استقلال خوزستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نوشت: «سیدمصطفی میرسلیم، نماینده منتخب انسان تهران درون کانون یازدهم در گفت وگویی با دیده بان ایران نظرات جنجالی و جالبی را مطرح کرده که بخش هایی از آن که مربوط به محمدصادق صادقی گیوی معروف به صادق خلخالی است، درون ادامه می آید: (درباره اعدام های انقلابی توسط خلخالی): آقای خلخالی درون کارهایش مداقه نداشت و در برخی از اعدام ها زیاده روی عمل می گرفت. البته معمولاً این گونه زیاده روی و تفریط ها درون خیلی از تنش ها پیش می آید ولی اگر ایشان برخی از همین موارد اعدام را بوسیله تاخیر می انداختند و استفهام دقیق تری می کردند، آثار گرانبهایی را برای مردم درون پی داشت.

 بنده از اقدامات ایشان دفاع نمی کنم و در همان زمان هم بوسیله اقتضای مسئولیتی که داشتم (مسئول شهربانی کل کشور) به ایشان تذکر می دادم؛ به طوری که در کتاب خاطرات خود آقای خلخالی آمده که ایشان از دست غلام تلفن را درون یخچال می گذاشتند تا من مزاحمشان نشوم.

 آقای خلخالی علاقه داشتند عاری در نظر ستاندن جوانب امر و جستار های لازم بسیاری از افسران شهربانی را اعدام کند. بدون این که به این موضوع توجه لازم داشته باشند که اصلاً این افراد نقشی در آزار و اذیت و اذیت مردم نقش داشتند یا نه!

بالاخره دربند از ضبط این افراد باخبر بودم و بوسیله نوعی ضبط عملکرد این افسران تو دست من بود و خبر داشتم که آقای خلخالی دارند زیاده روی می کنند. بوسیله خود ایشان هم می گفتم که مراقب باشید دچار بزه نشوید که البته ایشان مفرط زود فرمان صادر می کرد و عجله داشت که این افراد را زودتر اعدام کند.

(درون پاسخ بوسیله این سوال که فکر می کنید چرا این قدر سریع حکم اعدام صادر می کردند؟) این طور تامل نمی کنم که ایشان سوء منظور داشت. روش ایشان وضع درستی نبود. به شمارش قضایی خیلی باید دقت کرد. بالاخره جان انسان ها محترم است و نمی شود که هر کسی را گرفت و عاری محاکمه دقیق اعدام کرد.

(آیا این یکسره برای آقای خلخالی است که اکنون اعدام می کنیم اگر بی گناه وجود می جوی بهشت؟) بله از این حرف ها می گفتند. حتی بدتر از این کارها تیمار ارتکاب می دادند. من خبر داشتم که برخی از همراهان ایشان برای این که مجوز ورود به یک خانه را بگیرند برخی از مواد تریاک خواه موارد دیگر را به داخل منزل پرتاب می کردند و بعد بوسیله اهالی خانه می گفتند ما آمده ایم بخاطر تفتیش و ... بالاخره این قبیل کارها زیاده روی هایی بود که اوایل نهضت صورت می گرفت.

متن تمام سخنان مصطفی میرسلیم را از لینک مادون بخوانید:

خلخالی در اعدام ها زیاده روی می کرد | اسامی فدایی از اعدام شدگان به فقره صادق خلخالی
  • ۹۸/۱۲/۲۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی