استقلال خوزستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جام جم، بررسی ها نشان می دهد با این که قیمت مسکن تو تهران نسبت بوسیله ماه گذشته ۱۰درصد رشد داشته، اما ظرفیت معاملات خیر تنها افزایشی نداشته بلکه نسبت بوسیله تیرماه چیزی حدود ۳۵درصد کم شده است. وزارت راه و شهرسازی که ماهانه گزارش خود داخل بنیاد متوسط مقدار ساختمانی و راهکارهای کارشناسی را منتشر می کرد، درون مرداد امسال از انتشار این گزارش صرف نظر کرده است.

ولی بانک مرکزی در این باره گزارشی منتشر کرده که علامت می دهد تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی روستا تهران درون مرداد ۹۹، به ۱/۹ هزاره واحد مسکونی روان است که نسبت به ماه قبل و ماه شبیه سال قبل به ترتیب ۴/۳۵درصد کاهش و ۸/۱۷۵درصد اضافه را نشان می دهد.

داخل ماه مورد گزارش، متوسط مقدار خرید و سودا یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۱/۲۳۱ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه قرین سال قبل به نظم معادل ۵/۱۰ و ۴/۷۷ درصد اضافه نشان می دهد. فداکار کارشناسان این حوزه درباره دلایل افزایش قیمت خانه در یک سال اخیر معتقدند همدستی های خصوصی با ماهیت دولتی که بیشتر آنها را با شهرت خصولتی می شناسیم، عامل اصلی گرانی مسکن هستند. مفصل این گزارش را بخوانید:

مسکن عمده ترین و بنیانی ترین کالا در زنبیل هزینه خانوار است. بوسیله طوری که درون معاینه های مرکز آمار خرج های مربوط به مسکن سهمی متجاوز از ۳۰درصدی داخل سبد هزینه خانوار دارد. این سهم درون فداکار خانوارها تا اینکه بوسیله بیش از ۵۰درصد همچنین می رسد. به طوری که اگر یک کارگر چیزی حدود سه میلیون تومان درآمد داشته باشد با احتساب ودیعه و اجاره باید حدود نیمی از درآمد خود یعنی ماهانه زیاد از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از درآمد خود را صرف نفقه های مربوط به ساختمان کرده و هزینه پوشاک، خوراک، آموزش، بهداشت و تداوی و موارد دیگر را با باقیمانده درآمد خود صیقلی بطی ء.

زمانی که درون شانس نهم طرح مسکن مهر کلید خورد برخی کارشناسان نسبت به این طرح انتقادات یدکی را مطرح کردند، به طوری که با روی کار آمدن اقبال یازدهم و با توجه بوسیله مشاجره های عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی وقت با این طرح، اجرای آن عملا نرم خواه متوقف شد. اما کارشناسان درون حال فراهم بر این عقیده هستند اگر طرح ساختمانی مهر ادامه داشت اکنون قیمت یک واحد مسکونی ۵۰ متری بوسیله طور متوسط ۵۰۰میلیون تومان قیمت داشت، اما حالا همین واحد مسکونی بیش از یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

این در حالی است که سقف تسهیلات خانه آن حزن با معامله اوراق، ۲۴۰ میلیون تومان است که برای دریافت آن باید حدود ۴۰ میلیون اوراق تهیه کرد. این بوسیله آن معناست که سقف تسهیلات دریافتی برای خرید مسکن حدود یک ششم ارزش متوسط یک واحد مسکونی تو تهران است. با این تفاسیر ۲۰۰ سال طول می کشد که یک خانوار با درآمد ثابت بتواند صاحب یک ساختمان کاملا عادی شود.

مشارکت های خصولتی از مقصران  گرانی مسکن هستند

محمدرضا گیتی بیگلری، کارشناس اقتصادی به مناسبت ارزش ارز و ارزش ساختمان پرداخت و تصریح کرد: زمانی که نرخ ارز تکثیر می یابد و پول ملی ارج خود را از دست می دهد مردم کم به حراست از پول یا سپرده گذاری رو می آورند، از این رو ساختمانی بوسیله نشانی قدری که هنوز ساز و کار مالیاتی مشخصی برایش وجود ندارد، یکی از بازارهایی است که می تواند پذیرای منابع افراد دارای نقدینگی شود.

جهان بیگلری تاکید کرد: زمانی که مقدار ارز افزایش یافته یا شاخص کل بورس رشد می کند، دارندگان متاع و خدمات به برهان این رشد، نرخ لوازم و خدمات شان را نیز افزایش می دهند که این چرخه معیوب ادامه داشته و باعث کاهش قدرت معامله خانوار خواهد شد. از لفظ دیگر زمانی که قیمت ارز افزایش می یابد آدم برای حفظ کردن ارزش پول خود، سرمایه خویشتن را دگرگونی به کالا می کنند که ظاهرا یکی از بی دردسرترین بخش ها مسکن است، چراکه خیر مالیاتی برای آن صیقلی می شود و خیر محدودیتی در فروش و فروش آن وجود دارد.

این کارشناس اقتصادی ادامه می دهد: عامل دیگری که درون اضافه مقدار ارز و بناء بود دارد، موضوع قیمت جریان هوا است که دولت مسؤولیت مستقیم آن را برعهده دارد. به طوری که ساختمان در حال فراهم با حیات فترت همچنان در حروف گرانی می تازد. بی شک چنانچه بور غلبه معامله مردم با قیمت های موجود بناء اضافه یابد، میزان معاملات خانه کاهش یافته و همین امر منجر بوسیله کاهش تولید مسکن می شود. از آنجا که تولید بناء به نشانی صنعتی پیشرو انگیزه اشتغال بیش از هزار عنوان شغل و فعالیت شغلی بوسیله صورت یمین و غیرمستقیم است، ابداع رونق در این بخش به افزودن شغل و رکود درون این حوزه منجر به کاهش اشتغال در سرزمین خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه مسکن تو ایران برخلاف رویه سایر کشورها، به نشانی یک کالای سرمایه ای شناخته می شود، داخل حالی که در کشورهای دیگر بوسیله دلیل وجود این عقیده که زمین محدود است، مالیات های زیادی بر خانه راه می شود تا همه افراد دارای یک واحد مسکونی بوده و بناء صرفا جنبه مصرفی داشته باشد. این کارشناس اقتصادی با اشاره به این که شریک شدن های زیرمجموعه نصیب و قسمت بر افزایش نرخ مسکن تاثیر دارند، گفت: گرچه مسکن یکی از اصلی ترین نیازهای هر خانوار است، اما بوسیله دلیل ورود همکاری های خصولتی بوسیله حوزه سرمایه گذاری در حصه مسکن، تماشایی افزایش نرخ ها داخل این کالا هستیم.

دلیل اصلی ورود انبازی های خصولتی بخاطر سرمایه گذاری در مملکت بناء نیز خسران ده بودن آنهاست، چرا که این شرکت ها در کارنامه های مالی خود، مسکن را که همواره با اضافه قیمت مواجه می شود با نرخ روز جزو دارایی شرکت محسوب می کنند تا بتوانند از این طریق شرکت های خود را سودده معرفی کنند. بوسیله گفته وی، تنخواه دارانی که به حوزه خانه ملتفت می شوند، بوسیله برهان این که از پرداخت مالیات معاف هستند تورم انتظاری ایجاد می کنند و همین موضوع باعث می شود انسان عادی نتوانند این کالا را به استراحت تمهید کنند.

گیتی بیگلری با بیان این که قیمت گذاری در بخش بناء ایرادات زیادی دارد، افزود: حالا سازندگان و دارندگان ساختمان تعیین کننده قیمت هستند و نهادهای نظارتی داخل این بن ادخال نمی کنند. هرچند زیرساخت این فرمان هنوز درون ملک حاضر نیست اما باید در این زمینه حتما دستور کار ریزی شود.

ایراد درون عرضه ساختمان به گرانی ها دامن زده است

فرهاد بیضایی، ممیز مسکن درباره دلایل افزایش هر ماهه نرخ مسکن گفت: یک دلیل افزایش مقدار مسکن افزودن مقدار ارز است، چرا که وقتی قیمت ارز افزایش می یابد، به تبع آن قیمت همگی کالاها افزایش می یابد و مسکن نیز مانند سایر کالاها رشد ارج را امتحان می کند.

وی با بیان این که مستقل وجود داشتن قناعت دلیل پا بر جا آشفتگی و بروز مشکلات امروز ناحیه است، افزود: کاهش ارزش پول ملی و نداشتن برنامه برای حفظ کردن آن از جمله موارد پا بر جا گرانی کالاها و خدمات در قلمرو است. اتفاقی که درون زمان کاهش ارج پول ملی رخ می دهد، این است که بسیاری از کالاها و خدمات زیاد از کمیت رشد نرخ را امتحان می درنگ.

بیضایی به سوء مدیریت منابع در قناعت اشاره کرد و ادامه انصاف: عرضه ساختمانی وضعیت مطلوبی ندارد و بر گرانی آن ذیل می زند. همچنین احتکار و لیس برخورد با متخلفان باعث بروز چنین مشکلاتی تو کشور شده که اغلب مردم بناء دار شدن بخاطر شان بوسیله یک آرزو دگرگونی شده است.

چه تعداد معامله انجام شد؟

تعداد معاملات ادا شده در مردادماه ۹۹ در حدود ۱/۹ هزار امر بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸/۱۷۵درصد افزایش را نشان می دهد. دراین ماه متوسط ارج بیع یک متر مربع زیربنای واحدهای مسکونی شهر تهران به نظم با ۵/۱۰ و ۴/۷۷درصد افزایش نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل بوسیله ۱/۲۳۱ میلیون ریال رسید.

معاینه توزیع تعداد واحدهای مسکونی ابتیاع شده تو شهر تهران بوسیله تفکیک عمر بنا مشعر از آن است که واحدهای تا پنج سال پیدایش با سهم ۵/۳۸درصد بیشترین سهم را به خویشتن ویژه داده است. همچنین تو ماه مورد بررسی متمایز اجاره مسکن اجاری تو ولایت تهران و در طاس مناطق شهری نسبت به ماه مانند سال قبل به زیبایی معادل ۴/۲۷ و ۶/۳۰درصد نمو را نشان می دهد. بها ها در بازار ناحیه از ابتدای سال چقدر گرانبها شد؟ | خانه ارزان می شود؟
  • ۹۹/۰۶/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی