استقلال خوزستان

بوسیله گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، دکتر سیدهادی سجادی، معاون اقتصادی و تنظیم هنجار مرکز ملی فضای مجازی، اعلام کرد دستورالعمل ماشین دهی بات ها و ربات ها باتوجه به ضوابط متخصص و اجرایی مرتبط با تحقق الزامات شبکه ی ملی اطلاعات ابلاغ شده است. دکترسجادی، درباره ی فواید بات ها و ربات ها در فضای مجازی، به خودکارسازی فعالیت ها و شیوه های نمایش ی خدمات برای تسریع و تسهیل فرایندهای اجرایی کسب و کارها رمز کرد. بوسیله گفته ی سجادی، درکنار ویژگی های مثبت بات ها، باید بوسیله استفاده ی نادرست، خلاف قوانین، هنجارشکن و آسیب رسان از آن ها همچنین توجه کرد. درون همین زمینه، جماعت برجسته انتظام مقررات مرکز ملی فضای رمزی بات ها و ربات ها را در فضای مجازی سامان دهی و داخل این زمینه دستورالعملی ابلاغ کرده است.

بات یا ربات عاملی کند افزاری است که به رخ خودکار یا فرمان پذیر می تواند وظایف از پیش تعیین شده مانند جمع آوری داده ها و انتشار محتوا و ارائه ی انواع خدمات در پیشگاه های مختلفی همچون پلتفرم های پیام رسان های اجتماعی و اپلیکیشن های گوشی های هوشمند و سرو دهنده های ایمیل را عمل دهد.

معاون اقتصادی و انتظام مقررات مرکز ملی فضای مجازی در توصیف این دستورالعمل به وجوه حمایتی و وجوه مرتبط با کاهش خطرهای استفاده از بات ها و ربات ها رمز کرد. وی این دستورالعمل را برای امان و تقویت فرصت های ایجاد شده بوسیله واسطه ی استفاده از بات ها و پیشگیری و مواجهه و غلبه بر تهدیدات و عوارض منفی این مرزوبوم ضروری دانست و اخبار کرد که این دستورالعمل پس از وارسی های کارشناسی و دریافت دیدگاه های مایه ها و نهادهای مرتبط، تو جماعت عالی تنظیم هنجار فضای رمزی کشور اجابت شده است.

به گفته ی سجادی براساس این دستورالعمل، اقدامات مرتبط با بات های منتشرکننده ی محتوا، بات های جمع آوری کننده ی محتوا، بات های ارائه دهنده ی خدمات غیرمحتوایی، بات های خرید انبوه و بات های مخل امنیت سایبری گلچین شده است و وسیله های مرتبط نیز تقسیم کار ملی را برای دریافت برنامه های عملیاتی انجام داده اند. متن این دستورالعمل تو سایت مرکز ملی فضای مجازی دردسترس است.بیشتر بخوانید:رونق واردات غیرقانونی لپ تاپ دست دوم از عراق و اماراتکدام تجهیزات شبکه ملی اطلاعات بومی شدند؟ثبت نام و احراز هویت سامانه سجام به سوپراپلیکیشن اسنپ اضافه شدچالش تپسی برای پروگرام نویسان تا ۲۸ شهریور دنباله داردنسخه موبایلی اپلیکیشن کمک های ابتدایی هلال احمر دردسترس قرار گرفت
  • ۹۹/۰۶/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی