که قبلا داخل فضای استعمال کننده تو هیچگاه مکان دیده نشده. بود ازطرفی کامپکت بودن نقشه کشی بدین ذهنی تراشیدن که کارت ها توان مصرفی زیای. ندارند انویدیا در همین کارت های کامپکت کلکسیون ای با توان طراحی بسیار بالا استراحت داده.



است برد PCB در کارت های جدید انویدیا شامل ۲۰ جزء استفاده کننده ی توان می شود که طراحی خاص و حرفه ای آن را در مقایسه با کارت های RTX 20 پرچم دار نشان می. دهد پردازنده ی گرافیکی استعداد مورد نیاز خود را از ۱۸ فاز دریافت می یواش و قابلیت حافظه نیز از دو فاز دیگر تأمین می. شود انویدیا می گوید این نوع از PCB یک محصول عالی برای اورکلاک محسوب می شود که کاربران با استفاده از آن، بوسیله توان های زیاد بالاتری خواهند. رسید البته PCB درون نسخه ی فاندرز ادیشن با نسخه ی عادی تفاوت دارد و داخل نسخه های مرسوم، از همان مدل سازی چهارگوش کاربرد می.



شود کارت های گرافیکی RTX 30 استاندارد فاندرز ادیشن علاوه بر نقشه کشی جدید، از کانکتورهای برق ۱۲ پینی-Micro Fit.3 0 بهره می. برند این کانکتورها نیازی بوسیله ارتقا منبع تغذیه ساختن نمی کنند در مدت با رابط های 2x8pin به 1x12pin عرضه می شوند و می توان بدون شاق تأمین توان، از آن ها نصیب.

برد جانمایی کانکتورهای ۱۲ پینی روی PCB در کارت های جدید انویدیا یک نوآوری دیگر را از تیم سبز نشان می. دهد پین ها بوسیله رخساره عمودی جانمایی شده اند و باتوجه به مدل سازی PCB، می قابلیت دلیل استفاده از نقشه کشی ۱۲ پینی را بوسیله جای نقشه کشی استاندارد هشت پینی استاندارد بیدار. شد در PCB فضای محدودی برای ایفا فرایندهای این چنینی وجود دارد و باید از ورودی توان کوچک مرطوب کاربرد می.شد عملکرد، زمان عرضه و ارج RTX

30 انویدیا داخل مفروضات تکمیلی خود جزئیاتی از اعداد و ارقام توان در کارت های گرافیکی جدید منتشر. کرد تو نمودارهای زیر، توان و عملکرد کارت های RTX 3070 و RTX 3080 و RTX 3090 v را مشاهده می.



کنید انویدیا هنوز هیچ آمار و ارقام دقیقی درباره ی کارت های جدید سری RTX 30 منتشر نکرده است، ولی باتوجه به همین رونمایی طاسی غم می توان پیش بینی کرد که RTX 3070 عملکردی والاتر از RTX 2080 Ti دارد و RTX 3080 بسیار بهتر از RTX 2080 Ti خواهد. وجود کارت گرافیک پرچم دار RTX 3090 بی آرامی که سرعتی تقریبا ۵۰ درصد بهتر از RTX 2080 Ti دارد و بهبودی برجسته را درون مجموعه ی خانواده ی متاخر نشان می.

دهد درواقع انویدیا پیش نمایشی طاسی را از عملکرد و قدرت کارت های جدید به ارائه. گذاشت آن ها پیش نمایشی از Doom Eternal را با RTX 3080 نمایش دادند که بسیار بهتر از RTX 2080 Ti روبرو شد و همچنین اقتدار برجسته کارت در اجرای ورزش های 4K غم بوسیله نمایش گذاشته. شد در اکثر بازی های AAA، کارت های جدید انویدیا توانایی چسبیدگی به حداکثر بها فریم ۶۰ فریم برثانیه را.

دارند درنهایت نوبت بوسیله اطلاعات قیمت و زمان عرضه ی کارت های جدید انویدیا می. رسد تیم سبز می گوید RTX 3080 نخست از همگی و در تاریخ ۱۷ سپتامبر بوسیله میدان عرضه می. شود پس از آن نوبت RTX 3090 خواهد بود که ۲۴ سپتامبر به راسته می آید و درنهایت RTX 3070 در ماه اکتبر بوسیله مصرف کننده ها عرضه می. شود ازلحاظ ارج نیز کارت ها به نظام ۱،۴۹۹ و ۶۹۹ و ۴۹۹ دلار قیمت خواهند. داشت به زودی نسخه های سفارشی و پرمیوم نیز با ارزش های متنوع شناساندن می.شوند بیشتر:بخوانید بهترین کارت های گرافیک بخاطر بازی و پیدایش محتوای ویدیوییبرنامه مشترک مایکروسافت و انویدیا برای حذف کامل زمان بارگذاری در بازی های کامپیوتریاشاره فورتنایت به کارت های گرافیک AMD Radeon RX 6000 ملقب به بیگ نویحافظه GDDR6X کارت گرافیک RTX 3090 توسط مایکرون ساخته شده استانویدیا ویدیویی از مقایسه امتحان ورزش دوم اترنال روی RTX 3080 و 2080Ti در حالت 4K منتشر
  • ۹۹/۰۶/۱۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی